Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord

Hei kjære lesere.

Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord!!!!! LA FITTA FLAGGRE FRITT!!!

Kosmetisk eller medisinsk underlivskirurgi?

Kvinner SKAL ha bestemmelsesrett over egen kropp. De skal bli respektert på lik linje og ikke føle at de gjør et moralsk overtramp med å endre på deler av seg selv de ikke måtte være tilfreds med.

Jeg vet med sikkerhet at mange unge jenter er usikre på seg selv og egen kropp. De setter maler i sosiale medier. Føler seg kanskje annerledes en det de ser i pornokulturen. Det er klart dette er tilfelle, det ikke er mulig å ha et svar på hvordan man skal se ut. Her handler det om interne preferanser. Om man er sikker i sin sak, er det ikke noe i veien for å ha muligheter til å endres.

Man må passe seg for eksternt press. Det man ser er en sannhet med modifikasjoner. Det er mulig pornoindustrien tar et utvalg, da refererer jeg til såkalte design vaginaer. Men er det dette menn vil ha? Et hull i veggen? Det tror jeg neppe gir samme nytelse i den virkelige verden. Det er viktig å skille mellom sannhet og påtatthet.

For mange er det nødvendig å endres, pga medisinske aspekter og noen vil ha kosmetisk, fordi de mistrives eller ikke ønsker å se slik ut. Det er også helt ok, dere trenger ikke skamme dere uansett hva dere velger. Bare vær sikker på at du vet konsekvenser av et inngrep.

Jeg har sett videoer og vært igjennom et medisinsk inngrep selv. Av de som jeg har sett opererer seg, vil jeg påstå at det er av god grunn, selv om dere kaller det kosmetisk. Vi skal ikke dømme andre for egne valg. Kvinner skal støtte kvinner, ikke sette eksterne moralske regler for hele felleskapet. Vi er forskjellig og velger forskjellig, det handler om å trives med seg selv.

Mange sier det at selvfølelsen ikke blir bedret via operasjoner. Man kan prøve å gjenta dette for seg selv til det blir en sannhet. Men dette er bare tull og tøys. Min selvfølelse er mye bedre en den var før operasjon.

Jeg prøver ikke å oppfordre folk til å operere seg, jeg er åpen for at man skal akseptere individuelle valg. Om feministene mener det er pornokulturens skyld, så jobb heller med å redusere omfanget til lukkede fora.

Men revurder deres mening om hva som inngår i pornokultur, kroppsbilder av kvinner i generell kontekst på sosiale medier er en kamp dere ikke kan vinne. Jeg ville lagt fokus på informasjon ikke undergrave.

Feministene må slutte å tvinge kvinner inn i sitt eget bilde av verden.

Feministene må jobbe for at alle kvinner skal føle seg like verdifulle, uavhengig av hvilke valg andre kvinner velger å ta. Det er ingen mal på rett og galt når man bestemmer over egen kropp.

Legger ved gårsdagens debatt under:

Ønsker alle en fantastisk kvinnedag.

Gårsdagens debatt VG-TV under:

Vagina-operert blogger raser mot fitte-slagord

Følg meg gjerne på : youtube  Instagram  Facebook

Kommentarene forhåndsgodkjennes. Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 


 

40 kommentarer

Le

07.03.2017 kl.17:05

Hei Maria,

Jeg så din opptreden på VGTV og jeg må bare si at det virker ikke som om du forstår hva dette dreier seg om. Å blande omskjæring av kvinner fra andre kulturer inn i dette blir litt skivebom. Dette dreier seg om å motkjempe en kultur hvor man skal være den mest kosmetisk perfekte seg. Du nevner at forfengelighet bare vokser og at dette må vi bare ta innover oss, altså at vi skal "go with the flow" istedet for å ta et standpunkt. Synes du burde gå foran som et eksempel og vise litt ryggrad. Vi begynner nå å få flere generasjoner som bare gir etter og jeg mener at du 'går i bresjen' for disse.

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.19:39

Le: Hei, når det gjelder omskjæring er det enkelt for feministene å dra paralleller med dette tema som kvinneundertrykkelse. Noe hun INNRØMMET i debatten. Det handler om følsomhet rundt en kvinnes underliv, vi har fått en del flerkulturelle feministiske samfunnsdebattanter i Norge, Det er ikke alltid lett å skille fra seg egen kultur. Når det gjelder bransje, er jeg ikke noe forbilde i det hele tatt, jeg ønsker simpelthen ikke at feministene skal lage en skamkultur rundt å ta et personlig valg over egen kropp.

Cecilie

07.03.2017 kl.17:55

Hei

Du klarte deg strålende i debatten, Maria. Makan til tøvete og hysterisk kvinnfolk du måtte debattere mot. Hun burde holde seg til neger-elskeren sin - og ikke slenge dritt om kvinner som tar selvstendige valg!

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.19:39

Cecilie: Takk, det var hyggelig å høre:)

Elisabeth

07.03.2017 kl.19:16

Veldig merkelig opptreden på debatten. Det virker som om du ikke greier å se at dette faktisk er et problem på samfunsnivå, og at unge jenter/kvinner i dag faktisk lider under et umenneskelig skjønnhetstyranni, hvor også underlivet (!) skal se perfekt ut, og passe inn i en mal konstruert at en seksualisert populærkultur, og kyniske markedskrefter som vil tjene penger på deres usikkerhet. Det er også veldig synd at du ikke greier å se forskjellen på kosmetisk kirurgi og medisinsk kirurgi, og forsvarer det som om det skulle vært to sider av samme sak. For meg virker det som om du ikke evner å se de større sammenhengene. Du trekker stadig fram at du ble mer fornøyd med deg selv etter at du opererte deg, men du stiller deg ikke særlig kritisk til hvilke krefter som ligger bak dine ønsker om å operere deg i utgangpunktet? Det skal ikke være normalt å legge seg under kniven for å føle seg bra nok! Som sagt, merkelig opptreden av en voksen dame. Du har vel også vært ung og sårbar en gang?

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.19:52

Elisabeth: Jeg evener utmerket å se det faktiske problemet. De fleste jenter som velger å operere seg, har en eller annen form for ubehag eller er ubekvem med egen vagina. Hvem i alle dager skal frata kvinner rettigheten til å bestemme over egen kropp? Å hvor skal dette stoppe. Dette er reversering av kvinnerettigheter ikke forebyggende.Skal vi fortsette som før, ikke snakke om det som er vanskelig og tabu, og at det er en skam å ta en slik avgjørelse? Det er ingen mal på et kjønnsorgan. Alle ser forskjellige ut, men vi skal ikke på noen måte dømme eller kaste skam over de som velger annerledes en seg selv, dette er moralsk mobbing. Jeg ser god forskjell på medisinsk og kosmetisk. Men om man har behov for egen selvfølelse å operere seg for utseende sin skyld, så gjør det, sier jeg bare. Menn foretrekker kjønnslepper. Det gir en annen følelse en bare et hull. Så når det gjelder pornokulturen, vet jeg ikke helt hva dette refereres til. På 90 tallet var det full busk, i dag er det glattbarbert. Jeg vil nå påstå av de nakne kvinnene jeg har sett, har bare småjentene en slik designmus og dette er helt naturlig. Ting forandrer seg, eller ikke. For min del handler det om å være komfortabel i egen kropp. Punktum. Kreftene som ligger bak min egen operasjon, var 3 forferdelige fødsler, jeg revnet både utvendig og innvendig, opp og ned. Jeg vet godt hva dette handler om. Jeg har ikke planer om å gå med en stygt sydd vagina fordi dette skal liksom skal være naturens gang. Akkurat som andre kanskje er født med store indre kjønnslepper og gremmes over seg selv. Man skal ha egen bestemmelsesrett.

Terje Bakken

07.03.2017 kl.19:28

Først har man et par fnisende unge jenter som i rendyrket feministisk føring - blander sammen for å male egen kake og ståsted. I likhet med alle feminister - er det aldri et klart svar som kan forsvares, derfor blander man sammen. Altså - pornofilm, og - at det igjen gir et bilde av ønske om dette pedofile. Med det mener jeg at man skal ikke lenger tilbake enn et par måneder - der var det feminister som igjen luftet og tuftet denne bit med av venusbeger og det for unge.

På samme tid - er det visst uendelig deilig å fastslå kvinnelig seksualitet er endelig frigjort. Glemmer man da bort at også kvinner ser på porno? Glemmer man bort alle disse kvinner som faktisk selv velger å ha et barbert skritt? Feminister glemmer det. De vil aldri se eller forstå. Er det noe med porno, er alt mannen sin skyld. Er det kvinner som barberer bort hår - er det grunnet mannen og porno. De blodrøde feminister har fått det for seg at kvinner kun skal hylle hårete fitter - med lengst mulig kjønnslepper.

Det er samme tralten innen trening. Man skal ikke hylle de som trener - det skaper visst et slikt uendelig kroppspress. Man skal kun hylle disse kvinner som har 15 kilo for mye etter en graviditet som var for 14 år siden. Treningsvideoer går visst nå også innunder pornokultur. Gud bedre - hva blir det neste av vrangt vraket tankegods fra disse ytre blodrøde venstrefeminister?

Tror denne kvinne med dette røde smykke glemmer bort at jenter og kvinner spiller på kropp. Det er ikke noe som er presset på de. Det er heller ikke slik at jenter presses til å hverken trene eller ta bilder av seg selv mens de trener. De jenter som ikke blir som hun populære - føler seg utenfor. Da er det føleri - og, unge jenter føler ditten og datten for ALT her i denne verden.

Tror hun glemmer at jenter ser mer på andre jenter enn på gutter. Jenter som vil se ut som Sophie Elise, jenter som vil ha samme tøy som Sophie Elise. Jenter som vil ha samme kropp som Sophie Elise. Unge jenter som vil være alle de andre som er populære. Det går såvisst ikke på pornokultur! Det er ikke noe gutter bestemmer over. Men, for at feminister IGJEN skal slippe å se på seg selv - slippe å ta fatt på hvordan kvinnekjønnet er - lar de fokuset gå over på alt og alle andre.

Så til dagens tema:

Her utviser jo feminister i strålende utstrekning deres ståsted: "Feminister er for frihet og kvinnevalg - men, BARE når det passer oss feminister".

Feminister vil ikke at kvinner skal ta valg som ikke passer inn i deres eget verdensbilde. Disse blodrøde feminister hater menn, og - de ugleser, hvisker, tisker og snakker nedlatende om kvinner som ikke er som dem selv.

Programleder: For det er jo feminisme dette med å bestemme over sin egen kropp?

Svar fra denne debattant med blodrødt feministisk ståsted: "Ja, MEN ... vi velger innefor et rom" ...

Takk. Som alltid sier de at de er for kvinners rettigheter og valg - men, KUN når det passer inn til deres vrangbilde av virkeligheten. De kan skrike "La fitta flagre" så mye de vil for min del. Men, hvorfor skal de synes og mene om andre kvinner som tar helt andre valg? Fordi de vil styre, bestemme og sette agenda. De vil at alle skal tenke, føle og oppføre seg som dem selv.

Religiøs omskjæring av guttebarn nå tillatt på norske sykehus. Leger får ikke si nei til omskjæring av guttebarn.

Er ellers spennende at feminister omfavner Sophie Elise. Alt fordi hun har samme politisk ståsted ytre venstre. Feminister omfavner Sophie Elise fordi hun omfavner innvandring. At hun har flere operasjoner bak seg? Da vel såkalte kosmetiske inngrep? Da er det stille.

Kosmetisk inngrep er visst greit når man har rett ståsted i dagens verden. Men nåde de som er utenfor kvinnegrupper - de skal man filleriste.

Kvinner er og blir hverandres verste fiende. Men, for å unngå å se på seg selv, prøver feminister febrilsk å kakke hoder av alle andre som er ulike dem selv.

Kjenner flere som har operert sine bryster. Det var et valg de tok fordi - de følte seg mer vel. Det gikk ikke på hverken porno eller menn.

Kvinner skal visst ikke føle seg vel - for, det er igjen med på å lage et press for de som alt tenker annerledes. Feminister i dagens Norge vil at alle skal tenke og føle som dem.

Paroler er visst satt på spissen. Her er min parole til disse sinte blodrøde feminister som ikke vil tillate frihet for egne valg: "Til helvete med kvinnegrupper og blodrøde feminister. Leve kvinner og de som våger å stå opp for seg selv og egne valg. Egne valg som gir kvinner et bedre liv og smil!"

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.19:59

Terje Bakken: AMEN:)

07.03.2017 kl.20:15

"Til helvete med kvinnegrupper og blodrøde feminister. Leve kvinner og de som våger å stå opp for seg selv og egne valg. Egne valg som gir kvinner et bedre liv og smil!"

Akkurat!!!! Derfor er det så flott at unge jenter roper "LA FITTA FLAGRE" i stedet for å la seg påvirke av den økende trenden med pornomuser eller designermuser som de også kalles.

La unge jenter få føle at de er ok som de er! DET er essensen. Greitt med operasjon hvis det er medisinsk betinget, men hvis det er bare for å føle seg bedre er nok psykolog et bedre alternativ.

Det viser seg nemlig at de som er misfornøyd med seg selv ender ikke opp med å operere den ene tingen... i dette tilfellet fitta.

De følger gjerne opp med både pupper og rumpeballer, botox i lepper og ansiktet ellers. En ball begynner rulle og de blir avhengige av å få inngrep av ymse slag. Ja, Maria, du er inne under den kategorien.

Til slutt må vel vi alle ha strekkode i nakken for å kunne skille den ene fra den andre. Jaget og maset etter perfekthet fører til at ingen blir unike, vi blir alle klin like; masseprodusert.

Greitt at jenter skal få velge selv, men kjemp for at det å se naturlig ut er ett av valgene.

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.21:06

Anonym: Kan jeg bare spørre deg om hvordan en pornomuser eller designermuser ser ut? Det er mange kvinner med små naturlige kjønnslepper om det er det du sikter til? Alle er ok som det er, men ikke tvangsbelær kvinner om hva de ønsker og gjøre med egen kropp. Hvor sier forskningen at folk som opererer seg foretar flere inngrep? Du vet ikke hva jeg har utført av operasjoner. Jeg har redusert brystene for 4 mnd siden, så dette tar jeg som en direkte fornærmelse. Restylane i leppene er ingen operasjon. Jeg er ikke under noen form for kategori. jeg er et induviduelt menneske. Sånn til det siste du nevner, så handler dette om likhetsmenneskekulturen, det e 95% likhetsmennesker i Norge, da gjelder det ikke denne ene tingen, det gjelder alt. De som debatterer eller er synlige i media er forskjellsmennesker. Det er disse som tørr å stikke seg ut og stå for egne utalelser, ikke gjemme seg bak anonymitet. Toppen av feighet.

Max

07.03.2017 kl.20:17

Underlivskosmetikk er bare sååååå teit , jenter.Lange fittelepper er et veldig opphissende syn , samt herlige å suge på :) Believe me...I know !

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.20:56

Max: Det er vel ikke poenget i denne debatten?

Elisabeth

07.03.2017 kl.20:31

Tror du virkelig jeg snakker om å ta fra kvinner deres rett til å bestemme over egen kropp? Tror du det er det denne parolen vil fremme? Det handler, tvert imot, om å avdekke de kreftene som nettopp innskrenker kvinners rett til å leve frie liv. Ser du ikke at det enorme presset på å passe inn i et smalere og smalere skjønnhetsideal, gir unge mennesker en mye mindre boks å bevege deg innenfor?

Tro meg, det er viktig at folk hever stemmen sin mot slike trender. Det er sykt hvor fort ting blir normalisert, og jeg nekter å leve i en verden hvor det å ta så drastiske grep for å forandre på utseendet er helt stuerent, og jeg vil heller ikke at dette skal være noe som kommende generasjoner må stri med.

Jeg mener bare at om vi har behov for å operere oss til en bedre selvfølelse, selv om vi i utgangpunktet er friske (da mener jeg at man ikke opererer seg for medisinske grunner), må vi begynne å se på hva som påvirker oss i den retningen.

Maria Erken Høili

07.03.2017 kl.20:56

Elisabeth: Jeg spurte min motdebattant om, hva treningsbilder gikk under, svaret var porno kulturen. Har du hørt på makan. De vil alltid foreligge enorme press, det er skapt av mediebilde. Men folk har forskjellige behov og krav, det må vi respektere. Alt kan ikke passe inn i feministenes a4 rammer for å være akseptert, vi kan ikke kjempe mot media. Men vi kan stille krav til at nakenhet skjer i mer diske fora. Om man mener at porno er en pådriver til kosmetisk kirurgi, noe som jeg forsåvidt er enig i. Det er ingen retningslinjer på normalisering. Vi er ikka a4 vi er enkelt individer med forskjellige utseende og behov. Jeg forstår hvor du vil, men vi kan ikke fremmedgjøre og skammeliggjøre sensitive tema som ikke passer inn i feministenes verdensbilde. Vi kan forklare konsekvenser av handlinger, men frihet til å velge, det SKAL vi opprettholde, uten at noen skal mene noe om hva DU som menneske velger.

Oppgitt

07.03.2017 kl.21:17

SSB dokumenterer at kvinner koster staten 6 ganger mer enn menn i løpet av livet - og kvinner er aldri selvforsørgende. Menn går i pluss i voksen alder og bidrar positivt til kjønnsregnskapet.

Men det er påfallende tyst om dette i media -fordi det er politisk ukorrekt og pinlig for statsfeministene i politikk og media.

Antar det neste kravet blir gratis operasjon av dåsa - bare vent.

Liz

07.03.2017 kl.21:29

Jeg blir bare helt oppgitt på dine vegne, Maria. Folk elsker å misforstå deg! Er de så dumme eller spiller de så dumme bare for å "ta" deg?

Det kommer klart frem hva du mener.

Kvinner må selv få bestemme over egen kropp. Kosmetiske operasjoner er en ting, medisinske operasjoner er korrigering av skade etter fødsler, som den Maria har foretatt, og er noe helt annet. Når det gjelder kosmetisk intimkirurgi bør de unge vite at det ryktes at det kan nedsette følsomheten, så det er viktig at de blir informert om dette.

Du kommer med mange gode poeng, Terje Bakken. Kvinner trener og kler seg for å føle seg vel/bedre, mest overfor andre kvinner. Vi er kritiske og ikke alltid snille med hverandre. Menn flest er mindre kritiske overfor oss.

Når det gjelder feministene har de gjort utrolig mye for den frigjøringen og gode tilværelsen vi har i dag, slik at far vasker opp og mor leser avisen :-):-). Jeg tror de blir misforstått.

Kanskje de som Maria må provosere for at folk skal forstå budskapet deres?

07.03.2017 kl.22:01

Et nyansert innlegg. Verdt å lese

https://www.google.no/amp/s/perpelle.net/2016/10/04/bollemusa-flaggermusa-og-plastikkirurgen/amp/

Thea

07.03.2017 kl.22:45

Flott at man kan ha slike diskusjoner - men som nevnt over her virker det ikke som om du helt forstår essensen i det hele. Du debatterer med at parolen får opererte kvinner til å føle seg skamfulle - da må du vel skjønne at det ikke heller er greit å la en hel generasjon unge jenter føle seg skamfulle over hvordan de ser ut? Den perfekt "pornomusa" som du nevner over her eksisterer, det har til og med vært konkurranser hvor det fineste underlivet er kåret. At dette i det hele tatt er et tema gjør unge jenter, som allerede er usikre på sitt eget utseende, enda mer usikre. Jeg er selv en del av denne generasjonen, og det blir helt feil av deg, som er en del av en annen generasjon, å skulle ha en mening om hvordan vi føler. Jeg synes ikke det er greit at gutter skal rakke ned på mitt underliv basert på hvordan det ser ut, så lenge det fungerer og ikke fører til ubehag. For det er faktisk tilfellet blant unge i dag, gutter har store og offentlige meninger om hva som er stygt og ikke på jenter. Vi kan ikke ha en videre utvikling av dette. Det at det stadig utarbeides perfekte maler for utseendet ER noe vi må jobbe mot, for at ikke fremtidens samfunn skal bestå av enda mer usikre unge enn dagens samfunn. Jeg skal ikke måtte føle meg skamfull for hvordan jeg ser ut fordi samfunnet forteller meg at jeg skal se annerledes ut.

Det betyr også at du ikke skal føle deg skamfull for at du har tatt operasjon og hvordan du nå ser ut. Alle skal få lov til å velge hva de vil gjøre med sitt eget utseende, men det skal være basert på hva man SELV synes, ikke hva samfunnet mener man bør synes. Og per dags dato er det samfunnet som bestemmer hvordan et perfekt underliv ser ut. Det er ikke greit at 16 år gamle jenter kontakter intimkirurger fordi de er usikre og misfornøyde. Sånn skal det ikke være! Man er ung og usikker, og har liten livserfaring. Alle er unike på sin måte, og poenget med denne parolen er å få frem nettopp dette, ikke å skyve skammen over på noen. Det virker som om du tar på deg en offerrolle, og jeg tror ikke denne parolen har som utgangspunkt å utnevne noen offer.

Fortsett å ha dine meninger og skriv om dem, uten debatt kommer ingenting frem i lyset. :-)

PHANTOMBLUE

07.03.2017 kl.23:51

Akkurat dette med å være glatt barbert tror jeg ikke nødv er en porno ting.

Spurte ei Bi dame engang,om dette med glatt barbert var ei mannfolk greie.Slike femminaziene ,alltid påstår.

Hu svarte at hu hadde prøvd og gå ned på ei dame med hår,og aldri mer. Jeg tror det hele koker ned til hva hver enkelt foretrekker og hva man er komfortabel med.

Tror ikke pornoen har noe serlig med det hele å gjøre.

Men i flg disse feminaziene er jo Porno 100% årsak til alle verdens voldtekter.Og sikkert all annen elendighet i verden.

November

08.03.2017 kl.00:54

Kvinner kan det med å undertrykke kvinner;-/ Kvinne er kvinne verst (Gammelt og sant ordtak) Enhver bestemmer selv hva de gjør med egen kropp,så får disse munnrappe kjerringene med pedagog-sveis finne på viktigere saker å debattere.Du gjorde det bra på VGTV Maria :-)

Anonym

08.03.2017 kl.01:09

Hei,

Elsker sangene dere bruker i VLOG 95. Hva heter de?

Nattens dronning

08.03.2017 kl.01:30

Rødstrømpene brant BHene på bål i sin tid :-) Hva godt førte det med seg ? Dengang skulle pattene flagre, nå har har de understellet på banneret :-D Synes kvinnedagen er noe stort vås når så teite saker blir hauset opp.Skal gå i tog 8.mars,den dagen vi som ikke er røde,får gå med parole: Brenn burkaen. Vekk med kvinnekropp-forbien blant islamske fundamentalister.

Halvstrøm

08.03.2017 kl.06:05

Gratulerer med kvinnedagen vakre Maria :-) Spennende og variert blogg du har,fin familie er dere:-) Koselig å følge med på dagliglivet deres:-)

Lege

08.03.2017 kl.07:49

Hei, så din opptreden på VGTV og jeg må si at jeg er 100% enig med deg. Det er dessverre noen som tenker at verden er basert på kun deres verdier og regler, uten å ha satt seg inni noe som helst eller å ha noe relevant utdanning. Det er ingenting galt med å ta inngrep for å føle seg bedre/penere. Forskning viser at folk som har et bedre selvtillit og mental helse har mye bedre immunforsvar enn de som har dårligere mental helse, noe som faktisk kan forebygge OG behandle en lang rekke sykdommer, blant annet kreft. Ønsker deg lykke til, og du er hjertelig velkommen til å spørre hvis det er noe faglig du lurer på.

Med vennlig hilsen,

Lege i estetisk praksis

Kjetil

08.03.2017 kl.07:59

Dette er sant, en pen vagina blir ønsket å slikket mer enn en ikke pen vagina, det er jo derfor man ønsker bli operert for å oppnå flest orgasmer.

Marit

08.03.2017 kl.08:21

Du skriver "personangrep vil ikke bli godkjent" i forhold til forhåndsgodkjenning av kommentarer. Gjelder dette i prinsippet bare det du selv definerer som personangrep på deg?

Hvis ikke, burde du ikke godkjent Cecilie sin kommentar, som i høyeste grad er et personangrep og et diskriminerende innlegg hvor hun skriver: "Hun burde holde seg til neger-elskeren sin".

Andrine

08.03.2017 kl.09:15

Jeg kjenner at jeg blir litt sint og litt skuffa. Jeg trodde kvinnedagen skulle være med på å styrke kvinner og formidle at "hei, alle jenter er like fine, like mye verdt og har en stemme" uansett intimkirurgi, kosmetiske inngrep, hudfarge, form, alder, hva det enn måtte være.

Jeg utførte selv intimkirurgi da jeg var 18, og det er det beste valget jeg noen gang har tatt. Jeg var så langt nede. Jeg turte ikke dusje etter gym, og ventet til vennene mine hadde gått ut av garderoben til å dusje selv. Sex kunne jeg bare glemme, det turte jeg iallefall ikke. Underlivet mitt ble "min store hemmelighet".

Jeg synest det er synd at vi lever i et samfunn der alt "må" opereres, det skal jeg ærlig innrømme. Men så må vi snu om tankegangen litt. Det vi utenifra ser på som ikke nødvendig (i dette tilfelle intimkirurgi) kan andre se på som den tyngste byrden ved seg selv. Vi må slutte å være så jækla hårsåre! Godta at noen tar valg som kanskje ikke

er naturlig for andre. "La fitta flagre" blir for meg både så dumt og lite greit. ALLE kvinner er like sterke, like fine og like flotte uansett intimkirurgi eller ikke!!

08.03.2017 kl.09:36

Helt enig med Andrine. Jeg har også utført intim kirurgi, og det er også noe av det bedre som har skjedd meg. Det at jeg turte å fortelle en av mine nærmeste om dette problemet er noe av det vanskeligste jeg gjorde, men hun tok meg seriøst men spurte flere ganger om dette var noe jeg ville. Jeg blir oppgitt over at folk kan bare snakke så fritt uten å vite hvordan problemer alle andre har med det. Det er ikke de som levde i min kropp eller følte som jeg følte. Jeg føler meg 100X bedre nå enn det jeg gjorde før. Syntes det er bra at du står opp for det du mener og for oss som ikke tørr å kjempe denne kampen selv!

Tobias

08.03.2017 kl.10:38

"Burde holdt seg til neger-elskern sin" du takket og smiler og sier hyggelig og høre. WTF? Folk som er uenig med deg sletter du, folk som kommer med rasisme roser du? Dette kommet på face og BTW dersom du skulle finne det for godt og sensurere den meldingen og. Har du hørt om sosiale antenner før?

Moi

08.03.2017 kl.12:06

Så enig med Tobias!

Amen.

LM

08.03.2017 kl.12:30

Det du ikke skjønner er at de ikke prøver å "frata kvinner rett til å bestemme iver egen kropp". Du blir så opphengt i dette fordi du føler deg personlig truffet. Kan du i det minste prøve å se problemet de sikter til? De vil skape mer aksept og kunnskap rundt dette med kvinner underliv; h ordna de ser ut og h or forskjellige alle er. Unge jenter på min alder er redd for å ha sex fordi de er redd for at underlivet deres ikke skal være fint nok. Det er dette som er problemet. Skaper man mer aksept rundt kvinners underliv og hvordan realiteten, så vil kanskje færre unge jenter føle at en operasjon er nødvendig og at det er det eneste alternativet. Det er ikke snakk om de som har smerter og plager i underlivet, men de som føler på et press om at underlivet deres må ha et visst utseende. Det å operere seg er et ganske drastisk tiltak som ikke passer for alle. Det er permanent, det er farlig og det er vondt. Hvis dette budskapet som de prøver å fremme kan få færre unge jenter til å føle seg presset til å operere av estetiske grunner så syns jeg det er bare bra. Så kan heller voksne damer som deg velge selv hva de vil gjøre uavhengig av en demonstrasjon som prøver å fremme et positivt selvbilde/kroppsbilde.

Lisa

08.03.2017 kl.12:54

Oppgitt: du gjør meg oppgitt. Kvinner koster kanskje samfunnet 6 ganger mer enn menn, men uten kvinner hadde ikke verden bestått. Vi skaper liv. Vi ivaretar liv.

Derfor koster kvinner mer: Svangerskap og fødsler, fødselspermisjon, omsorg for barn, omsorg for gamle foreldre, omsorg for andre slektninger, dobbelt arbeid gjennom hele livet og lenger livslengde.

Stoltenberg sa en gang i en tale, at hadde ikke norske kvinner jobbet så mye som de gjør i forhold til mange andre land vi kan sammenligne oss med, så hadde ikke Norge hatt den velstanden vi har i dag.

R.L

08.03.2017 kl.13:10

Smiler....

ellen

08.03.2017 kl.13:41

?Feminism is about giving women choice. Feminism is not a stick with which to beat other women with. It?s about freedom, it?s about liberation, it?s about equality." Emma Watson sa dette nylig og jeg kan ikke si meg mer enig!

Føler dette passet bra til deg og! Jeg har aldri lest bloggen din før og ikke hørt om deg (bor under en stein virke det som), etter å sett deg på VG og hvordan du tok opp dette med at vi kvinner må for lov å bestemme over egen kropp. Vi lever nå i en verden der, hvis man velger å endre på noe om det er kjønnslepper, pupper, fillers i leppene er vi sett som svak. Svak for vi "lar" oss på virke av porno kulturen og ikke minst de store farlige mannfolkene som står bak.

Vi kvinner er strek men vi er utrolig flinke til å ned trykke hverandre! Det er så utrolig trist og det er så utrolig trist at flere velger å uttale seg om valg andre tar!

Jeg håper du for en flott kvinne dag og at du ALLDRI slutte å stå fram og si hva du mener! Vi kvinner trenge flere som deg så sier "nei, la kvinner bestemme over egen kropp!"

Til Lege kl 07:49

08.03.2017 kl.15:53

"Forskning viser at folk som har et bedre selvtillit og mental helse har mye bedre immunforsvar enn de som har dårligere mental helse, noe som faktisk kan forebygge OG behandle en lang rekke sykdommer, blant annet kreft."

Vet at det er bevist at folk som klarer smile og le samt være optimister under sykdom har bedre forutsetninger for å bli friske. Men at man har større "overlevelsesprosent" ved større selvtillit tror jeg lite på...

"Kirurgen: beklager, du har fått en alvorlig lungebetennelse. Ikke sikkert du blir frisk igjen. Men er det noe med kroppen du er misfornøyd med?

Pasienten: joo, jeg kunne tenkt meg å få tennene stablet på en finere måte, vil føle meg penere da samt at selvtilliten vil bli bedre.

Kirurgen: ja, men da sørger du for å få tennene fikset slik at du føler deg bedre så skal du se lungebetennelsen blir borte."

Jadda....

Kaja

08.03.2017 kl.19:31

Slutt å vær så vanvittig usikker på dere selv. Er kun den personen du er sammen med som skal se deg, å er han en normal fyr så bryr han seg ikke om annet enn å få seg noe. Dere må slutte å stresse så vanvittig mye. Helseproblem i bare det. Skal dere snakke om intimkirurgi så snakk heller om hvorfor dere har dette behovet å operere noe ingen skal se. Ikke si det er for andre grunne en kosmetisk, for det har jeg ikke tror på. Lær litt av gutta å slutt å snakk om dette hele tiden. jobb med deg selv. Til syvende å sist så er det ingen som bryr seg om hvordan noen ser ut der nede. Å takk gud for det ;) Vær nå litt stolt! Fy søren, du fikk er barn ut der. Det er utrolig nok ;)

08.03.2017 kl.19:49

Du Maria, du Maria.

Du og ditt korstog bidrar til at mange kirurger gnir seg i hendene.

Gled deg til livmora begynner sige. Da stikker den som en tut ut i vaginaen. Eller til at tarmen begynner bule ut i vaginaen. Eller når puppene begynner henge. Hårfestet blir høyere. Tannkjøttet trekker seg tilbake og blottlegger vonde tannhalser. Øyne og vagina blir tørr grunnet redusert slimproduksjon. Alt vev begynner henge grunnet alder.

Det værste er at det kan allerede begynne hos deg om 5-10 år!

Dvs samme alder som hos andre. Men de takler det kanskje bedre?

Du ER ikke evig ung og vakker med mindre du opererer deg i et sett og blir Frankensteinaktig eller begynner bade i formalin....

Grete

08.03.2017 kl.20:30

Tipp topp tommelen opp for deg Maria :) Du sier som sant som det er : Rett fra levra med sanne /sterke meninger du har, så er jeg så enig med deg her :):)

08.03.2017 kl.21:28

Flott skrevet Kaja.👍Er så enig, så enig med deg!!

Linn

12.03.2017 kl.19:21

Hvordan kan vi kvinner forvente at menn skal ha respekt for oss, når vi ikke engang har respekt for hverandre (@Cecile; den siste kommentaren din om negerkjæresten synes jeg var ganske drøy). Hvorfor er feminist et skjellsord, og hvorfor skjærer man alle sine meningsmotstandere over en kam. Vi kvinner skal da ha rett til å gjøre våre egne valg. Så lende de er VÅRE egne og ikke noe vi presses til å gjøre. Det være seg at man føler seg presset av media, eller av personer rundt seg. Jeg anser meg selv for å være feminist, men hvis du har glede av å operere fitta eller puppene eller pumpe ansiktet fullt av Botox og leppene fulle av restylane, så får det være opp til deg. Hvor vidt folk føler seg bedre etterpå tror jeg er ganske delt. Jeg tror også at det er forskjell på et voksent menneske som tar veloverveide valg og tenåringsjenter som så vidt har noen livserfaring som kanskje lar seg påvirke av folk rundt seg. Det er klart om man må operere av helsemessige årsaker hvis det er en plage for vedkommende. Det blir som å operere ut mandlene fordi man har mye problemer med dem.

I bunn og grunn bør man respektere hverandres syn og ikke slenge dritt og dra hverandre ned i søla. Det er ingen av oss tjent med.

Skriv en ny kommentar

hits