En kropp som skriker "kom å ta meg"

Hei kjære lesere.

I dag kommer jeg med pekefingeren.

Jeg anbefaler unge jenter å tenke seg veldig godt om før de vil bli fremstilt som en som "selger seg selv". I ung alder er det kanskje vanskelig å se realiteten eller helheten av det samfunnet vi lever. Virkelighetsbilde er nokså annerledes enn det man kanskje tror? Bak en kropp som skriker "kom å ta meg" er det kanskje ikke den personen du ser deg selv som?  Likevel går unge jenter over lik for å være den mest attraktive.

Jeg har vært med på reisen som alle andre, i en alder av 33 år har jeg dog dratt med meg mye erfaringer. Jeg har alltid vært en type av grupperingen forfengelig, selv om jeg ikke psykisk har vært det. Jeg kan vel forklare det med at jeg liker å se bra ut, men har aldri giddet å bruke særlig mye tid på å se bra ut, sånn i hverdagen vel å merke. Derfor har operasjoner og kvikkfiks løsninger vært lønnsomt.

Mulig jeg har vært en av de heldige som unnslapp siden jeg ikke trengte å ha en mann som kjøpte ting til meg?

Man kan jo si at alle kvinner er slik, at man vil være vakker for mannen. Noen gjør mindre for å få 100 meters forsprang andre gjør mer, det handler mye om økonomi, hva man har muligheten eller råd til. De fleste ville vel gjort både det ene og det andre om de hadde hatt pengene til det, eller fått det påspandert?

Jeg satt i gang med dette innlegget i dag fordi det ligger en tittel på front av NA som irriterer meg noe j..... ? Jeg vil ikke datet en som ikke er rik? For meg er det det motsatte, grunnen er at folk som er i denne rikemannskategorien og som har behov for å kjøper horer, er etter min formening ikke noe å samle på. Underliggende tittelen er sugardating.

Jeg må jo le litt av definisjonene av hann og hunnkjønn i denne sammenheng.

Hva er en SugarDaddy?

En SugarDaddy er en moden og stabil mann som har kontroll over sine daglige liv og deres liv. Han har ofte et etablert arbeid hvor han har en høyere stilling i en virksomhet eller i det minste ha en stabil økonomi.

En SugarDaddy er i utgangspunktet alltid en gentleman. Når han er på en date, og når han har en samtale med en kvinne, er han oppmerksomme, lytter og nyter og er spesielt sjarmerende. Han har ingenting imot åpne dører, betale regningen, eller trekke ut stolen for hans date. Han er ikke fremmed for å smigre hans date og gi henne oppmerksomhet, og liker tanken på å få skjemme henne og sørg for å dele sine hans liv og økonomi med kvinnen.

Hva er en SugarBabe?

En SugarBabe er en vakker og ung kvinne. Mange av våre SugarBabes er for eksempel studenter ved universitet eller høyskole. Hun liker å tilbringe tid med en moden mann med en stabil tilværelse. Hun lytter og sikrer at den mannen hun er dating har det godt. Mange Sugababes har fortalt oss at mange menn føler at de kan være mer åpen med SugarBabe enn de noen gang har vært før.

Så dette er den generelle beskrivelsen av hva en Sugarbabe og en SugarDaddy er fra oss her på SugarDaters

Jo, jeg vet ikke om jeg ble klokere av forklaringene over. Dette er jo bare ren svada.  Denne formen for dating er prostitusjon, så enkelt er det. Jeg vil gi mine synspunkter på den massive utviklingen av salg av seg selv som den oppvoksende generasjonen er i ferd med å steppe inn i. Jeg er redd for at unge jenter skal se på dette som normalen, for å komme seg fremover. At de skal se på det som en normalen for å fikse på seg selv, at de skal se på det som en normalen at ting de får er mer verdt en egen integritet.

Vi lever ikke i et samfunn av likestilling, her er det helt åpenbart et stort skille mellom mannen som kjøper for egen tilfredstillelse, han har et overtak over kvinnen som han bruker i sin maktdemonstrasjon. Kvinnen som er den parten som mottar, sprer beina sine for gaver, hun vet hva hun må gjøre for mannen skal bli tilfreds slik at hun blir belønnet.

At en mann kjøper en kvinne for å snakke og dele følelser er bare tull. Da kan man gå til en psykolog isteden.

Er det dette man skal promotere i avisene? Jeg blir skremt av samfunnet, at terskelen blir mindre og mindre for hva vi slenger ut i media. Man blir tilslutt immun, så tror man at det skal være slik. Ønsker man å bli tatt seriøst? Jeg tror kanskje ikke dette er så viktig for unge kvinner lenger? Tar jeg feil? Er det viktigere å ha flest mulig ting og vise frem via sosiale medier, se så fantastisk livet mitt er med min nye Chanel veske. Mister vi verdien av virkeligheten? Jo, mer man får jo mer vil man ha, lykke varer akkurat sånn i 10 sekunder.

Kjærligheten til seg selv blir svakere og svakere, mens grådigheten blir sterkere og sterkere.

Game over.

Er det duket for en fremtid uten faste forhold? Jeg føler at vi går litt i revers med familielivet. At vi har tatt en u-sving mot et liv i ensomhet. Der det er lønnsomt å ha mist mulig følelser og mest mulig cash styrt på et isete underlag.

Man kan fort gli å falle. Eller man kan ta ansvar for seg selv, hvem man er og hva slags rollemodell man skal være. 

Hva tenker dere om tema?

Bilderesultat for maria høili


Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

Maria.

 

81 kommentarer

06.11.2016 kl.11:33

Hva i faderullan mener du med dette?:

"Mulig jeg har vært en av de heldige som unnslapp siden jeg ikke trengte å ha en mann som kjøpte ting til meg?"

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.11:37

Anonym: Det som står der er at jeg slapp å tenke i de rettinger fordi jeg ikke hadde behov for det.

06.11.2016 kl.11:44

Hvem trenger vel å ha en mann til å kjøpe ting for seg? Man er da ikke sarte jomfruer.

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.11:59

Anonym: Det er mange som gjør det. Dessverre, så dette er virkeligheten. Kvinner velger de med best økonomi og går over lik for å nå dit. Det er dette som bekymrer meg. Jeg er redd vi bygger et nytt samfunn på et bristende underlag.

06.11.2016 kl.11:50

Og dette er så teit at det kan umulig være noe annet enn morsomt ment fra din side.

Kanskje stikk for å få klikk!

(Det rimte jo! 😆)

"Vi lever ikke i et samfunn av likestilling, her er det helt åpenbart et stort skille mellom mannen som kjøper for egen tilfredstillelse, han har et overtak over kvinnen som han bruker i sin maktdemonstrasjon. Kvinnen som er den parten som mottar, sprer beina sine for gaver, hun vet hva hun må gjøre for mannen skal bli tilfreds slik at hun blir belønnet."

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.12:00

Anonym: Stikk, klikk og virkelighet. For å være ærlig så er ikke klikk viktig, det er ettervirkningen av ettertanken.

Nina Hansen

06.11.2016 kl.11:56

Jeg er både uenig og uenig. Jeg kan se at en slik ordning kan dekke et behov og man bør jo heller ikke stoppe noen fra å gjøre noe de ønsker å gjøre selv? Det beste man kan gjøre er å opplyse andre om hva som er de forskjellige mulighetene man har her i livet og derfor er det jo bra at dette blir tatt opp. Det er heller ikke noe man ikke bør snakke om.

Jeg ville ikke klandre en jente for å finne seg en Sugar Daddy på fetisjchat.com for eksempel, eller hvis en eldre mann fant en yngre jente som var villig til å være med ham for penger. Som regel fører slike forhold til genuin kjærlighet og omsorg. Tro hva dere vil, men jeg snakker av egen erfaring :)

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.12:03

Nina Hansen: Jo, det er alltid vis avvik fra retningslinjer. Men jeg mener at denne trenden er åpenlyst akseptert. Spørsmålet er om dette er bra for unge jenter å se og lese om?

Tanja

06.11.2016 kl.11:57

Jeg er egentlig ganske enig i det du skriver her og det du ønsker å få fram. For uansett hvor mye vi tror det, eller ønsker å tro det, så er det fint lite med likestilling i Norge i dag.

Jeg leser også bloggen din hver dag, og syns du har mye fornuftig å bringe til bordet. Men det var bare en ting som fikk meg til å klø meg i hodet å tenke Whaat? Mulig jeg har tolket der du skriver feil, i såfall håper jeg du kanskje kan forklare det litt dypere for meg;

"Jeg kan vel forklare det med at jeg liker å se bra ut, men har aldri giddet å bruke særlig mye tid på å se bra ut, sånn i hverdagen vel å merke. Derfor har operasjoner og kvikkfiks løsninger vært lønnsomt."

Og da er det den siste setningen jeg sikter til. Mener du at siden du ikke gidder å bruke mye tid på å se bra ut, så er/har operasjoner vært en bra løsning?

Altså kontra å fks trene ett halvt år for å få strammere tompe eller mage, så er det å operere seg for dette i stedet mye mer "lønnsomt"?

Som sagt, jeg liker deg, jeg liker bloggen din, så håper virkelig jeg misforsto :)

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.12:09

Tanja: Hei, jeg kan godt svare på dette. Jeg dro meg selv som eksempel for å avklimatisere, slik jeg stort sett gjør:) Jeg tok silikon når jeg var 19 og fettsugde meg når jeg var 20 år, så har jeg tatt fillers og botox i alle år, samt Extensions og vipper. Jeg har forøvrig fjernet pupper og løshår nå. Jeg mener at det motsatte er bra, trening og sunt kosthold. Jeg personlig anbefaler ikke unge jenter å gjøre noe med seg selv i det hele tatt. Når man blir eldre og har en god grunn til det er det et personlig valg. Men jeg synes at kvikke løsninger er for enkelt i dagens samfunn.

barepappamin

06.11.2016 kl.11:59

Jeg her helt enig i hva du skriver. Min kone jobber i datingindustrien, og ser dette daglig. Rike sugardaddy's som kommer og "kjøper" seg verktøy til sin egen tilfredsstillelse. Disse som faller for fristelsen å bli med på denne karusellen, får en voldsom fallhøyde den dagen de kommer opp i alder og ikke er attraktiv nok for de såkalte sugardaddy's. Som da foretrekker yngre kvinner.

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.12:12

barepappamin: Ja, det du sier er en depresjonsbivirkning helt klart. Men jeg tror de færreste evner å tenke 5 år frem i tid? Å da har man ikke begrep om hva man skal falle tilbake på. Jeg tror lav integritet lett kan ta fra deg livet.

barepappamin

06.11.2016 kl.12:15

Nei, de lever selvfølgelig bare i nuet. Sto en fin artikkel på nettavisen i går fra England, om ei som hadde lagt seg til et enormt forbruk. Er redd fallhøyden for henne blir stor en dag.

Silje Marlen

06.11.2016 kl.13:27

Kom herfra via facebooken, har du lagt merke til at det stort sett er et freakshow på kommentarfeltene dine? Ikke akkurat et sted der de intellektuelle samles for og diskutere..

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.14:12

Silje Marlen: Ok, hørtes ikke ut som du hadde noe mer å tilby en å være frekk?

06.11.2016 kl.14:01

Hva slags kvinnesyn har du? "Mulig jeg har vært en av de heldige som unnslapp siden jeg ikke trengte å ha en mann som kjøpte ting til meg?" Tydelig at du ikke særlig opplyst og bevisst feminisme og likestilling! Tror du virkelig ikke at dagens kvinner kan stå støtt på egne ben, forsørge seg selv uten å få hjelp av verken far eller mann? Disse utsagnene sier alt om deg. Skrekk og gru, grøss.

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.14:13

Anonym: Unge jenter refererer jeg til . Vet ikke om du fikk med innholdet når du skrive en linje av hele teksten?

06.11.2016 kl.14:13

Aldri om jeg "går over lik" for å finne meg en mann med penger. Og vet du Maria, jeg tror de fleste damer tenker som meg. Jeg har en mann som får frem det beste i meg og ditto. DET er kjærlighet det for det gir oss styrke. Vet ikke hva du er vant med da.

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.14:15

Anonym: Hei, jeg er overhode ikke vane med å gå over lik. Jeg skriver på bakgrunn av et innlegg som ligger på fronta av Nettavisen i dag. Jeg kommenterer innlegget med mitt innlegg.

Maria Erken Høili

06.11.2016 kl.14:21

Anonym: http://www.side3.no/simone-%2825%29-lever-av-a-date-rike-menn/3423280037.html

Silje Marlen

06.11.2016 kl.16:27

Det var en observasjon, tenkte og høre om du hadde noen meninger rundt dette? Mye grove kommentarer der..

Stian

06.11.2016 kl.16:59

Ikke vil vi ha en hore eller en feminist. Ikke rart det er vanskelig å finne bra jenter i Norge ;-)

Duden

06.11.2016 kl.17:02

Vet ikke jeg, men du er i hvert fall utrolig fin :-)

Grethe

06.11.2016 kl.17:31

Helt enig! Ren prostitusjon!!! Slike nettsider burde blitt stengt! Patetiske mannfolk, og lite smarte jenter!

Gold diggers

06.11.2016 kl.17:47

Sugarbabes er gold diggers. Det vil si en kvinne som bygger et langsiktig forhold med gamle hankjønn for å arve deres penger og formue. Sugarbabes i den forstand er ikke det samme som prostitusjon. Da sugarbabes bygger et langvarig forhold med noen få rike menn for å arve penger og formue. Prostituerte bygger ikke forhold. De bare knuller mange forskjellige hankjønn for penger.

Var en gold diggers også kjent som Sugarbabe som arvet 800 millioner dollar i formue. Nå må du ikke blande gold diggers/Sugarbabes med prostituerte. Da de prostituerte arver ingenting fra gamle rike hankjønn og har kun sex med fattige tapere som ikke klarer å skaffe seg kvinner. Jeg mener bloggeren Maria Høili ikke har ordentlig satt seg inn i saken. For hun vet ikke at en Sugarbabes er en gold diggers. Gold diggers dater kun rike hankjønn for å arve deres formue og penger. Gold diggers har eksistert siden 2002 og de er sugarbabes.

Les artikkelen. Gold Digger AKA Sugarbabes arver 800 millioner dollar.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3266758/Multi-millionaire-s-gold-digger-younger-wife-manipulated-800m-fortune-demanded-3m-finance-movie-lay-deathbed-family-claims.html

Gold Digger

06.11.2016 kl.17:50

Da burde vi kalle Kim Kardashian en prostituert da. Siden hun i realiteten er en gold digger. Nordmenn er uvitende om gold diggers og tror Gold Diggers er det samme som prostitusjon.

Å være en gold digger handler om å ta penger fra gamle hankjønn. Dette gjør de ved å bygge et langvarig forhold som varer i 6-7 år. Det tar lang tid å bygge et forhold til gamle hankjønn.

Gold Digger

06.11.2016 kl.17:52

Maria Høili, når din gamle far dater en 18 åring. Skal du kalle denne 18 åringen en prostituert når hun i realiteten er en gold digger AKA Sugarbabe?

Sparkle

06.11.2016 kl.18:06

Jeg har penger, men ingen gold diggers digger her i gården, kan ikke være et utbredt fenomen.

Brumle

06.11.2016 kl.18:11

Dette innlegget ditt skjønner jeg ikke mye av (???). Tror ikke du skal stakkarsliggjøre unge kvinner på denne måten. Jeg tror unge kvinner langt fra er så naive og dumme som du åpenbart mener at de er. Og hva er galt med at en ung dame har et forhold til en eldre herre med økonomien i orden, dersom begge trives med situasjonen? Og hva er galt med at unge damer tiltrekkes rikdom hvis det er noe som er viktig for dem. Det kan jo hende denne damen du siterer, og som irriterer deg så J.... faktisk sier det de fleste kvinner tenker. Jeg er gammel nok til å være faren din, jeg har faktisk en del erfaring med kvinner. Penger og det å se bra ut ER viktig for kvinner, så kan du og rødstrømpene mislike de så mye dere vil. Og én ting til. Slik du argumenterer, blir vel snart det at en dame takker ja til en middagsinvitasjon å oppfatte som prostitusjon.

Pernille

06.11.2016 kl.18:12

Jeg ser ikke noe galt i det. Jeg har aldri likt skolen? Men har altid blitt komplimentert pga utseende mitt. Valget var lett. Drite i videregående, og finne en med penger. Jeg har noe han vill ha, ærgo jeg har makta.

06.11.2016 kl.18:19

Jeg er helt enig i at det er prostitusjon. Man selger seg for penger. Selv om det er på en mer elegant og sofistikert enn å stå på et gatehjørne. Samme med unge pene jenter som gifter seg med eldre menn, hvor det er helt innlysende at de ikke ville giftet seg med den mannen om han var fattig. De er ofte smarte nok til å få barn, fordi da er fremtiden sikret om de blir skilt. Mannen vil som oftest at barna skal bo og leve bra frem til de er voksne. Så det er mange former for prostitusjon, man hører også om helt unge jenter som selger seg for kontantkort, det er ufattelig trist..

Tinder

06.11.2016 kl.18:20

Folk som har one night stands på Tinder er også horer da?

Sigve A

06.11.2016 kl.18:39

Hei.

Jeg er på Tinder. Du er der enten ikke, eller ikke fått meg opp. Ellers hadde du jo visst det ;)

Det jeg vil si er: På min Tinder kommer det matcher, pene flotte jenter, studinner og servitører. All slags. Jeg vil si at ca 30-40% av disse dabber av når jeg sier jeg ikke er keen på ei smilende pen ei som har andre motiver enn mitt selskap . Regelrett horing forekommer også. Ellers har du jo skrevet et bra innlegg :)

06.11.2016 kl.18:42

Dette er et meget kjent bilde. At noen kvinner ikke skjønner dette er helt ok.

Det har gått rykter og jeg selv truffet mennesker som tex studerte på BI. For å være med på pengegaloppen der og ha de riktige klærne og penger for å dra på de riktige stedene så prostituerte både gutter og jenter seg. Det gjør det for såvidt idag også.

Så ja Maria du tar opp et viktig tema. Kanskje skrevet den litt annerledes.

Det vil alltid være et marked for suger daddy og for jenter som foretrekker eldre menn med penger.

De som tror noe annet har et behov for å se bort fra det som virkelig skjer i verden!

Gunnar

06.11.2016 kl.18:47

Alle damer er gold-diggers. Det er bare prisen på dem som er forskjellig. Dette er en sak mellom to parter som velger dette frivillig. Hvorfor skal alle bry seg?

er jo ikke noe diskutere

06.11.2016 kl.18:47

er vell ikke så vanskelig skjønne om man bruker tid av livet sitt for å skaffe seg gaver eller annen vinning med å spre beina er d ikke annet en prostitusjon og manipulasjon enkelt og greit.. gjelder både kvinner og menn ;)

Frk.Frantzen

06.11.2016 kl.18:54

Er ikke dette et valg man evt tar selv? Men jeg mener det er veldig tåpelig fra damer og menns side, ferdig snakka. Lavmål! Vi kan vel si at vi er inne i en årsperiode der penger og kropp er veldig i fokus.

AntiJanteLov

06.11.2016 kl.18:58

Jeg unner henne hvert sekund hun nyter i luksus. Det at du skriver at alle menn som kjøper damer for å ha noen å snakke med burde oppsøke psykolog i stedet, sier vel mest om ditt enkle vedkommende. Hvilken svart/hvitt verden er du lever i? Om ei jente vil være i et relativt langvarig forhold til en mann, der begge både gir og får er uproblematisk slik jeg ser det.

I beskrivelsen din står det "Jeg tar tempen på Norske fordommer..." Da burde du sjekke deg selv rimelig grundig. Du gjør ikke annet enn å lire av deg fordommer, og er særdeles lite reflektert.

06.11.2016 kl.19:08

Maria... Nå har du vært innom ymse felt; vaginaoperasjon, botox, fettsuging, krisesentre, flyktninger, fattige barn etc etc.

Det som skremmer meg litt er at du gir inntrykk av at du har svar, ikke bare svar, men det BESTE svaret på det meste.

Du er ingen sareptas krukke. Du er en helt vanlig person som alle oss andre, men i motsetning til alle oss andre føler jeg at du omtrent bedriver propaganda for dine meninger og mener at de er de eneste riktige. Hvis ikke går verden ad undas.

Greitt, fortell hva du mener og hva du synes. Men da også aksepter at du kan få innlegg ala mitt som blir mer og mer kritisk til det du leverer.

Du er gullegod på det du kan, men ikke lat som om du kan og vet mer.

Ønsker deg alt godt!

06.11.2016 kl.19:12

"Søker sugardaddy" er vel egentlig pen måte å skrive "prostituert søker fast stilling" :)

Megusta

06.11.2016 kl.19:16

"Kvinner velger de med best økonomi og går over lik for å nå dit". Har du link til fakta, for her føles det ut som DU Tror.

Pernille

06.11.2016 kl.19:16

Jeg bryr meg ikke om at Tore ser på meg som annet enn gullpremien som gjør alt for penger. Det er dere andre som bare er misunnelig på meg. Haters Gotta hate. Jeg vet at med utseende mitt og hva jeg kan tilby kan jeg komme langt selvom jeg bare har ungdomsskolen.

Mikkulv

06.11.2016 kl.19:28

Pernille; Hva gjør du når alderen siger på, og du ikke lenger blir sett på som attraktiv, og du er vant med at ting kommer på sølvfat og mangler livserfaring du mentalt kan vile på?

Stian

06.11.2016 kl.19:35

Ekte kjærlighet mellom mennesker blir sjeldnere og sjeldnere. Før valgte man partner fordi man likte hverandre.

Nå er det slik att mange dater kun folk med høy inntekt og høy sosial status. Hvis ikke en partner tilfredsstiller kravene er det over og ut.

Berit Jensen

06.11.2016 kl.19:46

Det at alle kvinner er slik at man vil være vakker for mannen sin synes jeg er noe som er helt naturlig. Men at det handler om økonomi er jeg ikke like enig i. Det å date en som er rik er jo også noe som er tiltrekkende for mange jenter, men når man først er i den situasjonen at man finner en på chat18club.com for eksempel og møter gjerne en som er eldre enn seg, så behøver det jo ikke å være en Sugar Daddy man møter. Og hvis det er det, hvis det er en mann som hjelper til økonomisk og gjør at man får det mer komfortabelt, så trenger jo ikke det å være noe negativt hvis man ikke ser på det som direkte betaling for sex. Selv om det er nettopp det mange gjør.

Det er det som er min erfaring ihvertfall. Man skal jo selvfølgelig ikke anbefale at jenter treffer eldre menn for pengene sin skyld, men det er faktisk mange jenter som meg som liker eldre menn og finner dem mer attraktive enn gutter på sin egen alder. For meg er faren nå at folk vil se på meg som en Sugar Baby når jeg holder min 20 år eldre kjæreste i hånden og det føles ikke alltid så godt kan jeg røpe.

beate

06.11.2016 kl.20:01

Jeg synes det er veldig uklare grenser mellom ren prostitusjon, tilfeldig sex og såkalt ekte kjærlighet. Endelig tror jeg ikke noen har mandat til å evaluere og dømme de andres miserable liv.Det er krevende nok å etterleve sin egen moral.

Gei Jan

06.11.2016 kl.20:03

Men du har jo vært en sugar mom for din X - kjøpte ikke du Ferrari eller noe sånt?

Pernille

06.11.2016 kl.20:06

Anti Fjas; jeg er 19 år, "typen" er 53. Jeg har mange år foran meg. Ellers finnes det jo Restylane og botox osv.

dag morten nielsen

06.11.2016 kl.20:18

Det er da synd at kjærligheten til seg selv blir svakere,det står da klart i budskapet at man skal elske seg selv og begjære sin neste,altså må kjemien stemme,helt og holdent uten at selve kroppen trenger forandres,det må da komme som en egen trengsel for forbedring, først for seg selv og så er det den som ikke forlangte det sin oppfattning, som blir det avgjørende i ettertid.altså kan det ende i brudd i forhold fordi man gjør seg ekstra fin,

Teorien

06.11.2016 kl.20:30

hmmm.. Skulle nesten tro at det var noe galt med prostitusjon? :S

TTA

06.11.2016 kl.20:33

Når du har rett så har du rett.

Heipådeg

06.11.2016 kl.20:37

Tviler sterkt på dette er ett stort problem.

Men disse datingsidene som florerer er vel ikke så mye bedre heller hvor man leser om sex etter 1 date ganske så ofte.

I 2016 så er vennesex og sex å 1 date like vanlig som det var uvanlig på 80 tallet.... Sex idag er bare ett ord og ikke noe man forbinder med forpliktelser dessverre...

Kåre Kanon

06.11.2016 kl.22:04

Dette er en utrolig morsom blogg. Jeg har faktisk ikke ord.

Kalle

06.11.2016 kl.22:55

Er så enig, må sile hele tiden for å se hvem som er ute etter pengene mine, og hvem som liker meg som person.

Det er mange grunner til å være skeptisk til jenter i dag.

Bajas

06.11.2016 kl.23:04

@Gold Digger:

Kim Kardashian er ikke akkurat noe godt eksempel på en gold digger. Hun har vokst opp med en sølvskje i munnen som følge av at hennes far var en fremgangsrik advokat og forretningsmann. Hun og hennes søsken har levd i luksus hele livet blant overklassen i Los Angeles-området. Hun trenger ikke Kanye West så mye for pengenes skyld, som hun trenger ham for å tiltrekke seg rampelyset. Det samme gjelder motsatt vei. Kanye West nyter også godt av oppmerksomheten hans kone tiltrekker seg. Ingen av dem er mer gold digger enn den andre.

Robbe

06.11.2016 kl.23:15

Er så himla glad for å være en voksen mann med kone, stasjonsvogn, hus og bikkje har jeg også. Om jeg skulle bli alene og brått befinne meg i en slik situasjon at man kunne blitt oppfattet som attraktiv for sugar babies, så ville jeg nok bare ledd av det hele da det faktisk må gå an å føre en fornuftig samtale med partneren uten at det føles som om man prater med datteren sin. Vet det er mange som ser på det som bevis for mandighet å få en yngre dame, men ærlig talt, hvor sykt er det ikke å være sammen med noen man like gjerne kunne vært forelderen til? Spesielt når man vet at det ikke er kjærlighet? Da kan man jo likevel gjerne kjøpe det man "trenger"

07.11.2016 kl.00:19

Alle som har penger kan aldri vite om en partner er mest interessert i pengene og det gode liv. Det må være vanskelig å finne noen hvor man vet pengene ikke er det viktigste, men kun en bonus. Det gjelder alle rike, også deg, din bror og far.. Sånn sett er det greit når de rike finner hverandre, da er det ikke for pengenes skyld :)

Petter

07.11.2016 kl.06:58

Når du fjernet silikonpuppene, er du sikker på at de ikke nappet ut deler av hjernen også.

Gi deg med dette våset

OlePitBull

07.11.2016 kl.07:58

Nå er det jo slik at menn er jegere og kvinner er sankere eller rettere sagt over i moderne tid:

Men jakter på penger og kvinner forbruker penger :)Det er en tankegang som har vart i 10.000 vis av år.

Mari

07.11.2016 kl.08:44

Tror mange unge jenter som får muligheten i ung alder blir med på karusellen. Det er status og gir en bekreftelse på at du er attraktiv og sexy, fordi disse Sugar daddys, de rike kan velge og vrake fra øverste hylle - og dem velger de jentene som er pene. Det gir sikkert en boost for selvtilliten å være den "utvalgte ". Og de får spandert på seg dyre ting, de blir behandlet som prinsesser, dyre reiser, smykker , klær, skjønnhetspleie og velvære , blomster etc. Og dem er begjært. Mange av disse jentene er elskerinner for en allerede gift mann, som kanskje til og med har barn. Jeg tror disse jentene føler seg spesielle og st dem får ett kick av å bli begjært og behandlet som en prinsesse, mot at dem kan gi mannen det han ønsker. De er attraktive og unge og gir god sex. Derfor får dem også alle disse dyre tingene, og blir behandlet som prinsesser . Det er en belønning for at dem gir mannen det han ønsker og liker.

Det sies jo at " kona får støvsuger, mens elskerinna får dyre smykker og middager ". Og menn med mye makt og penger har muligheten for å få det han vil - unge, attraktive jenter, som kan være spontane og morsomme , som ikke er fanget i hverdagen med hus og hjem/ jobb og sim maser og som kanskje ikke er så attraktiv lengre . Da er det lett å få seg ei ung elskerinne.

Dette er bare noen tanker jeg har rundt det. Jeg aner ikke hvordan/ hvorfor det er slik. Men jeg er veldig glad for at jeg ikke har en mann som er så rik at han skaffer seg en ung elskerinne som han spanderer dyre turer på og klær og div. Så bytter han henne etterhvert ut med en annen. Og kona hjemme er bare noen som er praktisk å være sammen med for å ta seg av barna, slik at han selv kan leve liv nr 2 med unge elskerinner og turer til utlandet. Huff, nei. Jeg har inntrykk av at mange av dem som er veldig rik bytter ut kona til fordel for ei yngre, når hun har passert en viss alder. Ikke alle. Men mange. Eller så har dem elskerinner i begynnelsen av 20 årene.

Jeg kan jo skjønne hvorfor jentene er med. Dem er ung og attraktiv og har muligheten for å feste å ha det gøy. Stifte familie og div kan dem gjøre senere. Bare se på alle Instagram kjendisene som har blitt kjente pga penger, jenter, dyre biler og ville fester. De jentene som får være med er på en måte spesielt utvalgte og dem er pene. Ikke bare kan dem feste og ha det gøy, men det blir også en bekreftelse på at dem er pene.

Jeg har sluttet å bry meg med dem som lever slik - det er deres liv. Jeg lever ett helt annet liv, og ikke har jeg noen gang hatt muligheten for å leve det livet dem gjør. Jeg orker ikke å bruke energi eller tid på å irriteremeg over andres levesett. Men jeg kan heller ikke si at jeg ikke ville gjort det samme om jeg hadde hatt muligheten som ung.

beate

07.11.2016 kl.08:48

Og snart er det en sugardaddy med sugarbaby som innehar verdens mektigste embede.

Tommy

07.11.2016 kl.09:11

Men du er jo sugar mom for Edvard. Skjønner du ikke det blir samma greia? Han får kjøre Bentley, fine biler bo i fint hus får fine klær av deg drar på flotte ferier.. Du investerer i firmaet hans... Hallo? Er ikke utenkelig han får månedslønn og. Alle som har masse penger son er samme atraktive mennesker UTEN penger faller i den katogorien. En boytoy rett og slett

PHANTOMBLUE

07.11.2016 kl.09:19

Godt innlegg.Men tenker det faller for døve ører.

Er som alt annet man advares mot når man er ung.Man hører ikke eter og regner med det skjer ikke med "meg".

Alle disse naken bildene som stadig havner på av-veie er jo et godt exempel på det.

Hedda

07.11.2016 kl.09:25

Hva synes du om mannlige gold-diggers? Yngre, menn som trekkes til en eldre kvinne med penger. Har du kjennskap til det?

Vanligvis er du jo så opptatt av ikke å dømme, alle står fritt til å velge, man bør stå utenfor boksen, være anderles og være gal. Ikke så tolerant lengre?

Frida

07.11.2016 kl.09:55

Hvem er du egentlig som kommer her med pekefingeren??

Trenger vi en moralens vokter som skal sifra hvordan andre skal leve sitt liv?

Har du virkelig noe med hvordan andre lever sitt liv??

Frida

07.11.2016 kl.10:11

Jeg har for øvrig skjønt at du ikke kommer til å svare meg på disse spørsmålene,kun og blott fordi at det evner du ikke!

Frida

07.11.2016 kl.10:15

Hvem er du egentlig som kommer her med pekefingeren??

Trenger vi en moralens vokter som skal sifra hvordan andre skal leve sitt liv?

Har du virkelig noe med hvordan andre lever sitt liv??

07.11.2016 kl.10:20

Hva synes du om at Sophie Elise vant i går?? Var du nominert?

Frida

07.11.2016 kl.10:23

Etter et kjapt Google søk på navnet ditt så skjønner jeg enda mindre av hva det er du langer ut etter...

Du er født inn i penger så det problemet hvil du aldri ha.Du har fikset alt på kroppen din,og ut fra Instagrammen din så e du KUN fokusert på utseendet.

Så NEI alt du sier her faller fullstendig flatt.Sorry!

Hedda

07.11.2016 kl.10:23

Enig med Frida. Her ble du svar skyldig.

Hvordan skal du klare tilværelsen i LA med slike holdinger og fordommer?

Frida

07.11.2016 kl.10:28

Hedda,ja jeg skjønner ikke poenget med slike innlegg i det hele tatt.

Og det virker enda dummere hvis hun ikke evner å svare på spørsmålene hun får....

Hedda

07.11.2016 kl.10:41

Enig, helt utrolig dårlig. Hvis man først får svar på sine kritiske innspill eller ber henne utdype hva hun mener, blir man beskyldt for å være tilhenger av jante-loven, er misunnelig mm. Det er verken indre sammenheng i argumenter, sammenblanding av sine egne meninger med det som er sitert, en eneste stor røre!

Bajas

07.11.2016 kl.10:46

Mannlige gold diggers, som Hedda over her nevner, faller inn under hva man i flere generasjoner har kalt gigolo, som igjen er den maskuline versjonen avledet fra den feminine varianten gigolette på fransk. Gold digger og sugar daddy er bare nyere engelskspråklige begreper for fenomener som har vært velkjent i generasjoner tilbake. Same shit, new wrapping. Forskjellen i dag fra tidligere er at vi nå stort sett bare suger til oss fremmedord fra engelsk.

07.11.2016 kl.11:21

Det eneste jeg ikke får til å stemme her er at du mener at du ikke har vært forfengelig i psyken, og DET er resultatet av at du har lagt deg under kniven? Selvfølgelig har man et "problem" eller svak selvfølelse dersom man velger å både betale en formue for nytt utseende, og i det hele tatt er villig til å gjøre noe så drastisk som å legge seg under kniven. Du får det ikke mer psykisk enn det :-)

West West

07.11.2016 kl.11:32

@Bajas

Hun spilte en pornofilm for å bli rik. Dette gav hun ut til pornonettsider med vilje for å bli populær. Med andre ord hun er en gold digger. I USA blir man rik og berømt av å være porno skuespiller. Bare søk opp Kim Kardashian på Pornhub, xxxvideo, redtube osv. Du finner porno filmen hennes overalt på nettet.

Playboy Mansion

07.11.2016 kl.11:38

Donald Trump og Hugh Hefner har hatt en del sugarbabes gjennom årene. Burde anmelde dem for kjøp av prostitusjon :D

Bajas

07.11.2016 kl.13:42

@West West:

Årsaken til at den amatørmessige pornofilmen med Kim Kardashian dukket opp på nettet var neppe at hun hadde sviktende økonomi. Familien var allerede rik. Robert Kardashian var tross alt god for flere titalls millioner dollar da han døde. At Kim Kardashian skal ha samtykket til at filmen skulle lekkes forblir bare ondsinnet, ubekreftet sladder inntil det dukker opp konkrete beviser som tilsier noe annet. Hvis det skulle stemme at hun selv har vært med på å spre filmen, var nok motivet for stuntet ment mer som et springbrett til oppmerksomhet og berømmelse i større grad enn bare penger i seg selv. Som sagt var hun allerede rik. Familien hennes har aldri stått i fare for å lide noen nød. Hun har alltid vært en velstående sosietetsjente med kjendiser både til far og stefar. Man blir heller ikke automatisk rik av å spille pornofilmer. Det er ikke nødvendigvis så godt betalt. Mange av pornostjernene i USA sitt motiv for å spille i pornofilmer er fordi det gjør dem mer ettertraktet som strippere og/eller eskortejenter. For mange av dem er det ren markedsføring. Det er mer penger å hente der enn i pornofilmer. Markedet er tross alt oversvømmet med gratis porno på nettet. Kardashians pornosnutt var bare en en-gangsforeteelse av amatørmessig art. Et privat opptak. Hadde hun ønsket å gjøre karriere i pornobransjen ville alle de store selskapene kastet seg over henne. En jente som henne kunne lett blitt en av de desidert største navnene i bransjen. Men den veien har hun jo aldri egentlig gått. Hennes forhold til pornobransjen er ikke sterkere enn f.eks Linni Meister sitt her hjemme i Norge.

Jendor

07.11.2016 kl.20:58

Det trengs bare 8,5 centimeter for å tilfredstille en kvinne.

Spiller ingen rolle om det er Visa eller Mastercard.

Frida

08.11.2016 kl.08:40

Hahahahaha,jeg ler meg i hjel.Herregud så patetisk å ikke svare på sitt eget blogginnlegg.Det ble vel for mye motstand,hahahahahahahah

Anonym_jenta

25.05.2017 kl.11:17

Hei Maria, jeg har oppdaget bloggen din for et par dager siden. Takk for at du sier sånne tabu ting rett ut. Interessant og provoserende. Og jeg er med på det du skriver om. Men et spørsmål til deg da. Hvordan etter din menning en ung jenta, som ble tiltrukket av en voksen og rik man, skal oppføre seg for å ikke ble satt i en "suggerbabe" boks.

Bør jeg stille mer spørsmål til meg selv? Hvorfor ble jeg tiltrukket av ham? Eller? Hva hvis jeg digger han sexuelt? Veldig. Må jeg Sette grensen og takke nei til alle hans invitasjoner? Så hvordan en ung jenta med utenlandsk bakgrunn, med PhD i matematikk fra UiB og jobb i akademia kan unngå å ble satt i en sånn jævlig hore boks?? Takk på forhånd.

Hilsen

Svetlana

Maria Erken Høili

26.05.2017 kl.11:47

Anonym_jenta: Hei. Jeg kan med korte trekk si at av biologisk sett tiltrekkes hunkjønn av autoritet eller kall det makt. MEN mange kvinner, særlig unge tror at penger er løsningen til lykke. Noe som ikke stemmer, om man kommer litt opp i årene og begynner å tenke over meningen med livet. Det kan godt hende dine intensjoner er kjærlighet? Men husk å skille mellom griskheten og ektehet;)

Skriv en ny kommentar

hits