Offentlig mobbing!

Hei kjære lesere.

For noen uker siden gikk jeg hardt ut mot Adrian Lorentsson som er leder for mental helse ungdom. Grunnen er at han laget et ufyselig parodi av meg på you tube i forbindelse  med at jeg delte noe svært personlig i blogginnlegget det er vondt å være rik. Parodien kan du se her. For meg er det ikke pengene som er vonde men måten jeg har blitt behandlet på fordi jeg har penger. Dette kommer meget tydelig frem i innlegget mitt. Jeg med flere sendte inn klager til mental helse for ungdom og bad de fjerne dette innlegget fra youtube, slik at vi kunne legge saken dø, jeg henvender meg til  Adrian Wilhelm Kjølø Tollefsen Generalsekretær |Secretary-General i Mental Helse Ungdom, som ikke engang tar seg tid til å svare meg på min mail. For meg sier det hvor useriøst denne  organisasjonen opererer og svekker min tillitt. Når man mobber offentlig på denne måten, med ingen annen intensjon en å lage underholdning og være ufyselig for så vise seg å være ledere i slike organisasjon, der man faktisk skal få hjelp for psykiske problemer er dette for meg helt uforståelig. Vi var i et lite hangemeng i innlegget til side 2  for 14 dager siden og fortsatt har jeg verken motatt en unnskylding eller sletting av you tube klippet. 

Jeg vil gjerne høre deres mening om hva dere tenker om offentlig mobbing og legger ved noen kommentarer fra videoen som han publisert her:

BukkenFor 7 mnd siden

Herregud hvor morsomt :'D Vi trenger flere som deg på tuben :D

Adrian LorentssonFor 6 mnd siden

+Bukken Hey! Takk :)

PsychobingoFor 1 uke siden

Nei, det gjør vi ikke. Maria Høilis budskap tatt i betraktning, så blir ingenting bedre av slike ukontrollerte raseriutbrudd. Ord får ikke mer betydning bare fordi man roper. Og som nevnt under meg her, som leder av mental helse for ungdom er du på syltynn is her. Ikke er det morsomt, ikke er det korrekt måte å håndtere temaet på - og dersom du virkelig har noe vettugt å si får du holde personangrep utenfor.

Speedy6617For 1 uke siden

Si meg. Er det greit at en leder for mental helse ungdom bagatelliserer andres mentale problemer? Til en som har selv blitt mobbet så faller du lett i fella selv.

Om du skal klare jobben din fremover burde du helt klart bli mere åpen for at andre mennesker kjapt kan få utfordringer også.

Animal LoverFor 1 uke siden

Du er jo rett og slett en mobber. Ikke mer å si om deg. Trodde de som led av eller kjempet mot psykisk sykdom hadde bedre ting å holde på med enn å psyke andre ned.

Christine Isabell AagedalFor 1 uke siden

Det er jeg helt enig om.Ingen skal bli sett ned på,man kan aldri vite hva personen sliter med!!Blir ubeskrivelig sint over URETTFERDIG BEHANDLING 😝😝

magr187For 1 uke siden

Så det du mener, er at å være rik betyr kun velstand og ikke kan ha psykiske plager? Dette hadde vært helt innenfor å lage dette innlegget om du hadde vært en vanlig mann i gata, men du er for faen meg en leder i mental helse ungdom! Hvordan tror du mennesker som sliter, som har lyst til å fortelle sin historie i offentligheten velger å droppe det fordi de er redd for nettopp slik respons som du kommer med her? Fra en person som arbeider MED mental helse... Tygg på den.

Animal LoverFor 1 uke siden

Denne fyren burde sparkes.. feil mann på feil sted.. han mobber jo selv, dette er helt forrykt

ThomasKPFor 1 uke siden

Maria er tragisk, men du er jo  faen meg ikke et hakk bedre selv, dust!

jostein sørgårdFor 2 uker siden

Adrian Lorentsson, lederen av Mental Helse Ungdom og hans fortreffelige arbeid mot ungdom med selvmordstanker. #statsfinansiert #nettmobbing

Animal LoverFor 1 uke siden

Har du hørt om janteloven? Hvor mange har ikke den tatt knekken på? Er det galt å være rik? Vet du hvor mange arbeidsplasser de rike skaper? Er du klar over hvilken grunnleggende funksjon de har i samfunnet? All respekt til ditt utrettelige arbeid for de mentalt syke. Men dette er unyansert. Du mener godt, men du tar så feil. Tenk litt lenger .. husker du rike " vaske - bakke"? Les litt om han du.. rik og deppa.. les deg litt opp og lykke til

Ry yrFor 1 uke siden

stå på !

Animal LoverFor 1 uke siden

Du mobber... dette er mobbing... tror du seriøst at penger medfører at folk ikke kan føle på vonde følelser? Å bli sveket? Å ha dårlig selvbilde? Se seg i speilet og hate det man ser? Ekle kommentarer fra sjalu mennesker? Er rike folk spart sykdom i nære relasjoner? Er rike folk spart tomhetsfølelse? Diagnoser?

Det er nesten vanskelkg å tro du har den rollen du har. Jeg opplever deg som en mobbet, utfra denne videoen. Tror ikke M.Høili trenger skrive svada for å trekke lesere, hun har allerede nok penger.

tspetertimeFor 1 uke siden

Haha, fy faen så ufyselig du er. Leder i Mental Helse Ungdom jobber aktivt for å tråkke på andres mentale helse fordi problemene er forskjellig fra det man er vant til å høre om? Anbefaler deg å slette dette oppgulpet av en video. Dette må være noe av det stusseligste jeg har sett.

xRevry - Norsk GamingFor 7 mnd siden

Da er du venn med meg!

Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

Maria.

 

 

.

30 kommentarer

Marius Flugsrud

17.10.2016 kl.14:52

Støtter deg angående dette. Helt enig i at det var utrolig respektløst og uprofesjonelt av en som kaller seg "Leder for Mental Helse Ungdom".

Kanskje dette er å ta i litt mye, men synes nesten han burde blitt fratatt stillingen sin, om permanent er litt i overkant i hvert fall midlertidig. En leder av en organisasjon skal IKKE lage en parodi på bekostning av enkeltpersoners "ulykke" (fant ikke noen bedre måte å si det på).

Ha en fin uke, og håper ting ordner seg. :)

Marius

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.17:50

Marius Flugsrud: Hei, Takk for støtte:) Jeg er 100% enig med deg:) Ha en fin uke selv:) M

Jupp

17.10.2016 kl.14:57

Du får trøste deg med at fyren har driti fullstendig på draget...med tanke på at han er et mobbeoffer selv..og leder for Mental helse. Noen mennesker ( ikke så rent få ) vil dessverre ende opp med bl.a. dårlig utviklet empati og dårlig innsikt i voksen alder pga vanskelig oppvekst. Det finnes mange personlighetsforstyrrelser, og noen av dem er mindre " pene", så kanskje han har et snev , eller to, av sånt, så det kan jo forklare hans mobbing av deg.

Psykisk sykdom kan ramme hvem som helst, og årsakene kan være mange.

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.17:50

Jupp: Hei.Takk for forståelse:) Jeg trøster meg egentlig ikke med at han har vært et mobbeoffer selv, jeg synes det er skremmende at et menneske med en slik innstilling til medmennesker han overhode ikke kjenner, skal ytre seg på denne måten? Hva med alle ungdommene han skal behandle? Hva skjer om han ikke liker noen av de, skal de mobbes da? Eller er det bare forbeholdt offentlige personer? Ikke vet jeg. M

Kjersti

17.10.2016 kl.16:08

Hei. Psykisk lidelse rammer blindt og på tross av økonomisk rikdom. Men jeg ville uten tvil heller vært syk og rik enn syk og i tillegg slitt med å få endene til å møtes. Det tror jeg alle ville ha valgt? Og hvis ikke, finnes det vel løsninger for å bli kvitt rikdom, eller ihvertfall å la være å benytte seg av den? Innlegget ditt om at det er vanskelig å være rik, synes jeg derfor var så ubegripelig og nærmest provoserende stupid at jeg må si meg enig med Adrian Lorentsson. Men jeg skjønner at du blir lei deg for å bli harselert med. Og jeg er nok litt enig med deg i at Lorentsson burde ha vært forsiktigere - posisjonen sin tatt i betraktning. Han kunne ha sagt det samme på en høfligere og vennligere måte!

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.17:46

Kjersti: Hei:) Det han parodierer er jo utelukkende ren mobbing. Hele poenget mitt med innlegget, var at det er nettopp pengene som har gjort meg til et mobbeoffer, dette synes jeg er meget synd, at folk ikke evner å gå i dypet å se budskapet bak. Derfor formulerte jeg det med overskriften. Det handlet ikke om sammenligningsgrunnlag. Jeg sliter med psykiske lidelser selv, så at jeg ikke får lov til å fortelle årsaken til at jeg sliter så blir det hele banalt. M

17.10.2016 kl.16:15

Jeg er 100% enig med overstående!

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.17:51

Hei:) Du er enig med hun under så samme svar til deg:) M

17.10.2016 kl.16:23

Skjønner du reagerer, men : Du mobber tilbake!

Og i et MYE større fora !!

Kan ikke se at du er noe bedre enn han...

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.17:41

Anonym: Hei, hvor mobber jeg?

Kjersti

17.10.2016 kl.16:53

Oj, Maria, nå leste jeg at du i ditt innlegg av 3.10. spør om du skal kalle Lorentsson en feit jævel! Du svarer altså på hans kritikk av, og harselering med, dine ytringer med å gå løs på UTSEENDET hans! Hva i all verden!? DET kaller jeg lavmål og mobbing!

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.17:41

Kjersti: Hei:) Jeg mente følgende, OM jeg hadde kalt deg en feit jævel hvordan hadde du følt det da? Jeg kaller ikke, det var hypotetisk ment fra min side. M

Kjersti

17.10.2016 kl.18:02

Åja, du kalte ham ikke en feit jævel, du bare spurte hva han ville følt OM du kalte ham en feit jævel! Da er jo alt i sin skjønneste orden 😂

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.18:21

Kjersti: Ja, fra min side er det det:) M

FranZ

17.10.2016 kl.18:10

Hva om jeg sa du blir ikke "mobbet" pga av pengene dine, men måten du framstiller deg på? tror nok de fleste med masse penger ser på det som en positiv ting som ikke har medført seg så veldig mye negativt..

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.18:21

FranZ: Hei, så du budskapet i innlegget? Det handler ikke om overflate, men årsak effekt. M

17.10.2016 kl.18:21

Du tråkker på alt som er av mennesker du, du tråkker på familien din i form av blogg, du tråkker på folk i kommentarfelt som har meninger du ikke liker, til å tråkke på denne personen ved det du har lagt ut nå, du tråkker på de feite imorgen har du funnet noen andre å tråkke på, og slik har du vært hele livet ditt....

Hvis du selv ikke ser hva du driver med i bloggen du har skrevet nå så anbefaler jeg deg å oppsøke hjelp.

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.18:29

Anonym: Hei, ærlig talt. Jeg tråkker da ikke på noen. Men jeg er vel ikke den lille jenta som setter meg ned å holder kjeft når jeg mener noe. Nei, slik skal det ikke være, jeg svarer alle jeg kan på kommentarer, om du kaller det å tråkke på at jeg ikke er enig med de uenige, så skjønner jeg ingenting. Dette er en blogg med meninger. M

Slem er du

17.10.2016 kl.18:28

du tråkker tilogmed på, en organisasjon som mental helse,som har hjulpet mange mennesker jeg fatter ikke at det er mulig.

Går det bra med Maria Høili?

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.18:34

Slem er du: Hei, anbefaler deg å holde deg til en alias, slik at ikke folk oppfatter deg som forskjellige personer som kommenterer. Jeg må få være ærlig selv om Organisasjonen hjelper mange. Man kan ikke oppfører seg som en uansvarlig offentlig mobber for det. Ja, takk det går fint med meg. M

BuddicDim

17.10.2016 kl.18:29

Den parodien var et laverestående forsøk på hersketeknikk.

Forsto poenget ditt Maria. Han er i feil jobb..

Snart jul :)

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.18:32

BuddicDim: Takk for det:) JA, jeg synes det var pinlig unødvendig og tillitssvekkende. M

pupp

17.10.2016 kl.18:51

Ha ha den var jo kjempemorsom. ikke ta deg nær av det da,, virker ikke vondt ment.

Maria Erken Høili

17.10.2016 kl.18:58

pupp: Hei;) Tenker ikke først og fremst på meg selv, men hvordan han holder på som leder av en seriøs organisasjon. M

Frode F.

17.10.2016 kl.21:15

Har skrevet det før; at han dusten som laget parodien var helt upassende i forhold til hva han skal representere.

Men når det er sagt, ville jeg uten tvil droppet all denne koblingen til rikdom, jantelov og misunnelse som stadig blir nevnt i blogginnlegg og kommentarer.

Det som ble beskrevet i innlegget "vondt å være rikdom", hadde slik jeg ser det heller lite med rikdom å gjøre.

Det handlet om å føle seg alene, usikker etc.etc., som er helt vanlig uavhengig av økonomisk status.

Dette gjentagende fokuset på rikdom og hvordan evt. andre forholder seg til det, virker på meg noe usunt(?).

Folk flest er verken misunnelige eller opphengt i noe jantelov.

Ville uten tvil prøvd å kost meg i hverdagen, og droppet alt annet.

Hvorfor i all verden skal du bruke tid på han som laget parodien om deg!?? Er han verdt det?

Ønsker deg en fin kveld uansett!

Maria Erken Høili

18.10.2016 kl.21:01

Frode F.: Hei, det er vel mest prinsippet og verdigrunnlag som irriterer meg mest. Jeg vet jeg kan være fryktelig provoserende, men det gir ingen rett til å komme med et slikt offentlig hånding av meg. Jeg er ferdig med saken nå, men jeg håper for guds skyld at denne personen får konsekvenser. Ha en fin kveld:) M

Irritert

17.10.2016 kl.21:53

Jeg blir forbanna av å se den YouTube videoen. Useriøst og ubehagelig. Stå på Maria, du er fantastisk!

Maria Erken Høili

18.10.2016 kl.20:59

Irritert: Hei, tusen takk for støtten:) M

Rebecca

17.10.2016 kl.21:54

Jeg syntes det er trist at en person som fronter en organisasjon som fokuserer mental helse blandt folk oppfordrer til offentlig mobbing på nett. Det er jo nettopp dette som ofte fører til mentale forstyrrelser og at folk sliter i dag. Mannen kan umulig ha nok kompetanse mellom ørene til å fronte en organisasjon med et slikt budskap. Syntes det er trist. Ønsker deg en fin kveld Maria!

Maria Erken Høili

18.10.2016 kl.20:58

Rebecca: Hei, takk for at du ser det på denne måten. Selv etter mange henvendelser velger organisasjonen å overse saken, noe jeg synes er meget useriøst. Ha en fin kveld:) M

Skriv en ny kommentar

hits