La fitta flagre?

Hei kjære lesere.

 

Jeg kom over kvinnedagens agenda 8 mars 2017

Det er mange punkter her jeg kan si meg enig i men " La fitta flagre fritt" - nei til kosmetisk intimkirurgi, er ikke en av dem.

Jeg fortalte for en tid tilbake at jeg hadde gjennomført intimkirurgi etter 3 barnefødsler. Så dette tema kan jeg uttale meg om.

For det første, om en kvinne er misfornøyd med seg selv, hva det en måtte være, så har denne kvinnen rett til å bestemme over egen kropp.

Konsenter dere heller om de som blir kjønnslemlestet, kjemp kampen mot at kvinner må være jomfruer når de blir giftet bort. Konsentrer dere om de som må operere inn ny jomfruhinne for å ikke bli drept på bryllupsnatten. Konsentrer dere om de som blir forgrepet på og solgt som barnebruder i en alder av 8 år og dør under samleie fordi de ikke er ferdig utviklet.

Det er ikke de vestlige selvvalgte operasjoner dere skal bry hodet deresmed.

Jeg tror nettopp mye av denne ?nei til å fikse på noe? henger med dette følsomme punktet.

Det er ingen likhet mellom selvvalg og overgrep.

For mitt private vedkommende så foretok jeg en rekonstruksjon og fjernet gammelt arrvev. Etter uendelig mange sting av en amatør jordmor(læring) så ønsket jeg ikke at mannen min skulle se meg der nede. Selv om han prøvde å overtale meg 100 vis av ganger at jeg var fin. Dette gikk på MIN egen selvfølelse.

Konsentrer dere om at det skal gjøres en ordentlig jobb på offentlige sykehus. Sett krav til at kvinnen skal se like ut før og etter fødsel. Jeg har snakket med mange kvinner som har opplevd det samme. At jeg hørte med egne ører at at jordmødrene bare sa det var estetisk, og ikke gadd å gjøre noe med det, er en skam og et overgrep mot kvinnen.

Jeg brukte langt tid på å bestemme meg. Men etter nøye gjennomtenkning av bivirkninger, som nedsatt følsomhet og vondt bestemte jeg meg likevel for å gjøre det.

Jeg er kjempefornøyd med resultatet og føler meg som jeg gjorde før fødslene.

At dere skal frata kvinner retten til å føle seg bedre er et overgrep mot kvinner.

Det er mange unge jenter der ute som sliter med selvfølelsen eller har vondt under samleie fordi de har for mye ekstra hud i underlivet. De fleste av de som fortar slike inngrep har nettopp disse problemene. En normal kvinne som ikke blir kommentert på eller har vondt under samleie vil sannsynligvis ikke utføre slike inngrep.

Nei, dere vet faktisk ikke hva dere snakker om her.

Å si, "Nei til" at kvinner har egen bestemmelsesrett over egen kropp, er et overgrep mot kvinnen.



Følg meg gjerne på youtube

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser

Instagram

Facebook

Maria



 


 

15 kommentarer

10.02.2017 kl.15:01

"Sett krav til at kvinnen skal se like ut før og etter fødsel."

Jeg håper inderlig du skrev dette med den "vanlige humoristiske" vrien du sier du pleier ha?

Det skjer så mye med en kvinne under graviditet og fødsel grunnet hormoner i sving og da er det ikke bare mentalt de påvirker; de gjør mye fysisk med kroppen også.

Vev mykner og blir mer tøyelig, ledd tåler mer bevegelse og rotasjon etc etc.

Du kan da ikke forvente at understellet skal se ut på som en 19 åring etter siste fødsel i en alder av noen å tredve?

Har du ikke sett alle disse ulike underlivene som er blitt støpt i gips?

Det er SLIK en kvinne ser ut og bør se ut, ikke som ei med designet mus og nyinnlagt o-ring.

Det er dessuten forskjell på medisinske operasjoner og kosmetiske. De kosmetiske burde stilles absolutt bakerst i køen.

10.02.2017 kl.15:05

"Amatør jordmødre" "lærling"

Du er helt bak mål! Dette er sykepleiere som holder på med videreutdanning!

Laila

10.02.2017 kl.15:50

Tror det går fint an å ha to tanker i hodet samtidig. Det ene utelater ikke det andre.

At du valgte å opere deg etter fødsler er vel helt i orden, men at andre velger å ikke gjøre det, er også helt i orden. Det som ikke er Ok, er når malen blir pornostjerner, som har operert underlivet, for å gjøre kjønnsleppene minimale. Vi ser alle forskjellig ut - også der nede.

Anbefaler å lese denne artikkelen. Den viser til at 99% av de som operere seg, har et normalt underliv. Den slår også fast at kvinner ikke får bedre selvfølelse etter en operasjon, men velger å fortsette å operere seg (andre steder) dette viser at problemet ofte sitter i hodet. En god samtalepartner kunne gjort nytte for mange.

https://www.pressreader.com

karianne

10.02.2017 kl.16:41

Veldig bra innlegg! Spot on. God helg!

Moi

10.02.2017 kl.17:03

Meget bra innlegg! Jeg kan ikke fatte at disse feministene ikke vil/tør å ta tak i kvinneundertrykkelsen som har med religion å gjøre. Når de velger å fokusere på dette isteden mister de min respekt helt og holdent! Det er så utrolig mange viktigere tema og du nevner de fleste av de her. Meget bra Maria! Og feminister... SKJERP DERE! Jeg er langt ifra den eneste som har mistet respekten for dere, dere skyter dere selv i foten. Fokuser på noe viktig!!!

10.02.2017 kl.18:00

Vanvittig at 8.mars-kommiteen er opptatt av kosmetisk intimkirurgi og ikke av omskjæring og lemlesting av jenter! De er vel redde for å krenke islam og for å være enige med dem de definerer som høyreekstreme? Norsk venstreside og 8. mars-komiteen har i mange år sviktet de kvinnene som virkelig trenger støtte! Jeg går derfor ikke i tog lenger.

10.02.2017 kl.18:08

Du får lov til å gjøre hva du vil med din kropp, men hvis det bare er kosmetisk blir det feil at samfunnet betaler.

Terje Bakken

10.02.2017 kl.18:31

Laila skrev: "Det som ikke er Ok, er når malen blir pornostjerner, som har operert underlivet, for å gjøre kjønnsleppene minimale. Vi ser alle forskjellig ut - også der nede" ...

For det første, finnes det faktisk veldig mange kvinner som er utstyrt med minimale lepper. Tenkt over det?

Videre - hvilken mal? Om du ser pornostjerner - er de ganske så ulike. Alle ulike individer. Det eneste de har til felles, er skuespillet som man går lei av. Kanskje også derfor særs mange sverger til amatørporno?.Det er også spennende å se hvor utrolig flott det er med kvinnelig lyster og deling av det faktum at stadig flere kvinner ser på porno. Det blir bare grisete når det er menn som ser porno ...

Det er mange kvinner som faktisk lever av kroppen sin, og da snakker jeg ikke prostitusjon. Norges mest populære blogger - verdenskjente Kim Kardashian. Hvem liker disse mennesker? Kvinner eller menn? Hvem følger de manisk - kvinner eller menn?

Den største bloggeren i Norge, med størst tilhengerskare - er operert. Vil det hagle negative ordelag om hva det er med på å gjøre ovenfor unge jenter? Regner med at feministen Sophie Elise har langt flere unge jenter som fans og støttespillere - enn ei såkalt "pornostjerne"

Er det ikke med på å skape et såkalt kroppspress? Eller, er det bare kroppspress når gutter og menn liker en ting? Når ting kan kobles til reklame eller TV?

Menn har til stadighet fått skylden for at kvinner opererer underlivet. Menn har fått høre at de har pedofile preferanser om de liker små lepper og - kvinnen velger barbering. Fra hvilket hold kommer denslags oppgulp av en mening ifra? Tillat meg å svare: Feminister! At det finnes kvinner som selv liker best å være barbert? Nei, det er jo en umulighet.

Hvorfor skal ikke pornostjerner få lov til å gjøre som de selv behager med kroppen? Trodde det var en frihet for kvinner å ta egne valg? Eller, er det som alltid: Friheten blir borte om det er noe feminister ikke liker? Det er ikke få pekefingre som er rettet mot kvinner og deres valg fra feminister - til tross for at de hevder å være "for kvinners frie valg til å selv bestemme over egen kropp" ...

Åja - unnskyld. Hadde jo helt glemt at alle kvinner som velger et liv i pornoindustrien - er presset dithen av menn. Det er bare menn som liker porno - og, det hele er er et kynisk spill ovenfor kvinner.

Om man er for kvinners rett til å ta egne valg - hvorfor skal man da kirsebærplukke innen hvem som skal få lov - hvem som skal hetses, og - hvem som skal klappes for?

Sier det igjen: Ingen kjent norsk kvinner her til lands har lagt et såkalt press på unge jenter som det Sophie Elise har vært med på å videreføre. Nese, kinnbein og lepper med injeksjoner - og, duvende silikonbryster. Denslags der kommer vel lenge før man opererer underlivet for unge jenter?

Dobbeltmoralens dronning, det er Sophie Elise det. Dobbelmoralens voktere - det er feminister det!

Preferanser har vi alle. Det er forøvrig ikke slik at alle menn har en mal eller preferanse - ellers er det over og ut for kvinner. Menn har ofte langt færre preferanser eller mal enn kvinner.

Og til slutt: Det er ikke menn som krever operasjoner av kvinner. Det er ikke menn som bruker sminke, juks med filter, silikon eller leppetull. Tror også du skal leite evig lenge før du finner en mann som ville forkastet en kvinne med ditten eller datten til lepper.

Det er kvinners egne valg. Så, derfor håper jeg at feminister snart slutter å kirsebærplukke. Det er ganske så flaut at man klapper for Sophie Elise som forbilde - bare fordi hun er feminist og innvandrings forkjemper, mens man vil halshugge skuespillere (porno eller ei) for det såkalte press det legger på unge jenter.

Det er unge jenter som er manisk innen kjendiser og hvordan andre jenter og kvinner ser ut. Gutter bryr seg stort sett ikke en døyt om andre gutter. Mange vil sikkert bli like flinke som Ronaldo innen fotball - men, de opererer seg ikke i tusentallet mens de fortsatt er i vekst. Det gjør unge jenter. Og skylden? Det får alltid alle andre - enn, å gå langt mer grundig til verks for å jobbe med tomheten, selvbilde og annet som til stadighet blir brukt som offerrolle.

Om blogger Høgli har operert ditten eller datten bryr meg midt på ryggen. Det er hennes valg. En voksen kvinne med sitt liv, sine barn og muligens mann. Sett lite av at småjenter flokker seg rundt Høgli for å bli mest mulig lik - ha den samme trente kropp eller hva det nå går i. Apropos tusen treningstimer - også der stikker feminister kjepper i hjulene: For, det er visst også med på å skape et press på andre kvinner og jenter. Det er altså ikke en eneste ting andre kvinner og jenter kan gjøre, uten at det skapes offer i tusentall.

Kanskje jenter har på det generelle et problem - som, ikke lar seg bortforklare?

Om Sophie Elise vil operere et ekstra hode - det er greit for meg. Men, det som ikke er greit, er hvordan enkelte til stadighet vil klappe for en operasjon - mens de manisk vil steine andre sine operasjoner.

10.02.2017 kl.19:49

Hev deg over det.

Alle er enige i problemstillingen din, men vi lever uansett i en tid hvor man pusser opp kjøkkenet, lar kroppen forfalle, - og skryter av begge deler.

Nobodys wife

10.02.2017 kl.19:51

Enig med Maria. Beste blogger:-) God helg!

Tom

10.02.2017 kl.21:13

Er helt enig med deg. Sterke meninger rundt andres underliv er generelt en uting. Dette har blitt blåst litt opp føler jeg også. Og for de som bidro til det handlet det nok mest om politisk posisjonering.

Det finnes mye folk gjør med egen kropp som objektivt sett ikke er nødvendig. En som velger å tatovere hele overkroppen, og utvide øreflippen med smykker/piercing etc er jo sammenlignbart med kosmetisk kirurgi.

En ting jenter kunne gjort for å avlive myten om designervaginaen er å se mer porno. Finnes intet sted med mer variasjon enn der. Noen steder tilogmed inndelt i sjangre.

Sajber

11.02.2017 kl.10:32

Det ligger i ideologiens natur å være påtvingende. Det handler om å skape ensretting hva meninger angår.

Sajber

11.02.2017 kl.10:42

Slik som denne kommentaren viser hykleriet.

"Det er SLIK en kvinne ser ut og bør se ut,"

Prakteksempelet på hvordan feminister er som påberoper seg å kunne bestemme hvordan andre kvinner skal se ut.

Personen som skrev denne kommentaren er kanskje ikke stolt av å dele tankegods med muslimske mørkemenn eller fundamentale prester.

Forestill deg en mann som sier dette:

"Det er SLIK en kvinne ser ut og bør se ut, "

Ragnhild

11.02.2017 kl.11:13

Helt enig med deg. Kvinnesaksforkjemperne bør bry seg med helt andre ting, som f.eks.kjønnslemlestelse og at mange jenter i Norge risikerer å bli drept fordi de ikke er jomfruer på bryllupsnatta. De er det dessverre mange av.

Kjetil saint

11.02.2017 kl.11:49

omskjæring av kvinner må stoppes.

Nå skal jeg fortelle noe sprøtt, hvis du hadde tatt alle pengene fn nasjonene har brukt i Afghanistan på krig, så kunne du gitt mat til alle sultende mennesker i verden, til alle flyktninger, du kunne bygget kjempeflotte mottak med mat og klær og full pakke.

hva er det egentlig som foregår?

Skriv en ny kommentar

hits