Kjære muslimske menn, slutt å drepe.

Hei kjære lesere.

Bak store slør i landets drakt. Med et snev av dødsforakt.

Bilderesultat for muslimske kvinner

Noen ganger fatter jeg ikke begrepene. Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg hvordan disse kvinnene lever. Hvordan de eksisterer, for ikke å snakke om at de i hele tatt orker å inngå ekteskap og få barn. Sette barn inn i denne verden. Men de har vel intet valg vil jeg tro. Aksepten for undertrykkelse, har blitt demmes virkelighet,  de blir på lik linje behandlet som dyr, eller verre er. De blir ikke involvert i noe av viktighetsgrad i samfunnet, uten bestemmelses rett, er de fratatt et verdig liv. De lever på lånt tid.

Der mennesker har det vondt, har kvinner det alltid, sitat Ingrid Brustad.

Vi ser kun det vi vil se, gjør vi ikke? Vi vet bare det vi vil vite. Jeg mener, vi ser dog ting som kommer tett innpå. Ting vi leser om som truer vår egen eksistens, eller som når vårt følelsesspekter. Empatisk? Er du, når du velger når det passer deg? (Begge påstandene er sanne, vi som mennesker er bare forskjellige) Saker og syn som kommer så tett på kroppen, at de bryter gjennom barrieren og blir virkelighetsnært. Du kjenner hårene reise seg, Føler du deg truet av situasjonen? På en eller annen finurlig måte, i forhold til geografisk nærhet å bedømme. To sider, samme utfall, ambivalent.   

I min skrivende stund sitter jeg å leser Times of Malta, på en side finner jeg det som trigger meg til å kjempe denne kampen. I Pakistan alene rapporteres det rundt 1000 "Honour killings" Vært eneste år. Dette er kvinner, som ikke gjør noe galt. Om man blir voldtatt, er man uren, om man vil velge å bryte ekteskap, om man vil beskytte sine barn eller om man ikke finner seg i å bli behandler som det du finner nedover i rennesteinene, eller i det hele tatt har en mening, så blir man drept. Hvordan vi kan la dette pågå skjønner jeg ikke?

Norge har lenge vært isolert fra resten av verden. Eller resten av verdens kultur og religion, utenfor grensene, angår ikke dette deg eller meg. Vi vet det skjer. Men velger å snu ryggen til. Det er et valg vi selv gjør.

Hvorfor velger vi å hjelpe noen, hvor går grensen? Vi velger å hjelpe verdens sultene barn. Det er vårt valg. Vår prioritering.

Er disse kvinnene ikke voldtatt nok? Spyttet nok på? Steinet nok ihjel? Hva skal til for at det er like synd på disse kvinnene som alle de andre vi har VALGT oss ut  å hjelpe ut av elendigheten?

Jeg tror  jeg vet svare på gåten. Jeg tror nemlig vi ikke har mot nok, til å blande oss inn i konflikten. Nettopp av den grunn at det kan være truende. Men på en annen side velger vi å slippe konflikten inn, å la det pågå. Når er det ikke slik en stor skala i Norge, ennå. Men det skjer her også. Brødre som dreper søstre, fedre som dreper døtre, fettere som dreper kusiner. Dette er religions og kulturs basert, det er akseptert og godtatt, og setter en GROV rangordningslinje mellom kjønnene.

Dette er naturens gang.

 Ja, det er faktisk naturens gang, i dyreriket. Det er lite som skiller oss, vi er alle byttedyr, alle utsatt, fluktinstinktet er noe som hindrer oss i å ta kampen. Kampen mot urett. Kvinner er ikke mennesker, de er eiendeler.

Lever de som fanger i seg selv,  er det en utvei?

Kjære muslimske menn, slutt å drepe.

Bilderesultat for muslimske kvinner


Takk for at du leser.

Følg meg gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

Maria.



 

28 kommentarer

Thomas

30.09.2016 kl.08:38

Tja...

De gjør jo ikke noe annet enn det Mohammed gjorde.. Så hvorfor skal de slutte med dette, når "verdens mest perfekte" menneske gjorde det samme og de ønsker å leve som ham?

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:07

Thomas: Det står mye styggedom skrevet i mange bøker. Men det skal vel ikke bety at man skal praktisere primitivitet i et mentalt utviklet samfunn?

Maria

Bla

30.09.2016 kl.08:44

Ikke bland inn muslimer med pakistansk kultur!!! Alle vet at de som dreper mest er pakistanske menn og indere Pga ære og kultur! Hvorfor har du bilder av kvinner med niqab? Det har ingenting med temaet ditt å gjøre. Før du skriver noe, så Get your facts right!

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:08

Bla: Hei. Jeg vil gjerne at du legger ved noe statistikk som motviser mine påstander.

Maria

Blablabla

30.09.2016 kl.09:21

Bal, ditt bilde av virkeligheten eksisterer ikke, muslimer er kjent for å drepe for slikk og ingenting.

Mona

30.09.2016 kl.09:37

Niqab symboliserer ekstrem kvinneundertrykkelse- og er i aller høyeste grad relatert til muslimsk ekstremisme.

Derfor passet dette bildet perfekt.

Vesten har forsøkt å demokratisere den muslimske delen av verden. Løft blikket så ser du resultatet. Alle land hvor USA og deres allierte har gått inn i beste mening har gått fra vondt til katastrofe.

blandebatteri klassisk

30.09.2016 kl.11:22

godt skrevet!

Khalid Raja

30.09.2016 kl.12:40

Dette viser fullstendig mangel på ære og RESPEKT! Du bør se filmen "Et spørsmål om RESPEKT!" for å lære hvor viktig dette er. Da vil du forstå hvorfor, du blir glad når det går bra til slutt, familiens ære er gjenopprettet og RESPEKT! er på plass. Feeeeeeeeeeeeeeeelgood film!

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:09

Khalid Raja: Hei. Hva mener du er respektløst i denne sammenheng?

Maria

Max Hermansen

30.09.2016 kl.12:59

Vi vet at av ANDRE generasjon pakistanske kvinner i Norge som giftet seg i perioden 2007 til 2012 (over 600), var det 96 prosent som giftet seg med en pakistansk mann. 55 prosent giftet seg med en pakistansk mann fra pakistan, hvorav ganske mange var fetteren.

Jeg tror at en måte å motvirke dette på, er å gjøre det forbudt å gifte seg med søskenbarnet sitt om foreldre og eller besteforeldre er søskenbarn. Da motvirker vi innavlet i generasjon etter generasjon, og også den stadige fornyelsen av kvinneundertrykkelse, homo- og jødehat som kommer fra Pakistan til Norge.

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:13

Max Hermansen: Du har rett i dette, i loven står det:
I ekteskapsloven står dette:

§ 3. Forbud mot ekteskap mellom nære slektninger.

Ekteskap kan ikke inngås mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje eller mellom søsken.

I forhold til adoptivbarn gjelder forbudet overfor både den opprinnelige slekt og adoptivforeldrene og deres slekt. Er adoptivbarnet blitt adoptert på ny, kan fylkesmannen likevel samtykke i ekteskap mellom adoptivbarnet og en av de opprinnelige adoptivforeldrene eller dennes slektning.

Svaret blir at det er lov, men det er ikke anbefalt.

Jeg vil nå si at søskenbarn er nære slektninger, men det er vist lov.

Maria

Kjell28

30.09.2016 kl.13:52

Og når de kommer til Norge så står norsk venstreside klare til å ønske muslimske menn velkommen til å undertrykke kvinnene sine her i Norge også.

"Vi må prøve å forstå" alle disse tingene som Maria Høili her nevner. Og ikke minst kulturen med barnebruder. Voldtekt av barn er helt ok ifølge venstresiden !!!

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:14

Kjell28: Hei. Nei, dette må absolutt forbys. Det er ingen diskusjon engang.

Maria

Alisina

30.09.2016 kl.15:30

veldig bra skrevet. Men jeg tror det kommer til å ta veldig mange år før vi ser at muslimske menn ikke dreper og ødlegger de rundt seg. Dumhet og arroganse har blitt hellig. Fremskritt og toleranse har blitt Haram(forbudt). Men uansett jeg ser positivt på fremtiden.

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:20

Alisina: Hei.
Ja, vi kan ikke tillate eller gi opp. Nå skal jeg ikke si alle gjør slik, jeg kjenner mange fine muslimske menn også, men de er integrert i samfunnet vårt og er fornorsket. Men jeg vil ikke godta denne type kultur. Det er et stort NEI, fra meg.

Maria

30.09.2016 kl.15:36

Har alltid vært redd muslimer, og nå har de dessverre også kommet hit i hopetall - og tar med ideologien hit. Det blir vel samme bråk og krig her også - som i landene de "flykter" fra.. Hvorfor må de spre sin ukultur til fredelige land, lurer jeg på...

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:22

Anonym: Hei.
Det er viktig at vi står opp mot dette. Vi skal selvfølgelig ikke godta slikt. Men jeg synes vi burde ha baller nok til å stoppe det globalt, dette må tas ved roten.

Maria

Liselotte

30.09.2016 kl.15:44

Det må bli obligatorisk for muslimske menn å ta et kurs

om likestilling og at kvinner i Norge er likestilt menn,

så lenge disse mennene bestemmer, vil ingenting forandre

seg. Muslimske menn må ta seg sammen, i Norge følges

norske regler. Vekk med kvinneundertrykkende plagg i

et demokratisk land. Dette begynner å bli for dumt.

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:25

Liselotte: Hei.
UDI hadde antivoldskurs, men dette ble for dyrt så de la det ned. Jeg synes det er helt hårreisende at vi skal tillate bruk av burka eller nijab. I vårt land er det våre lover som gjelder. Jeg synes jeg hadde sett at en kvinne i bikini gikk gjennom gatene i Pakistan. Det handler om å tilpasse seg.

Maria

Even

30.09.2016 kl.20:37

Synes dette blir for stigmatiserende.

Hvorfor sier du muslimske menn??

Det er jo ikke så lenge siden du selv skrev om at eksen din var veldig så faretruende og truet med både det ene og det andre?

I Norge er det faktisk slik at de fleste NORSKE kvinner som blir drept blir drept av en i nær familie, og da gjerne mannen.

Hvis hensikten din var å nå lesere utover landegrensene er jeg redd for at du må ty til andre mer globale virkemidler.

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.18:27

Even: Hei.
Jo, det stemmer. Men nå er det likevel slik at ikke æresdrap er tillatt i Norge. I Pakistan blir man faktisk tilgitt, om familien til offeret synes det er greit. Som de ofte gjør, siden det handler om ære. Synes du dette er greit?

Maria

Tommy

30.09.2016 kl.22:31

Du må finne på noe bedre å skrive om. Du viser til menn som ikke bor i Norge og dette har ingenting med Norge eller muslimer å gjøre. Noen syke menn representerer ikke alle muslimer. På samme måte som norske pedofile prester representerer ikke alle nordmenn. Norske pedofile foreldre representerer ikke foreldrene dine. Løse jenter på byen representerer ikke "ordentlige" jenter som deg. Skjønner du? Finnes mye annet å skrive om som kan gi deg litt rampelys ;) Bruk litt tid på å sjekke fakta FØR du begynner å skrive :)

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.19:20

Tommy: Hei Tommy. Du vet, jeg kommer ikke med informasjon som ikke kan dokumenteres. Jeg skriver om det som opptar meg. Og det er ikke slik at det heter ordentlig eller ikke ordentlig, når drap er tiltatt. Det er litt annerledes en det vi opererer med her i Norge/ Når det gjelder problemstillinger blant unge. Pedofili er heller ikke tillatt i Norge, slik det er i mange muslimske land).

Maria

01.10.2016 kl.00:13

Hvordan går det med LA-karrieren, fansen venter spent på hva som skjer😃

Maria Erken Høili

01.10.2016 kl.19:21

Anonym: Hei. LA, er på vei. Jeg blir sittende litt fast, i avvente av noe privat anliggende. Men vi er i prosessen og jobber iherdig selv om vi er i Norge.

Takk som spør.

Maria

01.10.2016 kl.04:12

Maria drølie, skal miste alt. bare å sette seg ned å ta tapet nå bisch, hva ed en herregård som skal tape seg nesten 50% på under 2 år?

mye tapte du i malta a? ble et par miller det, tror du vi ler, trodde du skulle få kjøpt deg inn i et casino? da må jeg beklage, preetysmoohtcasino, det domenet er tatt.

farvel.

01.10.2016 kl.22:02

4 plass til ca 1000 lesere i Norges land gjennomsnittlig .. Ikke så mye du får bidratt med. Med sånn oppslutning desverre.

MuslimKnight

03.10.2016 kl.19:06

Maria, vanligvis synes du skriver bra og har tenkt godt gjennom det du skriver. Denne gangen tror du har vært full eller ikke brukt noe særlig tid på å reflektere hva du skulle skrive og hvordan du ville stå frem. Husk at det du skriver vil være ute, for alltid, selv om du sletter det har folk lest det og fått oppfatning.

Hvorforfor i all verden skal du skrive "muslimske menn, slutt å drep som overskrift?" Hvorfor skrev du ikke "Til de menn som dreper.."

Du får det til å virke som drap er knyttet kun til muslimske menn, i hele verden! Vi er millioner av muslimske menn som ikke dreper! Ville du likt om jeg skrev "Norske kvinner, slutt å hor med andre menn" og ment deg?

Jeg skal unnskylde deg med mangel på kunnskap. Og heller gi deg sjansen til å få deg litt kunnskap om Islam og kvinner:

Denne videoen ble lastet opp 3.oktober 2016 så det kom jo som fra oven til deg faktisk.

Womens Rights | The Truth About Islam HD

https://www.youtube.com/watch?v=FwzvRR7Kw7Y

Skriv en ny kommentar

hits