hits

1000 treninger skiller disse to bildene

Hei kjære lesere.

Jeg har trent 1000 ganger på 3 år.

Jeg satt meg ned og tenkte over dette selv, 1000 ganger på 3 år er mange timer. Noen ganger trener jeg 1 time om dagen, andre ganger 2.

Min form for trening er ikke bare forbeholdt det fysiske, jeg får veldig stort utbytte av den mentale negative dreneringen, samt at bevegelse skaper energi i kroppen og tilbake til hodetJ 

Jeg har full forståelse for at ikke alle har disse mulighetene til å sette av like mye tid. Selv om det kanskje handler om å ha lyst til. Jeg har mast gjentatte ganger at det handler om å sortere plass i prioriteringslisten.

Så er det individuelle spørsmålet, hva psykisk og fysisk helse betyr for akkurat deg?

Det er klart det går an å overdrive og mange synes sikkert jeg gjør nettopp dette. Men man må finne sin gren og sin grense.



Følg meg gjerne på youtube

Å trene nesten hver dag gjennom hele åre fungerer utmerket for meg. Uten trening får jeg dårligere sinnstilstand momentant samtidig som jeg føler meg inhabil.

Det er ingenting som kommer enkelt og de som tror at helse daler ned i fange, eller at man kan utsette, så blir det kanskje for sent å endre. Man kan si at man heller vil leve livet, men hvordan er det å leve livet når helsa ryker?

Jeg vil anbefale dere å være i hard aktivitet minst 3 ganger i uken, så lettere aktivitet de 4 andre dagene.

Når det gjelder type aktivitet du foretrekker, er det viktig å sette seg ned å se på de grunnleggende preferansene du som menneske har.

Liker du å jobbe individuelt?

Liker du å jobbe i team?

Liker du høy intensitet?

Liker du lav intensitet?

Liker du variert?

Liker du rutiner?

Liker du tyngde?

Liker du lettvekt eller kroppsvekt?

Tilrettelegg med kryss preferanser.



v2mHE7NnpOISå handler dette litt om kroppstyper også, noen fasonger passer bedre til den ene eller andre sporten. Noen er laget for løping mens andre styrke. Men dette finner man ut av underveis.

Det er utrolig viktig å ikke ta seg vann over hode og begynne for hardt, da mister man fort motivasjonen og gir opp.

Sett av faste dager, der du tilrettelegger de timene du vil ha. Husk dette er din tid uten avbrytelser. Selv ser jeg på denne tiden som fritid fra eget hode.

Finn gleden i det du gjør:)

Så hva tenker dere? Har dere lyst til å gi det et forsøk?

Dagens episode Vlog

Takk for at du leser.

Instagram

Facebook

Maria 

 

 

38 kommentarer

wow! 1000 på 3 år er imponerende - og gir resultater om man gjør det riktig. Jeg hadde feid deg glatt! Deilig kropp som bare det!

Hver sin smak. Dama mi har kvinnelige former og takk og lov for det.

Tror du trenger en tur i villmarka.

Hver sin smak. Jeg synes du var penere på bilde med babyen ikke etter all trening

Synes du var mye penere og deiligere på før bildet. Er faktisk veldig få menn som liker veldig veltrente jenter, tro det eller ei. Former og femininitet over maskulinitet ;)

IGOR: Hva mener du med kvinnelige former? Alle kvinner er forskjellig, og kommer i alle former og varianter. Det er ikke greit å være slank, men greit å være lubben? At dama di er lubben betyr ikke nødvendigvis at hun har former. Man får ikke mer former jo mer fett man får på kroppen, da blir jo man mindre og mindre definert. Til slutt blir man en stor klump bare. Det gjelder jo både menn og kvinner!

Jeg trener for å ha mening i livet, egentlig har ingentkng mening for alle dør og blir glemt, men noe må man holde på med.

Jeg har prøvd å ligge fra 68 - 78 kilo, men min beste vekt er 71 da er magen flat og sideflesket nesten borte.

Jeg synes faktisk "før" bildet viser en attraktiv jente? Men smaken er som baken, og det er sikkert mange som liker fitness-damer. Jeg synes ikke definerte muskler på jenter er fint i det hele tatt.

Etter å ha lest innleggene over blir jeg litt frustrert. Maria trener og holder seg i form for at hun selv skal føle seg bra, fysisk og psykisk. Hun trener ikke for at sofaslitende menn skal like kroppen hennes.

Hold kroppen slank og trent, fedme er kostbart for velferds Norge

jeg hakke noe spesiellt å si men du var fin på bildene og det synes jeg at jeg må få si.

Eirik: Joda, alle mennesker har forskjellige former (dama mi har runde kvinnelige former, helt naturlig men hun er ikke lubben. Hva folk foretrekker varierer og ingen har fasit) Jeg personlig liker ikke overtrente muskuløse damer som er unaturlig tynne. Men det er hva jeg personlig foretrekker.

Jeg synes du var penest på bildet med babyen, ansiktet ditt kledde godt å være rundere og mer naturlig. Men utseendet er ikke alt og man har ulik smak, og jeg skjønner godt at du trener så mye bl.a. for psykens skyld.

Heidi, innlegget kan oppfattes som en invitasjon til tilbakemeldinger? En del av "pakken" med å velge offentlighet, det er å akseptere at andre får si hva de mener om det som publiseres.

Hvis man ikke er "ripped", så er man altså "sofasittende"?

Hei folkens:)

Flott at dere kommer med tilbakemeldinger.

Som jeg skrev i innlegget vil nok jeg oppfattes som ekstrem innen trening. Men det er slik jeg trives.

Hensikten med innlegget er å kartlegge for eget vedkommende en strategi på hva man kan gjøre for å få en bedre psykisk og fysisk helse. For meg i en hektisk hverdag med 3 barn, 2 av de relativt små har jeg funnet det meget effektfullt å ha litt tid for meg selv og denne tiden benytter jeg til trening.

Klarer man å sette av litt tid til dette i hverdagen vil dere se at dere får en mer positiv innstilling og kroppen fungerer bedre:)

M

Var i veldig mange år treningsnarkoman, og ikke noe er bedre enn å være i fysisk aktivitet. Treningen styrte livet mitt, ikke omvent. Det er absolutt ikke bra! For det er du som skal ha kontroll. Trening er helt riktig viktig, da en investerer i helse. En kan ikke ta en shortcut når det kommer til helsen, en god helse kommer ikke "gratis". Så kommer det jeg ikke er heilt enig med deg i. De fleste har ikke tid eller anledning, til å følge dine anbefalinger. Synes det må være bedre å oppfordre til fysisk aktivitet om det så er bare en time i uken og da bare en gåtur, enn å sette opp en "mal". Det er for veldig mange problemer med å prioritere trening fremfor andre aktiviteter, så ofte er det ikke viljen eller lysten det står på. I tillegg skal det og sies at ikke alle har plass i økonomien sin til et medlemskap hos et treningssenter, og med tanke på det "koselige" været som vi opplever her i Norge er ikke alle Løpeentuiaster eller digger å sykle. Ofte er det lite snø mange steder, så det blir og et dårlig alternativ. Du er heldig som har muligheten til å trene det du kan, men det er ikke alle som er like priveligerte.

Godt jobbet 😊

Lenge leve trassigheten 😊

sånn treningsmessig går det en grense hvor treninga blir fordummende. les en bok som ikke er treningsdagboka.

hadde du brukt tusen timer på å lese filosofi hadde du vært mer interessant men .. bildene var som jeg skrev over her veldig fine.

det skal du ha.

har du forresten prøvd å diskutere steroider med en bodybuilder og sagt dem i mot ? lol det er ganske så fornøyelig. du fåkke noe venner men det er gøy.

ACAB: Hei, det får vel ann å jobbe og lese bøker i tillegg til å ta seg av helsa:)

Det hjelper ikke være smart om man ikke skjønner at helsa kommer først:) Men for all del. Jeg er utdannet master business og lifestyle coach, med spesialfelt i tankestrukturer. Det handler om tankepreferanser, vi kan alle tillegge oss nye strategier, men man velger som regel det som behager mest. Dessverre er det da vanskelig å utvikle seg om man ikke er villig til å utvide komfortsonen.

Sånn til ettertanke.

M

selvskryt skal man lytte til for det kommer fra hjertet ;)

hei .. så lenge du er fornøyd. keep at it.

Jeg synes også før bildet var den klart peneste jenta. Men det er meg, jeg liker kvinnelige former foran godt trente damer. Muskuløse damer synes jeg er direkte usexy, men som jeg sa, det er meg. Hvis du trives med det så kjør på. Du ser flott ut på alle bilder uansett:-)

Hei Maria. Synes du var flott på begge bildene. Alt kler den smukke. Men man er finest når man føler seg som best. Fortsett som du gjør. Ha en fin dag videre☺

Jeg ville vel oppfordret deg til en mellomting av disse to bildene ;)

Uansett. It's nothing to love about love handles.

An average man

An average man

Æ syns du ser drit bra ut, keep on training!

Syns det e arti at det ALLTID e folk som skal si kor stygt det e me muskla på jente å kor fint det e me "forme" 😂

Harry høkkert

Harry høkkert

Hehe, syns det er en interessant observasjon å lese alle rare kommentarene fra "usj, æsj og fysj-folket som bruker tida si på å lire av seg eder og galle mot Maria hver gang hu viser bilder av seg selv.

Har lyst å starte opp en egen blogg selv jeg, for å tirre opp hylskrikene som glimrer med sitt nærvær på hvert eneste innlegg😂

Syns forøvrig Maria er kjempeflink som gidder å trene så mye. STÅ PÅ MARIA!! RESPEKT👊👊

Hei, Maria :)

Jeg trener 6ggr/uke. Hadde en liten juleferie, da ble jeg skikkelig uggen! Kosten var feil, døgnrytmen og null trening. Så neste jul tar jeg ikke fri! Det er ikke verdt det. Hva er frihet? Jo, å ha hode og kropp som trives i et system som fungerer for akkurat deg/oss alle, med dine interesser og den helsen du/vi har :)

Som mann er gidder jeg skjelden å klikke meg innom noen blogg, men har sansen for deg. Uredd dame som tør å ta upopulære standpunkt! Slikt liker jeg!

Godt jobbet! Du ser flott ut, og det fortjener du etter å ha jobbet så hardt for det!

"Kvinnelige former" betyr egentlig feit, når man oversetter det fra white knighting til norsk. Maria Høili har definitivt former, den som ikke ser det bør ta en tur på synsam.

Må si at du ser meget bra ut på begge bilder. :)

1000 treninger på 3 år er ca en pr dag. Heftig.

Hadde aldri hatt ork til det. Må si eg er bittelitt misunnelig på folk som elsker trene hver dag. Kunne gjerne tenkt å vært slik selv, en som løper Stoltzen opp søndag morgen i steden for å sove lenge eller pleie tømmermenn. Men eg er ikke slik. Min "dørstokkmil" er på mange ti-talls mil. Var kanskje 3 siffret, men ting kan forandre seg.

Mye kan skje på 1000 dager. Bare ha tro og vilje på det en gjør.

Det som teller er å ha det godt med seg selv. Ha en indre ro.

Var og såg Dagfinn Lyngbøs Supersmud på onsdag. Han hadde en sketch om "Hvordan har du det...egentlig". Om du har det bra er det det viktigste. Eg sitter her med et to siffret "overvekt" om du følger div skjema. 194cm og 115 kg?

Men eg har det bra og føler meg Supersmud :) .

En riktig god helg til deg Maria.

Likte deg bedre som litt feit.

kyrre fjeldvik

kyrre fjeldvik

Det er opp til enhver hva man vil gjøre med kroppen og helsen sin. Den helsen man får, henger direkte sammen med om man er aktiv, eller ikke.

Alle har godt av å være i fysisk aktivitet. Det er viktigere jo eldre man blir.

Start i det små. En ekstra spasertur, litt mer bruk av trapper, kanskje gå til butikkene i stedet for å kjøre til hver dør f eks. Enkle hverdagsgrep som faktisk gir pluss i helseregnskapet. Og begynner man først å trene på et senter (det koster ikke mer pr mnd enn en eneste lørdagspizza med brus) er det, som Høili skriver, ikke viktig å gå for hardt ut. Begynn pent og forsiktig.

Da kommer resten ganske sikkert av seg selv.

Hah!

Maria: dødsbra jobbet. Du beviser hva tid og dedikering gjør med fysikken og det mentale!

Jeg leser kommentarene om 'du var bedre før' - og joda; vi møter de ofte på vår vei. Mind you at de som antakelig TAR god inspirasjon av innleggene dine - antakelig ikke kommenterer at du var bedre før. Føler du deg bedre; så blir du bedre.

Keep it up. Jeg deler interessen for trening: og har fem treningsdager i uken; og de siste to fordeles som restitusjonsdager. Jeg er i mye bedre fysisk og mental form enn noen gang tidligere - og jeg kan si til hylekoret av motforestillinger; ta dere en bolle. Eller løft opp en vekt. Uansett; heia Maria.

Mulig jeg er gal, men synes faktisk det første bilde var finest.

Er kanskje ikke så pent å si det, men jeg synes det ser virkelig fælt ut å være så tynn. Men det viktigste er at du er fornøyd med det selv. Stå på :)

Skriv en ny kommentar