Kvinner er farlige

Hei kjære lesere.

Bilderesultat for kvinner lurer menn

Kvinner er farlige.

Det begynner uskyldig som barn, der man snurrer pappen rundt lillefingeren, videre til at man i tenårene sjarmerer læreren for å få bedre karakterer, skriver en leser. Videre inn i voksenlivet er det vanskelig for meg å se at dette endrer seg noe særlig?

Jeg skal slå et salg for gutta, da mener jeg ikke Ottar gutta (Som jeg synes er direkte motbydelige) Men gutta i generell kontekst. Dere får svi mye unødig også. 

Kvinne er farlige fordi, vi er meget manipulerende og smarte når det gjelder å vite hvordan man kommer seg fremover i verden eller gjøre det som passer oss best i situasjonen, der det gjelder å få en viss kontroll eller holder gubben tilbake om det så er nødvendig. Mange av oss er fryktelig sjalu og eiersyke, derfor kan det i mange tilfeller gå fryktelig galt om mannen velger å forlate åstedet. 

Jeg ser parallelt hva kvinnene bedriver i Trump kampanjen, det er akkurat som det har blitt en smittsom sykdom som brer seg  fra USA og utover i hele verden, nå senest leste jeg at  tidligere Miss.Finnland (tilbake til 2006) har fått samme diagnose, det heter "hjelp, jeg har blitt tafset på av Donald Trump"

Det har blitt alt for enkelt for damene å manipulere gutta, jeg vet at mange damer oppfordrer til sex for så å bestemme seg for at det var mindre lurt dagen derpå å rope voldtekt, eller jeg var for full til å vite hva jeg gjorde. Misforstå meg jeg er for at kvinner snakker for å avverge virkelige overgrep, men nå synes jeg det hele går over stokk og stein. Jeg mener, jeg har selv aldri møtt en slik overgriper på min ferd gjennom livet, selv om jeg dog har møtt mange menn. 

Noen ganger lurer jeg på om det går sport i det? Kvinner er offeret, uansett historiens forløp. 

Jeg kan være enig i at gutta gjør mye rart, men noen ganger må man faktisk ta en fot i bakken og en finger i luften for å sjekke med deg selv om man gjør dette for egen vinning og samvittighet, eller om man rett og slett ønsker å skade noen unødig. Det har falt meg selv inn til tider, som en slik hevnreaksjon, men heldigvis har moralen holdt meg tilbake. 

Det blir for lett å skylle på andre når du selv har vært med på leken. Når det gjelder hevnpornosakene så vil jeg også i den forbindelse tillegget at ofrene har selv valgt å gjøre seg sårbare med å samtykke i å bli filmet, eller avbildet nakne. Dette er en bi -konsekvens av et dårlig valg. (Saker må selvfølgelig behandles og ses individuelt i alle tilfeller)

Mange bruker noe jeg vil betegne som psykopatiske metoder, sorry å si det gutta, men vi er hakke smartere en dere på dette feltet. Til å få viljen sin eller i verste tilfelle som vi ser med Trump her, skaffe seg en tittel eller presse for penger, mulig intensjonen er betalt for, for å sverte hele kampanjen for det sak skyld, jeg syne faktisk oppriktig synd på han. Han får unødig mye motbør.

Nå kommer vel dere med pekefingeren? 



Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

Maria.

 

23 kommentarer

27.10.2016 kl.15:56

Snakker du om deg selv, kvinner generellt...eller kvinnelige psykopater ?

Maria Erken Høili

27.10.2016 kl.19:51

Anonym: Hei, jeg snakker vel alltid i en generell kontekst med modifikasjoner, som jeg skriver har jeg personlig aldri opplevd krenkelser i forhold til seksualitet. Men jeg sier heller ikke at det ikke finnes. Det jeg vil frem til er at det er for enkelt og felle en mann rundt disse tema. Så handler det om å sette personlige grenser å si ifra før det går for langt å ikke i etterkant klage. Dette gjelder helt klart IKKE voldtektssaker eller overgrep, det er selvfølgelig helt forkastelig.

27.10.2016 kl.16:08

Du som ikke så redd for å si hva du mener.

Hva synes du om Sofie Elise-saken og Hemseldalsaken ?

Var de selv skyld i det ?

Maria Erken Høili

27.10.2016 kl.20:00

Anonym: Hei, når det gjelder Sophie så vet jeg ikke helt hva jeg skal mene. Det er et bilde som ble tatt under en seksuell setting, om hun samtykket eller ikke til det er det bare hun som vet. Men jeg tenker at mange vet at de enten blir filmet eller tatt bilde av, å da foreligger det alltid en fremtidig risiko. Sistnevnte sak vil jeg si at det IKKE er greit på noen mulig måte å dope ned og voldta. Jeg snakker i innlegget mitt om kvinner som angrer, eller var litt fullere en de skulle vært. De som bruker seksuell trakassering som hevn og de feminister som bare er ute etter bråk.

kyrre fjeldvik

27.10.2016 kl.17:16

Du har veldig mye rett, men det er selvsagt "politisk ukorrekt" å mene dette - som så mye annet.

Det mest "korrekte" er å stemple menn og gutter negativt.

Maria Erken Høili

27.10.2016 kl.20:04

kyrre fjeldvik: Vi lever i et samfunn der vi skal ha likerett og likestilling, dog er menn og kvinner forskjellig anlagt når det gjelder seksualitet, noe som fører til utfordringer. Jeg mener med dette innlegget at det som kanskje er ment som en enkle flørt fra en manns side, kan fort bli tolket fryktelig feil for en kvinne. Noen ganger må man som kvinne tåle litt mer og visa versa. Det er klart jeg kunne ropt høyt om seksuell taksering flere ganger om jeg ikke lite selvhøytidelig. Det blir så mye unødig bråk av ingenting som regel. Synes nå jeg da. Men helt klart at voldtekt eller overgrep uten samtykke er jeg helt klinkende klart imot,

Pippi Rødstrømpe

27.10.2016 kl.17:21

HVA!!!??? Hvordan dette kan komme fra en kvinne skjønner jeg ingenting av. Tenk på dine medsøstre, Maria! De er selvsagt i sin fulle rett til å anmelde for voldtekt om de skulle angre seg dagen derpå, skulle bare mangle. Rett og slett fordi denne angeren i seg selv demonstrerer et overgrep. Beviskravet burde uansett bortfalle i alle voldtektsaker, slik alle oss i det virkelige Ottar arbeider for. Husk at vi endelig har fått gjennomslag for uaktsom voldtekt som et juridisk begrep. Og når det gjelder denne ufyselige overgriperen Trump, er det å saksøke ham bare en naturlig måte å tjene opp sårt tiltrengte midler fra en som uansett har for mye i alle tilfelle, jeg er ikke i tvil om at hele Rødt er fullstendig enige i det. Han må i alle tilfelle motarbeides med alle midler, for han er ikke bare sexgal, men fordi USA endelig kan få en kvinne som president må alt være lov for å få det til. Og til de som ikke liker Hillary har jeg bare én ting å si, og det er at det er ikke viktig hva hun står for, det som betyr noe er at hun er kvinne. Da blir alle andre argumenter uvesentlige. Ikke protester, for vi har spraymaling nok.

Maria Erken Høili

27.10.2016 kl.20:10

Pippi Rødstrømpe: Hei, når det gjelder anger dagen derpå, er det overhode ikke voldtekt. Voldtekt er å bli tvunget til sex. Anger kan ikke demonstrere et overgrep her er vi fryktelig uenige. Om det er vold eller neddoping så helt klart ja, men man må jo passe på seg selv nok at man ikke drikker seg fra sans å samling og kanskje velger med seg en mann man ellers ikke ville ha gjort og har sex med han. Da er det ikke mannens feil? Det med Trump tror jeg ærlig talt handler om å sette søkelys på seg selv eller felle han etter oppdrag fra andre, jeg stemmer ikke på at mannen skal bli president altså, bare helt objektivt ment fra min side. Jeg synes Hillary skal vinne, men den med spraymaling tok jeg ikke?

Belinda.Dyveke

27.10.2016 kl.17:54

Alvorlig talt; du er på viddene! Det har vært mye skam forbundet med det å bli offer for seksuell trakassering, uansett av hvilken "grad". Det at noen tar til motmæle, gjør det gjerne enklere for andre som har vært offer for slik adferd, å stå fram også.

Du framstår både ignorant og arrogant. At du ikke har opplevd det, betyr ingenting. Det er (heldigvis!) mange som ikke har opplevd det. Vær du glad for det!

Vendela Kirsebom uttalte ikke at hun ble offer for fysisk trakassering, direkte (om jeg forsto det rett) men at hun ønsket flytte til annet bord (altså bort fra Trump) fordi språket hans var kvinnefiendtlig og nedverdigende.. Hun var tøff som ikke fant seg i det, og smilte som en idiot av drittpratet! Enhver voksen med hodet skrudd sånn noenlunde rett på, har ikke problemer med å forstå hennes reaksjon. Eller var den og fiendtlig?

Du trekker fram pappa; gunstig sammenlignet synes du? Må(tte) du finne deg i seksuelle tilnærmelser fra han om du skulle ha viljen din? Antagelig ikke. Trump er heller ikke disse kvinnenes far, som ønsker dem alt godt, fordi de er hans lille prinsesse. (Når det gjelder dèt: sjekk hva han uttaler om datteren..)

Nei - denne kommer du ikke langt med. Sett bort fra at du helt sikkert får masse støtte fra menn uten normale filtre.

At du ikke vil assosierse med mannegruppa Ottar, er rart: kvinnesynet ditt er jo på samme nivå som enkelte av medlemmene der.

Skuffende.

Helt korrekt

27.10.2016 kl.19:46

Maria, syns også dette går helt over stokk og stein.. Har da angret på ting jeg har gjort, men går ikke rundt og anmelder folk for det. Jenter er og skal spille offer i alle situasjoner. Ikke rart at de fleste saker blir henlagt! Dette ødelegger for de som faktigst HAR Blitt voldtatt! Stå på Maria, og ikke la deg kneble.:)

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:29

Helt korrekt: Det du sier er helt korrekt. Det kan få tilbakefall på de som faktisk er utsatt. Takk for fin forklaring.

Anonym

27.10.2016 kl.21:27

Veldig bra skrevet Maria! Du viser til både gjennomtenkte subjektive meninger samt synspunkt fra objektive standpunkt. Det er alltid to sider av en mynt, men enkelte tipper den ofte til sin favør. De fleste i kommentarfelte er som regel folk med noe ekstreme meninger da det ofte er de få og høylytte som tar seg tid til sånt, men vit at du skal være stolt over innlegget og ikke ta deg nær av negative. Ytringsfrihet er jo til for en grunn.

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:27

Anonym: Jo, takk fro dine ord:) Jeg synes ikke det er grit å rope ulv når det ikke er grunnlag nok for det, det blir for mye for min del. Men det er klart det skal være åpenhet rundt stygge saker slik at folk tørr å anmelde. Men å rope voldtekt fordi man angrer på sex man har vært med på, er tull og tøv.

Rune

28.10.2016 kl.21:02

Det har vært et likestillingskrav gjennom mange tiår at det er menn som skal vise hensyn til kvinner hele tide. Og skal vi være ærlige, har kvinner fått det slik de vil ha det, med myndighetenes hjelp, som vanlig.

Det er på tide at menn forlanger at kvinner blir litt mer "gentlewoman". Skulle faderimeg ikke være mye forlangt altså!

Anklagene mot Trump er bare smålige og lett gjennomskuelige, har ingen basis i virkeligheten og er rett og slett bare barnslige.

Kimberly

28.10.2016 kl.21:16

I livet mitt har eg lært at rasshøl finnes jevnt mellom kjønnene

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:21

Kimberly: Jo, det er nok sant. Akkurat som det er mye fine folk også. Men man må være litt tolerant, siden kvinner og menn ser på sex på 2 forskjellige måter. Men voldtekter og overgrep er IKKE greit.

kalle

28.10.2016 kl.23:58

Helt enig Maria, jeg tør ikke ha sex lenger etter at denne trenden startet.

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:20

kalle: Det kan jeg godt forstå. Men se det på en annen måte, mindre risk for kjønnssykdommer. Norge ligger på toppen der. Uff.

29.10.2016 kl.00:11

Hva skulle vi ha gjort uten Maria?

Vi hadde kommet til å være et land hvor vi stort sett hadde levd på steinaldervis. Så tusen takk Maria for at DU, akkurat DU, er den som skal være vår frelser og redningsdame.

Uten deg har nok verden gått ad undas!!

(((Det virker i allefall på meg som om at Maria mener hun har svar på alt....)))

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:19

Anonym: Regner med at dette var ironi:) Slik jeg tolker det i alle fall. Svar på alt vet jeg ikke, men jeg vet at jeg har rett til å mene hva jeg vil. Akkurat som alle andre. Jeg bare har mot nok til å si det høyt:)

PHANTOMBLUE

29.10.2016 kl.17:11

Veldig bra skrevet.

Jeg vet det var en advokat som tidligere i år(tror jeg)Mente vi brukte ordet voldtekt alt for løst,og derved utvannet ordets betydning.

Han mente man måtte skille mellom sex med bevisstløs person(=overgrep) og voldtekt.Altså tilfeller hvor man brukte vold eller trusler om vold for å tilegne seg sex.

Han ble ikke hørt,og ble nærmest angrepet av kvinnefronten.

Men virker som om vi er kommet i en situasjon i dag,hvor intet er kvinnes feil.Og det å være kvinne betyr automatisk at man er fraskrevet alt ansvar..

Så er enig i mye av dette du skriver her

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:17

PHANTOMBLUE: Hei, jeg er bare redd for at mange bruker ordene unødig, noe som er skadelig for mange menn. Det er helt soleklart at overgrep og voldtekter IKKE er akseptabelt. Men litt tafsing, jeg mener, det burde vi kunne finne oss i, særlig på byen.

PHANTOMBLUE

29.10.2016 kl.21:00

Joda,er enig med deg der,til en viss grad i allefall.

Det er lov å prøve seg, inntil man får beskjed om å stoppe.

Men jeg mener og at advokaten var inne på noe.

Joda både voldtekt og overgrep er uakseptabelt+ulovlig.

Men om personen er bevisstløs blir det ikke rett å bruke ordet voldtekt(Som advokaten sa) Overgep javisst,ulovlig absolutt.

Men det er ikke brukt vold.

Ved at man da slenger ordet voldtekt på bordet i alle slags sammenhenger,gjør at mann vanner ut ordet. Omtrent som begrepet rasisme og rasist er blitt.

Skriv en ny kommentar

hits