Trening gir bedre sexlyst

Hei kjære lesere.

 

Da er treningshysteriet i gang. Januar kommer med sin slankelyst.

For meg er det utrolig deilig å tenke på at jeg slipper disse jojo slankingene. Om man gidder å holde seg i form hele året og redusere inntaket av FET og USUNN mat, så føler man seg bedre.

Følg meg gjerne på YouTube:

Mange mener det er ok å skeie ut i julen eller ferier. Problemet er at det blir et problem i etterkant, om det er verdt det eller ikke må jo alle og en hver ta standpunkt til.

Jeg har selv spist sukkerholdige produkter i julen, men jeg reduserer da på inntak av andre ting som gjør kroppen fet og slapp.

Om man har en rutine på trening så er det ingen grunn til å bryte disse i feriene. Man slapper faktisk bedre av om man får unnagjort treningen på morgenen.

Å komme med tips om mat og trening har jeg gjort mange ganger. Målene forandrer seg fra år til år. Jeg har lagt på meg litt fordi jeg føler at kroppen fungere beder med 5 kg mer. Likevel har jeg ikke økt fettprosent, bare muskelmasse. Jeg er sterkere og yter bedre.

Det er på ingen måte noe enklere for meg en alle andre. Å unnskylde hvorfor man forholder seg passiv kan bare tas på egen kappe. Det er alltid tid om man rydder litt i prioriteringslisten.

Trening gir bedre sexlyst. Jeg vet at mange par sliter med dette over tid, så om dette gjelder deg, ta grep. 

Trening gir også bedre psykisk helse, selvtillit, konsentrasjon og søvn bare for å nevne noen faktorer.

Jeg anbefaler å få trening unnagjort på morgenen (om man har muligheten) Grunnen er at man kvikner til etter trening, kontra å bli mer sliten, som mange sikkert tror. Å være kvikk på kvelden er ingen god ide i forhold til leggerutiner. Jeg opplever også at man svetter mer om natten om man har kveldsøkter.

Spis spis spis. Mat er ikke farlig om man trener jevnlig. Man skal grunnleggende styre unna er hvete, sukker, lettprodukter, halvfabrikat, sauser og fast food.

Ja, jeg vet mange skriker inntak= uttak.

Jeg er redd mange der ute tror at å redusere inntaket hjelper med å holde vekten nede over tid, sannheten er at forbrenningen går ned slik at det er vanskeligere å holde vekten nede over tid.

Om man holder økter som forbrenner ca. 500 kalorier om dagen kan man spiser dette i tillegg til det man pleier å innta. Jeg har ikke tro på telling av kalorier generelt, men om det gjøre det enklere for det så gjør det.

Min frykt for å gi råd om telling av kalorier, er at folk blir besatte slik at det utvikler seg til syklige vaner, dette fører til at det blir vanskeligere å funger i hverdagen.

Varier kondisjon og styrke: Oppvarm med 20 min kondisjon( roing og hoppetau er utrolig effektivt, kombinert med løping eller høy stigning på tredemølle) og deretter 40 min styrke. Tren de store muskelgruppene først , jobb med områdene som plager deg mest.   



Færre repetisjoner er anbefalt for å bygge styrke. Flere repetisjoner er anbefalt for å bygge muskler.

Sett deg konkrete mål, dette er det viktigste av alt og tenk langtids. Dette er livstil, om man først kommer inn i sirkelen, klarer man å holde den konstant. Det er ikke slik at man aldri kan spise søtsaker eller ting man liker,selv om det ikke er heldig for kroppen. I så fall, ikke gjør det så ofte og legg inn en ekstra økt for å jevne ut hva du har spist i tillegg til.

Noen råd fra meg:) 

Lykke til.....

 

Dco8_6nScD4

Takk for at du leser.

Instagram

Facebook

 Klem Maria....


 

4 kommentarer

04.01.2017 kl.13:13

Hvorfor ikke kombinere sex og trening? Funker perfekt 😋

Gamlefar

04.01.2017 kl.17:04

Fin artikkel Maria :-) sliter med den berømte dørstokkmila. Har du noen tips om hvordan du kommer igang?

Ugla

04.01.2017 kl.17:06

Hei! Når og hva fikk deg til å trene sånn som du gjør? Hva er din hverdagsmotivasjon?

Frekk.Date

09.01.2017 kl.18:29

Håper jeg finner en som kan få meg til å blomstre

Skriv en ny kommentar

hits