Hustad har helt rett, kvinner syter mer en menn, men Nordmenn syter samlet sett jævlig mye.

Hei kjære lesere.

Jeg leste kronikken til Hustad og deretter tilsvar fra Rosenborg. I dagens utgave av Nettavisen. Så må jeg humre litt for meg selv, her er det mann mot kvinne som hiver stein på hverandre, når sannheten er at Nordmenn generelt er LATE. Vi står på trygde og sykemeldingstoppen I verden.

GRATTIS med den tittelen. 

Jeg tror egentlig latskapen er et resultat av velferdssystemet, og på trygdetoppen ligger innvandring (Der statistikken viser skremmende tall som at, 50 % innvandrere, ikke er integrert i jobbsamfunnet vårt etter 10 år) som simpelthen ikke gidder å jobbe fordi, det er mer lønnsomt å sitte på ræva å få trygd. Drenere den Norske stat, for dermed å sende penger ut av landet. Mange sitter urettmessig med et sugerør ned i statskassen. Så mye som 30% er uføretrygdet. (Tall 2011) Les også Norge er fortsatt på trygdetoppen 2015,  det er et skremmende tall på 1,66 millioner menneske. Å jeg skal love deg mange av disse syter og klager urettmessig, både kvinner som menn. 

Bra forsvar av Hustad og skyve ansvaret over på kvinner, og bra tilsvar av Rosenborg. Men denne kampen er det ingen av dere som vinner, FORDI, i bunnen er det likevel vi som nasjon som er de store taperne.

Her burde vel strengt talt sosialistene ta grep? Kom igjen a? Men de er vel heller interessert i å arrestere på andre arenaer en denne debatten vil jeg tro?

Burde vi ikke snart følge etter de andre landene, og gjøre det mer ugunstig å ta seg en langhelg, eller å ha tilgang på x antall egenmeldinger per år, eller å få strengere krav til å få folk  kjappere tilbake i arbeid, eller å forkorte ned fødsels permisjonen, som ofte fører til fødsels depresjonen fordi du blir jo helt isolert fra omverden i alt forlang tid, slik at det muligens blir for behagelig å fortsette? Burde ikke legene stille strengere krav til å få fri fa jobben? 

Alt nevnt over er ting som vi faktisk KAN gjøre noe med. Å tro meg. Da kan du se at statistikken vil rase, å det er vel da strengt talt til fordel for samfunnet, eller hva?

Så de som ikke jobber og tar lett på ting, skjerp dere, dere som mener dere jobber dere i hjel, klag på systemet. Enkel matematikk.

Å la oss for all de Skille, klinten fra hveten.

Hva er uføretrygd? Uføretrygd kan være aktuelt for deg som har varig nedsatt inntektsevne på grunn av sykdom eller skade. 

Meninger? Fyr løs.

Vi blir født gråtende, lever klagende og dør skuffet.

Thomas Fuller

Følg med gjerne på:

Instagram

Facebook

Snapchat: Prettysmooth

Maria 

 

 

 

47 kommentarer

tanketromling

23.09.2016 kl.12:38

Jeg tror på spillteori. Og jeg foreslår en sykelønn som er lik for alle. Og den skal være så lav at den ikke gjør det interessant å gå etter den om du er frisk. Og samtidig skal du kunne overleve på den om du må. Jeg foreslår 600 kr. dagen for alle. Er det for høyt kan det justeres ned, er det for lavt kan det justeres opp.

Sykemeldingen bruker man bare sjøl. Man må bare ha en bekreftelse fra sin arbeidsgiver på at man faktisk ikke har vært på jobb. Så kan legene slutte å sykemelde og bruke tiden på de som vil ha behandling.

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:38

tanketromling:
Hei.
Det jeg mener meg innlegget, er nettopp at det er for enkelt å bruke systemet per dags dato. Om man får en ordentlig uttredelse, så burde saken være klar på, at man faktisk trenger sykemelding. Jeg har selv blitt tilbudt sykemelding etter grunner jeg finner mindre alvorlig. Siden jeg er selvstendig, har jeg alltid takket nei. Selv om staten hadde betalt for meg i lengden. Men jeg er ikke interessert i å sylte systemet til fordel for de som faktisk trenger det.
Men det er nok langt mindre en 1,6 millioner.
Maria

Margrethe Gustavsen

23.09.2016 kl.13:24

I dette innlegget prøver du jo ikke engang, i motsetning til Hustad, å belegge fordommene med faktainnhenting. Det vurderer ikke noen av de viktige faktorene som forklarer forskjeller i sykemelding i Norge og andre land, som for eksempel inkluderende arbeidsliv-avtalen, eller bevist diskriminering av innvandrere på arbeidsmarkedet. At du skriver at man bare kan "sitte på ræva og få trygd" vitner også om liten kunnskap om hvordan NAV-systemet fungerer.

Igjen sitter vi med en suppe av mistenkeliggjøring av syke, uføretrygdede og innvandrere.

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:45

Margrethe Gustavsen
Hei Margrethe.
Mistenkeliggjøring er ikke bygget på rene fakta tall av SSB. At mange innvandrere nekter å jobbe er fakta. Mulig noen få av de blir diskriminert, men det gjør også folk med tatoveringer og rart utsende osv, du skjønner sikkert hvor jeg vil.
Ikke nok med at Nordmenn er mer syke en andre, men vi jobber i snitt mindre en andre land også http://www.dagbladet.no/2015/04/20/nyheter/arbeidsliv/jobb/arbeidstid/38782335/, så grunnlaget for sytekulturen er dårlig.
Maria

Jon

23.09.2016 kl.13:39

Hvordan skulle vi klart oss uten den ukentlige sytinga om at nordmenn syter så mye?

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:47

Jon:
Hei Jon.
Så du synes ikke man skal snakke eller diskutere om ting som er lite velfungerende for totalbefolkningen? Om alle hadde bidratt, så hadde felleskapet hatt mer å rutte med også.
Maria

Lars-Erik Østerud

23.09.2016 kl.13:56

Har alltid lurt på rettferdighet med trygd. Hvorfor skal folk som blir uge uføre få mer utbetalt resten av livet enn noen som blir det senere? Hvorfor sitter noen uføre hjemme i mørket uten penger til mat. Mens andre sitter og drikker og fester på byen flere dager i uka. Og hvorfor kan noen gjør ALT - unntatt å ha en vanlig jobb?

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:48

Lars:
Hei Lars.
Gode spørsmål. Om man er frisk nok til å dra på byen og drikke, trenger man i alle fall ikke sykemelding, det er helt klart.Men man må begynne å sortere bedre, samt gjøre det mindre gunstig.
Maria

Anonym

23.09.2016 kl.14:02

Nordmenn syter generelt veldig mye og på alt og alle.Hvis noe går galt skal vi på død og liv legge skylden over på andre, feks politikere, nav innvandring og alt mulig annet. Men istedenfor å klage burde vi skjerpe oss. Det er bare du selv som har ansvar for ditt liv. Ingen andre har ett ansvar for at du skal lykkes.

Når det gjelder sykefravær bør vi stramme inn på hvor mange egenmeldingsdager du kan ta ut iløpet av ett år. Men synes ikke vi burde redusere lønnen som sykemeldte har. Siden det faktisk er folk som blir så syke at dem ikke kan jobbe, da er det feil å straffe dem.

Er enig at enkelte tar for lett på det å være arbeidsledig. Det bør bli stilt flere krav til dem som får dagpenger av nav. Men vi må ikke stramme inn altfor mye på det heller, ikke alle som går på nav fordi dem vill det. Men man kan og bør stramme inn en del.

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:52

Anonym:
Hei.
Jeg er enig i mye av det du skriver. Egenmeldinger burde etter mitt syn, fjernes helt. Å, at de som faktisk har fått en ordentlig utredning med stram oppfølging over tid, der man kan konkretiserte årsak, så er det greit for mitt vedkommende. Men alle de som slapper av en dag eller to ekstra etter en fyllekule, eller de som er late og ser at det er like greit å ikke jobbe, må elimineres. Samt at det må stilles strengere krav og tilrettelegges for arbeidsplasser for innvandrer.

Maria

Runar

23.09.2016 kl.14:05

Helt enig. Vi er et folkeslag som er veldig like de andre Nordeuropeerne, alikevel så er vi mer syke og trkker mer penger ut av velferdssamfunnet en alle andre. Hvorfor. En mulig vi ut av det er at om du blir sykmeldt så får du 50% sykelønn. Etteren viss tid rundt 14 dager til 1.5 mnd så får du full sykmelding og etterbetalt de 50% du ikke fikk den førte tiden. Da vil skulkerne tas og mange vil gå tiligere på jobb. Dvs det vil ikke lønne seg å ta en dg eller 3 fri fordi det går på lommeboka. det er mulig å få til ordninger innen for disse ordningene for de som er kronisk syke og jobber så mye de kan men må ha en dag eller 3 innimellom for å ta seg igjen. Dette må da dokumenteres.

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:53

Runar:
Hei Runar.

Vi er enige.
Maria

Arnold Hanssen

23.09.2016 kl.14:19

Du skjærer alle over en kam med dette. Jeg fikk ikke jobbe lengre enn til 67 jeg ville jobbe lengre. De siste 12 år med kols, 27% lungekapasitet igjen men jeg var på jobb hver dag, riktignok i en tilrettelagt stilling, men jeg jobba iallefall. Prøv å nyansere deg litt neste gang. Ha ei fin helg!😀

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:56

Arnold Hanssen:
Hei Arnold.

Det er vanskelig å nyansere denne problematikken. Tallene viser 1,66 millioner Nordmenn som ser syke eller uføretrygdet.
For meg er dette helt uakseptabelt og systemet må strammes inn. Man kan ikke tilrettelegge for lønnsomhet av syk eller uføre, uten konkrete underbyggende fakta. Det er det jeg vil frem til.
Ikke alle under samme kam.

Ha en god helg du også.
Maria

Anne

23.09.2016 kl.14:26

De som syter over at andre syter, syter ikke de da? Er det mer legitimt å syte på bakgrunn av fordommer enn å syte pga faktiske problemer? Hva med å sette seg inn i hva man snakker om først før man hiver seg på bølgen av mobbing av syke og uføre....ja, for denne drittslengingen her perler av på de som snylter, den rammer bare de som rettmessig benytter systemet når de er syke/uføre

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.14:59

Anne:
Hei Anne.
Om du mener mine linker ikke er underbyggende, tar jeg gjerne imot fakta fra deg med motbevisende påstander? Så skal jeg sette med inn i disse også. Jeg syter ikke, jeg offentliggjør samfunnsproblematikk som går ut over felleskapet. Er det rettferdig synes du? At 60% driver landet, mens 30% gidder ikke gjøre noe? Dra bort de grupperinger som faktisk trenger sykepenger. Men realistisk sett så TROR jeg ikke det er mer en 5%.
Maria

Milla

23.09.2016 kl.14:29

Ei venninne av meg har PTS og sosial angst og litt fysiske plager etter mishandling i barndommen, hun takler ikke mange mennesker og i perioder har hun behov for å trekke seg unna . I dag i Norge skal vi være sosial, vi skal ha lønnings pils, sosial sammenkomst og felles pauser.. så derfor passer hun ikke inn i det norske arbeidsliv. Hun fikk arbeidstrening der hun gikk å ryddet i parker, trivdes med det, trengte hun en timeout gikk hun til bilen. Men dette var ikke en "ekte" jobb. Så når nav prøvde å få henne inn i ekte jobber så gikk det dårlig da hun ikke lenger kunne ta den timeout når hun trengte det, så etter 5år i systemet har hun blitt uføretrygdet i en alder av 27år. Hun vil ha jobber men det er ikke jobber i samfunnet for henne. Ser det bare selv som mor til 4 og en mann som jobber skift, får jeg hele tiden pepper fordi jeg ikke kan bli med på "alt"..

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.15:02

Milla:
Hei Milla.
Dette er et tilfelle som man helt klart meget uheldig, MEN staten burde også tilrettelegge bedre for slike tilfeller. Om hun fungerer i en jobb, så for guds skyld ikke frata mennesket denne jobben. Vi har mange hull i systemet og det er viktig at vi påpeker feilene for dermed å rette de.
Maria

Dag Morten

23.09.2016 kl.14:44

Helt enig,,systemet som er i endring og er avventende,pga krisen en er inni,her må alle bli kreative,hva med å grave etter gull foreksempel,alle funnstedene står jo på wikipedia,,man har gravemaskiner i dag,hva venter man på

Borerigger å sånt

Maria Erken Høili

23.09.2016 kl.15:03

Dag Morten:
Hei Dag.
Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare til deg.
Dette er vel litt utenfor felte vi diskuterer. La oss protestere litt, slik at staten våkner.
Men tanken er god.
Maria

Jøjjemeg!

23.09.2016 kl.15:49

Kjære vene....! Jeg kunne vært enig i mye du skriver, men igjen skyter du rett fra hofta uten å tenke deg om et sekund en gang. Håper virkelig du aldri må vitne at noen av de du er mest glad i blir nedbrutt av sykdom og som i tillegg til sykdom må kjempe mot et kjempesystem for å bli økonomisk sikret (til det mest nødvendige) fordi de har en kropp som ikke fungerer. Det var en overfor her som lurte på hvorfor det finnes noe som heter ung-ufør... Seriøst!? Er det ikke opplagt? At unge syke mennesker som aldri har mulighet til å legge seg opp midler i form av vanlig inntekt får noen få kroner ekstra i måneden for å kompensere for noe de må leve med resten av livet: elendig økonomi! Om dere var så veldig interessert i temaet så hadde noe mer googling og det å sette seg ordentlig inn i ting ligget dere nært, men så interessert er dere ikke. Syting på høyt nivå kaller jeg dette, ikke bedre enn annen syting der man klager over ting man egentlig ikke vet så veldig mye om. Ps: drenere gjør man rundt hus! Trenere er riktig ord du skulle brukt.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:23

Jøjjemeg!: Hei, jeg skriver jo også at det er sikkert mange som faktisk er syke, men de jeg er ute etter å arrestere er de som utnytter seg av systemet. Så helhetsmessig burde det bli strengere rutiner på å hive ut langtidssykemeldinger i hytt og pine, samt å fjerne helt egenmeldinger. Disse gruppene går ikke under, de menneskene som FAKTISK, trenger hjelp, det er du vel enig i?
Maria

LindaM

23.09.2016 kl.17:17

Nå kjenner jeg at jeg ble forferdelig provosert! Faren min er muskelsyk, og måtte på uføretrygd etter flere, lange perioder hvor han ble liggende i senga i ukevis (samt andre symptomer) Han omskolerte seg og prøvde på nytt, men etter et par år gikk han i stykker igjen. Poenget mitt er at ingen ønsker å jobbe mer enn han, men han KAN IKKE!Jeg er så LEI av denne vinklingen av at folk er late og ikke gidder å jobbe! Ja, det gjelder sikkert noen, men langt ifra så mange som du antyder. Og hvor i svarte har du dette med "30% på uføretrygd" fra? Du skriver det er fra 2011? Vel, da må ting ha blitt MYE bedre, for SSB`s tall på dette er at fra 2012-2013 gikk antall på uføretrygd ned fra 9,5 til 9,3% - Vi er ikke alle like heldige som kommer ut av milliardærhull!!!

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:26

LindaM: Hei Linda.
Jeg tror du må lese innlegget mitt igjen, isteden for å hisse deg slik opp, jeg er ikke ute etter å arrestere de som FAKTISK trenger hjelp, slik som din far. Men sannheten i det jeg skriver, er at det er mange goldiggere som utnytter seg av systemet. Enkeltvis fordi slik det er lagt opp nå, er det alt for mange hull og utnytte seg av. Dette mener jeg det burde bli strengere rutiner på. Å tro meg, jeg vet hva det vil si å jobbe hardt. http://mariahoili.blogg.no/1473492284_jeg_skal_fortelle_lit.html
Fint om du ser essensen i budskapet, istedenfor å ta det personlig.
Maria

ove

23.09.2016 kl.18:11

Vi skriver nordmenn med liten n. Skulket du alle norsktimene?

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:27

ove: Hei Ove.
Noen ganger går det litt fort i svingene, tar det med meg. Skal skulke litt mindre fremover.

Maria

23.09.2016 kl.18:42

Hjelp, du er bloggingens svar på Donald Trump!

Når drar du til LA, lite fokus fra deg om dette "fantastiske" prosjektet ditt for tiden. Kalde føtter?

23.09.2016 kl.22:16

Med alle pengene og ressursene vi har, som politikerne sløser vekk på tøv og bruker på vanvittige prioriteringer, så har vi all grunn til å klage og "syte"!

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:31

Anonym:
Hei hva legger du i det du skriver over? Det er vi som velger DE som sløser. Om vi ikke liker det, så må vi gjøre noe med det. Mange gidder ikke engang å stemme ved valg, hvorfor vet jeg ikke? Annet en at det angivelig ikke bryr seg. Muligens de samme menneskene som mottar urettmessig støtte?
Maria

Jan

23.09.2016 kl.22:35

Veldig enig ! Flere norske hadde hatt veldig godt av å bo utenlands minst 1 år å se/oppdage hvor bra de fleste i Norge har det vs veldig mange andre i veldig mange andre land. I kroner og ører og med veldig mye annet også.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:35

Jan: Du har et poeng der:)
Jeg har vel i grunn inntrykk av, at de som har vært mye å reist, og sett ting som har satt preg, har mye høyere moral.
Maria

Sonush

24.09.2016 kl.04:19

Husker veldig godt du sa en gang, jeg liker å provosere, tror det var på tv. Du hadde fått mye pepper fra folk da du sammenlignet to svake grupper barn (fattige etnisk norske barn mot asylbarn fra Syria).

Gratulerer, du er godt på vei til å klare å provosere igjen. Det er veldig lett å sitte på en pengebinge og rette pekefinger mot andre. De aller fleste syke ville gjort hva som helst for å jobbe. Du finner noen idioter som liker å få litt gratis penger, og slippe å gjøre en dritt for det, men jeg har ikke troa på at det gjelder mer enn noen få.

Undertegnede har verdens beste jobb, på verdens beste arbeidsplass, med verdens beste kollegaer. Og her skal jeg være i flere tiår, tenk det!! Så heldig. Så ble jeg syk, med store smerter, sykemeldt nå i flere måneder, aap er ikke bare en teori lengre, det kan bli en realitet. Så uheldig, det var ikke det livet jeg hadde planlagt. Det er mange av oss. Som er glad for at vi slipper å sulte eller gå konkurs grunnet ubetalte regninger fordi vi syke.

Du må vite hva du snakker om før du kaster en masse tall du har rappet her og der, ut i løse lufta. Bak de tallene er det virkelige mennesker, med familien, som de må ta vare på, selv om de dessverre ble syke.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:42

Sonush: Hei.
Igjen så tar man til seg det som er personlig, og det er ikke min hensikt.
Om man sorterer litt mellom linjene så ser du at jeg ikke dømmer de som FAKTISK trenger sykepenger. Mitt budskap i denne sammenheng, er at vi må få strengere rutiner på å sile ut og skille på, de som faktisk er syke og de som utnytter seg av systemet. Å tro meg, jeg kjenner flere som har levd urettmessig på folketrygd, fordi de ikke gidder å jobbe. Dette blir helt riv ruskende feil for meg. Jeg sitter ikke som onkel skrue og preker om ting jeg ikke har greie på, dette berører ikke bare meg, selv om jeg pøser ut millioner i skatt hvert eneste år. Dette berører hele samfunnet vårt, hver eneste en som jobber hardt hver dag for å få endene til å møtes, med en tanke om at de pengene de bidrar til felleskapet med, går rett i lommen på folk som ikke gidder å bidra, å da mener jeg selvfølgelig ikke de som trenger trygd.
Håper du ikke tror jeg dømmer folk som trenger, jeg dømmer de med lav arbeidsmoral.

Maria

24.09.2016 kl.04:38

Tror du må nyansere tallmaterialet ditt litt. Alderspensjonistene utgjør ca 50% av denne gruppen. Jeg har en grunnleggende tro på at folk flest faktisk ønsker å jobbe, og tror ikke vi er så innmari late. Derimot tror jeg på at vi trenger et mer inkluderende arbeidsliv.

Vi er superheldige som bor i Norge og har mulighet til å ta ut ett år mamma/pappaperm. Jeg vet ikke hvor du har forskning som støtter opp under at man blir deprimert av å være i fødselspermisjon. Men nå er det jo uansett sånn at her i Norge er pappaene så heldig å få dele denne permisjonen. Dessuten tror jeg det skaper en god tilknytning for barna, som er en invistering i fremtidig psykisk helse.

Vi bor uten tvil i et av verdens beste land når det gjelder å ivareta innbyggerne sine. Selvfølgelig er det problemstillinger å ta tak i, men i det store og det hele er jeg rimelig fornøyd!

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.11:50

Anonym: Hei.
Om mine tall ikke stemmer, så legg gjerne med link, slik at jeg kan rette feilene mine.
Det er flott du er fornøyd, og jeg er ikke ute etter å arrestere de som gjør en jobb, eller de som trenger penger fordi de ikke kan utføre en jobb. Jeg er ute etter å skille vekk de som utnytter seg av systemet. Innvandrer grupper skårer veldig høyt i denne målingen. Noe som jeg synes er bekymringsverdig.
Maria.

Jan Erik Tørres

24.09.2016 kl.07:38

Tåpelig innlegg med forferdelig dårlig norsk. Kanskje hun skulle deltatt på samme norskkurs som innvandrere ?

24.09.2016 kl.16:02

Tror du bør nyansere påstandene dine om at vi ligger på trygdetoppen. Norge har veldig stor arbeidsdeltakelse sammenliknet med andre land. Men, vi har også større krav i arbeidslivet. Hvis man ser på USA for eksempel, så finnes det flere enkle jobber enn vi har her, var på Hard Rock café i LA en gang og der var det en mann hvis jobb var å levere ut håndklær på toalettene. Ettersom de har dårligere velferdsordninger enn oss, så kan det hende at en arbeidstaker rett og slett får sparken om de er mye syk, og da teller de ikke med i statistikken. Det er også mange flere som er hjemmeværende.

Her til lands så får du omtrent ikke jobb hvis du ikke har fullført vgs, og man må helst ha en mastergrad. Jobbene er for spesialiserte til at alle kan klare å utføre dem, for noen med fysisk eller psykisk handicap kan det å jobbe i kassa på Rimi være for vanskelig, og da er veien lett å gå til NAV-støtte. Andre som er i jobb betalt av NAV får ikke fast jobb fordi butikkene ikke ønsker å betale dem.

Såklart finnes det folk som syter og klager og tar sykemelding for den minste ting, vi har vel alle hatt en sånn kollega. Men av de jeg har snakket med som ikke har jobb pga sykdom el., og det er mange for det er en del av min jobb, så ønsker samtlige å jobbe og være til nytte. Det er ikke lukrativt å få NAV-støtte, de fleste trygdemottakere får det knapt til å gå rundt. På AAP får man 66% av den lønnen man opprinnelig har, så det er ikke noe lukrativt prosjekt å gå hjemme.

Noen av påstandene dine er forøvrig helt på bærtur! Fødselsdepresjon er ikke et resultat av at man går hjemme for lenge, det skyldes i stor grad hormonelle forhold som skjer i forbindelse med graviditet og fødsel. Og om man kutter fødselspermisjonen, tenker du at barnet skal i barnehage fra 6 mndr alder? Hvor bra er det?

En egenmelding vil ofte kunne forebygge lang tids sykefravær. Det vet alle som har presset seg til de har møtt veggen.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.12:06

Anonym: Hei, jeg er meget enig i mye av det du skriver. Men jeg synes likevel det burde stilles strengere krav til både sykemeldinger og egenmeldinger. Jeg har selv vært utsatt for fødselsdepresjon i forhold til at jeg ikke fikk sosialisert meg etter 3 barnefødsel. Jeg ble for isolert, så her snakker jeg av egen erfaring.
At egenmeldinger forebygger langtidsfravær er bare tull:)
Forøvrig har jeg selv møtt veggen og det var fordi jeg jobbet 12 timer om dagen, noe som ikke er normalt.
Maria

Sykepleier

25.09.2016 kl.05:55

Og hva er ditt bidrag til samfunnet? Blogg og bærdrikker? Du har egentlig ikke lov til å ha en mening om velferdsstaten, for din velferd er arvet.

Hva om du hadde måttet ta en ordentlig utdannelse, som oss andre? Ha studielån? Ha en jobb som krevde at du ga noe tilbake? Ikke bare glitter og glamour.

Her er du på dypt vann, Høili.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.12:11

Sykepleier:
Hei, dette var vel etter min mening et lite konstruktivt tilsvar:) Men jeg sakl svare deg på en skikkelig måte. Jeg har jobbet hele live, selv ved siden av studier. Jeg er utdannet NLP med 2 mastergrader med spesialfelt i tankestrukturer. Så i tillegg til det er mitt bidrag flere millioner i skatt årlig.
Nei, jeg kunne valgt å ta pengene og flytte, så jeg MÅ ingenting:) Jeg forsøker å bygge opp egen grundervirksomhet nå, slik at jeg kan være med på å skape arbeidsplasser i Norge, når vi begynner med eksport. At jeg blogger å lufter samfunns temaer, er vel strengt talt også et meget viktig bidrag?

Maria

26.09.2016 kl.12:28

NLP Master Practitioner er en internasjonal betegnelse for NLP utdanning og motsvarer ikke, og må ikke forveksles med noen norsk mastergrad.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.13:07

Anonym: og master Buisness og master Lifestyle ;)

Karro

26.09.2016 kl.13:17

Hei

Syns iallefall ikkje at me skal blande inn fødselspermisjon i debatt om sjukmelding/uførtrygd/latskap.

Detta er ein gode ein må ha jobba for å få, i 6 av dei siste 10 mnd av svangerskapet.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.13:45

Karro: Hei, ja, du har rett. Men likevel er det for lenge etter min mening å være borte dra arbeidslivet. Man kunne tilrettelegge bedre, slik at man var på jobb 1-2 ganger i uken, med forlenget permisjon . Vet det er muligheter rundt dette i dag, men få utnytter seg av det. Maria

26.09.2016 kl.13:37

Fremdeles ikke mastergrad.

Maria Erken Høili

26.09.2016 kl.13:43

Anonym: Har du mastergrad i å si at andre ikke har? ;)

Maria Erken Høili

27.09.2016 kl.12:32

Se her ja: http://www.nettavisen.no/na24/trygdesvindel-for-183-millioner/3423266585.html

Skriv en ny kommentar

hits