Kvinner som angrer i fylla etter et tilfeldig ligg

Hei kjærer lesere.

Jeg vil begynne dette innlegget med å si at jeg har empati for de som har gjennomgått overgrep eller voldtekt.

Dette er mine objektive meninger uavhengig av følelser.

Jeg er på beskyttelsestokt for hankjønn. I vinden blåser det hardt når det foreligger seksuelle beskyldninger mot menn. Jeg leste senest i dag en sak der feminist Linn Rosenborg skriver om "hvor går grensen for overgrep"

At en mann angivelig "sniker" av seg kondomet under et samleie, som Rosenborg henviser til, kan være en ubevist handling, dette kan jeg med sikkerhet si, fordi jeg har opplevd det selv.  Kondomet kan faktisk falle av under akten, uten at noen har skyld i det.

At det er en risiko å ha sex med en ukjent, JA, er det noen der ute som ikke er klar over at det er en risiko? Vedrørende seksuelle overførbare sykdommer, selv om vedkommende ikke er klar over dette selv?

At kvinner må ta angrepille fordi hun ikke tar forhåndsregler er vel kvinnens egen risiko. At det resulterer i graviditet fordi kvinner ikke tar forhåndsregler, vil jeg også påstå at er kvinnes ansvar. Det er sikkert mange som er uenige med meg her. Men for å snu problemstillingen på hode. Om en kvinne smitter en mann, hva er promillen for at han anmelder henne? Eller hva med om mannen er imot at kvinnen skal ta abort, hvem bestemmer?

Igjen føler jeg at kvinner bestemmer både i den ene og den andre retningen.

Alle grenser er hårfine, og vil variere fra person til person. Men med den offentlige seksuelle innstillingen vi har i samfunnet, må man regne med uenigheter og litt svinn på skogen.

Det er viktig å ikke rope voldtekt rundt hver eneste sving. Dette er grove beskyldninger, å bør behandles deretter. Hevnaksjoner er grusomme maktovergrep som brukes i hopetall av kvinner mot menn.

Jeg hører at flere kvinner som angrer i fylla etter et tilfeldig ligg, de har altfor lett for å dra overgreps kortet eller voldtekts kortet. Man kan vel strengt talt angre på en handling man er delaktig i av egen fri vilje dagen før, etterfølgende å rope voldtekt fordi hun angrer dagen etter.

Om en kvinne er på Tinder eller andre sjekkesteder, der det forventes at partene skal ha seksuell omgang, så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor kvinner i det hele tatt skal utsette seg for dette, siden de er så sårbare mot følelsen av seksuelle overgrep.

Kvinner som menn i dag går jo på byen nettopp for å få seg et ligg. Om man ikke er totalt enig i hvordan denne handlingen skal foregå, er det best å la det være og holde seg hjemme.

Jeg sier ikke det at alle menn er snille, men det tilhører vel sjeldenhetene at menn virkelig forgriper seg på kvinner, når kvinnen selv har samtykket i sex.

Menn for unødig mye pes fra angrende kvinner.

Når det gjelder handlinger som virker ubehagelige i akten er det viktig å si klart i fra med en gang, om man bare lar det skje uten å gi klar beskjed der å da, synes jeg ikke man kan skylde på mannen i etterkant fordi det føltes ubehagelig. Det er klart om mannen ikke stopper til tross for klar beskjed ,er jeg på kvinnens lag.

Jeg har en mannlig venn som har blitt voldtatt av en kvinne i beruset tilstand, ingen mann kommer noen vei med en slik anklage. Er det urettmessig forskjellsbehandling?



Jeg limer inn loven om voldtekt her: Slik at den er klar for alle, vær 100% sikker i din sak før du anmelder. 

Vedtektsbestemmelsen lyder:

     § 291. Voldtekt
     Med fengsel inntil 10 år straffes den som


     a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,


     b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av 
        andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller


     c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang 
        med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til 
        seksuell omgang med seg selv.

Til alle der ute, om dere vil være på den sikre siden, ligg kun med personer dere er trygge på. Jeg synes folk tar unødig høy risiko. Særlig når det gjelder sykdommer.

Avslutningsvis vil jeg oppfordre ekstrem feministene til å ikke ødelegge for andre feminister, for meg virker dere som ekstremister som hater menn.

Følg meg gjerne på youtube

Useriøse kommentarer uten relevans, eller personangrep vil ikke bli godkjent..

Takk for at du leser.

Instagram

Facebook

Maria 

30 kommentarer

Torkel

19.01.2017 kl.17:28

En god artikkel, men det er viktig å få frem at de få som skriker voldtekt uten å ha blitt voldtatt gjør at mange ikke tror på de som faktisk har blitt voldtatt. ai mine øyne er det å beskylde noen for voldtekt som ikke har gjort det like ille som å voldta.

Dag

19.01.2017 kl.17:42

Falske anklager/anmeldelser av voldtekt burde vært straffe som voldtekt, da det kan være like ødeleggende for en mann å bli utsatt for slikt.

Kritisk

19.01.2017 kl.18:12

Bra innlegg.

Å bruke sexanklager mot menn er blitt en feministisk hersketeknikk - som brukes kjønnspolitisk. Det virker som om det hele er godt organisert men er nå i ferd med å ødelegge respekten for rettsstat og rettssikkerhet. Å bruke voldtektsanklager som angrepille skader de som faktisk er utsatt for voldtekt.

Nettavisen bør slutte å publisere Linn Rosenborg sin blogg. Noe mer mannshat skal man lete lenge etter.

Terje Bakken

19.01.2017 kl.18:14

Det som har blitt delt av sex de femten siste årene - går stort sett på kvinners seksualitet. Er det noe med mannens kropp og lyster - skal det stigmatiserer som noe dårlig. Menn skal være flaue for sine lyster - og alt skal premieres når det går på kvinners premisser. Igjen: Faktiske overgrep skal man ta knekken på! Men, for guds skyld - ikke la feministisk føleri være noe mal for samfunnsdebatter.Faktiske overgrep skal man knuse!

Derimot, når avisforsider rommer føleri - som kvinner er gode til? Så, gjør det at det mørke søkelys igjen faller på gutter og menn.Sett forsider med at gutter føler seg missbrukt? Kvinner kan faktisk også voldta! Kvinner kan også dele ut kjønnssykdommer og sette ut løgner og rykter og gutter. Det siste er faktisk noe jenter er gode på - og, feminister i verdensklasse til å hoppe over. Sett at gutter gråter til media fordi jenta løy om alder, kjønnssykdommer, p-pille løgn, graviditet eller - falsk graviditet? Nei!

Hva med de menn som faktisk ble fedre grunnet kvinners løgn rundt p-piller? Uviktig for feministen Rosenborg.

En hel verden ber alltid gutter tenke seg om når de har sex. En hel verden har pekt på fulle gutter og hvor ekle kåte de blir. Om mange gutter gjør feil i fylla - så, kan det vel også tenkes at også jenter begår den samme feilen? Mener, jenter drikker jo like mye som gutter i dagens Norge. Kanskje det heller er en debatt å ta?

De kvinnelige lyst og rus? Nei. Kanskje det går litt på at kvinner som drikker seg kåte på vin liker det hele - og, nekter å gå i seg selv?

Gutter og menn skal ta like mye ansvar som det jenter og kvinner skal og kan.

Selvsagt skal gutter ikke rive av kondomer - som selvsagt jenter ikke skal fortelle løgner om at de går på p-piller.

Om det blir kjønnssykdommer - blir alltid gutten uglesett og den onde. Jenta er igjen det som er malt: Offer.

Hva lærer jenter av slikt? Jo, at alt av ansvar ligger hos gutten. Det er alltid gutter som skal ha skylden, selv om det nå aldri er så mye enighet om selve akten. På den måten slipper unge jenter å ta noe ansvar. På toppen av det hele - om jenter føler noe, uten at det er hold med faktum? Fortsatt guttene som blir fordelt skyld.

Feministen Rosenborg liker å pensle gutter og menn som bærer av skyld. Det er ikke likeverd - det er ikke slik at begge kjønn skal ta ansvar. DET er tarvelig, og atter en gang til fordel for hennes feministiske ståsted. Lik fordeling? Selv ikke det engang!

Kondomer kan være for små - kondomer kan sprekke, og - de kan falle av. Kondomer kan også rives av - hvilket jo er feil. Men, er det overgrep? Om så - er såvisst også løgner delt av angrende jenter det samme. Om det er overgrep - gjelder det også vel løgner fra jenter? Det er altså ikke søken etter rettferdighet og forandring - men, en søken på å demonisere gutter og menn fra Rosenborg og hennes medsøstre.

Rosenborg også tar med sex som jenter ikke liker at guttene gjør under akten. Vold er alltid uriktig, og et nei et alltid et nei!

Måten det blir vinklet på derimot ? Det vinkles det ekle hentet fra pornoverden. Vi veit jo at alle gutter og menn er noen pornogriser. Når jenter ser på porno, er det kvinnefrigjøring og fantastisk. Med andre ord - er det bare gutter som har hentet lyster og lek fra pornoverden? Kan det hende at jenter også har gjort noe uriktig i sengehalmen? Noe som guttene ikke like, men var med på - selv om de ikke ville? Om man ser alt av hva man leser, tviler jeg. For slagsiden av hva man leser er kun ensidig.

Aldri sett eller lest at gutter har medvirket i en akt som de følte noe dårlig. Som med det meste av uriktige jenter gjør mot gutter - holder guttene det helt for seg selv. Gutter holder mobbing, vold og overgrep dypt gjemt i mørketall. Betyr det derimot at alt av kvinners føring under akten er rett? Tviler.

Men, lese at gutter føle en anger etter sex? Aldri lest fra en blogger. Selv ikke blitt stemplet uriktig som voldtektsmann er det noe man leser over blogg eller tilhørende aviser.

Gutter er jo sexmonster som alltid vil ha sex. Det er ekkelt. Derimot, når undersøkelser viser til at jenter også har like mye lyst som guttene - er det fantastisk og vidunderlig for alle kvinner.

Hadde ikke feminister kun uglesett gutter og menn - men, heller tatt med det hele og fulle bildet? At ansvaret er delt? Så ville det blitt langt enklere.Kvinner som angrer seg - føler skam eller hva det nå enn er etter sex? Det har medført uhorvelige vansker og følger. Det er ikke jenten som blir uglesett av samfunnet - det er gutten. Gutter er jo alltid overgripere, og - jenter er alltid offer.

Ikke for intet at feminister fortsatt synger gamle sanger om at alle menn er voldtektsmenn.Når da jenter gang på gang leser at det alltid er gutter og menn som er svin - er det også lettere å svindle sannheten.

Faktiske overgrep blir begravet i et ras av føleri.

TankeTom

19.01.2017 kl.18:16

forHOLDsregler.

forHOLDsregler

Pippi Rødstrømpe

19.01.2017 kl.18:18

HVA??? Selvsagt er det voldtekt om kvinnen angrer seg! Om ikke noe annet så er det i hvert fall uaktsom voldtekt, den kan det heldigvis alltid anmeldes for. Og blir det ikke dom så marsjerer i hvert fall Ottar med faklene tent og mediene på slep. Husk, det er aldri så godt at det ikke er galt for noe.

Jalla

19.01.2017 kl.18:40

Et reflektert innlegg av Maria.

I motsetningen til den selverklærte "feministen" Linn Rosenborg klarer du å ha et nyansert ting. Verden er ikke sort/hvitt, snill/slem osv. Det er nyanser.

Keep up the good work!

Helge Espeland

19.01.2017 kl.19:10

NRK - sterkt ulovlige, krenkende og trakasserende.

I den nylige A. Voldum-saken, uttalte NRK at det var svært tragisk og trist da A. Voldum ikke bli trodd i hennes anmeldte overgrepssak. Vel, guttene ble trodd!

Det var tydeligvis en selvfølge for NRK at guttene løy og jenta snakket sant - UTEN å være tilstede i retten og høre BEGGE sidene av saken. Den nøytrale retten var av en annen oppfatning - frikjente guttene.

NRK nærmest oppmuntre og oppfordret til trakassering av de anmeldte og enkelte med-dommere - noen rømte landet for en tid. UTROLIG.

Kanskje vi neste gang bør trakassere NRK-ansatte, slik at de rømmer landet. Ensidig middelaldersk gapestokk skal NRK IKKE genninnføre. Norge en rettstat - ennå. Rettens/samfunnets avgjørelse skal gjelde - det må også NRK respektere. Vi skal IKKE tilbake til mørk middelalder.

GetReal

19.01.2017 kl.19:11

Det finnes et fåtall menn som begår overgrep, voldtekt og som har et forvridd kvinnesyn. Men nå for tiden bidrar enkelte kvinner til at disse få får ødelegge for majoriteten av menn. De fleste menn er snille og ordentlige folk som respekterer kvinner og som aldri i livet ville hatt sex med en kvinne mot hennes vilje. Man kan stille seg spørsmål til hvorfor alle menn og mannlig seksualitet nå uglesees. Har en mann og en kvinne sex i overberuset tilstand er det mannen som burde vite bedre. Hadde det vært menn som leste 50 shades of grey hadde menn blitt dømt som syke i hodet og skitne griser, men når kvinner gjør det er det flott og en del av seksuell frgjøring....

19.01.2017 kl.19:36

"Kvinner som menn i dag går jo på byen nettopp for å få seg et ligg."

Jeg går ut på byen for å kose meg og ha det morsomt. Ikke for å få et ligg.

Ligg får jeg hjemme hos kona....

Erik

19.01.2017 kl.20:02

Stigmatisering av mannlig seksualitet og dyrking av kvinner som offer er et resultat av mer enn 30 års systematisk feministisk arbeid. De har klart å vinne media og også politikere og sette menn sjakk matt med å bruke sexanklager som hersketeknikk.

De er utrolig godt organisert i diverse lukkede nettverk - og har plassert sine medspillere i media som følger opp sakene. Disse nettverkene består av kvinnelige advokater, politikere, journalister og samfunnsdebattanter.

Sexanklager mot menn og kampanjen "viktig at kvinner blir trodd" er noe som er i ferd med å ødelegge rettsstatens bærende prinsipp - der en part "skal bli trodd" mens den andre part "ikke skal bli trodd".

Hemsedalssaken var rene hekseprosessen - en middelalders folkemobb som ble fulgt opp av NRK, TV2 samt VG og Dagbladet. Nå er det et krav at juryordningen forsvinner - for å få flere menn dømt.

Det er på tide at gutter og menn ser at de er i ferd med å bli rettsløse. På tide at både gutter og menn våkner opp.

19.01.2017 kl.20:40

Hvofor skriver du "Kvinner som hater menn" på facebooka for samme innlegget? Det er overhodet ikke snakk om å hate menn, men heller å ikke akseptere det som skjedde.

Hvis kondomet til vennen din falt av, vel da kjøpte han en for stor størrelse.

PHANTOMBLUE

19.01.2017 kl.21:54

Godt skrevet.

Leste et sted i avisen,for en tid tilbake.At det var en advokat som ville ha oss til å slutte å bruke ordet voldtekt, når det egentlig var overgrep..Han mente det var i ferd med å utvanne betydningen av det.

For ex sex med en bevisstløs/sovende person,mente han hørte inn under overgrep,da det ikke var brukt vold under anskaffelsen av sex.

Han fikk mye tyn for det,og det er meget mulig at han gjorde det for å tjene framtidige klienter el noe.

Men som Maria selv påpeker her, er ikke alt under solen som er voldtekt.

Tror dette tilfelle linn rosenborg skriver om,egentlig er oppdiktet av henne.Pga det kom like etter en rettssak i sveits.

De skrev om det den 12/1 i år, i dagbladet.par dager etterpå kom vel linn sitt innlegg.Hvor hu nevner dagbladet sin artikkel og nevner at det har hendt en venn av henne og..Litt vel tilfeldig spør du meg.

Cornelis Elander

19.01.2017 kl.22:32

Viktig og bra innlegg Maria! Tommel opp fra Cali :)

ACAB

19.01.2017 kl.22:52

rettstaten norge er en fucking joke

Terje Bakken

20.01.2017 kl.01:23

"Hvofor skriver du "Kvinner som hater menn" på facebooka for samme innlegget?"

Kanskje fordi at det ER mange kvinner som hater menn? Riktignok så ser man ikke slike ordelag - men, man leser alltid at feminister tar i bruk at mannlige debattanter er så sinna, så onde - så hvite og forbannet.

Om det hadde vært så mange rosa bloggere som hadde tatt ordbruk som det fks. Rosenborg bedriver? Så ville feminister lettet i taket! Det ville vært ramaskrik over stigmatisering og forvaklet kvinnesyn ALLE menn bærer på.

Jeg skal gjøre det langt enklere: Zara Larssons, denne svenske "popstjerne". Hun har uttalt stolt at hun hater menn. Ser du for deg fks. Markus eller Martinius ville blitt klappet for - om en av de hadde sagt noe slikt?

Ser du for deg at en mannlig ville få eksponert meninger om så mangt i Aftenposten, VG og Nettavisen - om han hadde blitt avbildet med ukvemsord om middelmådige svarte kvinner? Nei - men, denne Rosenborg får klapp for hennes skrape mot middelmådige hvite menn.

Ser du for deg såkalte "Mannegrupper" får være like lukket som kvinnegrupper? Vent litt - det var en såkalt mannegruppe som hadde graps - de ble halshugget av halve Norge. At en kvinneside hadde nogenlunde det samme? Det hele basert på en spøk fra disse "skøyerene" i Radioresepsjonen? Det var plutselig greit og fikk stort sett spasere med klapp, latter og smil.

Kvinner som hater menn. De som slipper unna med det faktum at eget kjønn er de som slår egne barn langt mer enn mannen. Kvinner som hater menn - de som slipper unna det faktum at kvinner slår mest i et forhold med en mann. Kvinner som hater menn - er feminister som aldri tar i bruk selvinnsikt. De vil alltid spille på to roller: Enten som "det sterkeste kjønn" som klarer alt uten mannen - eller, legger seg ned i offerrollen.

Kvinner som hater menn? Nei, selvsagt - det er bare menn som kan hate. Det er alltid bare gutter og menn som fører og gjør det dårlige - ikke sant? Det til tross for at Sanna Nielsen, julevert på svensk TV måtte fortelle noe annet om alt av hetsen hun fikk. La oss mimre:

"Det som også plaget henne var at kommentarene hun fikk, oftest kom fra eldre kvinner og menn. Og det var spesielt mange kvinner. - Det så trist at jeg får dette fra kvinner når vi skal støtte og hjelpe hverandre i stedet for å skyve hverandre ned når vi sliter daglig for et mer likestilt samfunn" ...

Kvinner viser også at de hater kvinner. At kvinner er hverandres verste fiende er noe de aller fleste har fått med seg - men, igjen: Hvor er fokuset? Selvsagt drukner det i at kvinner forflytter fokus over på mannen. Det er som alltid gutter og menn som har skylden.

Sett feminister i det hele tatt prøve å ta egne grep for medsøstre sin føring? Nei.

Siden kvinner er det kjønn som slår egne barn som mest? Og - at kvinner som oftest slår egne jentebarn mer enn sønnen ... kanskje man finner et svar alt der? At disse jenter vokser opp - og har blitt lært at det eneste som er riktig - er å legge skylden på alle andre?

For JA - det er mange kvinner som hater menn. Eller som Zara Larsson så klingende delte: Hater, hater, hater menn!

20.01.2017 kl.10:38

Se her ja! Go Maria, veldig bra!

Er egentlig ikke så fan, mest etter det håpløse "det er så fælt å være rik" innlegget, eller hva det nå het, lol!!! :)

Men her leverer du sannelig, viktig at dette kommer fra en kvinne:) Og du tar det på kornet! Mange der ute som har fått et helvete i ettertid, hvor begge var like gode fra opprinnelsen!

Fortsett sånn, så kanskje en jeg en dag også blir fan. Men langt igjen enda da, haha! :)

Ha en fin dag...

Spooky

20.01.2017 kl.10:52

Don't try to understand women. Women understand women and they hate each other.

Kritisk

20.01.2017 kl.11:27

Bra at noen våger å kalle en spade for en spade. Det må en kvinne til for å si det. Menn er i ferd med å bli truet til taushet i slike saker - av frykt for represalier.

En kvinne som anmelder falsk voldtekt risikerer absolutt ingenting. En domstol i Alta ga en kvinne som løy BETINGET DOM på 30 dager for falsk anmeldelse. Og hun slipper erstatning mot den hun har begått overgrep mot.

Kvinner blir alltid straffet mildere enn menn i norske domstoler - det er bare å felle noen tårer, angre litt og skylde på mannen. Vi har fått en kjønnsdomstol i Norge og verre kommer det til å bli. Og kvinner har massiv støtte i diverse lukkede kvinnenettverk som påvirker media og domstoler - i feministisk retning. De påvirker også politikere, domstoler og media.

Norge er ingen rettsstat når kjønn er den avgjørende faktoren.

20.01.2017 kl.12:05

smartæser.

20.01.2017 kl.13:34

Best å være en lurekuk tror jeg....altså sjekke opp damer ute på byen. Få bekreftelse på at man fortsatt har draget, for så å si høflig ifra om at det rett og slett er for risikofylt å ha sex med henne da det kan være mulig å bli beskyldt for voldtekt i etterkant

FTP

20.01.2017 kl.14:23

Jeg er selv blitt voldtatt av en kvinne. Når jeg tenker på det, er jeg ikke blitt spesielt traumatisert. Men det betyr ikke at andre i min situasjon ikke er det. Problemet var mere hvordan jeg ble tatt i mot, når jeg fortalte om det til venner. Politiet har jeg ikke tillit til, og ville heller ikke likt å blitt gjort narr av hvis jeg anmeldte - men sånn er jo verden etterhvert blitt, når feminazismen går for langt. Vennene mine lo av meg, og fikk det til å virke som om det som hadde skjedd bare var "kult" og "lættis". For man er jo heldig, hvis man blir voldtatt av en dame? Damer gjør jo ikke sånn? Problemet er at det skjer, men vi menn er mere lukkede av natur. Det er flaut å snakke om, for igjen, kvinner voldtar jo ikke? Vold mot menn er liksom ikke helt det samme? Rettssystemet er jo også bygd opp på å gi kvinner fordel i vold og voldtektssaker. Kanskje ikke så rart jeg holder kjeft, hun ville sikkert klart å snu det rundt til at det var jeg som hadde gjort noe galt, hvis det kom for retten. Rettssystemet, media og samfunnet i øvrig lar jo dette skje. Barn blir lært fra de er små, at kvinner ér svakere, at vold mot de ér mere feil enn vold mot menn, eller at det ér greit at en kvinne gir deg bank, at voldtekt av menn ér morsomt. Domstolene viser også det samme, en kvinne kan ha vært hysterisk, og derfor er det greit at hun fløy på tøffelhelten sin, publikum bare ler "han er jo ikke mann som lar det skje". Jeg er lei av å se samfunnet og rettssystemet drive å dele ut pussypass til gjerningskvinner, bare fordi det forventes mer av menn.

Ingen kvinner er like, og heldigvis er de fleste ikke sånn at de tror at kjønnet deres kan få de ut av enhver situasjon.

20.01.2017 kl.19:19

Jeg er hunkjønn selv men blir skremt av feminister som Linn Rosenborg. Hun er kjempenegativ til norske hvite menn, men gjør alt for å forsvare muslimske menn om de gjør mye verre ting enn hvite. En annen ting jeg ikke helt forstår er at voldtekt inkluderer fingring eller beføling, det ville jeg i mitt enfold kalt overgrep...

JennyO

21.01.2017 kl.10:59

Glem det, TankeTom.

Du kan ikke lære bort rettskrivning til bloggere fra kommentarfeltet.

Johnny Depp

21.01.2017 kl.17:07

Det var en merkelig overskrift .. angrer i fylla ..

Angrer de mens de er fulle? Går angeren over når ikke lengre er på fylla?

Petter

22.01.2017 kl.01:31

Tusen takk. Dette var veldig bra skrevet og veldig bra at du setter fokus på dette. Mitt søskenbarn som var en snill, empatisk, god gutt som var snill mot alle ble anmeldt av ei dame som angret og antagelig var svært oppmerksomhetssyk og sikkert også psykisk ustabil. Dumt av han å ikke ta signalene kanskje, men anmeldelsen ødela livet hans. Mistet jobben pga rykter og sliter idag med angst og har fått livet ødelagt

Petter

22.01.2017 kl.01:37

Jeg lurer også på hvorfor det er slik at hvis 2 parter har sex i beruset tilstand så er det mannens ansvar og mannens skyld hvis jenta angrer etterpå. Hvorfor er det mannens skyld? Man hører bare om at jenta var for beruset til å vite hva hun gjorde da hun hadde sex. Hvorfor skal mannen vite bedre, hvis han er like beruset, og måtte ta ansvaret for dette ?

Daniel

22.01.2017 kl.14:13

Petter, nei hvis begge er fulle, men jenta angrer, så bruker hun kroppen sin som et våpen til å underminere mannens posisjon i en rettslig prosess. Det har jeg selv opplevd. Snaut tre år inne, fordi i fylla hadde hun ikke type, men like plutselig hadde det dagen etter. For et helvete...

Jensen

25.01.2017 kl.10:36

Først må jeg si,Maria veldig god innlegg og at du setter søkelyset på dette.

Sitter nå i klemma selv, er ei som sier jeg har gjort overgrep mot henne fordi da jeg var i ferd med å penetrere, men ikke hadde kondom. Jeg trakk meg bort umiddelbart, men var inne, sånn ca halv penislengde 1-2sek. Vært i avhør nå, politiet har mistenkt meg for "sex uten samtykke".Det er det saken er kodet som, men kan bli kodet om til voldtekt. Jeg risikerer nå altså mange års fengsel og fullstendig ødelagt liv for dette her. Har ikke sovet en eneste natt ordentlig på flere måneder, og går rundt med angst og frykt i kroppen.Etter å ha lest masse på nettet, så sitter jeg med et inntrykk av at blir man tiltalt, så er mann dømt som mann. Det eneste hun trenger er å si at jeg har gjort det så avgjøres spørsmålet på troverdighet, og der vektlegger de en kvinnenes fornæremdes forklaring.

Daniel, jeg skulle gjerne spurt deg om saken din.Hadde du vært så grei å gi meg en email adresse, gjenre en anonym som jeg kan sende noen spørsmål til deg på. Hadde vært til stor hjelp. Er desperat......

Inge

16.05.2017 kl.01:54

Takk for at du tar opp dette temaet Maria. Jeg har selv opplevd å bli anklaget for dette av ei skikkelig egostisk drittkjerring. Hun var selv den som tok initiativet og var selv med på det lille som skjedde selv om begge var noe beruset. Ufattelig egoistisk og kynisk å legge ansvaret for felles nachspiel sex over på mannen. Det var aldri noe tvang eller vold eller noen ting. Jeg ble heldigvis trodde og sannheten kom frem og det ble bevist at intet straffbart forhold var begått før det ble noe mer enn et avhør. Uansett ga deg meg angst og depresjon og nedsatt seksualliv.

Skriv en ny kommentar

hits