Ren kjærlighet har ingen prislapp

Hei kjære lesere.

Jeg ønsker å ta en liten diskusjon når det gjelder akseptert aldersforskjell i et parforhold.

Jeg ser til stadighet er det er en skeivfordeling og fordommer når det gjelder aldersforskjeller blant kvinner og menn.

Vi er vant til at eldre rikinger dumper kona når hun passerer 40 og heller velger å leve en playboy-tilværelse med unge jenter helt ned i 18 årsalderen, om ikke yngre.

Jeg har selv vært vitne til slike fester, der det går halvnakne jenter rundt og blir klasket på rompa og som sitter og gnir seg på fanget til disse gamle grisene. Når det er sagt så handler slike forhold i stor grad om makt og penger med diverse unntak. Så lenge vi har kommet til en konklusjon om hvorfor slike forhold eksisterer, så er det liksom greit?

Penger = Gjør hva faen du vil, og få hva faen du vil. Bortsett fra ekte kjærlighet da....

Ok, over til skeivfordelingen. Først vil jeg si at Anne Brith, du trenger ikke å skamme deg over en yngre mann. Husk at hans alibi er ren kjærlighet, om ikke hadde han aldri blitt sammen med en 41 åring med 4 barn, det sier seg selv. Man skal gi ganske mye av seg selv og gi avkall på mye for å ta en slik plass, om han gjør det skal du bare takke gud og akseptere at dere virkelig elsker hverandre.

Ren kjærlighet har ingen prislapp, heller ingen aldersbegrensning.

Jeg selv ble sammen med en mann som ikke hadde egne barn, etter mitt brudd. Han valgte med fri vilje å tre inn i livet mitt med 3 barn som han påtok seg farsrollen til. Man blir ikke sammen med et menneske i et slikt forhold, man tar en del av en hel familie noe som krever både mot og omsorg.

Jeg vil vel tro at du virkelig fortjener en ny begynnelse og en flott mann etter å ha smakt på utroskapen fra din eks. Noe jeg kan skrive under på at plager din eks noe voldsomt, siden han er byttet ut med en unghingst.

Nei du Anne Brith. Ikke skam deg, nyt i stedet.


Klemmer fra Maria

Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

41 kommentarer

Stig L

14.11.2016 kl.15:02

Enig Maria. Alder er bare et tall. Bør ikke være hindring for kjærlighet mellom to voksne mennesker. Dagens damer på 40 kan jo se ung og fresh ut og da skjønner jeg at menn i midten av 20 årene tenner på dem. Problemet blir det med barn da. Damer i 40 årene føler seg ofte ferdig med det. Hva med gutta i 20 årene? Vil de savne egne barn? Eller ihvertfall når de passerer 30? La kjærligheten blomstre uansett alder er mitt råd. Ønsker deg og dine en fin dag, Maria.

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:38

Stig L: Hei, jo det er klart det er en problematikk når det gjelder å få egne barn i et forhold. Men de fleste som velger å steppe inn i et slikt forhold må kanskje ta en tidlig avgjørelse rundt dette? Eller så er det også en mulighet å se partnerens barn som sine egne barn. Om man ikke er mannen og barna er jevnaldrende da. Adopsjon? Ha en fin dag du å:)

14.11.2016 kl.15:08

"Husk at hans alibi er ren kjærlighet, om ikke hadde han aldri blitt sammen med en 41 åring med 4 barn, det sier seg selv."

Akkurat DETTE er jeg i tvil om da. Finnes massevis av halvmodne gutter som ønsker prøvekjøre ei over 30-40 år uten å ha ungene i bakhodet i det hele tatt.

Du skrev nå nettopp et innlegg om hvor forkastelig det var med disse ungjentene som fant seg eldre menn og nå er det plutselig ok at unge gutter finner seg eldre damer?

Prøver du å få flere klikk og likes eller hva det heter på hun andre damens bekostning siden det er sånn vivikesopplegg snart?

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:41

Anonym: Hei, tror du virkelig dette ikke blir en gjennomtenkt vurdering? Jeg tviler på at en ung mann gidder å gå inn i et forhold med en kvinne med 4 barn om det ikke er seriøst? Det finnes flust å velge av om man ønsker lite komplikasjoner. Siste setting, Det helt normalt at bloggere støtter opp eller er uenige i andres innlegg. Jeg har nevnt det ganske klart at man ikke tjener penger på klikk, så det er ikke essensen:) Du gadd jo i alle fall å lese å kommentere.

Oladunk

14.11.2016 kl.15:20

Ahhh, den vanlige generaliseringen. Det er forferdelig når menn finner seg ei ung ei, da er de gamle griser, men om ei gammel kvinne finner seg en ung mann, så er det bare kjærlighet og helt ok. La oss kalle en spade for en spade: Enten er begge kjønn gamle griser, ellers så er det helt innanfor hos begge kjønn.

Dette passer så klart ikke inn hos den feministiske tankegang, men nå er det engang slik at det er ikke noe verre om en gammel mann finner seg ei ung ei, i forhold til en kvinne som finner seg en ung en.

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:47

Oladunk: Heisann. Man må jo nesten få lov til å generalisere litt for å få igang en diskusjon. om man objektiv og diplomatisk, rund i kantene, så blir det da som det er? En aksept at eldre menn finner seg yngre kvinner og u-aksept for motsatt? Når det gjelder gamle griser, så mener jeg de som kjøper seg selskap. Du skjønner hva jeg mener, benytter posisjonen sin. Er vel unntak av hvor mange av disse som indikerer ekte kjærlighet? Men hva vet vel jeg. Min synsvinkel, lov å være uenig:)

Jeg er ikke feminist og er i å for seg imot likestilling. Jeg mener dette skaper ubalanse. Men aksept og respekt burde vi ha.

Terje Bakken

14.11.2016 kl.15:34

Hei,hei, hei!

Da eldre kvinner fant seg yngre menn - ble det fremstilt som kvinnefrigjørende glede. Det var ingen ende på hvor romantisert det hele ble etter artikkel på artikkel.

"Se, dagens flotte kvinner kan plukke hvem de vil" ...

Vel, greit nok. På samme tid - hver gang en eldre herre finner seg en ung kvinne - er det fortsatt ingen ende på hvilken gris mannen er. Det er fortsatt ikke slik at det er bloggere eller artikler som forsvarer disse menn mot stigmatisering. Hørt at det er typisk menn med livskrise? Og - at den eldre herre er hakket ond siden han manipulerer den unge blomst? Selvsagt - uten at en eneste kvinne har løftet tastene eller argumentert for det hele.

Derimot, jubler menn for eldre kvinner som finner seg yngre menn - siden det hele er kjærlighet og feiende flott.

Når det alt er sagt - så, er det vel fortsatt litt andre regler om man har barn. Om man dater noen på alder med egne barn deromkring - så, vil det nok by på særs mange problemer - enten man vil eller ikke. Det er også slik at - om man har barn fra før av - skal de nye ofte ta opp en eller annen stafettpinne innen oppdragelse og videreføring av kjærlighet.

Nuvel - poenget er som det flest ganger er: Menn smiler og bifaller stille - mens det er kvinner som kommer med høygaffel og brennende ordelag.

Og - som alltid, er det en regel for kvinners fantastiske frigjøring - hvor alt skal hylles - og, omvendt? Når det gjelder menn - skal det oftest bli uglesett og spottet.

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:53

Terje Bakken: Heisann. Hvorfor er det kvinnen som styrer?
Allerede der har vi en ubalanse. For mange tøfler, neida....Kanskje vi liker å mobbe litt. J
eg er ikke enig i at man alltid mobber mannen. Langt ifra, jeg har selv sett flere forhold som dreier seg om kjærlighet med større aldersforskjeller.
Men om en mann eller kvinne velger å gå inn i et forhold som involverer barn, så ser jeg kun 2 muligheter, enten så blir det dine barn ellers så stikker du med halen mellom beina. Jeg er ingen mannehater. Jeg bare irriterer meg over parallellene av egen viten i det virkelige liv.

14.11.2016 kl.16:17

Hvemsomhelst kan ha ung kjæreste, det er ingen lov som stopper en, bortsett fra når de er altfor unge. Forskjellen ligger ikke i at samfunnet aksepterer mer at menn er sammen med unge kvinner, forskjellen ligger i at menn gir totalt FAEN i hva folk mener, imens kvinner bryr seg. Det er SÅ enkelt.

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:55

Anonym: ? Ehhhh... Hadde jeg tatt opp dette tema om jeg ikke hadde en mening om det? Jeg er kvinne og gir totalt faen selv. Så det er nok like mange kvinner som menn som gir faen, forskjellen er at eldre menn bruker penger for å få seg noe. Litt stygt men sant....

Peder

14.11.2016 kl.16:50

Du kaler det prostiusjon når eldre mann dater jenter. Hva kaler du dette da?

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:55

Peder: Prostitusjoner er når man betaler penger for sex. Det handler ikke om å betale noe her?

Qviss_Ling

14.11.2016 kl.17:13

Man kan ikke kreve å ha ung kjæreste. Selv ikke i Norge. Det kan heller ikke gjøres politiske vedtak for å hjelpe kvinner med dette. Noen ganger må dere kvinner innse at tyngdekraften gjelder alle

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.19:57

Qviss_Ling: ? Så det du mener er at kvinnen blir naturligvis byttet ut etter fylte 40? PGA tyngdekraften. Jeg synes ikke akkurat det er attraktivt med en mann med bukfett og innskrumpet penis.

Frode F.

14.11.2016 kl.19:13

Sitat "Husk at hans alibi er ren kjærlighet, om ikke hadde han aldri blitt sammen med en 41 åring med 4 barn, det sier seg selv."

Det kan godt være ren kjærlighet, men for de fleste unge gutter/menn tror jeg nok de vil gå inn i et forhold med en vesentlig eldre kvinne, med en innstilling som tilsier at forholdet kan vare alt fra kun en dag, eller ut hele livet.

At det er barn med i bildet, tror jeg for de fleste ikke er avgjørende den ene eller den andre veien.

Kjærligheten er ekte nok, men man tar det som det kommer, lever her og nå og bekymrer seg ikke hvordan aldresforskjellen vil slå ut når alderdommen nærmer seg.

Jeg synes det er ok, men ville aldri tatt det for gitt at kjærligheten var mer "ekte" enn et mer ordinært forhold.

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.20:00

Frode F.: Hei, det jeg mener er at det er en vesentlig høyere terskel. Derfor konkluderer jeg slik. Er det feil tenkt av meg?

14.11.2016 kl.20:13

Sitat "Husk at hxs alibi er ren kjærlighet, om ikke hadde hxn aldri blitt sammen med en 41 åring med 4 barn, det sier seg selv."

I det ene øyeblikket bifaller du aldersforskjeller, i det neste er det prostitusjon.

Og jeg mente ikke tjene penger på klikk.

Jeg tenkte på denne vivkikessaken. Og da er penger uvesentlig.

Vivikes har forresten massevis av flotte klær, trodde ikke de hadde noe med bloggere å gjøre...

Men hva vet vel jeg!!

Maria Erken Høili

14.11.2016 kl.20:18

Anonym: Hei, dette er skjønte jeg helt ærlig ingenting av?

Frode F.

14.11.2016 kl.20:18

Det er ikke noen feil, og heller ikke noen fasit.

Ingen unge menn er like, men jeg tror de fleste unge menn vil gå inn i et slikt forhold, med et utgangspunkt I å "se hvordan det går".

Det er ingen ting useriøst i det, men man har det kanskje litt i bakhodet at det ikke er sikkert at det vil vare evig? De fleste vil naturlig nok ha hovedfokuset på å nyte og glede seg over kjærligheten.

Å bli en god farsfigur for barna tror jeg også ville gått fint.

Noen vil kanskje oppfatte det som en høyere terskel.

Men jeg vil anta at mange ikke oppfatter det som mer forpliktende enn et vanlig kjæresteforhold, spesielt så lenge man ikke er gift eller har noe formelt ansvar for barna.

Mvh. Frode F.

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.16:59

Frode F.: Hei, mulig jeg bare tenker slik fordi jeg har vært igjennom samme senario. Jeg vet hvor mye det kreves for en mann å gå inn i et forhold med 3 barn og ta på seg den rollen. Nå er ikke det forholdet jeg lever i preget av aldersforskjell. Men likevel kan jeg dra paralleller. Kanskje ble jeg inhabil i egen sak?

14.11.2016 kl.20:19

Da er du ikke glup nok..

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.16:56

Anonym: Der tok du meg på senge. HAHAH, neida, jeg skal prøve å være saktelig selv om jeg ikke har lyst. Har det falt deg inn at det du skriver er vanskelig å tyde, i så fall, om det er logisk for deg er det ikke gitt at det er logisk for andre og visa verca. For meg var din kommentar usaklig og uten sammenheng.

14.11.2016 kl.20:21

Ikke du Frode, men innlegget over.

Bjørn

14.11.2016 kl.20:29

Morsomt med damers dobbeltmoral som skal være cougars og velte seg i umodne smågutter, mens menn er grisete. Ingenting nytt under solen.

Minner om gamle kjerringer som reiser på sextur til Kenya samtidig som alle Thaiturister omtales som udyr uavhengig av om de kanskje bare har vært på stranden.

Det kinesiske ordtaket om at kvinnen skal være halvparten av manens alder + 7 år, er nok mer i reproduksjonens skål enn hva feministene liker.

Humor at du har blitt like blind og dobbeltmoralsk som dine feminist-søstre i Ottar.

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.16:55

Bjørn: Ok. Det er forskjell mellom kjøp av sex og kjærlighet. Det kan vi vel enes om.

Stig

14.11.2016 kl.21:08

At rosa bloggere som dette ikke er dødt er utrolig. Du er bare latterlig. hva med å ta opp noe nyttig? for en idiot

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.16:54

Stig: Så hva mener du jeg burde ta opp som er nyttig for ditt vedkommende? Siden du synes jeg er slik en idiot, så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å lese. Men det er dog alltid et mysterium jeg undres over.

PHANTOMBLUE

14.11.2016 kl.23:46

Tja om du er nødt å generalisere for å skape diskusjon på bloggen din,så har du vel egentlig ikke et så sterkt innlegg til å begynne med.

Innlegget alene burde være sterkt nok til å skape debatten,uten generalisering.

Jeg er enig med deg at alder bør ikke være noen hindring.Men så vidt jeg husker ,så skrev dama at hu ikke ville ha fyren pga han var for ung.

Og hu ikke ville kjempe mot alle fordommene det innebar.

Men la oss se på litt mer enn bare fordommene,la oss se på mulighetene som ligger for en dame på 41år med 4 barn,som ska finne seg en ny solid partner.De er ganske slim.

Skakke påstå de er umulige,bare at de ganske slim.En liten tur innom den lokale brun puben kan fortelle en det.

Så jeg mener hun bør gå for det,om fyren fortsatt vil ha henne,etter å ha blitt skutt ned pga alder.

Så over til disse halvnakne damene/jentene du snakket om.De gjør jo dette frivillig og bevisst.For om jeg flasher cash og får meg ei dame på fanget,er det jo ikke synd i noen av oss.

Begge vet jo hva som ligger i det.Joda det er kansje kjøpt oppmerksomhet/kjærlighet. men alt i alt er det ikke så veldig synd i noen av oss.

Hu gjør det for penger,og jeg gjør det pga jeg vil ha meg ei ung dame.

Det blir riktig nok en form for prostitusjon.MEN fortsatt en bevisst handling fra begge parter

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.16:53

PHANTOMBLUE: Heisann. Jeg er enig med deg det du sier om prostitusjon. Begge vet hva det dreier seg om. Men kjærlighet går liksom under en annen kategori en det. Jeg synes nå dette innlegget med disse personene involvert, setter en ganske beviselig konklusjon, med 2 streker under svaret.

15.11.2016 kl.08:28

ho er sinnsyk, bytter mening og blogger, frem og tilbake, det hun ikke drev med i går og sa nei til i går, driver hun brått med i dag, og sier ja til i dag.

Noe så ustabilt og stort sett er det usammenhengende vrøvel fra ende til annen. visstnok er ho over 30 år, men er bare 5 sånn rent utvikling. Det ser man bare på bloggen her, ho ser ikke det, at typen hennes er som damene hun skriver om, han er en som har fått seg en sugerwomen, prostitusjon med andre ord....det er jo ingen som blir sammen med slike som henne, med tre drittunger, hadde det ikke vært for pengene hun har fått av pappa, som hun snart har brukt opp, sløsa bort på herregårder, alpakkaer, brystforstørringer og klør til millioner

anonym

15.11.2016 kl.09:52

Uklare tanker om stor alderforskjell: Ok når dama er mye eldre, men når fyren er eldst, er han en gammel gris?

Uklare tanker om prostitusjon: Når "sugar-mama" finner seg en fyr, er det ikke prostitusjon, men når gubben er eldst og er spandabel, er det prostitusjon?

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.14:54

anonym: Det er kun prostitusjon om man betaler for seksuelle tjenester, i alle former for verdier;)

15.11.2016 kl.15:43

Men kort fortalt:

Du mener det er griser og mer til hvis mannen er 17 år eldre enn jenta.

Men hvis dama er 17 år eldre enn gutten er det sann kjærlighet?

Det kan jo ikke tolkes på noen andre måter du har skrevet eller vil du nyansere noe?

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.16:44

Anonym: Hei, det er ikke det jeg mener. Jeg sier at jeg har erfart flere senario der jeg har sett denne formen for unge jenter som faller for eldre menn, ikke for kjærligheten vel å merke. Samme er det sikkert med damer, men dette er nok mindre utbredt. Jeg mener at ekte kjærlighet ikke har noe prislapp eller aldersbegrensning så lenge den er ren:)

PHANTOMBLUE

15.11.2016 kl.16:54

Maria,da koker jo hele innlegget og debatten ned til øynene som ser.Noe som forsåvidt er riktig.

Det er den personlige/individuelle definisjonen av hva som er "rein" som avgjør?

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.17:04

PHANTOMBLUE: Jo, du har vel rett. Den rene:)

15.11.2016 kl.18:46

Klarer ikke fri meg fra denne:

"Husk at hans alibi er ren kjærlighet, om ikke hadde han aldri blitt sammen med en 41 åring med 4 barn, det sier seg selv."

Hvordan i faderullan vet du det? Ung mann eldre dame..

"Husk at hennes alibi er ren kjærlighet, om ikke hadde hun aldri blitt sammen med en 41 åring med 4 barn, det sier seg selv."

Eldre mann ung dame.. Snur vi det den veien blir det prostitusjon..

Jaja...

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.19:11

Anonym: Hei, jeg sa vel ikke akkurat det du hentyder, jeg sa fra mitt perspektiv utifra det jeg har sett. Jeg har aldri sett en ung kvinne falle for en eldre mann med 4 barn, uten penger eller makt? Motbevis meg gjerne:)

15.11.2016 kl.19:38

Jeg er selv gift med en 16 år eldre mann som har tre barn. Jeg har tre selv og vi har vært gift i 12 år.

Så ikke kom å kall meg for prostituert!!

Maria Erken Høili

15.11.2016 kl.20:03

Anonym: Hvem sa at du var prostituert?

15.11.2016 kl.19:41

Og min mann har verken penger eller makt. Men han har alltid overskudd på kjærlighet og omtanke. Så reis!!

Skriv en ny kommentar

hits