Ketchup, sennep, fritert løk og annet pølsevev?

Hei kjærer lesere.

Ketchup, sennep, fritert løk og annet pølsevev?

Hvorfor er det slik at offentlige instanser gjør akkurat de vil frem til de blir avslørt for enkeltmennesker svik som kommer frem i media?

Dette går alltid frem eller tilbake, enten er det enkeltpersoner som snylter staten eller så er det staten som snylter enkelt personer.

Om du trenger hjelp får du det ikke, men når du leser deg opp på hvilke smutthull du kan bruke så blir du foret med gryn i både hue og ræva. Noen har knekt koden på dette. Men de som virkelig trenger det som eldre og fattige familier, de blir bare dyttet inn i en skuff og støvet ned.

"Se så flinke vi er" sier de offentlige instansene der de sitter og ikke vil offentliggjøre tallene på hvor ille det egentlig står til. Dere som kjenner meg vet hvor mye jeg hater økonomiske migranter. Ikke at jeg hater utlendinger, men jeg hater urett. Selv politiet skjuler tall for at ikke befolkningen skal freake ut.

Er det dette vi kaller et velfungerende system? Jeg husker godt det klovnebilde fra stortinget.

Jeg lar meg stadig imponere at sak etter sak som kommer frem i lyset, der de legger seg flate og kaller det en glipp? For meg er dette en bekreftelse på at systemet ikke fungere sånn som det er lagt opp per. Dags dato

Jeg synes også at staten bruker alt for mye penger på enkeltsaker. Mens media hauser oppunder. Krekar og Breivik? Faen hvor mye skal vi bruke på svina.

De som er svakest blir ikke ivaretatt. De blir misbrukt av systemet og faller igjennom.

Jeg personlig har fått sak etter sak på mail fra mennesker som ikke vet om de kan gi barna sine mat i morgen, grunnet systemsvikt. Er det slik vi ønsker å ha det i Norge. Tallene er økende, men likevel fortsetter vi å åpne grensene? Jeg fatter ikke strategien? Opplys meg gjerne.

Endelig her jeg sitter leser jeg en oppløftende artikkel på Nettavisens toppsak, Arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie

Hun vil forsøke å fjerne fattigdommen i Norge, Spørsmålet Jeg ønsker å stille er om vi har nok penger i kassen for å gjennomføre dette tiltaket? De som toppet fattigdomslistene er innvandrer. Grunnlaget for dette er etter mitt skjønn kultur og innstilling. Mange vil at konen skal bli hjemme med barn. Dette er et faktum. Noe som selvfølgelig skaper utfordringer økonomisk.  Å få de i sysselsatt og hvordan endte innstilling?

Å få flere i jobb, er dette gjennomførbart. I så fall hvilke yrker? Når utdannede kirurger fra hjemlandet må jobbe som vaskehjelper istedenfor å ta sin plass i systemet der de er ment til å være og der vi er underbemannet? Jeg fatter ikke?

Norskopplæring burde strengt talt være pålagt? Gratis ferier er jeg totalt uenig i. Det er jo avslørt at økonomiske migranter drar til hjemlandet på ferie. Noe det burde stilles store spørsmålstegn ved?

Ja, til inkluderende aktiviteter. Barn som faller utenfor systemet blir ofte en outsider, noe som følger med store konsekvenser for både personene det gjelder og samfunnet.

Hauglie vil stille strengere krav til innvandrere.

Vi kan ikke betale Nav-penger til innvandrere som ikke oppfyller sine forpliktelser, sier hun.

Vi bruker milliarder på tvangsreturer Det ble returnert 7900 personer i 2015.. Samlet sett ble det brukt 585 -685 millioner. Tallet øker fra år til år.

Ifølge UNICEF vil 25.000 barn kunne løftes ut av fattigdom dersom barnetrygden ble regulert fra 1996-nivå, som er siste gang barnetrygden ble endret. 

En slik regulering vil koste 8 milliarder kroner, ifølge Barne- og likestillingsdepartementet. Det ville i så fall økt satsen fra dagens 970 kroner per barn per måned til rundt 1500 kroner.

Burde ikke disse pengene omreguleres, slik at vi kan hjelpe våre egne til et bedre liv i verdens beste land?

Hva tenker dere om saken?



Følg meg gjerne på youtube

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Maria

 

 

13 kommentarer

Maria

01.03.2017 kl.08:31

Helt enig med deg her faktisk:) det er så sinnsykt mye å ta tak i her. Jeg syns også kontant støtten burde fjernes, det er feil og betale folk for å være hjemme med egne barn. .

Så lenge det ikke er syke barn vel og merke! Er forresten også veldig mange innvandrere som ikke lar barna gå i barnehage og integreres nettopp pga desse kontantstøtte pengene ...og det er så mye som burde vært ordnet i forhold til fattigdom og helse her hjemme, der burde vi brukt mere penger! Så en omfordeling av godene hadde vært tingen!

PHANTOMBLUE

01.03.2017 kl.08:40

Gode spørsmål.Så har vi jo alle disse som kom over grensen fra russland,og som ikke kan returneres.¨

Det som og er et spørsmål som er betimelig å spørre,er jo hvem vil venstre siden returnere???

Hver gang noen skal returneres,finner de jo opp alle mulige påfunn,for at de skal bli.

Judas Iscariot

01.03.2017 kl.11:25

Jeg mener at første steg er å kaste ut alle "flyktninger". Siden dem har faktisk ikke behov for å være her.

FN sier at man kan hjelpe 12 millioner mennesker lokalt for 70 milliarder.

Sverige hjelper 78 tusen mennesker ved å importere dem inn i landet for 80 milliarder.

Da er det 154 ganger flere hjelpes lokalt

Da er der 176 ganger billigere å hjelpe dem lokalt.

Det blir derfor 27050 mer effektivere å hjelpe folk lokalt.

Så det er ingen logisk grunn å importer inn "flyktninger" når vi kan hjelpe mange flere til en billigere pris.

Men så må alle de mennesker som synes synd på disse, betale hjelpen fra egen private lomme og dra dit lokalt å hjelpe dem der.

Det viser seg at mange NGOer driver ikke med å hjelpe de i nød, men driver heller tvilsom propaganda for globalisme. Noen er avslørt til å være en del av menneskesmuglingsligaer.

Derfor all from for NGOer fjernes, fordi dem har mistet sin mening.

Men også må det bli forbud at politikere og byråkrater oppfatter staten som sin egen lommebok. Der dem gir ut penger til korrupte land, korrupte organisasjoner og korrupte personer kun for å berike seg selv. Ofte med en internasjonal jobb med null skatt med full pensjon.

Så neste steg er å renske opp all den korrupsjon som finnes blant politikere og byråkrater.

Deretter må vi fjerne alle lover og regler som ikke er til nytte for landets befolkning. Dette gjelder både lokale og internasjonale lover og regler.

For eksempel lover som beskytter den kriminelle, mens straffer offer og deres familier.

Dette er enkle grep. Men grunnen til at politikere ikke vil gjøre slike endringer er at dem ikke vil tjene på det rent økonomisk eller politisk. Det er for mye egoisme i politikken.

Youtubefølger

01.03.2017 kl.13:59

Jeg følger deg på Youtube hver dag! :D

Utrolig gøy å ha uttrekning av premier osv til dine følgere. Når trekkes vinner av tights?

Knut Olsen

01.03.2017 kl.14:49

Hvilken fattigdom?

Hvor i Norge finnes mennesker som er underernært som resultat av mangel på mat?

Reker det mye folk rundt på søppelplassene for å lete etter mat?

Eller er det slik at i Norge er det fattigdom å ikke kunne bytte bil hvert 3. år ?

Judas Iscariot

01.03.2017 kl.16:56

Knut Olsen: Du må virkelig leve i en boble. Skal se deg leve på 10 eller 100 kroner i en måned. Der du kan velge om du skal ta bussen eller ha mat i kroppen. Dette skjer nå i Norge. På tide å komme ut av din boble. Slutt å lyve til andre å påstå noe du ikke har noe peiling på.

Blæh

01.03.2017 kl.20:35

Politikere, og andre, kan preke til de blir blå i snuten: Man får ikke folk ut i arbeid når jobbene ikke finnes. Bare her i kommunen min ( ikke spesielt stor) er det kraftig underdekning på jobber.

Dermed får de ikke bukt med barnefattigdommen uten å gi familiene mer penger, og det er det liten vilje til dersom folk ikke får penga via arbeid. De tenker pengene kanskje ikke vil bli brukt på barna ( av foreldrene), så derfor vil de heller bevilge penger til tiltak....av typen behovsprøvd fattigkort til kultur og idrett og sånt. Eller gratis kjernetid i barnehage og sfo...Men familiene forblir like fattige....barna vil fremdeles ikke få iphone, ferier, dyrt sportsutstyr, etc. og " bli som alle andre". En viss andel av befolkningen har alltid vært fattige, siden Magnus Lagabøtes tid og før den også, og slik vil det forbli. Sannsynligvis en villet politikk så andre kan få mer.

Kort sagt: Det er bare den sedvanlige jabbingen fra politikernes side. ( snart valg..derfor)

Tone

02.03.2017 kl.00:59

Helt enig. I tillegg er det altfor enkelt å sykemelde seg i Norge for den minste ting. Jeg har venninner i oppegående jobber som økonomer og lærere, som er sykemeldte av ren latskap. Sier de er slitne og har blitt psykisk syke, men har ingen problemer med å feste hver helg, gå til laserbehandlinger i ukedagene, sitte på kafe og trene hver formiddag. Reiser til og med på ferier, som nå er enklere enn noen gang selv om du lever på trygd.

Urettferdig for de som står op hver dag, kler på seg og møter opp på jobb! Livet skjer da med alle, det er ikke sykdom å ha det tøft til tider, alle opplever samlivsbrudd, miste jobben, oppdager at man plutselig er 32 og ikke 26.

Vi har det altfor godt, gidder du ikke kan du bare lene deg tilbake og bli dyttet penger etter. Det slår meg hver gang jeg gjør ærender i lunsjen, hvem er alle disse menneskene som tydeligvis ikke er på jobb? Har nylig feriert i sør-amerika, hvor det å være hushjelp er ansett som en helt normal jobb for de uten utdanning. Alternativet er prostitusjon! Alternativet til ikke å jobbe i Norge er trygd, altfor høye beløp. Jeg mener det skal svi å ikke jobbe!

Judas Iskariot

02.03.2017 kl.08:15

Blæh: Må ikke glemme den korrupsjon som finnes blant politikere. Der dem setter i gang prosjekter kun for å støtte en venn eller familie. Men blokkerer alt som ikke passer inn eller kan være til nytte for folk flest.

Ser ut at vi må bytte våre "ledere". Kanskje vi må innføre et "shogun" styre. Der lederne sine familier ble hold som gissel. Hvis en lederen gjorde ikke som dem skulle, ble han og hans familie eliminert.

Margrete sofie Olsen

02.03.2017 kl.14:26

Knallbra innlegg..du treffer spikeren på hodet her...mye fattigdom I Norge men dette gjelder ikke bare utledingener men Normenn og...Dette må gjøres noe med..

Knut Olsen

02.03.2017 kl.15:21

Judas Iscariot: Sosialtrygden er på vesentlig mer enn det du antyder.

Judas Iskariot

02.03.2017 kl.16:08

Knut Olsen. Vet du ikke at flere kommuner har nesten gått dukken, fordi de er blitt styrt av personer uten kunnskap om økonomi og har problem å skille på hva som er mitt og ditt.

Politikere forsøkt fjernet grunnen "udugelighet" har vært en kamp over flere år. Når dem endelig har klart å fjerne politikeren. Er det noen håndtrykk med en eller annen. Vips! Tilbake i samme stillingen.

Det klart at en del går på sosialtrygd. Fordi de som skal styre landet klarer, eller vil ikke skape arbeidsplasser. Dog kun til slekt og venner.

Det bør bli en opprydning i alt som heter det "offentlige".

Ola buss

03.03.2017 kl.20:16

Omg!Hvordan kan voksne mennesker være så til de grader uvitende. Du maler med verdens bredeste pensel, og er så unyansert, rett og slett så ignorant at du burde tvinges til å gå barneskolen på nytt.

Skriv en ny kommentar

hits