Rike svin får ikke selge ting på Finn.no

Hei kjære lesere.

Du skal ikke få noe om du har noe. Sosialismen i høysete.

Jeg følte det var riktig å kommentere denne saken "MARIUS BORG HØIBY SELGER LUKSUSVARER PÅ FINN" siden jeg fikk lignende reaksjoner i mitt innlegg forrige uke "Jeg rydder i klesskapet"

Jeg solgte 4 forundringspakker på finn.no av en totalverdi 47.500 kr.

Som Marius fikk jeg massiv kritikk når jeg solgte luksusvarer for svimlende summer og avisene var ikke nådige i vinklingen om hvordan dette ble fremstilt. Mange der ute mente at jeg var kvalm som i det hele tatt solgte noe som helst fordi jeg hadde nok fra før av og ikke gav det bort isteden, det ble massivt press på at jeg skulle gi alt til av genererte midler gjennom salgene til veldedighet fordi jeg var så jævla rik. Stigmatiserende og stygge reaksjoner. Jeg synes jo i utgangspunktet alle har like rettigheter til å selge tingene sine i et åpent marked? Finn.no er en åpen markedsplass på nett som gir folk mulighet til å selge og kjøpe produkter, jeg minner også om at det er ingen tvang til verken å lese eller kjøpe noe som helst om man ikke vil. For min del fikk jeg solgt alt i rekordfart, fordi det er et marked der ute som setter pris på både gjenbruk og kjøp av billigere luksusvare. Tenk dere selv å få mulighet til å kjøpe ting man kanskje har ønsket seg men ikke hatt råd til å kjøpe, det burde jo strengt talt være greit? Synes dere ikke?

Eller er det bare slik at rike svin ikke får selge ting på Finn.no?

Det er vel ikke lenge før folk ber bemidlede mennesker gi bort alt man har, fordi Ola og Kari der ute ikke har det selv. Jeg burde vel ha gitt bort huset mitt også kanskje? Nei, nå tuller jeg litt, men dere skjønner tegningen.

Om irritasjonen til at det er en kongelig som selger, så minner jeg om at det er vi som mennesker i Norges land som har valgt å ha et kongehus, så vi hiver penger etter hvert eneste år. Så jeg mener, om problemet er det at misunnelsen råder, så burde vi kanskje ta problemet med roten og røske opp i kongehuset.

I dagens avis i front på NA, leser jeg innlegget til pappahjerte "JA, VI ELSKER ARVEKLÆR" med 800 liker kommentarer. Det han forteller om at det er en myte at gjenbruk er for fattigfolk, jeg mener. Hvor stor dobbeltmoral skal vi akseptere at samfunnet skal ha i disse tilfeller? Kan man liksom bare selge om man er mindre bemidlet?

Jeg har selv gitt masse, da mener jeg enorme mengder til både veldedighet, venner og familie. Så har jeg beholdt noe, som jeg valgte å selge. Så hva er grunnlaget for at ikke det er ok, i et fritt marked?



Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

Maria.

54 kommentarer

25.10.2016 kl.17:58

Du? Det det ble reagert på var at annonsen ble linket opp mot slottet som salgsadresse....

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.18:06

Anonym: Så du mener at det kun derfor det vekker oppsikt?

Clearly

25.10.2016 kl.18:04

Det må være svært misunnelige folk som kritiserer disse "rike svina". Sannsynligvis er dette ekstrem-sosialister som mener at det burde bli kriminelt å kjøpe og selge Mercedes og andre dyre varer her i Norge. Kanskje dem vil foreslå å kun tillate varer fra finn.no? Slike mennesker som ikke unner andre enn seg selv luksus i hverdagen, bare mer regninger og høyere avgifter på alt. Slike mennesker som aldri klarer å oppnå noe i livet, det eneste dem klarer er å baksnakke og slenge skit om folk som har kjukkere lommebok enn dem selv. Rike folk ble nok ikke rike ved å spy ut galle konstant, men det har ikke disse "ekspertene" (moralistene) evner til å skjønne.

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.19:22

Clearly: Jeg har personlig aldri forstått meg på denne misunnelsen. Det er jo flere ting i livet en rikdom man kan være misunnelige på mener jeg. Tror det handler om fokus. Fokuserer man innad blir man mindre opptatt av ytrefaktorer. Noe som er meget hensiktsmessig for suksess;)

Clearly

25.10.2016 kl.18:07

Beklager mente: "Kanskje dem vil foreslå å kun tillate nedprompa varer fra loppemarked på finn.no?" Hehe litt humor da :)

25.10.2016 kl.18:21

Tror absolutt at grunnen til reaksjonene var grunnet slottet som salgsadresse. Han har jo aldri bodd der!!

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.19:19

Anonym: Mulig du har rett men det er fordømmingen jeg reagerer på?

Mark

25.10.2016 kl.18:26

Sosialismen i et nøtteskall.

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.19:14

Mark: Jepp;)

Daniel

25.10.2016 kl.18:37

Merkelig innlegg. Clickbait? Dette handler ikke om rike folk i det hele tatt. Marius er ikke rik. Det er heller ikke foreldrene hans, Märtha og Morten.

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.19:14

Daniel: Hensikten er at han går under den kategori grunnet familien.

ACAB

25.10.2016 kl.19:06

er du singel eller ?

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.19:13

ACAB: Nei.

ACAB

25.10.2016 kl.19:25

synd for meg, synd for deg :)

25.10.2016 kl.19:42

Kanskje Finn burde ha et filter for sosialister så de slipper å se at noen selger dyre ting.

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.20:20

Anonym: Jeg ville vel tro at folk selv kunne styre vekk fra ting som er skadelig eller irriterende for de å lese. Men jeg ser jo her at dette ikke er tilfelle:)

25.10.2016 kl.19:51

Innmari fin leppestift! Blir glad hvis du kan fortelle hvilken det er! 😄

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.20:21

Anonym: Hei, det var det da, du husker jeg dessverre ikke. Bilde er gammelt:)

Sånn er en bipolar

25.10.2016 kl.19:56

En bipolar, tror den er noe den ikke er, den sammenlingner ofte seg selv med kongelige, eller tror de er kjendiser, en bipolar, sløser penger i øst og vest, en bipolar, lager alltid luftslott i forhold til ting den driver med.

en bipolar, som Maria Høili, er alltid til stor skuffelse både for seg selv, sin familie, og venner.

bloggen til Høili da, er en orgie i psykiatri, fordi jeg vet psykiatrihistorien din, er det en glede å lese bloggen din og se sykdommen din utvikler seg, det er et studie uten like.

ha en god kveld og en fortsatt god dag i morgen hvis du får til.

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.20:25

Sånn er en bipolar: Ja, er det ikke gøy:), Det er ikke sunt for deg å lese hva jeg skriver om du ikke takler det for egen del. Bare godt ment fra min side. Det er vanskelig å knekke en som aldri gir seg, men det skjønner du sikkert etterhvert, forhåpentligvis. Dessuten hadde det vært nydelig å ha diagnosen å lene seg på hver gang jeg gjør noe galt vet du:) Neida, er bare meg selv, som alltid, det er herlig, du burde prøve det samme:)

Per

25.10.2016 kl.20:04

ACAB - tror nok det kun er synd for deg.

Skulle ikke du til USA og bli litt borte? Hvis du ikke skjønte at saken dreide seg om bruken av Slottet som adresse og henteadresse så blir jeg overrasket. Rik er han vel heller ikke - kofferten var vel en smøregave til moren. Tipper også at man ikke får med kvittering på betalte 4200,- for verkstedoppholdet.

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.20:26

Per: Hei, saken er stigmatiserende. Det er du vel enig i? Du kan godt si at det omhandlet misbruk av kongelig adresse, men det hele bunner i at det var akkurat han som solgte luksusvarer.

25.10.2016 kl.20:11

Og Marius er dessuten ikke kongelig...

Maria Erken Høili

25.10.2016 kl.20:27

Anonym: Av kongelig familie, dere skjønner poenget:)

Arne

25.10.2016 kl.20:53

Så vidt jeg vet er ikke Høiby slekten akkurat rik! Noe som betyr at det er våre skattepenger han selger unna for å berike seg selv!!!!

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:22

Arne: Jeg tenker at det er selve stigmatiseringen rundt tema, hadde han ikke vært kjent pga kongeslekten hadde dette ikke blitt noen sak, hadde det vel?

ACAB

25.10.2016 kl.21:04

hei per ...

hadet per ..

hvis du får til....

25.10.2016 kl.21:09

Du er jo nå i din maniske del av din depresjon, det fører jo til visse ting det....

Hvis du vil, kan jeg fortelle deg fremtiden din Maria høili

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:23

hvis du får til....: Herregud, jaja, du får tro det da.

m

25.10.2016 kl.21:21

Søster Maria, tror du det finnes et liv etter dette livet?

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:23

m: Det omhandler vel ikke dette tema akkurat?

Heman

25.10.2016 kl.21:58

Når han så til de grader har fått sølvskjeen gjennomm inngifte av søsteren, det er åpenbart en gave, så er det skikkelig kvalmt. Han er ikke rik, hverken han eller slekten hans. Enda et Høiby avkom som skamløst lever på kongefamilien. Kan en av de mest utagerende jentene i KSA bli dronning bør monarkiet avskaffes

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:24

Heman: Hvorfor skal han skamme seg? Alle bruker det markedsføring som kan føre til mest mulig i egen lomme, slik er vi bygget som mennesker. Er du ikke enig i det?

Jesus Kaktus Jahvesen

25.10.2016 kl.23:51

@m:

Når livet er over tar man plass ved langbordet, for da skal det drekkes mjød i Valhall til ragnarok og himmelen faller ned!

Bob

26.10.2016 kl.01:04

Dette handler ikke om missunnelse, men er en visualisering av hva skattebetalernes penger går til OG i tillegg en åpenbar bruk av ufortjent "status" og adressebløff for å heve prisen.

Poenget er ikke at han er rik (eller stefaren, egentlig som moren giftet seg til penger og tittel og privilegier sammen med). Poenget er hvordan han har blitt rik: På mine og dine skattekroner. Det er altså alle som jobber og sliter og skatter på hver eneste krone som har betalt disse varene han selger (er de en gratis gave er det akkurat det samme: den norske skattebetaleren er sponsoren bak kongehuset som har gitt de midler og lovhjemmel til å oppnå sin posisjon).

Under normale omstendigheter hadde Marius antageligvis vært sønn til en under snittet bemidlet mor nesten uten utdannelse og en vanlig fyr. Nå har han åpenbart et overskudd på skattebetalerfinansierte luksusgoder han ikke har jobbet et slag for å få.

OG i tillegg prøver han åpenbart å benytte sin mor som er inngiftet i kongefamilien`s kjendisstatus og slottets noe fornemme adresse (hvor han ikke en gang bor) til å få opp prisen...

Dette handler ikke om misunnelse dette handler om at Marius åpenbart ødsler med pengene Ola Nordmann har jobbet i en ordentlig jobb for, uten og på noen som helst måte å selv ha jobbet (med arbeid med en slik verdi) og deretter forsøker å benytte status for å heve prisen.

Dette er vel verdt å reagere på og nok et glimrende argument for hvorfor ingen i et liberalt vestlig demokrati bør kunne arve makt og privilegier (og markedsverdi) når staten tar reginga. At monarkiet må avskaffes er mer og mer åpenbart etterhvert som snusket kommer mer og mer frem...

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:28

Bob: Helt enig med deg at monarkiet er bortkastede penger. Bare å røske det vekk, dette tjener ingen, bortsett fra kongefamilien vel å merke. Om folket tar dette som en fornærmelse, at han selger luksusvarer og bruker kongefamiliens navn, vil jeg påstå at det er andre ting som er mer sløsing med skattebetalernes innbetalinger, hva med trygdesvindlere? Eller ikke innvandrere som gidder å jobber å snylter på samfunnet? Grrrrr.

ann

26.10.2016 kl.01:22

Hvis du, Maria Høili, har forstått et poeng, så har de fleste her tenkt dypere og lengre for lengst. Dermed blir det en stor utfordring for de fleste å misunne deg materielle goder. Tror de fleste her håper at arvede penger kan kompensere deg for åpenbart manglende evner.

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:29

ann: Det er din mening. Hva jeg mangler av evner må du utdype litt nærmere.

Robbe

26.10.2016 kl.07:12

Hei, det er vel det faktum at han bruker slottet som adresse som gjør dette litt usmakelig. Når det gjelder hvorvidt det kun er de mindre bemidlede som kan selge ting på finn så sier det seg selv at det er det jo selvsagt ikke. Det at mange mente og sikkert fortsatt mener du skulle gitt bort det du ikke trenger lenger handler nok kun om misunnelse og det igjen er en ekstrem destruktiv kraft. Synes det er topp at man selger det man ikke lenger trenger på steder som finn og mener man selv må bestemme hvorvidt man ønsker å gi ting bort istedenfor. At du har og har gitt bort mye tviler jeg ikke på og synes det burde være unødvendig at du i det hele tatt må si det høyt. Det neste blir vel at mobben krever kvittering fra deg som bevis på din gavmilde side. Synes du får litt vel mye merkelig kritikk, men noe må man vel regne med når man er rimelig frittalende. Er definitivt ikke enig med deg i alt du mener, men det er din soleklare rett å mene det du mener og det å bruke både ufint språk og andre merkelige tåpelige metoder for å kneble deg blir bare latterlig. Selv om du har penger så har du selvsagt all rett til å være engasjert. Angående det med pappahjerte og arveklær så synes jeg det er en genial idè for hvorfor skal man på død og liv bidra til en villere og villere kjøpekarusell når det gjelder små barn, tviler på at små barn bryr seg så veldig mye om noen har brukt klærne før. Dette var første kommentar fra meg og den ble litt lang, men sånn er det. Ha en flott dag ☺

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:32

Robbe: Hei, fint at du er enig i førstnevnte. Når det gjelde hvorfor jeg sier ting høyt er det basert på beskyldningsgrunnlag, jeg må jo få lov til å svare for meg? Nok om det. Jeg er helt enig om arve klær jeg, det var bare dette med dobbeltmoralen jeg måtte trekke inn for å sette ting på spissen:)

Milla

26.10.2016 kl.09:06

Syntes det er fint at fattig som rik selger ting på finn det viser at det er gode verdier der ute, ikke bare et bruk og kast samfunn :) Men er vanskelig å gjøre noe rett om man har et kjent navn, da skal pressen ofte trykke deg ned og vri og vrenge på alt man gjør og sier ofte negativt. Man kan diskutere i det høye og vide om de kongelige. Hadde de alltid gått i klær fra plasser som Hennes sånt hadde de vert for borgerlige, går det i dyre designer kjoler bruker de for mye penger.. dammed if you do.. dammed if you dont..

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:35

Milla: Helt enig med deg her:)

Øyvind

26.10.2016 kl.09:23

Her blandes barter og snørr. Jeg tror ikke, nei jeg vet, at du ikke blir reagert på like kraftig som den offentlige personen. At noen selger brukte truser på Finn vekker kanskje bare litt grøss, men når en offentlig person og prins kvitter seg med ting på denne måten åpner det for heeeelt andre diskusjoner som kongehus, muligheter for korrupsjon, kongens nyttårstale, fattige og om apanasjen er for lav, all den tid de må selge unna i stedet for å leve slik de preker.

Hverken du eller noen i kongehuset er et offer i disse to helt forskjellige oppslagene. Det eneste dere har til felles er Finn.no.

Det er mulig å drive gjenbruk uten å selge. Jeg kan forstå at du ønsker å selge, men har litt mer problemer å se at dannelsesreisen til kronprinsparet har båret frukter.

Nye og gamle penger, nye og gamle penger...

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:38

Øyvind: Hei, det er i logikken ikke noe som heter gamle penger, penger kommer av noe, det er jeg enig i men de består. Ja, jeg balndet litt sammen. Men stigmatiseringen har samme utfall. BTW selger ikke truser på finn, det var klær:) Å det er helt fritt å lese mine blogger når det gjelder salg, jeg vil likevel tilføye at jeg aldri hadde gjort dette om det ikke var i veldedighetens navn:)

Petter H

26.10.2016 kl.09:28

Hei,

Jeg er stort sett alltid enig med deg, og seff må du få lov til å selge hva du vil,når du vil.

Men her er du helt på bærtur.

Partysvensken Marius selger ting han har kjøpt på skattebetalernes regning, det er våre fucking penger!

At han i tillegg oppgir slottet som adresse for å provosere gjør ikke saken bedre..

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.09:34

Petter H: Hvordan vet vi at det er våre penger? Vi har valgt å gi bort penger til slottet, hvordan de disponerer midlene, tror jeg ikke vi vil vite. Der er det nok mye svinn. Hører i dag at krompen har 9 mill i fond og sitter på mange privatboliger, så sånn bruker vi skattepenger.

Sajber

26.10.2016 kl.10:28

Du bommer Maria. Dette dreier seg hverken om misunnelse eller rikdom.

Rolness oppsummerer hykleriet bra når han bruker kongens egne ord.

Marius Høyby er vel mer enn kostbar sosialklient enn en "riking".

Nysgjerrig på hvilke penger som betalte Ari millionvilla.

Tror du det var hans bragder som porselensmaler eller forfatter som betalte for villaen?

Dette vise bare hvor absurd det er å ha et kongehus i 2016.

Et symbol på enevelde og diktatur som hører hjemme i historiebøkene.

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.10:57

Sajber: Fryktelig enig med deg, jeg ønsket med innlegget å legge fokus på nettopp avvikling av kongehuset, i samme omgang stigmatisering. Det er bra at folk reagerer synes nå jeg:)

Herman

26.10.2016 kl.11:44

Bare drit i disse sosialistene. Håpløse mennesker.

Maria Erken Høili

26.10.2016 kl.13:49

Herman: Det er greit at folk er forskjellige, men om man ønsker endring er det en god ide å spørre seg selv om man ville at noen skulle utsette deg personlig for det. Svarene på dette er som regel nei. Litt innviklet men håper du forstod:)

Hanne

26.10.2016 kl.23:49

Synst det var helt suverent at Maria valgte og selge klær på finn.no ) Det så skremmer meg er dere som slenger med leppa og er så grøne av misunnelse at dere må skriver så mye stygge / syke ting til Maria !! Herregud er det mulig. Skjerp dere folkens og pass deres Egenes saker! Maria er en vakker dame og et godt forbilder for oss mange ) så folkens : Ta heller og Framsnakk enn og Baksnakk :)

June

29.10.2016 kl.18:13

Hei, forskjellen på dine varer og Marius sine er at du har fått pengene dine av familie eller tjent de selv, denne Marius har ikke tjent de selv eller fått de av en far som har tjent de på en vanelig jobb. Han har fått disse luksusvarene av det norske folk inkludert dine skattepenger. Jeg synes ikke noe om slikt sløseri og jeg vil heller at kongefamilien skal bruke de pengene de får av den norske stat til andre ting enn LV kofferter til

Marius.

Du på den andre side har rett til å selge dine ting akkurat som du vil men det er ikke det norske folk som har dirkete betalt for det heller :-)

Maria Erken Høili

29.10.2016 kl.18:16

June: Hei June. Hvordan vet vi at det er skattebetalerene som har betalt for den? Om det så er tilfellet er det mye sløseri generelt i kongefamilien. Mener at jeg så her om dagen at Marius kjørte en ganske rå bil også.

June

29.10.2016 kl.20:39

Jeg synes det generelt er mye sløseri i kongefamilien.

Ta bare garderoben til Mette Marit.

Eller luksusen de lever i.

Jeg synes faktisk de skulle solgt alle de dyre tingene sine som du og gitt til noen som er svakere stilt.

Jeg er skikkelig imponert over at du får inn så mye penger og donerer de til veldedighet 👍👍 det burde Marius også kanskje gjort når han er så vellstående at han har en koffert til 18000.-

Skriv en ny kommentar

hits