Utkastelse av innvandring

Hei kjære lesere.

Jeg kan med dette si meg 100% enig med Trump når det gjelder utkastelse av innvandring som ikke er bidragsytere til samfunnet. 

Vi må huske på her vi sitter i dag, kommer mange for å utnytte seg av velferdssamfunnet. 50% Er ikke i jobb etter 10 år? Hva skal vi egentlig med disse menneskene.  Er dette samfunnets skyld? Eller er det individuell arbeidsvilje? Dette ønsker jeg statistikk på.

Synes dere ikke det er litt mystisk at man ikke makter eller forsøker å komme seg ut i jobb etter en 10 års periode?

Det går imidlertid et sterkt skille mellom innvandrere fra Norden, Vest-Europa og EU-landene i øst på den ene siden og innvandrere fra Asia, Afrika og Sør-Amerika på den andre siden. Familiegjenforente og innvandrere med flyktning bakgrunn er i mindre grad sysselsatte enn arbeidsinnvandrerne, innvandrere med lang botid i større grad sysselsatt enn dem med kort botid, og innvandrermenn er i større grad sysselsatt enn innvandrerkvinner.

Kulturelt sett, skal kvinnene være hjemme, mens mannen jobber. Dette skaper for oss, store utfordringer i støtteordninger.  (PS artikkel 2011, fant ikke lignende data per i dag)

Om så er så, burde NAV kutte av pengestrømmen. Så skal man se om folk kommer seg i jobb.

Mennesker skal behandles som mennesker, jeg prøver på ingen måte å være rasistisk. Men det blir jeg vel uansett nå fordi jeg ikke vil ha innvandring som ikke tjener det norske samfunn.

Kvoteflyktninger er en ting, men vi har fint klart og firdoblet dette tallet ila de 2 siste årene. Så kan man legge disse på skattebetalerens regninger.

Skammelig er systemet som sitter og aksepterer dette.

Problematikken av de allerede interne som sitter å NAVer uten sykdommer burde behandles likedan.

Kutt støtten, så skal vi se om pippa får en annen låt. 

 

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på YouTube

Instagram

Facebook

Maria

 

 

60 kommentarer

Reznov

31.01.2017 kl.07:50

Bortkastet tid å lese denne bloggen skrevet av en som ikke har peiling. Les deg opp på fakta også lær deg litt om systemet.

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.08:58

Reznov: Kan ikke du spesifisere hva systemet består av? Er mine linker feil?

😱

31.01.2017 kl.08:54

"Hva skal vi egentlig med disse menneskene?" Uff Maria du får sagt det...

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.08:58

??: Ja, hva skal vi med folk som ikke bidrar og snylter. Er spent på å høre hva du mener

Mr Mister

31.01.2017 kl.09:08

Lurte først på om kommentaren var en spøk. Språket er såpass dårlig at det kunne vært skrevet av en innvandrer.

Men, la oss for "moro" skyld anta at det menes det som skrives. I så fall fremviser Maria Høili ikke noe av det hun skriver at bloggen handler om, refleksjon. Det er kun løse meninger om at NAVere må kastes ut av landet. Så da er vel spørsmålet om Maria sitt menneskesyn er såpass dårlig at hun synes det er greit at Norge sender folk til den visse død?

Men seriøst, er dette virkelig meningen til Maria?

PS: Personlig mener jeg at bloggere er samfunnets snyltere. Kan vi ikke bare kaste ut de av landet i stedet?

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.09:14

Mr Mister: God argumentasjon. Så du vil beholde NAV for de som utnytter seg av systemet fordi?

Anne

31.01.2017 kl.09:12

Hei jeg er helt enig med deg. Vi får inn en masse folk uten noe form for utdannelse som ser for seg ett liv her i sus og dus uten å måtte jobbe. Jeg passerer en masse av disse folkene på vei hjem fra jobb, da de kommer fra ett læringssenter i alt fra burka til klær som ikke passer andre steder enn i Afrika. Jeg tenker det samme hver gang jeg ser dem. Disse menneskene kommer aldri til å få seg noen jobb her i Norge. De kommer til å leve i trygdesystemet vårt i generasjoner. De har en helt annen arbeidsmoral enn vi her i Norge. Det har passert noen av disse i forskjellige jobber jeg har hatt, og de har alle vært totalt ubrukelige. Folk flest her i landet stikker nesa i sanden og forstår ikke at vi undergraver velferdssamfunnet. Vi kan ikke hjelpe alle. Våkne opp folk, verden er i ferd med å flyte over av folk som vil gjøre alt for å komme hit. Men folk her i landet kommer ikke til å reagere før velferdsgodene våre forsvinner en etter en, da får pipa en annen lyd men da er det dessverre for sent...

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.09:15

Anne: Godt tilsvar:)

Kjell Arne

31.01.2017 kl.09:18

Du skal ta det som skryt når du får kritikk fra en som kaller seg Reznov. 😀

Bra kommentar og du treffer definitivt en nerve.

Harry høkkert

31.01.2017 kl.09:34

Ifølge SSB koster ikke-vestlige innvandrere den norske stat 4,1 millioner kroner hver seg i snitt. (I løpet av sitt liv)

Helt enig med Maria her! Jeg har irritert meg over tendensen i mange år.

Lurer på om reznov har noen konkret fakta som viser til at Maria har feil, eller om han/hun bare lirer av seg det vanlige pk-pjattet man kan forvente av venstrevridde hurrafolk?🤔

31.01.2017 kl.09:42

Flott skrevet. Endelig noen som tør å si sannheten.

Judas Iscaroit

31.01.2017 kl.09:48

Alle som hyler at vi skal importere "flyktninger" fordi det er synd på dem. Er uansvarlige og gale personer. Ingen av disse er "flyktninger", disse er ulovlige økonomiske migranter som driver med svindel og annen kriminalitet.

Det er ikke uten grunn at ISIS elsker de venstreradikale feministene. ISIS selv skriver er at disse folkene er de enkleste å manipuleres. Kast dem ut disse svindlere og avsett alle venstreradikale feminister fra sine virke. Dem er fare for landet og sivilisasjonen.

benthe

31.01.2017 kl.10:00

Er helt ening med deg . det alle politikere som skriker høyt at vi må ta inn alle de som trump ikke slipper inn er ikke klar over hva mange jenter i mange land nå sliter med . de blir voldtatt, slått ned og sparket på offentlige plasse for de bryr seg ikke om noen ser de. og dette er unge menn som har kommet til europa for å snylte og drive med kriminalitet . de kommer fra land der det er greit å drepe og steine og de kommer aldri til å snu om denne tankegangen. og de kommer hit kun for penger slik at de kan mate krigen de kommer fra. jeg støtter Listhaug for at hun sender hjem alle de som er her kun for å nave og bruker penger de får som vi betaler med våre skattepengertil å reise hjem på ferier. ferier?? jeg har ikke så god råd som de . og hvorfor skal de på ferie til et land de har rømt fra. da kan de reise hjem . jeg liker ikke trump og er ikke enig det han gjør nå for det rammer så mange flotte mennesker som jobber og sliter og jeg mener at de som har snudd ryggen til sharia og islam ikke skal dømmes på lik linje med de som har kommet for en ting og en ting only.

Kenneth lothe

31.01.2017 kl.10:31

Det som folk lyt få med seg i fyrste omgang er at ingen av Dei muslimske landa fungerar i noko som helst form i tillegg til at kristne har vorte misshandla, fordrevne og drept gong på gong i nyare tid. Muslimske kvinner har heller Ikkje lov til å gifte seg med menn i Dei landa Dei kjem til og lyt oftast halde seg inne og tildekt. Ellers ser vi at problema oftast kjem frå land som Somalia,Irak og Afghanistan og desse landa som USA er restriktive til. Burde Ikkje vi kunne forvente at myndighetene i desse landa tar offentleg avstand frå terror og den islamske stat, byrjar sleppe inn isralittar og åpnar byar som kun er for muslimer og gjer respekt til demokratiat som har åpna for mulighet til Dei sosiale godene Dei no får? Dei køyrer sine eigne land i grøfta og vil ha det slik der Dei kjem som der Dei var. Det blir ofte nevnt at 3 av landa som har fått innreisenekt står for 80% Overfallsvandtekstene her i landet men utgjer mindre en ein prosent av folket. .. Kanskje på tide med blokkade her heime og.

Miike

31.01.2017 kl.11:21

Helt enig ! For mange som ikke gidder og jobbe ...

31.01.2017 kl.11:38

" Mr mister", regner med du synes det er greit at folk fra muslimske land bare skal få komme hit og få del i godene uten at noen mukker. Hvorfor skal de det ? Det er mennesker som har frekkhetens n..gave som kommer hit og krever å få både det ene og det andre, og pinadø får de ikke gjennomslag for det, med god hjelp av sånne som deg. En viss gruppe som krever og krever, står på krava og har endog fått gjennomslag for at det meste av det som slaktes er halalslakt, bare for å tekkes muslimer som hele Norge er dritredd for og de fleste bøyer av for deres krav grunnet FRYKT. Er rasende, det er nok av trengende i andre land som burde få opphold i Norge, fremfor disse lykkejegerne som bare kommer fordi det politiske systemet har gitt de LOV. Norske borgere kommer i andre rekke både når det gjelder bolig/tannlege/sertifikat osv, er det riktig? Hva med å få huet opp av den "sanden"! De som skriker høyest om menneskerettigheter, er den samme folkemassen som godtar/aksepterer vold/undertrykkelse mot kvinner av kvinner fra islamske samfunn. For en dobbelt moral, er du en av de?

Kristin Åsen

31.01.2017 kl.11:47

Hei.

Jeg tror det er enormt mange som mener det samme som deg, men vi tør ikke si fra. Det er ikke lov i Norge å sette spørsmålstegn ved innvandring. Jeg mener derfor at du er tøff, smart og ikke minst en viktig stemme. Tusen takk!

Chris

31.01.2017 kl.12:08

Veldig bra at du setter søkelys på dette!

Vesten har forsøkt å integrere ikke-vestlige innvandrere i over 40 år, hele prosjektet har vært en gedigen fiasko. Prestisje, manglende vilje og modenhet til å innrømme feil, er noe av årsaken til at denne galskapen fortsetter.

Politikerne skal være de norske borgere sine tjenere, de får betalt for det - men er blitt det motsatte. De har startet et regnbue prosjekt hvor de har lagd en fantasi om at alle kulturer fungerer sammen. Det at de ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet, har skapt og vil skape enorme problemer for nasjonen Norge - et problem som sannsynligvis vil vedvare i mange generasjoner fremover.

Kjetil saint

31.01.2017 kl.12:14

Selv enkel mobbing kan gi psykisk skade som gjør et menneske arbeidsudyktig.

De fleste som kommer til Norge og får opphold har opplevd forferdelige ting, det å miste hjemmet er jo ubeskrivelig , ikke noe hjem og ikke noe penger.

Man må oppleve det for å skjønne de sterke følelsene disse menneskene opplever.

31.01.2017 kl.12:14

Hvem er Pippa det vises til i siste setning?

31.01.2017 kl.12:26

Kristin, kanskje jeg hadde vært like tøff om jeg visste at jeg hadde penger til å "kjøpe" meg noen sikkerhetsvakter, eller kunne flyttet til et annet land, ( ingen kritikk til deg Maria ). Det er bare lettere når man er bemidlet. Har sansen for deg Maria, fordi du tar opp tabuemner som er fy i Norge. Bryr meg ikke om at du er rik, selvom mennesker med mye rikdom kan få en falsk selvtillit grunnet rikdom. Synes du skiller deg vesentlig ut der, tross dine mange millioner. Alt kan ikke kjøpes for penger, hverken unntak fra sykdom/ tap av kjære som man elsker, venner/ kjærlighet eller evig liv.

Olja

31.01.2017 kl.12:46

Dette lurer jeg litt på. Om majoriteten av Nettavisens "rasende sinte" skribenter i kommentarfeltene har barn eller barnebarn, hva blir det snakket om når man sitter rundt kjøkkenbordet? Kjærlighet og omsorg, respekt og toleranse for alt som lever?? Barn har store ører, og barn blir "det de spiser" ;)

Nor

31.01.2017 kl.13:04

Norge for nordmenn

Siri

31.01.2017 kl.13:10

Guuud... jeg trenger en dusj. Føler meg skitten etter å ha lest så mange lavpannede synseinnlegg.

31.01.2017 kl.13:15

Ja, barn blir det de eter,helt klart. Kan ikke du kreve den samme toleransen fra nevnte gruppe som du ønsker dine barn skal ha? Alle mennesker har like stor verdi, men mange mennesker bryr seg ikke om et menneskeliv, da de har et kvinnesyn og en ideologi som det ikke koster de fem flate øre å gjøre ende på, om de ikke følger " lovene ". Hva mener du om det? Er det greit at nye landsmenn kommer til Norge og begynner å reformere hele det norske samfunnet så våre etniske borgere må holde seg innendørs etter mørkets frembrudd? Hva med å tenke utenfor den politisk korrekte boksen, og også se på hva mange borgere av dette landet har opplevd av denne multikulturelle berikelsen som ikke bryr seg om menneskeverd. Majoriteten av nettavisens lesere er vel drittlei av å lese om overgrep/vold og annen dritt hver eneste dag, som skremmer livskiten av store deler av befolkningen!

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.13:28

Heisann, beklager ar jeg ikke klarer å henge meg på individuell besvarelser, en ting er sikkert, de som mener at pedofile, drapsmenn og kvinnehatere, de som ikke vil bidra og sitter på ræva mens ting blir servert på sølvfat, har like stor verdi i samfunnet? Da har jeg ramla av toget for lenge siden. Snakk om å overse fakta! Jeg er overhode ikke rasist, men kom igjen. Tilpass deg,sier jeg!

31.01.2017 kl.13:28

Det er viktig å være oppmerksom på at personer som får opphold på asyl ikke har noen plikt til å arbeide.

Å innvilge asyl medfører en stor

forpliktelse for staten. Ikke bare for den som får asyl, men også for dem som kommer etter ved familiegjenforening.

Beregninger viser at det såkalte oljefondet allerede må anses som disponert til å dekke fremtidige kostnader knyttet til asyllanter.

For å opprettholde dagens velferd må de som arbeider betale mer i skatter og avgifter. Pensjoner må nok kuttes ytterligere.

Jay

31.01.2017 kl.13:28

Til Olja: hjemme hos oss snakker vi om at alle må bidra, inkludert oss. Det er fordi mamma og pappa jobber, stiller opp på dugnad osv at samfunnet går rundt. Barn har ikke samme oppgavene som voksne, men forbereder seg på å bidra i samfunnet ved å gå på skole, delta i idrett osv. Akkurat sånn som mamma og pappa gjorde når de var barn.

Men det er klart vi får forklaringsproblemer i hjemmet. F.eks. reagerte barna når nyhetene på TV formidler bilder av protestanter som har plakater med "Love Trumps Hate" og samtidig viser finger til kamera, velter biler osv. Hvor er kjærligheten de mener skal overvinne hatet? Ingen av oss voksne kan forklare dette. På lik linje som at vi ikke kan forklare hvorfor noen ikke bidrar i samfunnet vi alle skal ha glede og nytte av.

Dessverre har jeg venner som gjør det motsatte. De propper sine barn med sine svært fordomsfulle meninger som ikke alltid er logisk forankret. Det er stort sett følelser det er snakk om. F.eks. gråt en nabojente når Trump vant valget fordi foreldrene hadde sagt at nå "var verden nær sin ende". Hun trodde meg ikke helt når jeg sa at jeg trodde verden fortsatt kom til å være her om 4 år, selv om det nok kom noen endringer. Trist at så mange foreldre skal prakke sitt føleri ned halsen til barna sine. De barna får nok en vekker om et par tiår..

Judas Iscariot

31.01.2017 kl.13:41

Kjetil Saint, igjen ser vi denne ulogiske sympati for ulovlige økonomiske migranter.

Jeg har ikke sett den viljen og sympatien hvis det er for eksempel en hvit person som voldtar. Da er hylekoret i gang, selv om det viser seg å være en løgn. Men hvis det er en som har voldtatt og drept et menneske, er Dere raskt ut med å synes så veldig synd på voldtektsmannen og morderen. Selv om alle vet at grunnet til personen har gjort dette er for å få opphold etter avslått søknad.

På tide å våkne fra fantasien?

Må deportere alle disse ut av landet og inn i sitt eget land. Integreres i sitt eget land er det som trengs.

De som synes at det er synd på dem. Kan dra til landet på egen regning å være barnehage tante for dem.

31.01.2017 kl.13:51

Maria, den kommentaren var ikke til deg, svarte olja! Skulle selvsagt adressert det tydeligere

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.14:05

Anonym: Beklager. Jeg svarte offentlig;) Det var ikke rettet mot deg personlig ;)

31.01.2017 kl.14:06

Maria, alle mennesker har i utgangspunktet lik verdi, da utfra mitt ståsted som troende, ( selvom du ikke tror ). Om du vil dette av lasset er opp til deg. Jo, når jeg leser om hva enkelte mennesker, eller skal man si mange, gjør mot sine medmennesker, da blir min innebygde rettferdighetssans/egen erfaring trigget. Skulle ønske jeg ikke gadd bruke energi på dette og engasjere meg i det hele tatt, det hadde i grunnen vært bedre for meg, men som den personen jeg er.. er det bare så vanskelig å se hvilken utvikling dette samfunnet har beveget seg i, og lese om alt det triste og onde som skjer.

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.14:15

Anonym: Hei igjen. Du må ikke la følelsen gå i hode på deg. Du må åpne øynene å bruke logikken. Når det gjelder i UTGANGPUNKTET av menneskeverdi er jeg enig. Men miljø og kultur former mennesker, gode som onde. Vi må beskytte oss selv.

rune eriksen

31.01.2017 kl.14:08

Bra Maria!Ja,hva skal vi med mennesker ikke kan eller vil bidra med annet enn og høste fruktene av andres hardt arbeid. Desverre så er det mange som ikke skjønner dette og gir avkall på våres alles vegne bort velferden og tryggheten vi har her.

31.01.2017 kl.14:26

Den logiske tankegang trigger våre følelser, selvom man kan være ganske følelsesløs. Det ligger følelser i det meste, logisk eller ikke.

Jonny

31.01.2017 kl.14:48

Det er ingen tvil om att det ikke er bærekraftig å ta inn tusener på tusener som skal leve på trygd så er nok enig trump send dem ut

Skvatt

31.01.2017 kl.15:09

Orsak, men me lyt ikkje lata omsynet åt arbeidsmarknaden, eller noko so kvardagsleg keisamt som pengjar, styra asylpolitikken. Nei, me lyt lata honom verte styrt or kjensler istaden, og ikkje noko anna, då verte me eit varmt og inkluderande samfunn. At det mogelegvis lyt kosta litt lyt ikkje vêre so farlegt, av di me hev meir enn nok pengjar i alle høve, hugs me er verdas rikaste land nett som me er verdas beste land. Me lyt berre seie som sjølvaste Merkel sa: Me vøler det! Ho sa det rett nok på tysk, men det gjer seg enno beitre på nynorsk, sann. Jau!

Trude Berg

31.01.2017 kl.15:28

Perfekt skrevet og sanne ord ! Jeg er så enig med deg Maria ) Norge er på fred med og bli totalt øddelgt p.g.a disser innvandring snylterne og det koster oss skattebetalere enormt mye penger som er totalt bortkastet !!! Send dem hjem !!!

Martin

31.01.2017 kl.15:37

Grunnen til at du blir kalt rasist er at du begynner å snakke om "verdien" til et menneske, som om det skulle være en ting!

Det er bare fascister ellers som snakker om dette, som ser på menneskene som bare skal være til "nytte" for samfunnet, de må ha en "verdi" som kan måles opp mot hverandre.

En slik tankegang gjør at man starter å verdivurdere de svakeste i samfunnet, som man gjorde under andre verdenskrig, og så ender man opp med fascisme og nazisme der handicappede, invalide, gamle og syke blir sjaltet ut/henrettet, fordi de ikke lenger har samme "verdi" for samfunnet.

Mennesker er mer enn hva de kan gjøre for deg og for samfunnet.

Line

31.01.2017 kl.16:59

Maria, takk for at du la til: "Problematikken av de allerede interne som sitter å NAVer uten sykdommer burde behandles likedan." Tror mange overser helheten i teksten din; at hele støtte-systemet til NAV må endres, da det er flere folkegrupper som snylter av godene. Kan det stemme at det var dette budskapet du ville formidle? Mange innvandrere jobber, betaler skatt, sysselsetter og bidrar til samfunnet uavhengig av kultur, og omvendt er det norske snyltere i systemet. Problemet er: hvordan skal NAV klare å overprøve alle som NAVer?

Maria Erken Høili

31.01.2017 kl.18:05

Line: Hei Line. Det er helt korrekt. Jeg ønsker ikke snyltere av systemet, verken interne eller eksterne. ;)

Judas Iscariot

31.01.2017 kl.18:15

Martin. Å slenge ut utsagn på rasisme er forventet av slike som deg. Når de folkene du forsvarer har en religion som er basert på rasisme, der folkemord er noe man higer etter. Å være en pedofil og drive med slaveri er å være den perfekte mann.

Man kan ikke ha en standard for en og en annen for en annen. Fordi det er så veldig synd på dem.

Det er litt underlig at de som forsvarer folk som har hat mot "ikke-religiøse" og mener at man kan drepe handikappende. Der kvinner har en lavere rang enn en hund. Men flipper når man er mot dette og vi ønsker ikke ha noe slikt i vårt land.

I Mexico har dem problem med afrikanere fordi dem nekter å jobbe. I Australia har en muslimsk mann fire kone og fire hus, selv om flerkoneri er totalforbudt og dem bruker dette for å svindle på staten. I Norge klikker "asylbarn" og raserer sin bolig fordi man ikke får viljen sin.

At man ser at dette har vi ingen nytte av. Dem bidrar ikke til noen ting, kun til kvalme. Det eneste dem klarer å komme med er et massive ego og står å spytter på de folk som hjelper dem.

Du er å blir et naivt menneske. Kast ut alle disse svindlere. Pluss fjern alle lokale og internasjonale lover som beskytter denne svindel.

Mikkel Barte

31.01.2017 kl.18:20

Hva er det jeg leser?

Damen ser ut som en rosablogger, men innholdet i denne bloggen er langt fra rosa...

Dette er en brunblogg! Skrevet av en som tilsynelatende ikke har mastergrader innen flere emner, men som heller har et brennende engasjement og uredde meninger.

Personlig er jeg langt på vei enig med mange av blogginnleggene hennes, så...

Jeg velger å følge denne bloggen.

31.01.2017 kl.18:26

Det er forskjell på menneskeverd og et menneskes verdi. Med menneskeverd menes menneskelivets ukrenkelighet, og det har vi alle sammen. Derimot er det klart at ikke alle har samme verdi i et samfunn. En som motarbeider feks demokratiske verdier, og som ikke bidrar til fellesskapet har ikke samme verdi som en som betaler skatt, eller som evt bidrar på annen måte. Men det betyr selvsagt ikke at en som gjerne vil bidra, men ikke får det til, er snyltere. De som ikke vil, derimot...

Judas Iscariot

31.01.2017 kl.18:44

Line. På en måte er det mange venstreradikale feminister som konstant driver å snylter på staten. Disse forventer alt gratis, eller at det lages tulle jobber slik at dem kan flytter papir så dem kan gå rundt å syte og klage.

Men når det kommer helt fremmede inn i landet, som sniker i køen. Krever bolig, penger og jobb. Dytter ut norske personer ut av arbeidsmarkedet. Er å blir en svindler, vi har ingen nytte av slike. Pluss at disse mener at den kultur og det man tror på er viktig og at vi skal tilpasse oss. Selv om det dem tror på er kun tull.

Stefan Hausken

31.01.2017 kl.19:34

Først vil jeg si at du som kaller deg MR.Mister er naiv. Her er det snakk om folk som får faen meg alt servert på gullfarget. Dekka lappen g.eks for da er det lettere å få jobb og bli intrigtet, første rett til kommunale boliger. Da jeg mistet inntekt og bolig for noen år siden fikk jeg beskjed fra nav at jeg måtte vente kanskje opptil to år for å få bolig. De sa rett ut at de prioiterte flyktninger til de ledige boligene. Hva faen...Jeg ble innkvartert på ett fuckings hospits og det jeg får å leve på i måneden er til å le seg ihjel av. Maria er ei gløgg jente som har skjønt problemet. Vi er ett rikt land men ressursene vil ikke være evig heller. Skal vi sitte som landsmenn og bare akseptere at snyltere kommer hit for godene og jeg vet også at veldig mange av disse menneskene også selger narkotika og er kriminelle på andre områder også. Hvor mange unge normenn ser man kjøre rundt i de feteste mercene, dyre audier og BMW 'er. Jeg forstår at du er redd for å bli kalt rasist Maria, for det er jo det folk dømmer alle som før snakke høyt om dette høyst aktuelle problemet. Jeg er ikke redd for å bli kalt det. Jeg finner meg ikke i at landet vårt går til helvete på grunn av en større og større andel av våre nye landsmenn gir faen i oss, vår tro verdier og tradisjon. Ingen tror vel seriøst at om vi måtte flykte fra Norge hadde blitt tatt imot i muslimske land. Vi vantro.. Stå på Maria, du er tøff som er opptatt av dette. Og den kommentaren om bloggere er helt på trynet. Jeg lurer på hvem som koser seg mest over saldo på kontoen. Bloggerne eller de som kritiserer.....

Cecilie

31.01.2017 kl.21:17

Hei Maria ! Digger å følge vloggen din, den er bare Max original og rå. Kjedelig med alle vanlige blogger der man får et forvrengt og sensurerte bilder med Photoshop osv!! Her leverer du et realt moment der følgere virkelig kan bli med inn i livet og hverdagen deres, dette slår nesten til og med Svenske Hollywood fruer, du må få en egen tv-serie, keep it going!!:)

cailla

31.01.2017 kl.21:50

Til de som kommenterer så kritisk: Vi heier på naboen som trenger operasjon til 2 millioner på statens regning, venninner som tjener så dårlig som sykepleier fortjener mer i lønn, går i tog for å få inn igjen asylbarn/familie som er kastet ut av landet til ca.90 000 pr. hode, Hvor skal vi ta pengene fra? Hvor mye betaler DU i skatt? Hvor mange skattebetalere skal det til for å betjene en flyktning? hvor mange skattebetalere skal det til for å betjene en pensjonist på aldershjem? hvor mange skattebetalere skal det til for å gi mannen i gaten den operasjonen som koster 2 millioner? Det bør i hvert fall innføres nye mattebøker i skolen, det er et enkelt regnestykke.

Du provoserer mange Maria, men det er ikke snakk om mangel på empati eller medfølelse for våre medmennesker uansett opphav. Det er snakk om sunn fornuft, vi må alle mann jobbe eller skape noe skal samfunnet vårt fungere.

Alle disse som skriker at du/vi er så fæle, hvor mye har de gjort for folk i nød? (uansett nød) Det lurer jeg fælt på! Jeg har gitt til lokale organisasjoner mat, klær og penger. Jeg har pakket ned halvparten av alt jeg eier av klær, sko og div. og sendt til Hellas med frivillige MEN jeg ønsker IKKE at alle skal komme til Norge. Vi kan alle ofre materielle ting, MEN jeg vil ikke ofre de gode verdier Norge er bygget på . Så takk Maria for at du setter ting på spissen, for det er jaggu meg farligere enn å være naiv.

PS! har sett youtube videoene dine og du fremstår som en helt annen der enn i intervjuer (ler og smiler;) <3

Kjetil saint

31.01.2017 kl.22:37

Vi har jo et sted hvor det mangler folk, Finnmark! Man kunne bygget en by i Finnmark, Finnmarksbyen. Der kunne finnmarkinger bodd, og Finnmark innvandrere.

November

31.01.2017 kl.23:25

Enig med deg Maria !!

Nobodys

31.01.2017 kl.23:36

Heia Donald! Undrer ofte over hvor trengende disse flyktningene egentlig er. Høygravide,med småbarn i hver hånd. Om jeg hadde vært i nød, hadde eg ikke ynglet flere offer. Formere seg er greit, hørt om NAV.

Heidi

01.02.2017 kl.01:13

1. Du sier du ikke er rasist? men har aldri sett deg med en mørkhudet før?

Kunne du tenke deg å være kjæreste med en mørkhudet?, de som er lysemørke er kjekke synes jeg da?

2. Hva med de norske pedofile mennene, har du ikke lest om tysfjord saken, har ikke du barn?,

3. Hva om du ble født fattig, hadde ikke du villet flykte for et bedre liv, bort fra diktator, korrupsjon og helvette. Jeg har mange gode innvandrer venner som er leger, advokater ingeniører osv. de elsker Norge sier de. De som sitter på nav er litt vanskelig å få jobb for tia, spesielt hvis du har brukt livet ditt på å flykte?

Håper på svar Maria. H

Mvh

Ola

01.02.2017 kl.01:26

Hei Maria,

Så hyggelig å kunne debattere med deg.

Jeg lurte på din tanker om.

- USA sin politikk, hvorfor tar de ikke oppgjør med saudi-arabia, arabiske emiratene osv, det er jo selvfølgelig på grunn av interesser USA har, OLJE, får de. USA får olje, mot at USA lover å beskytte kongedømme i Saudi-arabia. Dette er ikke bare rykter, men det er viktig at du leser deg opp i fakta om hva som skjer i verden.

- Du er jo selv mange milliardær og har ikke problemer med penger, men tenk hvor dyrt det egentlig er å klare seg i Norge, så mye utgifter.

Jeg føler det er viktig at vi tenker at mennesker er mennesker uansett om du er hvit, svart, brun eller gul. En dag om finanskrisen f.eks rammer oss hardt. Oljen tar slutt

Å levevilkårene her i Norge blir et helvette. Å vi må flykte. Hva ville du gjort hvis du hadde møtt stengte dører??. Barnas fremtid hadde vært dyster

Prøv å sett deg inn i andres situasjon, det er utrolig viktig

Pia smedsrud

01.02.2017 kl.01:41

Anbefaler deg å se på flukt serien med Leo ajkic, så skjønner du realiteten.:)

https://tv.nrk.no/serie/flukt/KMTE30002116/sesong-1/episode-1#

01.02.2017 kl.11:53

Enig med Pia!

Judas Iscaroit

01.02.2017 kl.14:51

Pia smedsrud. Litt underlig at en "flyktning" som ikke vil tilbake til sitt eget land, driver med tvilsom sympati propaganda om en gjeng med økonomiske migranter er å dra strikken langt.

Hvis du skal få løst "flyktning problemet" trenger man kun å gå på de folk som fremmer konflikt. Det er journaliser og politiker. Dette så vi hvor bombe-dilla dem var i Libya. Må også ta med at NGOer ofte driver med propaganda for at land skal bli bombet. Igjen Libya, der George Soros styrt NGO fremmet fly forbud.

Så hvorfor skal vanlig folk få dumpet medias, politikere og NGOers galskap og problemer på oss? På toppen av at det forventer disse at vi betaler for det.

Nei. Avvise alt hva media, politikere og NGOere kommer med, det er en løgn.

Thomas

02.02.2017 kl.07:49

Jeg er helt enig med deg Maria! Ta det til deg som skryt, for jeg pleier av prinsipp å ikke klikke meg inn på blogger, uansett da di fleste blogger i mine øyne stort sett inneholder svada å ting som ikke er viktig. men jeg må innrømme at jeg har klikka meg inn på din et par ganger da jeg har sett at det blir det har blitt delt en link. Du tør å skrive om ting som bør bli tatt opp, som andre unngår å ta opp. Keep up the good work :)

Rm

02.02.2017 kl.20:50

Veldig bra Maria. Du er tøff som tør å si det som mange av oss bare tenker og irriterer oss om men ikke tør å si høyt.

Snyltere som misbruker vår velferdsstat burde kastes på hue og ræva ut igjen. Det er vi som betaler for dette. Drittlei nordmenn som bare sitter i små tuer å syter å ikke tør å reise seg opp å si nå er nok nok!!!!!. Vi er feige, naive......flaut å være norsk. Irriterende å se at norske lider å ikke får hjelp mens nye landsmenn får i huet å ræva. Heia Maria og Sylvi Listhaug virkelig damene sine det 👍

Fanny

03.02.2017 kl.16:32

Endelig en som forstår realiteten. Stå på og bli statsminister.

Anne K.Hansen

03.02.2017 kl.16:55

Vel skrevet og i tråd med virkeligheten.Å være i takt med virkeligheten er en forutsetning for det beste for fremtiden.Myndighetene har lokket til seg tusenvis med sin naive gavmildhet i flere tiår.

Mange nordmenn er mye vanskeligere stilt økonomisk, selv om de jobber, enn mange innvandrere som lever på ulike trygdeordninger.På høy tid å stille krav til de som kommer, på lik linje med krav som stilles til nordmenn. Mange er her på en evig ferie, samt reiser til sine hjemland på ferie,finansiert av skattebetalerne. Mange nordmenn har ikke råd til en eneste sydentur selv om de er i arbeid. Politikerne er rystende naive og blinde,det er utrolig skremmende,samt svært diskriminerende overfor egen befolkning. Rasismekortet er oppbrukt,-av hylekoret.Det har bare ført til verre tilstander at de roper og hyler for det minste når det gjelder innvandrere.

Stor innvandring medfører mange problemer og store kostnader, det er en del av virkeligheten og det må vi forholde oss til med tanke på dagen i dag og fremtiden.

Verden bør sette mere fokus på roten til all flukten og prøve å gjøre grep der så folk kan være i sine hjemlige områder.Å plukke de opp på havet i årevis,for å bringe de til Europa løser ikke situasjonen. Menneskesmuglerne kan gni seg i hendene og det legges det opp til i stor stil,utrolig nok.Selv om konsekvensen er at tusenvis drukner på turen.

Maria og Sylvi Listhaug har skjønt det og dere støttes av enormt mange.

Skriv en ny kommentar

hits