Trente mennesker kan spise opptil 4 ganger så mye

Hei kjære lesere.

Det er mye trening og kostholds mas fra meg for tiden, men jeg synes dette er et fornuftig tema nå etter høytiden.

I dag tenkte jeg å gi litt tips og råd om hvordan dere skal komme i gang med treningen og en sunnere livsstil.

Følg meg gjerne på youtube.

Kom igang:

Først må du finne helt konkret ut hva som er målet ditt?

  1. Antall Kg?
  2. Antall Cm?
  3. Forbedre utholdenhet?
  4. Vil du ha bedre Helse?
  5. Føle mer Velvære og energi? 
  6. Vil du bli sterkere?  Skriv det ned, slik at du kan ta sjekkrunder på når du nærmer deg målet. Husk å sette realistiske mål.
  • Lag deg positive motivasjonsstrategier, det kan være en (gulrot) etter gjennomført økt eksempelvis, et eller annet du liker av sunn art. 
  • Lag en kul spilleliste som gjør deg mer motivert og fokusert under øktene. Spill de gjerne før trening også, dette minner hjernen og kroppen på hva den skal igjennom og er utrolig effektivt.
  • Kjøp deg eller ta på treningstøy du føler deg vel i. Ps: nå er det januarsalg i alle butikker.
  • Inngå allianse med en eller flere sparringspartnere, da er det mye vanskeligere å skulke unna.
  • Tren så tidlig som mulig på dagen, da har du masse energi og da blir du ferdig med det.
  • Sett opp faste økter, 3 dager i uken. Anbefalt av meg er kjappe harde styrkeøkter fra 15-30 min. Da skal du svette skikkelig. Ps: du forbrenne mer etter harde styrkeøkter med høy puls.
  • Styr unna fet mat og junk, det gjør deg slapp og energiløs, samt vanskeliggjør veien til målet.
  • Planlegg matinnkjøp for 3 dager av gangen, og ALDRI handle når du er sulten.
  • Ha alltid med mellommåltider i vesken og bilen.
  • Spis hver 3 time, da holder du blodsukkeret i sjakk. Det trenger ikke være komplisert, en gulrot eller et eple holder som mellommåltid. 
  • Spis mest mat før kl 14 og ikke mat etter kl 22, da skal kroppen hvile.
  • Drikk sitronvann gjennom hele dagen, og ha et par liter tilgjengelig med deg på farten.
  • Pass på å skryte av deg selv når du er ferdig på trening, dette stiller hjernen i en positiv "state" kroppen din husker faktisk dette til neste gang som en positiv hendelse, selvmanipulering er et meget stekt verktøy.

Litt om livet og trening under: Vi lager daglige vlogger:)

Studier viser at om man spiser for lite, har man lavere forbrenning, og er man utrent må man trene 75% hardere en en som er trent for å forbrenne like mye. Så er du utrent må du forberede deg på at du må ta i 4 ganger så mye, som det du vil gjøre når du kommer i flytsonen, det er vel ganske motiverende og tenke på? er det ikke?

Bare for å ta meg selv som eksempel er jeg 174 cm veier jeg 62 kg, trener i snitt 30-45 min daglig meget hard og intensiv styrke, mitt kaloriinntak utenat jeg teller slavisk ligger på mellom 3000-4000 i døgnet. Så jeg slipper å være sulten og holder meg meget stabilt i vekt. Jeg holder meg til mat jeg kan se hva fysisk er når jeg åpner produktet, dette kan være en grei huskeregel. 

Så ikke fortvil, når du kommer i flytsonen, kan du spise opp til 4 ganger så mye som du gjør i dag.

Så da er det bare å stålsette seg. Viktig å begynne så fort som mulig så barna dine får de riktige rutinene, de arver nemlig dine tankerstrukturer.

Dagens Vlog under:

AD8gov0rsdI
 
Takk for at du leser.

Instagram

Facebook

Maria 



 


 

 

 

 

6 kommentarer

15.01.2017 kl.09:56

Takker!!!!

Dette satte jeg pris på!

Nå har jeg konkrete punkter å forholde meg til. Takk for tips! 🤗

Nina Thornquist Alvarstein

15.01.2017 kl.12:55

Hei Maria. Du gjør alt riktig med trening og kosthold 👍 Det er viktig at de som ikke har råd til å gå på treningssente kan bruke egenvekt og naturen som treningssted. Google litt så er det bare fantasien som setter grenser. Du er flink. Morsomt å lese bloggen din 😀

Lilly

15.01.2017 kl.16:41

Oi det hadde jeg aldri trodd!!! Har tenkt at du er ca 165 cm , veier 50 kg og spiser ca 1700 kcal om dagen!

Hilde

17.01.2017 kl.03:24

For en nydelig pus da 😀 Siden jeg er av den undrende sorten så lurer jeg på hvorfor dere ikke parkerer i garasjen så dere slipper denne tininga av biler hele tiden?

Maria Erken Høili

18.01.2017 kl.09:33

Hilde: Godt spørsmål. Garasjen er full av produktvarer:)

Hilde

20.01.2017 kl.03:37

Ahaaaaaa 😉 Da undres jeg litt mindre, men fortsetter og undres av mye annet hehe

Skriv en ny kommentar

hits