Hvordan jukser du deg populær?

Hei kjære lesere.

Jeg vil dele med dere eller deg, hvordan du jukser deg populær. Ja, vi har faktisk kommet så langt at du, ikke bare, kan lage en perfekt utgave av deg selv via Snapchat filter, eller det betyr samfunnets krav til hvordan du tar deg best ut. Men nå kan du også jukse deg til eller kjøpe deg til populæritet i form av antall likes du får på bilder du legger ut på sosiale medier, eller mer konkret sakt instagram. Ikke bare kan du se mer populær ut i form av antall likes du får via Instagram, du kan også kjøpe deg falske følgere. Dette er ekte brukere som ufrivillig begynner å følge deg.

Bilderesultat for snapchat

Men hva er poenget med dette? Tenker du kanskje? Jo, det henger nemelig sammen slik, at jo mer følgere en profil eller person har, jo større virker reportoaret ditt. Folk er nemlig så enkle at, om mange andre gjør det burde jeg også gjøre det. Sette er tilhørlighets mentalitet og ekstremt virkningsfullt i markedesføring. Du tenker kankje at du ikke er interessert i å følge en profil som ikke er i din egen interesse? Men her tar du mest sansynligvis feil. Grunnen til det er at man vil være med på det som skjer til en hver tid. Om man ser en person som har 100 000 følgere vil man automatisk anta at dette er en viktig person som har inflytelse på et eller annet plan og det ligger i menneskets natur å følge med flokklederen.

 

Dette er en greie som har vært på markedet en god stund nå, og jeg undres over hvorfor ingen har tatt det opp? Så moralen er og blir i dagens samfunn kan du kjøpe deg til hva som helst, hvorfor? For å fore deg selv og dine egen selvfølelse med enda en skje usikkerhet. Det hælige med dette er at bare du vet det. Men ikke overdriv, da blir det for gjennomsiktig. 



 

Maria 

10 kommentarer

28.05.2016 kl.23:30

Jeg tror at mange har et såpass strabiøst og stressende liv at for dem er det pause for hjernen å bare klikke seg innpå en intetsigende blogg. Man får med andre ord ikke en mental oppsving, men en mental pause. Før i gamle dager leste man tegneserier for å oppnå den samme effekten.

28.05.2016 kl.23:31

Derfor mange klikk og følgere...

28.05.2016 kl.23:43

Mener at jo mer intetsigende bloggen erjo flere følgere får den med mindre det er reelle seriøse engasjerende bloggere. Du går dessverre for min del som alternativ til tegneserier eller såpeopraer.

Kim Solberg

29.05.2016 kl.00:30

er dette rettet mot deg selv?.!. Med all respekt, må spørre.

Cherry

29.05.2016 kl.02:03

Vel det er jo i grunn bra at flere følger folk som kan påvirke samfunnet med sine ikke-politisk-korrekte-meninger, sammenliknet med å lese alt den dritten/propagandaen/løgnen massemedia spyr ut til befolkningen hver dag (vg, dagbladet, tv2, aftenposten etc.).Visste dere for eksempel at aspartam er direkte helseskadelig (MYE værre enn sukker)? Aspartam finnes i blant annet brus og "sukkerfrie" alternativer, og er linket til flere sykdommer som alzheimers og permanente søvproblemer. Global oppvarming er 100% løgn, men likevel tror svært mange enda på løgnene. Jorda blir ikke varmere, jorda går i bane rundt vår nærmeste stjerne (solen), hele tiden konstant år etter år, jordens avstand til sola påvirker hvor varmt vi har det. Den elliptiske banen til jorden rundt solen, er formet av gravitasjonen mellom jorden og solen. Temperaturene og lufttrykket over hele jorden forandrer seg derfor hele tiden, i likhet med jordens indre, som bestemmer klimaet vårt. Derfor er noen steder varmere enn andre, og noen steder kaldere enn andre, året etter er kanskje et sted kaldere enn på samme dato året før etc. Det blir kaldere, varmere, kaldere, varmere hele tiden. Sommer, høst, vinter, vår anyone? I could go on and on and on, dere skjønner hele tegninga. Masse "forskning" er kjøpt og betalt, noe massemedia aldri vil fortelle oss. Hvorfor da gidde å kjøpe aviser eller betale disse "journalistene" (egentlig løgnerne) noe? Nei vettuva, jeg følger heller mer ærlige folk som Selena og Justin, dem poster i alle fall ikke løgn. Og det koster heller ingen ting! Og også mye koseligere å lese om kjendiser!

Thomas

29.05.2016 kl.09:28

Cherry: Du har blitt lurt. Så og så all verdens klimaforskere er enstemmig: Klimaendringer er menneskeskapt.

Maria: Bra at du tar opp dette temaet, selv om det kan være litt negativt for deg selv :)

Agnes

29.05.2016 kl.11:28

Cherry; håper inderlig innlegget ditt er ironisk ment? På denne bloggen er det ikke lett å vite. Maria; hva med å bytte ut "du" med "jeg"? Ved å bruke "du" tillegger du dine lesere egenskaper/atferd som du ikke har forutsetninger til å vite noe om. En personlig blogg blir svært upersonlig og anklagende hvis du synser og tror i vilden sky. Angående temaet ditt; ja, dette har vært ofte debattert i diverse media. Usikre mennesker som er opptatt av fasade og pynter på seg selv. Et retorisk spørsmål; er det noe verre å fotoshoppe, kjøpe fiktive venner enn å injisere Botox, Restylane og la seg kirurgisk behandle?

Cherry

29.05.2016 kl.16:31

Til Thomas: Nei jeg har ikke blitt lurt. Hvis du prøver å bruke ditt eget hode (prøv å tenke litt), så klarer alle å se dette: Global oppvarming er 100% løgn, kimaendringer er IKKE menneskeskapt. Jeg lar meg ikke lure. Det at det er enstemmig blant noen løgnere som får mest oppmerksomhet, gjør dem fortsatt til løgnere. Det at du tror på alt du leser i mainstream bøker og mainstream media, er ditt eget valg. Jorden hadde vært glovarm og alle hadde dødd for lenge siden, dersom global oppvarming var sant.

Til Agnes: Nei, jeg mener alt jeg sa. Om du velger å stole på mainstream media, så er det selvfølgelig ditt eget valg.

On topic: Har større respekt for kjendiser, sammenliknet med autoritære "forskere"/løgnere som hele tiden sprer løgn i bøker, avisartikler, utdanningsvideoer og andre medier. Spørsmålet "Hvordan jukser du deg populær?" kan jo også fint gå til dem, dem leder jo selv en stor flokk på millioner av mennesker som tror på alt dem sier og viser av sine "sannheter". Ok, det var ikke helt on topic, men altså sosiale medier er ikke den værste måte å jukse seg populær på. Heller en av de mildeste måtene.

Preben

29.05.2016 kl.17:16

Den anerkjente teorien Theory of Reasoned Action og dens videreutviklinger bygger nettopp på betydningen av sosiale normer. Denne modellen ble lansert i 1980. Den stiller spørsmålene, "vil andre at jeg skal gjøre det? bryr jeg meg om hva andre mener om hva jeg gjør?".

Så dette er ikke nytt. Det er veldig kjent, og at det er i sosiale medier er ingen overraskelse. Derfor er det ingen som igjen tar det opp. Alle innenfor markedsføringsfaget er veldig kjent med hvordan dette fungerer i sosiale medier, og hvordan det hittil har fungert i samtlige tradisjonelle medier.

Men ellers en grei og aktuell illustrasjon for den yngre generasjon som ikke driver med eller studerer markedsføring.

/p

Josef K

30.05.2016 kl.11:22

Cherry: Er du en av diss folke tro

https://www.youtube.com/watch?v=4ZyIG_jZzBs

http://www.christiansagainstdinosaurs.com/

Skriv en ny kommentar

hits