Hiv de ut, løgn er løgn

Hei kjære lesere.

Jeg som skribent mener det er viktig å belyse samfunnssaker fra forskjellige perspektiver. Jeg vil etterfølgende gi min personlige mening i denne saken.

Saken om Mahad Adib Mahamud (30), som mister statsborgerskapet sitt etter å ha bodd i Norge i 17 år

Å bruke som argument at mannen er bioingeniør burde strengt talt ikke spiller noen større rolle, en om han hadde vært vaskehjelp, de stiller da vel på lik linje under samfunnsnyttighet, om ikke, trenger jeg en begrunnelse.

Ulovlig oppholdstillatelse beregnes vel ikke på bakgrunn av yrkesrang, gjør det vel?

I følge det norske lovverk, kommer man ikke unna med en forbrytelse selv om man blir tatt flere år senere. Det er klart at overgangen for vedkommende blir enorm, å jeg kan relatere meg til frustrasjonen han føler, og den situasjonen familien har havnet i, men dette menneske har faktisk utnyttet seg av velferdssystemet og utdanningssystemet på ulovlig grunnlag. Mulig det ikke er hans egen skyld engang, siden han var 14 år. Jeg vet ikke grunnen, men vil anta at det er foreldre inne i bilde.

Skal vi drive usaklig forskjellsbehandling fordi noen har høyere utdanning en andre i samme båt?

Følg meg gjerne på youtube

Sylvis jobb er nok mer krevende psykisk et folk tror, man må ha ryggrad for å utføre en jobb i hennes posisjon, rett skal være rett, og dette er et vedtak som skal vanskeliggjør det å snike seg inn, og svindle den norske stat og samfunn.

Siterer: Det kan bidra til å avskrekke andre fra å gjøre det samme. De skal vite det at dersom du har løyet til norske myndigheter og fått statsborgerskapet på falske premisser, så kommer ikke norske myndigheter til å gi seg, sier Listhaug til TV 2.

Jeg klarer ikke la være i å gjenta meg selv at det er 50% asylsøkere som fortsatt ikke er i jobb etter 10 år i Norge. 10 fuckings år. Jeg vet forøvrig at dette ikke har en relevans i denne saken, men jeg tar meg friheten til å neven det i denne kontekst også. Men det egentlige spørsmålet er om vi skal vi fortsette å se mennesker med løgnaktig informasjon generelt, drenere skattekroner ut av lommene våre? Norge går i underskudd, og NAV punger ut til mennesker som lar seg bo her på urettmessig grunnlag, uten en finger til bidrag til felleskapet. (selv om ikke gjelder akkurat i denne saken)

Hadde saken her vært like oppblåst om det var en vaskehjelp fra Somalia som hadde blitt ferska? Tror ikke det. Etter min mening er det ikke den milelange utdannelsen som skal avgjøre om folk skal bli eller dra, det er det faktum at det er ulovlig i utgangspunktet.

Om vi sender ut slike signaler om unntak grunnet familie og venner, samt en lang fartstid, vil jo problematikken eskalere. Hvem er det som da skal bestemme om man skal bli eller dra? Vi har valgt en lov, da må vi stå for valget. Jeg trodde forøvrig vi hadde demokrati, og det betyr at vi har valgt visse personligheter som Sylvi til å ta vanskelige avgjørelser på vegne av fellesskapet?

Sylvi har per dags dato Norges vanskeligste jobb. Om dere ikke ser helhetsbilde i denne problematikken kommer strikken til å bli strukket til den sprekker, og hva skal man så gjøre?

 Nei, hiv de ut, så setter man standarden der.



Dagens Vlog under:

 
Takk for at du leser.
 
Maria 

 


 

 

 

47 kommentarer

16.01.2017 kl.10:20

En blogg da, blir i hovedsak av forfatter av bloggen som et verktøy for å manipulere sine omgivelser i sin retning.

Når man skummer gjennom disse skribleriene så får man et unikt innsyn i bloggerens hjerne, det er som kikkert, rett inn i hvordan en person tenker og er.

Slikt sett er både blogger, og meninger forøvrig som folk lirer av seg i kommentarfelt en skue i hvordan visse mennesker tenker da, slike blogger som dette, vil alltid bli en hemsko for den som ytrer seg, det står jo på nett det, i evig tid,uendelig mengde med tid faktisk helt uslettbart, hvordan Maria Høili tenker og er.

Hadde du latt hun passe barnet ditt? Hadde du tatt sjansen på det når du nå vet hva som rører seg på baksiden av øynene på den personen der?

Astrid Vikane

16.01.2017 kl.10:27

Kjempebra. Flott at noen våger å si i fra. Jeg håper du blir svært aktiv fra mot valget i år. Høyresiden trenger deg.

Simen

16.01.2017 kl.10:30

Bra!

Men du kunne tatt med at vedtaket om at Mahad skulle miste statsborgerskapet kom FØR Listhaug ble innvandringsminister, og at hun som andre statsråder ikke har lov til å blande seg inn i slike vedtak.

Og at loven om statsborgerskap som gir hjemmel for å frata Mahad statsborgerskap ble vedtatt av Stortinget, ENSTEMMIG!

Røris

16.01.2017 kl.10:50

Åi, for et spennende og empatisk menneske denne Maria Høili er.

Røy

16.01.2017 kl.11:16

Hmmm? Det ska' sjølsagt ikkje ha nåke å sei om dei trappevaska ellor hjernevaska, men i staden for å hiva dei ut må me la dei bli alle samen. Nett sånn så MDG, SV og Raudt ôg går inn for. Slepp dei fri og la dei bli, det e'kje berre lurt, det e' kjempelurt!

Tvedt.blogg.no

16.01.2017 kl.11:16

Er så og si enig.

Viktig å huske på:

+1 uærlig migrant = -1 ærlig flyktning

At personen har vært her i 17 år og er bioingeniør, en utdanning som han har fått gratis.

Skal norge sende et signal om at lyving er greit så lenge du gjør det lenge nok?

Nei mener jeg.

Linn

16.01.2017 kl.11:32

Det er vel UDI som fatter vedtak om hvem som får statsborgerskap og ikke Sylvi Listhaug ??!! Problemet utarter seg når ministrene begynner å uttale seg om enkelt saker, noe de absolutt ikke bør gjøre !!

Maria Erken Høili

16.01.2017 kl.11:39

Dette handler om signaler man sender ut, jeg mener jo også at UDI burde bruke ressurser på nåtidens snikere, men det er klart at om man gjør unntak fra regelverket blir det vanskligere å sile ut, samt at man gir signaler at Norge tar imot på falskt grunnlag. Det vil trekke enda flere til å gjøre det samme. Dette er en komplisert sak, men man kan banne på at det finnes 1000 vis av like hendelser der ute. Norge er for naive og det utnytter selvfølgelig nåtidens asylsøkere seg av.

Bjørn

16.01.2017 kl.11:42

Endelig en blogger med vettet i behold.

Robbe

16.01.2017 kl.12:15

Du må for all del ikke glemme ett lite faktum at barn ikke kan straffes for ting de gjør mens de er under den kriminelle lavalder som er 15 i Norge. Med andre ord, bare det alene burde være nok til å la denne saken fare, om han har løyet, hva så? Han var ett barn og man venter ikke med å straffe ett barn frem til det er voksent. I tillegg kan du ikke sammenligne yrkesgrupper da det strengt tatt ikke er hva saken handler om. Dette er og forblir ett hån mot en som fremstår som vel integrert og fornuftig. Det samme kan man si om de du kaller vaskehjelper er de vel integrerte så la dem bli, veldig få nordmenn som ønsker å jobbe med den slags uansett. Jeg er glad for at noen gjør de jobbene, hvis ikke hadde det sett ganske ille ut rundt omkring. Det systemet burde bruke tid og penger på er de som pr NÅ kommer uten grunn, samt få ut de som beviselig er en sikkerhetsrisiko for landet, ikke en eller flere som muligens kom under "falskt" flagg som barn og som voksen ønsker å bidra. Finnes nok av nordmenn som har sugerøret mer i statskassen enn akkurat denne mannen.

Peter Hagejordet

16.01.2017 kl.13:08

Helt enig med deg Maria. Vedkommende har sikkert fått inn foreldre og kone fra samme land. Og dette på falske grunnforutsetninger. Jeg er glad UDI står på sitt og ikke vingler i slike saker. Dette er vedtatt av Stortinget, som er hele det Norske folk. Så saken er egentlig ferdig debattert.

Snill bestefar

16.01.2017 kl.14:17

Det som kan være viktig å være oppmerksom på er at asylsøkere ikke må forveksles med arbeidssøkere.

Asylsøkere kommer hit fordi de i en periode, eller på livstid, trenger beskyttelse mot forhold i sitt hjemland. Når forholdene normaliserer seg skal de som måtte flykte selvsagt reise hjem.

I forhold til flyktningekonvensjonen skal ikke flyktninger man tar imot integreres i vertslandet, for å omgjøres til borgere i vertslandet. Dette er jo egentlig en form for å utnytte en krise i annet land til å øke egen befolkning, altså stjele folk, og er i strid med både folkeretten og normal moral.

Almira

16.01.2017 kl.14:30

Det blir litt dumt at du sprer falske fakta på denne måten, du burde sette deg inn i saken før du uttaler deg så grovt.

For det første så har faktisk Sylvi ingenting å gjøre med dette, dette vedtaket ble satt før hennes "tid" og det var UDI som fattet vedtaket.

Det er HELT riktig at flyktninger som lyver burde bli straffet og om de ikke har en "god nok" grunn, kommer fra et land som ikke regnes som farlig - så skal de ikke ta plassen til en annen flyktning som virkelig er avhengig av hjelp og asyl. Vi vil absolutt ikke tiltrekke oss mennesker som tror de får bli om de lyver, UDI må rett og slett gå grundigere igjennom alle søknader.

Om det stemmer at Mahad faktisk er fra Djibouti og ikke Somalia har han fått norsk statsborgerskap på feilaktige premisser. Hans utdanning har faktisk ingenting å si, men det er så klart trist at en mann som faktisk har bidratt godt (om du vil eller ikke) til det norske samfunnet kan bli kastet ut. Særlig når det sitter så mange andre somaliere (blant annet) som aldri har vært i jobb men lever gjennom den norske staten ved hjelp av både dine og Mahad sine penger.

Det er allikevel ikke dette som er problemet i Mahad sin sak. Problemet er at han har blitt statsløs, ettersom han nå sitter igjen uten statsborgerskap i noen av landene. Dette bryter mot internasjonal rett og det er faktisk ulovlig å gjøre noen statsløs. Alt dette støttes opp av tre konvensjoner, to FN- og en Europarådskonvensjon som Norge selv har tilsluttet seg til. Som du selv skriver: "vi har valgt en lov, da må vi stå for valget". Så det blir nok ikke så lett å "hive de ut".

Forøvrig synes jeg du legger til en masse svada som ikke har noe med denne saken å gjøre, blant annet hvor mange asylsøkere som er i jobb eller ikke. La meg bare nevne at livet som asylsøker ikke er enkelt, da de daglig går og venter på svar om de får bli i landet eller ikke. Jeg kan tenke meg at det er skummelt å begynne å bygge opp et liv med jobb, skole, hus, familie etc. når det er veldig usikkert om man får bli eller ikke. Men tallene du nevner, om de stemmer, er høye og de burde bli mindre. Uansett, så har ikke dette noe med saken å gjøre og synes det blir vanskelig å forstå hva du vil med innlegget når du drar inn slike ting. Da burde du heller skrive to innlegg, ett om saken til Mahad og ett annet om hvordan "asylsøkere unytter folkets skattepenger".

olja

16.01.2017 kl.14:35

"Hiv dem på hue og ræva ut" er en veldig ofte brukt kommentar på sosiale medier når det gjelder innvandrere. I såkalte "meningsmålinger" i Nettavisen er 90% enig. Folkedomstolen har talt.

I min verden er det minst to sider i en sak. I Februar skal domstolen behandle spørsmålet. og dette er en sak som jeg synes å være best egnet for retten å avgjøre.

Orakel

16.01.2017 kl.16:14

Skal vi ikke heller beholde de snille og sende ut de slemme?

Judas Ghar Store

16.01.2017 kl.16:23

Endelig en blogg som er verd å følge. Tusen takk for et flott innlegg!

MadRay

16.01.2017 kl.16:30

Flott at du får frem sannheten i denne(disse) sakene. Stå på. Vi trenger deg 😊

ACAB

16.01.2017 kl.16:54

lol@skribent men jeg er enig. kast ut tomsingen. og resten av løgnerne.

følg med gjerne på selv-ærklært-forfatter@selvpublisert/A-4-ark.no

jeg bare kødder med deg:)

tor

16.01.2017 kl.17:11

meget bra skrevetMaria,løgner løgner.men sån er det ikke for hyle koret.

Vita

16.01.2017 kl.17:53

Bar skrevt. Idag opplevde jeg angrep ipå lunsjen på jobb. Jeg ble skjelt ut for mine meninger av hissige, illsinte, rasende arbeidsfeller, hvorfor muslimen måtte selge hus o.a og er stilt for retten. De klarte ikke forstå når jeg forklarer at det er den naive invasjon , vold og at islam vil knekke samfunnet med løgn og at bryter lover og regler. Skulle ikke være nødvendig hvis nordmenn realtitetsorientere seg

Ole k

16.01.2017 kl.17:59

Jeg har lest at oljefondet allerede er tomt,da det er lovet bort til fremtidige utbetalinger;blant annet til de grådige Gullpensjonistene på tinget !

Mange eksperter sier at oljefondet allerede er tomt;hvor mener da sv,krf og ap at Nav pengene som våre nye landsmenn skal leve av, skal tas fra ?

Har krf og ap, en engleluke i taket, som de bare kan åpne, og så ryr det flyktninger penger ut ?

Selvfølgelig skal flyktninger reise hjem igjen for å bygge opp landet sitt når krigen er over.

Ingen krig varer evig,så flyktninger må kun få midlertidig opphold i Norge,når krigen er over så må flyktningene reise hjem igjen; for å bygge opp landet sitt.

Hvem er det ellers som skal bygge opp landet deres;julenissen,de gamle og syke som sitter igjen kanskje ?

Bjørnen

16.01.2017 kl.18:06

Det som forbauser meg mest er den lave tilliten politikere og PK har til UDI og de systemene de har bygget opp som skal kontrollere å ivareta de lovene som de samme politikerne har vedtatt.

Jeg tror at UDI med sin kompetanse som de har opparbeidet gjennom noen hundre tusener av saker med asylsøkere er den instangsen som er best egnet til å fatte disse vedtakene.

PK med følelsespornografi som skal ha gjenvalg bør heller finne andre saker å skåre billige poeng på. Prøv heller med eldreomsorgen

Hjelpes

16.01.2017 kl.18:08

Huff da.. det må være enkelt for slike som Høili, som har så liten livserfaring at hun ikke klarer å tenke lenger enn sin nese. Denne dama har vokst opp med puter sydd lagt opppunder armene fra første dag. Hun har blitt gitt alle muligheter fra dag en.

Alt hun fokuserer på er denne mannens utdanning. Føler hun seg støtt av at denne personen, uten å få puter sydd opp under armene, har klart å skaffe seg en slik utdanning? En ærlig utdanning ved hardt arbeid! Er hun sint fordi han er med å ødelegge hennes bilde om at somaliere ikke duger til noe? At de går "10 år uten å få jobb" som hun fletter inn her uten relevans, som hun selv sier?

Høili er bitter. At hun ikke bare er i mot innvandring, men også innvandrere i seg selv er godt kjent. At fyren har papirer både fra somaliske myndigheter og der andre landet han påstås å være fra, er ikke nevnt her med et ord. Han er forhåndsdømt, og det er ikke nevnt med et ord at han har alle papirer i orden.. men blir BESYLDT for noe annet. Ikke dømt... beskyldt.

Vårt land trenger bioingeniører da dette er noe vi mangler. Det virker ganske dumt å kaste en ut. Kanskje frk. Høili skal prøve å ta en slik utdannelse selv? For å dekke kompetansen hun vil kaste ut?

Elisabeth

16.01.2017 kl.18:10

Vi er begge enige i at løgn/juks ikke skal lønne seg. Jeg er også enig med deg i at det i utgangspunktet ikke har noe å si hvem personen er og hva de gjør. Det hadde vært lett å si behold de "gode" og kast ut de "slemme", men det skal være likhet for loven. Har man fått opphold på uriktig grunnlag må man ta konsekvensen av dette uavhengig av om man er "god" eller "slem".

MEN når det er sagt.

Det å gjøre noen statsløse er noe av det alle verste en stat kan gjøre med et menneske, men slutter neste i praksis å eksistere. Men har ingen rettigheter, ikke noe personnr osv. Dette kan ikke en byråkrat hos UDI få lov til å sitte å bestemme. I den aktuelle saken med Mahad så har de heller ikke lagt frem noe bevis for sine påstander om at han har jukset seg inn i landet, det er bare en menig/oppfatning de har. Dette kan ikke være rettslig godt nok til å ødelegge et menneske sitt liv. Et vedtak/dom av en slik alvorlighetsgrad burde utelukkende være opp til domstolene.

Jeg er ikke ute å forvare folk som har jukset seg inne i landet, det er selvsagt ikke greit. Men jeg er opptatt av det rettslige. Å hvis vi ser på Mahad sin sak så kom han til Norge som 14-åring, dette er under den kriminelle lavalderen i Norge. Hvorfor skal han bli straffet for dette når en hvilken som helst annen norsk 14 ikke kan dømmes for lovbrudd? Vi har også foreldingsfrist i Norge, det vil si at om et lovbrudd blir begått så så langt tilbake i tid så kan det ikke lengre straffeforfølges. I Norge så skal du ha gjort noe meget alvorlig f.eks drap for at du fortsatt kan bli straffet etter 17 år. At en person som var 14 på den tiden han påstått hat løyet om hvilket land han opprinnelig kom fra faller ikke inn under samme kategori som drap i min bok.

Fra et rettslig står sted så er jeg overbevist om at Mahad vil vinne over staten i rettssaken som starter i februar.

Nå som det rettslige er ute av verden og hvis vi rette blikke vekk fra denne spesifikke saken. For vi skal selvsagt ikke fremstå som super attraktive og ønske alle og enhver velkommen. Men løsningen må være å bruke de ekstra midlene UDI har fått til å gjøre et grundigere arbeid i søknadsprosessen om statsborgerskap, slik at vi ikke opplever så mange som kommer gjennom på uriktig grunnlag. Og de få som skulle klare å lure seg gjennom skal bli dømt av en domstol, ikke UDI.

Hanne

16.01.2017 kl.19:47

Enig med Maria. Med en gang noe går imot disser utlendingene så er det med en gang i media så er det stakkars og stakkars !! Nå må Norge slutte og være så naiv !! Håper han forsvinner ut av Norge med hue og ræva ut.så kan en Norsk nordmann få jobben!! Men vendt bare å se,han får det garantert som han vil.. Norge har nok mange geitekillinger som geiter på disser stakkars lystløgneren... fortsettelsen følger

Einar

16.01.2017 kl.20:26

Det er fint at du Maria belyser denne historien fra et saklig og korrekt perspektiv, det er alt for mange skribenter som bare farer med tomt prat basert på synsing og føleri.

Forøvrig er det verdt å merke seg at Mahad fikk norsk statsborgerskap først i 2008, det vil si at han har bedrevet løgn og svindel i flere år, også etter at han ble voksen.

16.01.2017 kl.20:44

Det er litt latterlig hvordan en arving som har fått alt tildelt seg i livet sitter og skal kritisere mennesker i nød , du burde muligens ha litt mer empati for andre mennesker...

AndersInge

16.01.2017 kl.21:13

Du har helt rett. Om han har løyet bør statsborgerskapet tilbakekalles. Løgn skal ikke belønnes.

Egentlig burde Norge blitt mye strengere i å gi statsborgerskap. Det skal sitte høyt. Folk kunne fått opphold og arbeids tillatelse men så burde det gått x antall år før event statsborgerskap+pass. Utføring av kriminalitet bør være nok til at folk ikke får statsborgerskap. Vi er alt for blåøyde og naive.Statsborgerskap skal sitte høyt.

16.01.2017 kl.22:50

Så du var så fryktelig ærlig når du var 13. Hadde han vært 30 da og ikke nå. Hva han har fått igjennom som fikk en 13åring til å oppgi feil info vet du ingenting om. Putt sølvskjea tilbake i munnen og hold for guds skyld kjeft!!!

Fornuft

16.01.2017 kl.23:10

Veldig bra sagt du er mye mer logisk og smartere forhold til hun Sofie Elise som bare er ute etter oppmerksomhet.

Jon Reina

17.01.2017 kl.01:04

Klart at loven skal følges, og like klart er det at Sylvi Listhaug er helt uten skyld i denne saken siden hun ikke engang var påtenkt som innvandringsminister da saken ble satt i gang.

Men personen saken gjelder er altså en av de vi kan kalle for gode og dyktige innvandrerne til riket. Em som ankom landet som midreåriog 14-åring og som tok skole og utdannet seg til bioingeniør. En innvandrer som er assimilert i lokalsamfunnet og som er i jobb.

Dennekaren skal altså kastes ut av landet for å gi plassen til en annen innvandrer vi ikke helt vet hva vil utrette i Norge?

Eller er saken faktisk slik at det nok egentlig ikke er noen stor fare for en ung og velutdannet kar som Mahad. Det finmnes nemlig nok av land (bla USA og AustraliaI som mangler utdanne

te biotenkikere som vil åpne grensene for en ung og velutdannet mann som ham.

Synd om dette blir en realitet, for Norge mangler faktisk også bioteknikere.

bio

JK

17.01.2017 kl.01:08

Hei,

Fint supplement til din bloggtekst fra en annen av nettavisens bloggere:

http://gooding.blogg.no/1484566277_korsfestelsen_av_list.html

Ellers takk for en fin og interessant artikkel.

Mvh

Yvonne

17.01.2017 kl.02:34

Hei, dette likte jeg😊 Fantastisk flott at du står frem og sier ifra Maria. D er sånne som deg vi trenger.

Nattens dronning

17.01.2017 kl.05:54

Takk for du tok opp dette Maria :-) SUPERT! Varm klem til deg!

Frida

17.01.2017 kl.08:53

Man har ikke lov å gjøre noen statsløse.I så fall hvorfor skulle vi gjøre en mann statsløs som har jobbet og bidratt her i 17 år?Fordi han løy når han var et barn?Skal han bli straffet som voksen fordi han løy som 14 åring.Skjerp dere!

Sett dere skikkelig inn i saker før dere åpner nebbet!

Kritisk

17.01.2017 kl.09:19

Uenig - dette er en ressursperson Norge har bruk for.

Han var mindreårig da han kom til Norg og løy muligens, men 17 år er for lang tid. AP og SV hyler men stemte for loven og forkastet foreldelsesfrist - som et samlet Storting.

AP og SV er falske når de forsøker å gjøre Listhaug til syndebukk - de lyver om egen politikk.

Bettina

17.01.2017 kl.13:17

Bra at noen tørr og si noe. Har de kommet her på falske premisser så betyr det ikke noe om hvor lenge de har vært her. Dessuten så bør folk med utdanning reise tilbake til de landene de kom fra å gjøre en innsats der. Det er jo ikke arbeid til nordmenn lenger i dette landet, så hvorfor skal vi ta inn masse folk som bare skal på trygd resten av livet (da snakker jeg om andre enn han som ble nevnt her). Jeg kjenner ei som er gift med en fra Marokko, han ser jo på seg selv som norsk. Han går i disse innvandrer miljøene, og det han sier er at nordmenn er så forbanna naive. De som kommer inn her til landet kaller oss jo bare for svina. De hater oss jo. Ikke mer enn 10 år siden de brant det norske flagget i Syria og ønsket død over alle nordmenn, å nå skal vi åpen dørene for dem å la de få bli her. Jeg sa for 30 år siden at Norge ville bli invadert av slike folk, å de bare lo av meg. Nå kommer de samme folkene og sier til meg du fikk visst rett. Hva skjer når klimaflyktningene kommer. Nordmenn tenker ikke at skal vi betale milliarder på å fø på alle flyktningene som kommer, så må vi gå ned i levestandard. Ikke gratis helsehjelp og skoler og slikt lenger. Jeg forstår veldig godt hvorfor Trump vant valget der borte, folk er leie av gettoer og kriminalitet.

Gunn

17.01.2017 kl.13:35

Den som lyver og er falsk er kun Mahad !! Blir for dum og skylde på andre i denne saken. Send han ut av landet - regelverket gjelder han også )

Maria Erken Høili

18.01.2017 kl.09:42

Gunn: Vi får stole på domstolene.

anonym

17.01.2017 kl.22:28

Det er viktig med regler i samfunnet. Vi trenger det for å opprettholde lov og orden. Når folk juger til seg oppholdstillatelse må det få konsekvenser. Hvis ikke er det som å si att det er greit å juge.

Mange ser ut til å kun tenke og handle ut i fra følelser, men man er også nødt til å handle ut i fra logikk. Man må handle ut i fra 50%følelser og 50% logikk for å kunne treffe rett avgjørelse.

Mange rundt om som kun tenker med følelser evner ikke å se att innvandring også fører med seg problemer. Mens mange som kun tenker med hodet glemmer det medmenneskelige akseptet.

BB

17.01.2017 kl.23:37

Hvis regler skal være regler, så kan de ikke straffeforfølge en som begikk lovbrudd når han var 14 år. Strafferettslig myndighetsalder i Norge er 15 år.

Går ut i fra han var 14, (30år nå, "jugde" for 17 år siden...eller?

ola

18.01.2017 kl.08:49

Ja, la oss høre på en blogger! tips til Maria, sett deg godt inn i saken før du kommenterer. men du fikk da oppmerksomhet med innlegget. NAV'erne som leser nettavisen liker slikt!

Maria Erken Høili

18.01.2017 kl.09:14

ola: Hei, hele poenget er å dele meninger fra forskjellige perspektiv, istedenfor å be meg lese mer, kom heller med din vinkling. Du kan kun snakke på vegne av deg selv, slik som jeg deler mine meninger.

Kevin

18.01.2017 kl.09:46

Ja ja, da har han fått både utdannelse og yrkeserfaring i Norge, det kan ingen ta fra ham, går utfra de kan ha bruk for ham dit han skal...!

Løgnere og juksemakere skal ut!

18.01.2017 kl.17:54

Løgn er løgn, og det kan ikke være slik at de som lyver seg til opphold skal få premie ved å få bli. Han her har helt tydelig løyet, så da skal han ut! Man går ikke fra å være analfabet til å få 6 i fransk på kort tid om ikke det er et språk du kjenner fra før. SÅ smart er ingen :) Skjønner ikke hvorfor folk reagerer, han har jukset og løyet seg inn og det har lenge vært bestemt at slike skal ut. Det er det enighet om.

Bjørn

19.01.2017 kl.14:42

Er så enig med deg Maria

Mads

19.01.2017 kl.14:56

Høili har aldri i livet løyet til noen. Ikke til foreldrene sine som 10 åring. Aldri løyet ved spørsmål om narkotika. Aldri gjort noe ulovlig i sin ungdomstid. Hun hadde aldri prøvd å gjøre livet sitt bedre om det var mulig. Hun hadde sittet stille og stum om en stat gjør henne statløs og bryter menneskerettigheter. Snill pike som gjør alt hun blir fortalt. Høili lever som slave for loven alltid; Loven er ikke laget for å hjelpe oss mennesker, men vi mennesker skal leve for loven. Bravo, bra tenkt!

Skriv en ny kommentar

hits