hits

mars 2017

Sukkersjokk på REMA 1000

 

Hei kjære lesere.

 

Handlesjokk på REMA 1000 i Lierbyen, total ansvarsfraskrivelse og en skam.

Jeg svipper kjapt innom REMA 1000 for å handle, i dag hadde jeg dårlig tid, så mitt faste besøk på KIWI rakk jeg ikke.

Til min store skrekk og hele helse Norge derav, står det plassert metervis på metervis av godis med åpnet lokk boks på boks i høyder, 2 steder i butikken.

Om vi ikke får i oss nok sukker til hverdags og at REMA 1000 åpenlyst bruker dette som et lokkemiddel til å få store og små, til å raske med seg ekstra mye med smågodt i hverdagen.

Dere burde skamme dere.

Dette gjør sukker med kroppen vår.

Jeg blar gjennom REMA 1000 sine nettsider, for å se hva de selv mener er noen av deres viktigste verdier. Der finner jeg under ansvarsrubrikken. Denne teksten:

Sunnhet & helse

Her hos oss er vi opptatt av at våre kunder skal kunne handle god mat til lave priser ? og med god samvittighet. Derfor er vi opptatt av ansvarlige innkjøp, god kvalitet og dyrevelferd.

Videre står det: 

HER hos Johnny på REMA 1000 Signaturgården i Bærum er frukt og grønnsaker mer enn bare sunne matvarer. Det er også en kilde til fornøyde kunder og vår suksess. Vi er opptatt av at våre kunder skal kunne handle god mat til lave priser ?

Mulig jeg har misforstått? Men har ikke alle REMA 1000 sine butikker de samme grunnleggende verdier?

Det dere driver med her, er å forgifte det norske folk med kg-vis av sukker og kalorier på daglig basis!

Hvordan kan dere forsvare et slikt utvalg, der halve butikker skriker av sukkerbiter, kom og spis meg!

For å si det på den pene måten: råtten frukt med dårlig utvalg av råvarer annet en sukkerproduktene deres er ikke mye å skryte av.

Jeg håper virkelig dere tar dere selv i nakken og pakker vekk det godteriet og heller fokuserer på å få inn sunne råvarer som dere skryter så ubetinget av.

Med deres 700 utsalgssteder håper jeg tar tak i franchise eierne deres og ber de rydde opp.

Følg meg gjerne på:

FACEBOOK

INSTAGRAM

YOUTUBE

Snapchat: Prettysmooth

Dagens Vlog under:

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent

Takk for at du leser.

Maria

 




 

Bollemus og hengepupper

Hei kjære lesere.

Kropp mot barn er en enkel avgjørelse.

Ja, for det er faktisk slik kvinner, at man ikke kan forvente at man ser ut som en fotomodell på 1,2,3

Alle kvinner vet at det ikke er sannheten man ser på sosiale medier og når kvinner viser frem hvordan det egentlig står til, så blir man hyllet? Hvorfor er vi så redde for å vise oss frem?

Om det er uhyre viktig å komme tilbake i gammel form, så er det enkelt å gjøre noe med det, alt handler om viljestyrke.

Noen bryr seg ikke, mens for andre er det kjempeviktig for, vi er forskjellige. Så lenge man er fornøyd med det man ser i speilet, burde ikke dette være et stort problem.



Bollemus og hengepupper får vi alle, i denne perioden. Det er sannheten.

Strekkmerker, hemorider og humørsvingninger, følger med pakka, sånn er det i den virkelige verden.

En graviditet og all elendighetene det fører med seg er verdt sluttresultatet, et barn er verdt all verdens kroppshysteri. 

Sunne og friske mødre, med stabil psyke og minimalt med hastestress for å komme tilbake i form, er det beste. Men for all del, ikke sitt inne og forvent resultater. Ut og trill og nyt vårværet:=) 

Følg meg gjerne på:

FACEBOOK

INSTAGRAM

YOUTUBE

Dagens Vlog under:

ZoXOx5DXT50

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent

Takk for at du leser.

Maria

 

 

Fyll, sex og dop?

 

Hei kjære lesere.

 

Fra en treningsøkt på Bare Trening i Lierbyen, sitter jeg på en sykkel, som jeg ofte gjør og varmer opp.

Jeg har fått meg nye øretelefoner som må testes. Jeg blar fort igjennom spotify for å sjekke ut nye låter. Der kommer jeg over årets russealbum.

Nysgjerrig på hva russen hører på trykker jeg meg inn.

Russen eller rusen?

Fyll, sex og dop?

Ja, dette er gjengangerne i de fleste av sangene, med en salig blanding av gamle lydspor.

Jeg tenker litt for meg selv, der jeg sitter og tråkker. Om man hører det nok, blir det en sannhet?

Svaret på det er ja, såpass klarte jeg å dra med meg fra NLP utdannelsen min.

Hva reflekterer dette i dagens samfunn, jo ikke overraskende. Fyll, sex og dop.

Er det rart at folk blir hjernevasket?  Neppe.

Det har jo blitt en virkelighet. Sånn er det. Skal man være en del av kulturen må man slenge seg med.

Hele Russetiden er jo en stor fiasko. Det har det vel vært fra tidenes morgen. Jo, jo, det var ikke hele essensen.

Essensen er hvor ødeleggende musikken kan være, på generell basis i dagens samfunn.Vil du sitte hjemme å være den eneste som ikke ligger med hele russegjengen? For å være en del av, så blir det vel slik dessverre.

Hva er deres tanker? 

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

qe2n4mmXKgo3Si7zXQZl3I

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent

Takk for at du leser.

Maria

 

Man ser flust av bilder og mennesker på gaten, så vakre som Barbie dukker.

Hei kjære lesere.

Jeg har sluttet å legge på filter. Helt konsekvent av den grunn, at jeg tror det ødelegger for mange unge menneskers selvbilde.

Hvordan skal man kjempe seg til det uoppnåelige?

Man ser flust av bilder og mennesker på gaten, så vakre som Barbie dukker.

Bak kamuflasjen skjuler det seg nok en helt annen person, en med dårlig selvbilde og usikkerhet. Redd for å være seg selv. Usminket.

Hvorfor har vi så behov for å være bedre en det vi egentlig er?

Jeg er vel også en av de mange ser på som unaturlig, selv om jeg er meget naturlig i hverdagen, usminket og uretusjert, dog pynter jeg meg til anledninger, eller medieoppslag. Noe som føles naturlig.

Man kan lære seg å skille mellom voksene damer som fyller litt i leppene og tar litt Botox. Unge mennesker har ikke bruk for dette og det ødelegger selvbilde å holde det gående på denne måten.

For meg ser nesten alle ungdommer i dag like ut. Det betyr at de følger de samme trender, sminketips osv. Skjønnhetstyraniet har tatt innersvingen på denne generasjonen.

Gutter forespør naturlighet. Er det en intern konkurranse blant kvinner og se best mulig ut? Jeg tror de fleste har glemt hva som er viktig og uviktig.

I dag er det dessverre slik at mennesker som ser best ut har en del fordeler i samfunnet. De får lettere jobb, blir lettere kjent, får lettere kjæreste osv. Men mørkesiden bak dette, er at disse jentene antageligvis kjemper om å oppnå de feil verdiene status, suksess og penger.

Har vi glemt å føle på verdier annet en det som er overfladisk?

Har unge mennesker noen verdier utover seg selv?

Jeg har vært gjennom hele bøtteballetten selv, brifet med status og fine ting. Det var stas en gang i tiden, helt klart. Jeg følte meg bedre til og med, det skal jeg innrømme. Men til hvilken nytte? Når jeg ser tilbake på den perioden, blir jeg litt skamfull. Klart jeg har fine ting ennå, men jeg trenger ikke å vise verden det.

Det som er viktig for meg er å være en god rollemodell, en inspirator, der sunn kost og trening er i fokus. Mange vil vel påstå at jeg brifer med kroppen min, noe jeg gjør av den grunn, at jeg ønsker at dere tar et tak i dere selv. Dette er meg uretusjert og det kan jeg være stolt av.

Jeg forventer på ingen måte at folk skal følge i mine spor med tvangstanker og helt klart, om det irriterer mer en det er nyttig, så passer det ikke for deg og det er selvfølgelig også helt greit.

Ærlighet mot seg selv og andre er viktig i prosessen med å finne seg selv. Vi må ikke glemme at vi er enkeltindivider. Noen er bedre på det ene, mens andre på noe annet. Heldigvis for det, tenker nå jeg.

Men hvordan i huleste skal man klare å finne sin vei, når man skal være klonet av samfunnets digitale uvirkelighet. Mange har skjønt at det selvfølgelig ikke nytter, men mange er også der at de kjemper kampen og blir syke på veien, mot noe de egentlig i utgangspunktet ikke vil, men føler det nødvendig for å være en del av det som pågår.

Jeg anbefaler alle å sette seg ned å skrive hva som er viktig for deg som menneske, finne dine verdier. Legg de bort og les de om en uke. Da skal du se at man får et annet syn på det som pågår innenfor deg selv. 

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent

Takk for at du leser.



 

Maria

Selvmedisinerte meg med alkohol og medikamenter

Hei kjære lesere.

Delen av meg selv som tok meg mange år å innse. Det kom snikene og ble bare verre og verre.

Jeg fattet ikke selv hva som skjedde, bare at jeg følte meg topp eller verdiløs.

Nå skriver jeg litt mer en jeg føler jeg burde, men dog, kanskje det hjelper noen å vise sin sårbare side?

Det begynte for lenge, lenge siden. Jeg trodde det hang sammen med fødsels depresjon, at jeg følte meg elendig. Men når jeg går enda lenger tilbake, så begynte det ved nederlaget av min første bedrift.

Jeg husker godt hvor mye jeg gråt og kjempet dag etter dag for å holde firmaet i live, ikke skuffe meg selv eller de ansatte. Men etter 4 års drift, tok jeg tak (jeg husker godt de setningen min far sa til meg" det første tapet er alltid det billigste") Jeg hørte ikke den gang, men jeg lært mye av elendigheten jeg gikk gjennom.

Etter dette forandret jeg meg mye. Jeg ble en person som jeg ikke alltid hadde kontroll på, en all inn eller all out type. Dette gjorde meg sterk og svak på samme tid.

Ofte følte jeg meg oppe eller nede. Jeg klarte ikke lenger nedturene, så jeg selvmedisinerte meg selv. Både med medikamenter og alkohol. Det er grusomt å skrive om det og jeg skjemmes.

Jeg følte meg bedre i elendigheten når jeg flyktet, slik hang det sammen. Når jeg hadde oppturene var jeg lykkelig, da trengte jeg ikke annet en meg selv og min kreative side, en crazy artist (det var selvfølgelig familie involvert i lykken også, men jeg velger å holde de utenfor)

Etter som årene gikk, følte jeg nederlaget gjentatte ganger. Jeg klarte liksom ikke å få ut fingeren og starte på nytt. Alt skremte meg. Jeg følte meg stengt inne i meg selv.

Rømningen fra mitt indre gjorde meg kald og kynisk. Jeg kan godt skjønne i dag, at folk oppfattet meg som arrogant, selv om det er langt fra sannheten.

Jeg måtte ta noen valg, så jeg valgte å stenge meg inne. Tiden etter var grusom. Jeg følte meg ikke lenger som en brikke i det store.

Jeg vet ikke hvordan jeg kan ta dere med på reisen gjennom gjørmen og mørket. Men jeg var jævlig langt nede, så langt at jeg ikke orker å snu meg tilbake å se.

Jeg måtte ha endring og det fikk jeg via 2 nye barn. De endret meg igjen til det bedre og det verre. Jeg søkte utover til noe nytt. En ny start, en endring.

Jeg jogger flere mil om dagen for å stenge følelsene ute. Av den avhengighet, tok det litt drepen på mine andre synder. Noe som gjorde meg godt men utslitt. Litt ubrukelig er vel det riktige ordet.

Veien videre var å løsrive meg fra mørket, flukten og negativiteten, som lenket meg fast i dypet.

Endringen kom når jeg innså at jeg trengte hjelp. Jeg klarte ikke selv å være i kontakt med mine følelser. Jeg følte meg sveket og uteglemt.

Det var tøft å innse at man må endre alt, starte på scarts, akkurat som man ikke hadde nok bare med å holde hodet over dritten. Men det hjalp gjennom å tvinge meg selv til endret tankemønster. Jeg sliter ennå, det er ikke simsalabim og over. Jeg må jobbe med meg selv hver eneste dag.

Jeg må holde meg borte fra det som gjør meg svak eller svekker meg. Jeg valgte å slutte å drikke helt for 8 mnd. siden, mange lurer på hvorfor og det skal jeg forklare.

Alkoholen fikk meg til å klare å rømme, ta bakveien, exit. Men dagen etter var det bare å begynne på ny fluktrute. Det var for enkelt, noe som skremte vettet av meg.

Når jeg endelig tok meg selv i nakken og fikk diagnosene påskrevet, så trengte jeg ikke lenger å rømme på samme måte. Det ble en selvaksept med riktig behandling.

Men ikke tror det er enkelt og jeg vet mange der ute ikke føler verdi, de har gitt opp seg selv. Men det finnes håp om du orker. Det finnes ingen kur, men det finnes hjelp og håp. Du er like verdifull som alle andre om du tar tak og velger å se din verdi noe som menneske.

Det er opp til deg selv, ditt valg.

Jeg tok mitt og jeg ønsker å være et godt forbilde. Min plan er å hjelpe så mange som mulig, med den kapasitet jeg har til rådighet.

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

lrO2vrysGmM

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent

Takk for at du leser.

Maria

Jeg gir bort en halv million

Hei kjære lesere.
 
 
Håper dere vil være med oss på reisen, der vi støtter forskjellige humanitære prosjekter. 1 episode ligger under:)
 
Link til Sabona 
https://sabona.no/

Vi vil oppfordre andre til å gi mer til lokale eller små veldedige organisasjoner.
Grunnen til dette, er at vi da vet, at vi utgjør en stor forskjell for akkurat disse menneskene. Det er meget givende og betyr så utrolig mye for dem som trenger hjelp! 

Vi har valgt en litt utradisjonell måte, som kanskje vekker flammen i enhver. 

Følg med hver Søndag klokken 19.00 for nye episoder av vår nye "Charity run" serie!
 
 
Tusen tusen takk for at dere ser, leser og ikke minst bryr dere:)

Maria Høili

 
 


 

Barn til salgs?

Hei kjære lesere.

Barn til salgs?

Jeg skal forklare mitt "harshe" utsagn over.

Bloggere som (http://annebrith.blogg.no og http://mammatilmichelle.blogg.no) blir eller er populære fordi de selger sine barn gjennom sosiale media. Når jeg sier selger, så betyr det i min forstand at de utelukkende, med intensjon, bruker barna for å fremme seg selv. På en daglig basis via blogging.

Grensen går ikke for mitt vedkommende om å dele meninger om barneoppdragelse, eller omtale de i en familiesetting der det er naturlig, men å dytte de foran som et salgsobjekt, for egen popularitet, mener dere selv dette er greit?

At foreldrene velger å presse små barn inn i sosiale medier så tidlig er for meg underlig?

Jeg gjentar i en familiesetting, eller at de er med på hva de voksene gjør er selvfølgelig helt greit.



 

Hva tenker barna om seg selv den dagen de mister sin verdi(popularitet) eller lever på en like mentalitet, der de føler at de må prestere bedre og bedre for at mamma og pappa skal være fornøyde? Er ikke dette å ødelegge barna sine fra tidlig alder?

Selvfølelse bygges internt og ikke eksternt og jeg synes det er meget synd på de som ikke innser hva dette gjør med barna sine. Er det viktigere å tenke egosentrisk som foreldre for egen vinning?

Jeg har skrevet før om mammaer som selger barna sine til skjønnhetsindustrien, via beautykonkurranser eller modelloppdrag, dette er et fenomen som herjer USA. Skal vi være like blåøyde her hjemme?

For meg tyder dette på noen som mangler hjernekapasitet til å innse hva dere faktisk gjør.

Dere burde gå i dere selv. Det er mitt råd. 

Bilderesultat for skjønnhetskonkurranse barn

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

ljAySj6qyDQ
ToQwluBab9c
Kommentarene forhåndsgodkjennes. 
Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent
Takk for at du leser.
Maria
 



 

Vi har satt bort mange midler til veldedighet hvert år

Hei kjære lesere.



Jeg og min mann, vil oppfordre menneske til å gi mer til lokalt eller til små veldedige organisasjoner.

Grunnen til dette, er at vi da vet, at vi utgjør en stor forskjell for akkurat disse menneskene. Det føles godt og er meget givene.

Vi har valgt en litt utradisjonell måte, som kanskje vekker flammen i enhver.

Grunnen til at vi gir bort så mye penger, er fordi vi hadde et stort overskudd i fjor. Noe som fikk oss til å tenke på at vi trengte ikke alle disse pengene selv. Vi hadde lyst til å gjøre en forskjell for de som fortjener det og de gode ildsjeler som vier livet sitt til prosjekter for å hjelpe andre ut av sult og nød. Disse menneskene er uvurderlige og fortjener virkelig denne støtten

Vi valgte etter at vi så fjorårets balanseresultat, å bidra mye mer en vi noen gang har gjort. 

Vi har nå satt i gang en Youtube serie som heter Charity run. Den vil komme ut hver søndag kl 19.00  i 20 uker fremover. Ideen kommer fra den amerikanske versjonen av coffee run, der konseptet er veldig likt. Vi har etter innlegget, valgt oss ut en del frivillige mennesker(som via søknader) ønsker å stille opp og dele sine erfaringer med oss. Første serie er ferdig og kommer ut førstkommende søndag. Her kan dere følge med oss på veien og danne dere noen tanker rundt hva disse menneskene formidler. Følg oss på

Vi blir både begeistret og rørt av historier og i går felte jeg noen tårer, etter bilturen var ferdig.

Jeg har fått mange gode tilbakemeldinger for at vi velger å bry oss om de som trenger det aller mest.

Vi har satt bort mange midler til veldedighet hvert år, men i år føltes det riktig å gjøre det på denne måten, for å oppfordre mennesker til å gi litt ekstra året rundt og minne dere på at alle trenger støtte, ikke bare ved juletider, der vi her hjemme, blir minnet på hvor privilegerte vi er.

Takk til alle som bidrar til vårt prosjekt og til dere som leser.

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent.

Takk for at du leser.

Maria

Det føles godt å ha gitt bort 50.000 kr i dag

Hei kjære lesere

Det føles god og bidra. Det gjør det virkelig.

I dag har jeg gitt bort 50.000 kr, med hjelp fra to veldig flotte menn. Som brenner for sine hjerteprosjekter.

Seriene om våre Charity Runs, kommer på youtuben hver søndag fremover. Følg oss her.

For å få, må man gi.

For å være lykkelig, må man gledes over andres lykke.

Tilfredshet og tilstedeværelse, det å være en del av, er essensielt for livsgleden.



Å vite at man bidrar, er en viktig del av livet, jeg tror at nettopp dette, er et samfunnsproblem vi møter på i dagens Norge.

Vi lever I verdens beste land, i den tryggest tilværelse noen sinne. Vi har aldri hatt det bedre en det vi har det i dag. Rent sånn behovmessig. Men likevel finnes ikke alltid lykken. Jeg har en formening om etter å ha lett selv i mange år, at selvopptatthet er drepen for lykke.

Det handler om ha fokuset utad. De som ser kun på seg selv, ser ikke på andre. De som kun er I egen person, kan ikke sette seg inn I andres. Man skal tenke trygghet og kjerne først. Men om kapasiteten er til stede, ikke sitt å vent, gjør heller noe selv.

Mange av dere vet at jeg brenne for å hjelpe fattigdom. Men jeg tror likevel ikke lykken er, for de som trenger hjelp, å ha overflod, slik som oss andre. De er fornøyde med det primære.

Vi må alle kjempe mot noe, for å nå lykken. Jeg trenger hjelp til å bidra til noe større en meg selv, håper dere vil hjelpe meg på veien.

Jeg ønsker å øke fokuset på hjelp til selvhjelp. Fokus på infrastuktur som er levedyktig for selvhjelp.

Takk til alle som hjelper meg på denne ferden og jeg ønsker og håper, også andre blir inspirert når de ser vår serie hver søndag fremover:) 

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Dagens Youtube episode under:

DLPspy3K1PA

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent.

Takk for at du leser.

Maria

Bilderesultat for tømrer terjer

Trenger du snekker? Vi får jobben gjort, raskt og effektivt. 

Krever vi kvinner for mye av mannen?

Hei kjære lesere.

Krever vi kvinner for mye av mannen?

Jeg skrev et innlegg nylig, om hva slags egenskaper kvinner ser etter hos mannen og hva slags preferanser vi foretrekker.

Men hva vil menn ha?

Noen ganger tenker jeg stakkars menn. Jeg har følelsen av, inklusive meg selv, at kvinner kjefter og smeller mer en nødvendig.

relationship problems people
Licensed from: adam121 / yayimages.com

Jeg skal holde meg unna det biologiske aspektet i dag og gå over til antagelser og synsing. Utifra mange artikler jeg leser på nett. Rømmer mange menn hjemmebane og ønsker heller å jobbe overtid og være mest mulig borte fra hjemme i våre dager.

Jeg spør meg selv hvorfor? Er det mange der ute som lever i ulykkelige forhold og ekteskap? I så fall hvorfor velger man å bli?

Menn er ikke like kompliserte som kvinner (no offence) Heldigvis.

Men jeg tror nok at de har mange av de samme kravene, i tillegg til noen som ikke nødvendigvis er like viktig for kvinner.

Jeg studerer litt om hva menn foretrekker og de er nok ganske så overfladiske i tillegg til at de foretrekker den trygge basen.

Menn elsker vakre kvinner, her teller symmetri og fasong. Utseende er viktig for tiltrekning.

Kjærlighet er viktig, samme med omsorg, ambisjoner og mål, selvtillit og intelligens. Sistnevnte overasker meg en smule og kan bety at mannen setter større pris på karrierekvinner en morsfigur?

Gjensidig respekt og ærlighet, er byggesteiner i et godt parforhold og dette går begge veier. At man kan le og smile med partner er uhyre viktig. At man er bestevenner samtidig som elskere.

Kan det i tillegg ha en stor betydning, om kvinner hadde gitt litt mer av seg selv i hverdagen? Og svelget noen kameler? Ikke brydd seg om små bagateller og kritisert litt mindre, hadde ført til et bedre samliv?

Det som overasker meg er at ikke sex er nevnt noe sted som en viktig del av et forhold. Siden dette er et primærbehov? Er det derfor menn er utro? De søker heller utover en å mase på partner? Bare en tanke på sidelinjen? Kan dette være en årsak? At man er lei av å  få nei, eller at kvinnen blir sur og lei?

Hva tenker dere om tema? Tilføy gjerne hva som teller hos partner:)

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

De mennene som er mest attraktive, har disse egenskapene

Hei kjære lesere.

Den Norske mannen kommer i mange utgaver:

Jeg vil likevel påstå selv, om jeg snakker om egen preferanse, at de menn som er mest attraktive , er de som er 100% ekte. 

young stylish man sitting on a banch
Licensed from: peus / yayimages.com

Sjekkliste:

  • Snille 
  • Hensynsfulle
  • Trofaste
  • Rettferdige  
  • Seksuelle
  • Stabile
  • Kunnskapsrike
  • Kloke
  • Familiekjære
  • Voktende
  • Omsorgsfulle
  • Tålmodige
  • Humoristiske
  • U-selvhøytidelige
  • Har selvtillit
  • Eventyrlystene
  • Kjærlige
  • Lekene
  • Bestemte
  • Målrettet
  • Tillitsfulle

Menn må fortsatt vite betydningen av hva en mann skal være. Han må kunne ta tak i deg og vise hvem som er sjefen (På en respektfull måte) Være seksuell og direkte. Klåing og klasking er viktig på daglig basis. 

En god og stabil personlighet er også å fortrekke. Jeg liker ikke vingling. Kunnskapsrik og klok er veldig plussfaktorer i min bok. Familiekjær og voktende. Han må være glad i barn, men ikke oppføre seg som mammaen. Det må være et klart skille mellom mann og kvinne i forholdet, at grensene blir for vage er usexy.

Romantikk er vel ikke sånn kjempeviktig for meg personlig. Men det er å foretrekke at han husker bursdagen din. Kjøper blomster i ny og ne og gir en gave en gang i skuddåret. Tålmodighet er essensielt.

En kvinne er et komplisert individ og det beste er om du overhører 70% av det hun sier. Nikking kan til tider være klokt for å ikke skape konflikter, litt ironisk men likevel meget sant. Monogami er noe som du må innfinne deg med, om du skal være med en ekte kvinne. Om du har et problem, så snakk om det før det går for langt. Jeg liker at man kan dele interesser og opplevelser. Det er viktig med felles humor og hygge. Man skal dog ikke glemme at mannen er en viking. Å ta vare på seg selv er like viktig for egen selvtillit som for partnerens. Det er viktig med fysisk tiltrekningskraft og passion. Du må være den som bestemmer i forholdet og være klar i talen. At du er leken og uhøytidelig er et kjempepluss. Du må være selvsikker i viktige valg og være målbevisst og stolt av det du står for. Vær ekte og ta til ordet om du har noe å tilføye. Man trenger ikke alltid være enige, men det viktigste er at man kjemper for det man tror på. For meg er det ingenting verre enn kjepphøye menn uten substans. Et vakkert ytre er heller ikke å forakte, men tross alt skjer det viktigste på innsiden. Egoisme hører ikke hjemme hos en flott mann.

Kjærlighetens 3 stadier, hvorfor tiltrekkes dere av hverandre? Hva er forløpet?

Begjær: Mange faktorer påvirkes av hvem vi tiltrekkes av. Utseende og personlighet er viktig og påvirker hvem vi tiltrekkes av. Forskning viser at vi tiltrekkes av personer som minner oss om foreldrene våre. Luktesansen er viktig og det viser seg at vi tiltrekkes av personer som har immunforsvar forskjellig fra vårt eget. (Slutt med parfyme, det forstyrrer)

Tiltrekning: Dopaminproduksjon fører til lykkefølelse, minsker matlysten og du sover dårligere. Du svetter og stresser mer. Hjernen har vanskelig med å tenke på noe annet en person du er forelsket i. Du idealiserer og overser eventuelle feil og mangler.

Tilknytning: Om et forhold skal vare må man knytte sterke bånd. To viktige hormoner, oksytosin og vasopressin spiller nøkkelroller. Oksytosin slippes ut når vi klemmer, kysser og har sex. Det er med på å bygge opp tillitt og nærhet. Vasopressin er et hormon som regulerer kroppens lagring av veske. Dette skilles også ut under sex. Det er hjernes belønning for monogami. Endorfiner er også viktig for tilknytning. Når disse sendes ut, minker følelsen av smerte og øker følelsen av trygghet. 

Mitt råd; Vær ekte fra dag 1, vis hvem du er og hva du står for. Det er klart at visse egenskaper kan formes og løpe er ikke kjørt selv om dere er uenige om forskjellige verdier. Dette gjør forholdet mindre overfladisk, slik kan du enklere evaluere om du kaster bort tiden, eller om du har møtt den rette.



Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

Det sterkeste et menneske kan gjøre

Hei kjære lesere.

Hvorfor har mennesker begynt å bruke sosiale medier til en frigjørelse av personlige problemer?

Er vi ute etter sympati?

Prøver vi å avvæpne skammen om at medmennesker ikke er alene om problemene? Eller at det finnes flere av oss selv, her ute. Er det en trøst?

Gjør vi det for oss selv eller andre?

Alle mennesker er kompliserte, det finnes like mange vanskelige dager som enkle dager, like mye sorg som glede, like mange nedturer som oppturer. Dette er livet, det er en balanse i alt. Vektskålen peker den ene eller den andre veien, om din står stille på midten, så lever du i nuet. Her og nå.

Livet er hva du gjør det til, lyder ordtaket. Jeg vet ikke alltid om det stemmer?

Fokusmessigsett kan jeg si meg enig. Man kan velge å være negativ eller positiv.

Å finne det positive i nedgangsperiodene. Da lærte jeg det kan du tenke, eller motsatt vei, synes synd på deg selv. Det er en grunn til at ting skjer.

Noen kaller det karma. Jeg tror på livet og at du blir hva du er ment til. At alle mennesker har et kall, om man lytter til hjerte. At stiene du ferdes skal lære deg noe. At alt skjer for en mening. Du skal lære, vokse og gro.

Er det er liv etter døden? Jeg tror det, at sjelen vandrer og at ting du gjør i dette livet påvirker det neste osv.

Men tilbake til min begynnelse. Hvorfor søker vi trøst i sosiale medier? Flere og flere kjente profiler står frem med problemer. Hvorfor?

Er det en teori eller en sannhet? Min formening er vel en slags sympati og en aksept for seg selv, at man har løyet om egen tilstand. Satt på seg en maske, som har gjort en syk på innsiden og når det har gått for langt og sykdommen har spredd seg i alle ledd, sprekker fasaden. Frigjørelse og ærlighet er sterkt. Det er sårbart og befriende på samme tid.

Å gå til det offentlige og dele på denne måten er det sterkeste et menneske kan gjøre. Man risikerer å få medgang eller motgang av medmennesker.

Det føles som det har blitt en slags trend å stå frem. Jeg mener ikke at folk later til, men at det er mange som melder seg på samme tid. En slags flodbølge av problemer som øses over samfunnet.

Har dette en positiv effekt? Jeg vet ikke?

Vi har vel hatt utfordringer gjennom alle tider. Problemet i vår tid er at det er vanvittig synlig. Vi er overbombandert med positivitet og glede, fiktivitet og selvfornektelse, via sosiale nettverk. Har naboungen feber, så plinger det meldinger inn på telefonen, god bedring. Har vi egentlig noe privatliv lenger? I så fall, er det sunt?

Så var det denne vektskålen igjen, som en dumphuske. Det er ikke bare en på husken, det må være 2 for at den skal bevege seg, motsetninger er nødvendig for vekst. Om du er en av de som sitter alene på den ene siden, så kan du kanskje reflekter over, at den ikke gjør annet en å bompe i bakken på den ene siden. Ikke at det er et stort problem om du ønsker å være der, men for utvikling må man hoppe fra side til side, Yin-Yang. Du skjønner budskapet.

Ok, hvorfor deler vi smerte og vanskeligheter nå? Min formening igjen. Det har gått for langt andre veien, balansen er i ulage, den har blitt fyllesyk, man blir kvalm av streben til noe som er uoppnåelig.

Jeg satt i debatt i går. Når jeg så gjennom klippet i etterkant, så ser jeg hva folk mener med arroganse, at jeg viser lite sympati i debatter. Men jeg lever meg inn i det, så får man kanskje ikke vist alle nyansene. Slik er det, men det trenger ikke være en sannhet.

Selv om jeg har flere sykdommer så velger jeg ikke å fokusere på det negative aspektet av det. Jeg tar tablettene mine og beveger meg videre. Tenker positivt for at min vektskål skal nærme seg midten.

Vil du være med å bompe? Eller vil du sitte på den ene siden? Det er ditt valg. Vis din helhet eller halvhet. Du velger.

Man må ha mot for selvinnsikt og innrømmelse. Man må slutte å være så hårsår i motgangstidene, livet dreier seg ikke om Ferdinand som sitter under treet og lukter på blomstene. Det kommer regnvær og storm også.

Vær sikker på at dine røtter sitter festet så godt i bunn at du ikke lar deg tippe over.

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

Jævla homo!

Hei kjære lesere.

Jævla homo!

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skal være et problem å være homofil i dagens samfunn? Homofil legning har eksistert gjennom alle tider, akkurat som andre kjærlighets forhold.

I kjærligheten finnes det ingen grenser, ekte kjærlighet er ubetinget.

Blir vi kvalmere eller støtt fordi menn velger å ta hverandre i ræva? Jeg mener hva er forskjellen, fra en mann og en kvinne, jeg vil si at det forekommer ganske hyppig i slike forhold også, altså anal sex.

Det er ikke kroppen som tilsier hvem man skal elske, det er sjelen.

Vi tiltrekkes av mennesker vi kan assosiere oss med. Slik skapes de beste forhold. De er bygget på like verdier og likt syn på verden, respekt og tillit. 

At det ennå i vår tid skal være et problem er skammelig. At samfunnet ennå ikke har respekt eller har aksept for likekjønnede kjærlighetsforhold, er en stor synd i mine øyne.

Er det de av den gamle skolen, som ødelegger for fri bestemmesrett? 0m hvilket menneske du vil dele livet ditt med? Eller er kirken med på å bryte ned aksepten av likekjønnede ekteskap?

Jeg vet med sikkerhet at mange menn drar til utlandet for å ta gutter i rompa, fordi de er for feige til å akseptere sin egen legning. Jeg vet at de har menn/ eller gutter på si, og angivelig lever i et lykkelig ekteskap med barn og kone.

De vil ikke innse det faktum at de er homofile. Det handler om hva samfunnet sender av signaler som u-aksept.

Folkens, skjerp dere. Faen eller. Hva slags rett har du der du sitter og dømmer og ødelegger for mindre grupper som velger annerledes? Jeg tror mange ser på disse menneskene som avvik, de strider mot naturens gang til reformering. Men det gjør strengt talt mennesker som ikke lar seg befrukte naturlig også, selv om det er mann og kvinne.

Er homofile som bidrar til adopsjon dårligere foreldre? Neppe. Er det noen som tror dette? Blir barn av homofile foreldre mer mobbet? I så fall er det samfunnets syn på saken som er avgjørende i mobbekulturen.

Hvor setter vi våre moralske verdier? Er det samfunnets oppgave å dømme de som er annerledes, eller er det de feige av samfunnet som bryter ned mennesker som er annerledes en seg selv.

Ja, til mangfold sier jeg bare. Dere som hater folk som er forskjellige fra deres eget verdensbilde, kan gå i skammekroken og stå der, til man revurderer aspektet av problematikken disse menneskene må tåle for deres kjærlighet til partner.

Kjærligheten er den sterkeste av alle lidenskaper, fordi den angriper hodet, hjertet og sansene på samme tid.

 Sitat av François-Marie Arouet de Voltaire



u9zHtbTyHHM

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

Strekkmerker, overflødig hud, arr og pigmentflekker

Hei kjære lesere.

Kvinner og menn skriker etter naturlighet, men hvorfor blir vi da mer og mer unaturlige?

Det er enkle og kompliserte svar på spørsmålet over. Vi vil være den naturlige utgaven av oss selv, men blir møtt med en virkelighet som ikke tillater oss å være naturlig.

Kvinner i 20 årene sliter, dette er det stadiet i livet man kamuflerer seg mest. Men det er også disse som er de mest attraktive? Eller er det bare en myte? I så fall er det noen som kan forklare meg hvorfor det er mest attraktivt å være unaturlig når vi vil ha det motsatte?

Jeg snakker på mine egne vegne. Jeg har alltid tatt de enkleste valgene og løsningene, slik at jeg har sluppet å stå å kikke meg i speilet flere timer om dagen for å gå ut av døren. Fake vipper, Botox og Restylane, har jeg brukt i årevis. Jeg vet ikke hvordan dagens ungdom har det? Men jeg vil anta at de bruker en del tid på forfengelighet, altså speilstirring. 

Men nå er ikke forfengeligheten den viktigste. Jeg tar fortsatt noen enkle løsninger og bruker ikke tid på å se så mye på meg selv. Jeg har en formening om, jo mer man se, jo verre blir det.

Jo tilbake, jeg får mye pes for at jeg bruker øyevipper. Dette bruker jeg fordi det er en enkel løsning å fikse hver 3 uke, en å bruke tid på maskara og annan shit, det tar mye tid, og jeg gidder ikke.

Botox bruker jeg både medisinsk og kosmetisk, hvorfor? Det kosmetiske aspektet handler om å kjøpe seg noen år, fjerne litt erfaringsmimmikk. Det medisinske går på stress.

Restylane bruker jeg fordi jeg liker fyldighet, jeg vet leppene mine er for store nå, men man blir fort blind og det kan bli en skummel affære. Jeg reagerte ikke på dette før jeg så meg selv på tv. Så det blir nok litt mindre av dette på meg fremover.

Tilbake til naturligheten. Den vi skriker etter. Strekkmerker, overflødig hud, arr, pigmentflekker osv.- Hvorfor er det ingen som viser dette om det er det vi vil ha? Skjemmes vi over egne kropp. Er det derfor vi bruker kamuflasje?

Jeg svarer for meg selv igjen. Hvorfor pynte på meg selv? Jo, jeg føler meg bedre slik. Sminke bruker jeg lite av. Jeg tror de som bruker mye sminke pynter seg for andre en seg selv. For min del føler JEG meg vel, med lite eller ingen sminke.

Jeg får ofte høre at jeg tilhører en kategori som setter mye press på de unge. Hvorfor? Fordi jeg tar vare på meg selv? Fordi jeg ikke har hengemage og rynker?

Jeg er vel litt for kry til tider. Eller si stolt av de resultater jeg oppnår vedrørende fysikk. Jeg er vel med på å sette et større press på samfunnet, jeg ser den. Men hvorfor er det bare de med hengemage og rynker som blir betegnet som ekte kvinner?

Jeg er også ekte. Er det ok å sminke seg masse og kalle seg ekte? Er det ok å vise strekkmerkene sine å kalle seg ekte, hengemagen eller arrene? Vi lever i et mangfold, vi er forskjellige. Men vi kjemper for å være like. Hvorfor?

Vi er for feige til å vise det resultatet som er ekte. Vi har dannet oss et bilde av en mal som er fiktiv. Redigert og overdreven.

Kvinner ser på kvinner og menn ser på kvinner.

Vi vil ha det andre har, men hva betegnes som vakkert og attraktivt? Er det det naturlige eller unaturlige? I så fall har vi noe svar? Eller kvemer vi bare rundt i blinde om hva vi ønsker?

Hvem setter trendene? De vi ikke kan leve opp til fordi det er ikke en del av virkeligheten?

Kanskje er vi mer like dyrene en vi tror. I naturen er det mennene som er attraktive og damene er ganske grå og kjedelige. Det er litt kjipt at vi mennesker går motsatt vei. Jeg ler litt...  Naturens lov er vel at mennene må kjempe for kvinnene og ikke omvendt?


Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

 

 

Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord

Hei kjære lesere.

Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord!!!!! LA FITTA FLAGGRE FRITT!!!

Kosmetisk eller medisinsk underlivskirurgi?

Kvinner SKAL ha bestemmelsesrett over egen kropp. De skal bli respektert på lik linje og ikke føle at de gjør et moralsk overtramp med å endre på deler av seg selv de ikke måtte være tilfreds med.

Jeg vet med sikkerhet at mange unge jenter er usikre på seg selv og egen kropp. De setter maler i sosiale medier. Føler seg kanskje annerledes en det de ser i pornokulturen. Det er klart dette er tilfelle, det ikke er mulig å ha et svar på hvordan man skal se ut. Her handler det om interne preferanser. Om man er sikker i sin sak, er det ikke noe i veien for å ha muligheter til å endres.

Man må passe seg for eksternt press. Det man ser er en sannhet med modifikasjoner. Det er mulig pornoindustrien tar et utvalg, da refererer jeg til såkalte design vaginaer. Men er det dette menn vil ha? Et hull i veggen? Det tror jeg neppe gir samme nytelse i den virkelige verden. Det er viktig å skille mellom sannhet og påtatthet.

For mange er det nødvendig å endres, pga medisinske aspekter og noen vil ha kosmetisk, fordi de mistrives eller ikke ønsker å se slik ut. Det er også helt ok, dere trenger ikke skamme dere uansett hva dere velger. Bare vær sikker på at du vet konsekvenser av et inngrep.

Jeg har sett videoer og vært igjennom et medisinsk inngrep selv. Av de som jeg har sett opererer seg, vil jeg påstå at det er av god grunn, selv om dere kaller det kosmetisk. Vi skal ikke dømme andre for egne valg. Kvinner skal støtte kvinner, ikke sette eksterne moralske regler for hele felleskapet. Vi er forskjellig og velger forskjellig, det handler om å trives med seg selv.

Mange sier det at selvfølelsen ikke blir bedret via operasjoner. Man kan prøve å gjenta dette for seg selv til det blir en sannhet. Men dette er bare tull og tøys. Min selvfølelse er mye bedre en den var før operasjon.

Jeg prøver ikke å oppfordre folk til å operere seg, jeg er åpen for at man skal akseptere individuelle valg. Om feministene mener det er pornokulturens skyld, så jobb heller med å redusere omfanget til lukkede fora.

Men revurder deres mening om hva som inngår i pornokultur, kroppsbilder av kvinner i generell kontekst på sosiale medier er en kamp dere ikke kan vinne. Jeg ville lagt fokus på informasjon ikke undergrave.

Feministene må slutte å tvinge kvinner inn i sitt eget bilde av verden.

Feministene må jobbe for at alle kvinner skal føle seg like verdifulle, uavhengig av hvilke valg andre kvinner velger å ta. Det er ingen mal på rett og galt når man bestemmer over egen kropp.

Legger ved gårsdagens debatt under:

Ønsker alle en fantastisk kvinnedag.

Gårsdagens debatt VG-TV under:

Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 


 

VI VIL HA MER AV ALT

Hei kjære lesere.

MER sykdommen!

Jeg står i køen i kassen på kiwi og skuer ned på et av motebladene som står i reolen til høyre for kassen. Biip, biip. Det er ikke min tur ennå. Blikket mitt faller ned på to vakre unge mennesker med et seksuelt blikk som stirrer i mot meg. Jeg blir nysgjerrig så jeg leser teksten på front.

Teksten lyder: Hvordan få MER nytelse? Mer nytelse undrer jeg for meg selv, der jeg står og venter. Hvorfor vil dere ha MER nytelse? Har man for lite nytelse? Eller er man ikke fornøyd med den nytelsen man får. Hva er bra nok lenger? Vi vil jo ha MER AV ALT.

Jeg drar frem penger igjen, selv om mange av dere irriterer dere over at jeg skriver om dette tema. Alle ønsker seg MER penger. Nå generaliserer jeg litt men dette vil jeg anta er en sannhet.


Men der jeg står å undres så faller det meg inn, at det er ikke bare de rike som vil ha mer penger som er griske, selv om de har mye fra før. Det gjelder jo alt og alle. Alle mennesker er griske i alle tilstander?

Har vi sluttet å være takknemmelighet for det vi har? Er tilfredsheten borte?

Vi vil ha mer treningstips, mattips, motetips, livstilstips, sextips, bare for å nevne noe. Muliges handler dette om en kombinasjon av usikkerhet og lærdom.

Men er det mer lønnsomt å kunne alt? Være supermann og superkvinne?

Hva når kvinnene og mennene har ulike lyster på hva de vil ha mer av? Kan det samkjøres eller ender det her?

Krever vi for mye av hverandre fordi vi vil ha mer?

Vi vil stille mer krav til partner, vi vil ha mer utdannelse, mer penger, mer fri, mer opplevelser, mer ferier, mer aktivitet, mer valgfrihet, mer ros, mer raushet, mer forståelse, mer likestilling, mer respekt osv. Jeg vil vel si at vi er såpass siviliserte at overnevnte ikke burde kreves som mer av?

Er det i så fall rettferdig, går kabalen opp?

Er det rart vi blir revet inn i egoismen? Der vi sitter og vil ha mer av alt?

Jeg lurer igjen på hvor denne utilfredsheten kommer fra? Er det instinktivt, eller tillært?

Barna får mer av alt, setter de mer pris på å få mer? Bare sånn til ettertanke ....

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

"Vi bare danner et nytt Islamsk Folkeparti og stiller til neste valg"

Hei kjære lesere.

Nå som vi står midt oppi debatten om forbud mot religiøse symboler, så må jeg si at jeg blir veldig provosert at nordmenn alltid skal bli kalt rasister når vi utøver eller synliggjør vår egen tro og kultur? Når vi står opp imot det vi mener er urett som andre religioner utover her i Norges land.

Jeg fikk noen kommentarer svart på hvitt hvordan muslimene opererer for å få viljen sin.

Fra: Muhammed

Blogg:

E-post:

Innlegg: "Det er ikke rart at muslimen...

Postet: 09:49

IP: 77.19.223.10

Snart skal vi innføre sharia i Norge, og da blir det slutt på alle voldtekter!

Godkjenn Opphev Slett Svar

Fra: Muhammed

Blogg:

E-post:

Innlegg: "Det er ikke rart at muslimen...

Postet: 09:49

IP: 77.19.223.10

Snart skal vi innføre sharia i Norge, og da blir det slutt på alle voldtekter!

Godkjenn Opphev Slett Svar

Fra: Iqbal

Blogg:

E-post: afzhal.iqbal@nis.no

Innlegg: "Det er ikke rart at muslimen...

Postet: 12:13

IP: 144.127.83.105

Det være bra, Muhammed, alle reaksjonene fra vantro nordmenn viser hvor viktig det er med Sharia-lov i Norge. Heldigvis, det er lett å få gjort. Vi bare danner et nytt Islamsk Folkeparti og stiller til neste valg. Vi inngår allianse med SV, KrF, Venstre, Rødt og MDG, det også veldig lett, vi bare sier at de er rasister hvis ikke de vil i allianse med oss. Når vi fått regjeringsmakt vi kaster bare de andre partiene ut og forbyr dem etter Sharia-lov. Da vi sørge for at det går bra til slutt. Takk for seg!

Jeg var nylig i en debatt mot en somalisk feminist på NRK ukeslutt, det var ingen ramaskrik om at jenta ikke fikk bære hijaben i debatten. Men er det slik vi skal ha det? Forskjellsbehandling fordi noen kaller hijaben kulturellere plagg og ikke religiøse plagg? mens Sylvi Listhaug ikke kan bære et kors rundt halsen?

Uansett på hvilket grunnlag det måtte være, så skal vi ikke frasi oss retten til å beklede oss eller bære det vi alltid har gjort.

Jeg fatter ikke at vi finner oss i at vi skal bli kaldt rasister fordi vi står opp for egen tro og at dette i tillegg skal bli brukt imot oss for at muslimene skal operere seg inn i systemet å innføre sharia-lover på bakgrunn av regjeringens svakheter?

Nå må vi skjerpe oss!

Jeg legger til at jeg ikke generaliserer muslimer som ikke står for disse utsagn. 

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Dagens vlog under:

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

 

"Det er ikke rart at muslimene blir kåte og voldtar jenter når de går kledd slik"

Hei kjære lesere.

Jeg skreve et kort innlegg i går, der jeg mener at trenden for shorts er altfor kort og upassende. Jeg la ved noen bilder av meg selv som et statement for min påstand. Greit nok at bildene kan det virke støtende på mennesker (som ikke tåler å se hud) og det kom mye gloser herifra også. Men ærlig talt!

Men når jeg får tilbakemelding som:

"Det er ikke rart at muslimene blir kåte, og voldtar jenter når de går kledd slik"

Mener du at jeg er en slags pådriver på at jenter blir voldtatt, da jeg fraråder andre å gå slik?

En annen:

"PS. og da du skrev fra Tyrkia at de glodde på deg? Ja

hva tror du i et muslimsk land, du burde skamme deg

dypt, man tilpasser seg land man drar til. Du elsket

vel at alle glodde på deg. Men hva de trodde du var,

har du tenkt på det??? Sykt"

For opplysning var jeg gravid når jeg var i Tyrkia og hadde full bekledning når jeg gikk utenfor det de kaller de trygge områdene å ferdes. Likevel GLODDE de ja. Ubehag og ikke bekreftelsesbehov.

Jeg er meget nysgjerrig på hva slags mennesker som gjemmer seg bak disse anonymitetene?

Skal ikke kvinner kunne gå kledd som de vil, uten fare for å bli voldtatt av muslimske menn?

Å hva når man går i bikini, i vårt eget land, Her er det faktisk vanlig å gå i bikini eller andre former for lettkledde plagg om sommeren, blir disse muslimske mennene mindre kåte da?

Jeg lurer på om kvinnene over er komfortable med å dra på seg en burka?

Det er ikke noe som heter enten eller med bekledning og man skal da kunne velge hva man skal gå med uten å bli voldtatt? Herregud.

Igjen innlegget mitt i går var basert på at jeg ikke synes vi skal lære opp trendmessig unge jenter å gå slik.

At jeg vil viser rumpa gjør jeg til stadighet og jeg har ikke behov for å vise rumpa mi i en stygg tilstand for å få negativ oppmerksomhet, skjerp dere.

Igjen om dere mener at det er rett at man skal bli behandlet som en hore, fordi man viser hud eller må regne med å bli voldtatt ,så synes jeg deres kvinnesyn er forkastelig.



Dagens vlog under:

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

Jeg gir bort en halv million, vil du hjelpe meg?

Hei kjærer lesere.

I dag kommer jeg med en god nyhet. Jeg har valgt å gi bort en halv million til veldedighet i år.

Siden jeg er ganske oppfinnsom og ønsker å gi andre en inspirasjon til giverglede, ønsker jeg å invitere mennesker på en charety run.

Måten dette vil bli godt på er at jeg inviterer tilfeldige mennesker på en biltur, der jeg spør diverse spørsmål om personens liv. På enden av bilturen ønsker jeg å gi bort et gavekort på 25.000 kroner til en veldedig organisasjon vedkommende brenne for. Dette vil da bli gjort i flere seanser og filmet og lagt ut på youtube kanalen vår. Slik at dere der hjemme kanskje kan bli inspirert og følge med på turen.

Jeg søker på bakgrunn av dette mennesker i forskjellige yrker til å delta i prosjektet.

Jeg håper med dette at små veldedighetsorganisasjoner får mere synlighet i media:)

Jeg gleder meg.

Søknadsfrist til prosjektet er 15/3-17

Send din mail: Maria@prettysmooth.no 

Hilser fra LA:)


Følg oss gjerne på reisen


 

Instagram  Facebook

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

Det er de pengene man tjener selv som er verdt noe

Hei kjære lesere.

Jeg har fått mye spørsmål og mange lurer på hvordan jeg lever livet mitt. Jeg kan si at jeg har ett fantastisk liv. Jeg er privilegert på alle nivå. Jeg kan gjøre alt folk drømmer om til en hver tid.

Det er klart de fleste ville gjort det om de hadde mulighet?

Dog har jeg samme utfordringer på det psykologiske plan, samt det fysiske. Alle dager er forskjellige, jeg gråter mye og smiler mye, noen ganger hater jeg livet, andre ganger elsker jeg det.  

Ingenting av det som betyr noe for et menneske kommer gratis.

Vi har forskjellige verdier, men de endrer seg gjennom livet. Jeg skjønner nå hva de eldre fortalte meg når jeg var ung og trodde jeg eide verden. Jeg var naiv, eller kall det en idiotisk tankegang, jeg gjorde mye feil. Men jeg er takknemlig, dette åpnet øynene mine.

Men hvordan i alle dager skal jeg ha rett til å være menneskelig?

Det er et evig jag etter å være verdt noe. For meg er det i alle fall utrolig viktig, å ta en plass, en posisjon som er verdifull, hvert fall for mitt eget vedkommende.

Denne plassen kan jeg ikke kjøpe med penger, denne plassen må jeg fortjene fordi jeg jobber hardt, akkurat som alle andre.

Mange har spurt meg om det ikke bare er å gi bort midlene jeg er tildelt. Så det skal liksom løse alt, er det da jeg får respekt?

Jeg kunne gitt faen i alt og kjørt mitt eget løp, men jeg har valgt det motsatte. Jeg vil også være en puslespillbrikke.

Jeg kommer aldri til å gi bort formuen min, det skal barna mine få. Fordi jeg vil at de skal leve et fantastisk liv de også. Men de må finne sin indre verdi, det er den som fører til lykke.

Mine dager består av aktivitet, jobb og familie. Jeg jobber nok mye mer en hva folk tror, selv om jeg aldri føler jeg jobber, fordi jeg elsker det jeg gjør. Ingen dager er like, om jeg jobber 1 time eller 15 timer har ingen betydning.

Jeg skjønner jo det at ikke alle kan velge, noen må ta til takke med det de får. Men er det min jobb alene, å sitte med dårlig samvittighet? I så fall hvorfor? Har jeg et større ansvar en deg selv?

Ja, jeg kan gjøre hva faen jeg vil, være en idiot og stå på båtene i  Saint-Tropez og sprute champagne utover folk. Men det er det siste jeg ville ha gjort. Fordi jeg har ikke disse verdiene. Det er ikke en del av meg som menneske.

Jeg tror de som er bemidlet som går denne stien blir depressive og narkomaner. Om man ikke er en del av helheten eller jobber for noe, er du bare til overs, et uromoment uten en verdi. En idiot. Man kan være idiot i alle samfunnslag så klart. Det synes bare litt bedre om du har cash.

Tror du noen liker deg? Neppe. Men slikt driter man i når man er ung. Man vet ikke konsekvensene av sine handlinger. Ting går i hue på en. Ikke sitt der å tro at du hadde tatt alle de riktige valgene om det hadde vært deg. Vi er bare mennesker alle sammen.

Fornuften er ikke medfødt, den er skapt utfra erfaring og samtaler med kloke mennesker.

Jeg har stadig lurt på hvorfor noen folk med høy utdannelse ser ned på andre mennesker med lavere utdannelse? Jeg får ofte denne slengt i tryne. Så ler jeg litt for meg selv, akkurat som dere er mere verdt? Sånn til opplysning er det de fleste som lykkes stort, sånn kapitalmessig ikke fullført videregående engang. Fordi de begynte jobbfokuset tidlig. Jeg uendelig takknemlig og ikke minst stolt over hva min pappa har fått til.

Jeg prøver å ikke rettferdiggjøre meg selv. Jeg vil at dere skal tenke litt.

Så lever jeg mitt fantastiske liv videre, slik de fleste hadde jeg gjort vil jeg tro.

Men husk og alltid ha i bakhodet når man jobber for noe, det er de pengene man tjener selv som er verdt noe for deg som menneske.

Dette vet jeg, her jeg sitter og skriver til deg. Så kan du hate meg fordi jeg reiser verden rundt med min familie, eller elske meg fordi jeg deler min erfaring.


Følg meg gjerne på : youtube  

L-fCpRKEfEw

Instagram  Facebook

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

Ketchup, sennep, fritert løk og annet pølsevev?

Hei kjærer lesere.

Ketchup, sennep, fritert løk og annet pølsevev?

Hvorfor er det slik at offentlige instanser gjør akkurat de vil frem til de blir avslørt for enkeltmennesker svik som kommer frem i media?

Dette går alltid frem eller tilbake, enten er det enkeltpersoner som snylter staten eller så er det staten som snylter enkelt personer.

Om du trenger hjelp får du det ikke, men når du leser deg opp på hvilke smutthull du kan bruke så blir du foret med gryn i både hue og ræva. Noen har knekt koden på dette. Men de som virkelig trenger det som eldre og fattige familier, de blir bare dyttet inn i en skuff og støvet ned.

"Se så flinke vi er" sier de offentlige instansene der de sitter og ikke vil offentliggjøre tallene på hvor ille det egentlig står til. Dere som kjenner meg vet hvor mye jeg hater økonomiske migranter. Ikke at jeg hater utlendinger, men jeg hater urett. Selv politiet skjuler tall for at ikke befolkningen skal freake ut.

Er det dette vi kaller et velfungerende system? Jeg husker godt det klovnebilde fra stortinget.

Jeg lar meg stadig imponere at sak etter sak som kommer frem i lyset, der de legger seg flate og kaller det en glipp? For meg er dette en bekreftelse på at systemet ikke fungere sånn som det er lagt opp per. Dags dato

Jeg synes også at staten bruker alt for mye penger på enkeltsaker. Mens media hauser oppunder. Krekar og Breivik? Faen hvor mye skal vi bruke på svina.

De som er svakest blir ikke ivaretatt. De blir misbrukt av systemet og faller igjennom.

Jeg personlig har fått sak etter sak på mail fra mennesker som ikke vet om de kan gi barna sine mat i morgen, grunnet systemsvikt. Er det slik vi ønsker å ha det i Norge. Tallene er økende, men likevel fortsetter vi å åpne grensene? Jeg fatter ikke strategien? Opplys meg gjerne.

Endelig her jeg sitter leser jeg en oppløftende artikkel på Nettavisens toppsak, Arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie

Hun vil forsøke å fjerne fattigdommen i Norge, Spørsmålet Jeg ønsker å stille er om vi har nok penger i kassen for å gjennomføre dette tiltaket? De som toppet fattigdomslistene er innvandrer. Grunnlaget for dette er etter mitt skjønn kultur og innstilling. Mange vil at konen skal bli hjemme med barn. Dette er et faktum. Noe som selvfølgelig skaper utfordringer økonomisk.  Å få de i sysselsatt og hvordan endte innstilling?

Å få flere i jobb, er dette gjennomførbart. I så fall hvilke yrker? Når utdannede kirurger fra hjemlandet må jobbe som vaskehjelper istedenfor å ta sin plass i systemet der de er ment til å være og der vi er underbemannet? Jeg fatter ikke?

Norskopplæring burde strengt talt være pålagt? Gratis ferier er jeg totalt uenig i. Det er jo avslørt at økonomiske migranter drar til hjemlandet på ferie. Noe det burde stilles store spørsmålstegn ved?

Ja, til inkluderende aktiviteter. Barn som faller utenfor systemet blir ofte en outsider, noe som følger med store konsekvenser for både personene det gjelder og samfunnet.

Hauglie vil stille strengere krav til innvandrere.

Vi kan ikke betale Nav-penger til innvandrere som ikke oppfyller sine forpliktelser, sier hun.

Vi bruker milliarder på tvangsreturer Det ble returnert 7900 personer i 2015.. Samlet sett ble det brukt 585 -685 millioner. Tallet øker fra år til år.

Ifølge UNICEF vil 25.000 barn kunne løftes ut av fattigdom dersom barnetrygden ble regulert fra 1996-nivå, som er siste gang barnetrygden ble endret. 

En slik regulering vil koste 8 milliarder kroner, ifølge Barne- og likestillingsdepartementet. Det ville i så fall økt satsen fra dagens 970 kroner per barn per måned til rundt 1500 kroner.

Burde ikke disse pengene omreguleres, slik at vi kan hjelpe våre egne til et bedre liv i verdens beste land?

Hva tenker dere om saken?



Følg meg gjerne på youtube

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria