Å bryte med samfunnets krav er et helvete!

Hei kjære lesere.

Beklager at jeg ikke lenger gidder å svare på kommentarer hver dag. Å jeg gjentar meg selv med å si takk til de som støtter meg. Det er dessverre ikke alle som kan se lengere en nesa rekker og det kan dere ikke noe for selv dessverre. Dere er programmerte. 

Jeg blir faktisk ikke så såret som dere tror. Ikke står det så dårlig til med meg heller, så beklager om noen er bekymret. Jeg har mottatt en del meldinger som jeg setter pris på, men ikke vær redde. Jeg har en agenda, å det er å bryte med samfunnets skrevene regler. Jeg orker faktisk ikke å leve under en samfunnsstruktur som gjør folk syke. Da mener jeg syke på en dårlig måte. Kroppen og sinnet henger ikke sammen, det mentale har et avbitt forhold til det emosjonelle. Kropp og sinn danner ikke lenger et system. Det er her problemet ligger. Vi har fått feil verdier, feil motivasjonsfaktorer. Ser dere ikke hvor roboter dere har blitt? Autopilot står på 24/7, forvirring og frustrasjon tar overhånd. Dette er feil!

Det har aldri vært mer depresjon en nå, aldri mer medisinering en nå. Tror dere dette er en tilfeldighet? 

Hvorfor faen skal man ikke se mennesker for mer en det fysiske? Hva med det mentale, det emosjonelle og sjelen? Det mangler mange lag som er forsømt. Jeg gikk til en meget klok mann i dag. En healer. Opplevelsen av ekstrem. Energier som har vært blokkert i kroppen pga av min egen forsvarsmekanisme løsnet. Jeg lyttet igjen. Han tilførte meg noe jeg ikke har hatt på lenge. Fri flyt i nervebanene. Energiene har vært ekstremt bra siden. Dette er virkelig å anbefale på det sterkeste. ( https://www.facebook.com/Bodyworksno-440908769431993/?pnref=lhc) 

Jeg har fortsatt troen på at vi blir syke av vår eksterne negativitet og interne negativitet, av våre blokkeringer, av vår frykt og angst. 

Jeg skrev et innlegg i går som var ment rent metaforisk, jeg tror de som trenger det, tar det med seg og de som ikke forstår, de skal heller ikke bry seg, det er ikke for dere. 

Vi er har alle en agenda. Jeg er ikke redd eller feig. 

Maria
 

25 kommentarer

12.05.2016 kl.20:02

"Hvorfor faen skal man ikke se mennesker for mer en det fysiske?"

På tide at du innser dette selv. Da regner jeg med at det er slutt på kommentarer fra deg om overvektige folk samt dem som av ymse grunner går på NAV.

Det går fremover med deg også ☺

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.20:34

Anonym: De som gjør seg selv syke med å trykke inn med produkter som ikke er egnet til menneskelig føde, burde neppe være forbilder for kommende generasjoner. På tide med en opplysningstid.

Livet til Maria

12.05.2016 kl.20:23

jøss, hva er det med deg, står ikke dårlig til?

du har sutret, jamret deg, klynket, ynket deg og pepet i dagevis om hvor ille du har det, det er umulig å ta slike som deg seriøst, lurer på hvordan det hadde vært å omgått en som deg som mener ja en dag, nei den neste, så kanskje dagen etter der igjen, men sånn er de psykiatriske, det går litt i ball for de.......selvinnsikt har de sjeldent.....

Det er utrolig, ufattelig forferdelig synd på deg, jeg synes det er såå sørgelig, såå trist og så hjerteskjærende å se hvordan du driter deg ut konstant, du får forsøke å ha et så godt liv som det er mulig for en slik personlighet som stakkarslie lille deg.

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.20:39

Livet til Maria: Tokyo! Er du på ferie? Jeg kan informere om at du må ta ansvar for din egen oppfattelse. Det er jo for faen ikke normalt å være på topp hver dag. Men det er ingen som tørr å snakke om det! Men du er kanskje et supermenneske som har solskinnsdager 365? Snakk om realistisk tankegang . Jeg har det ekstremt bra. Mange utfordringer i hverdagen, som alle andre. Men syting er et fremmedord.

12.05.2016 kl.20:39

Skulle ikke du se forbi det fysiske? Du etterlyser jo at man ser forbi det fysiske, men du går jaggu til motangrep med en gang i stedet for å si at du skal prøve se personen under disse overflødige kilo. Du ser bare kiloene. Du kan da ikke forvente at andre skal se forbi det fysiske deg når du ikke evne gjøre det overfor andre.

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.20:56

Anonym: Det jeg mener er ikke å kritisere der fysiske , man dytter på pga emosjonell ubalanse . Såpass belest er jeg når det gjelder ernæring,ar jeg ønsker en opplysningstid for riktig kost som genererer energi og livsglede.

Livet til Maria

12.05.2016 kl.20:43

tar tilbake alt jeg har skrevet, det er ikke pent gjort av meg, er ikke noe poeng i å holde på slik, jeg synes du skal stå på å du klarer deg bra du, er noe som heter: har man ikke noe positivt å si om mennesker skal man heller bare holde nepa, jeg skader kun meg selv ved å være så uhøflig som jeg har vært.....

Ønsker deg lykke til i livet.

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.20:57

Livet til Maria: Det setter jeg pris på. Takk, det samme.

Mette

12.05.2016 kl.22:38

Du har så rett når du skriver at vi må se mere bort fra det fysiske, og se hva som egentlig bor i et menneske, uavhengig av vekt, kjønn, lønnstrinn, sexuell legning, religion osv....Mange blir nok overrasket om vi tar oss tid til det! Lære noe kan vi også! Vi dømmer og dømmer, og slår hverandre til stadighet i hue med fordommer og svada som sprer negativitet og hat! Det er ikke akkurat helbredene for hverken kropp eller sinn. Det er mange der ute blant oss som trenger ei utstrakt hånd. Hva med å starte der istedet for å bruke så mye dritt og hat på noen man IKKE er liker eller er enig i! God kveld!

12.05.2016 kl.22:41

Å er det sånn det hele henger fra hverandre??? Nå skjønne jeg ingenting.

Mari

12.05.2016 kl.23:20

Du er et friskt, modig pust, Maria! Og så hjertens enig med deg. Vi er på villspor når autopiloten får styre tilnærmet fritt. Det blir kaldt, tomt og fattig. Jobber selv med tilsvarende prosesser og indre dynamikk som du. Som hele mennesker står vi stødig. Styrken OG sårbarheten springer ut fra samme sted.

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.06:21

Mari: ;)

13.05.2016 kl.03:14

Jeg tenker ikke på grunnen til at noen er overvektige, ikke i det hele tatt. Fjern den biten.

Det jeg spør om; evner du å se på et overvektig menneske uten at tankene dine begynner spinne om alt denne overvektige har gjort "feil" ernæringsmessig, og heller faktisk tenke at dette er en flott, snill, god, kunnskapsrik etc person?

Det er i allefall DET jeg mener med å se forbi det ytre. Ikke dømme noen etter utseendet.

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.06:17

Anonym: Helt klart. Det har jeg ingen problem med.

Deprimert med angst.

13.05.2016 kl.07:39

Hei Maria jeg sliter veldig med depresjon og angst men jeg opplever det motsatte av deg jeg får enormt mye forståelse og empati fra både kjente og ukjente (jeg er ikke redd for å snakke om det). Har ikke lest alle bloggene dine men et par hvor du langer ut mot andre mennesker og organisasjoner og da må du forvente reaksjoner fra de som er uenige med deg det forandrer meg litt at du ikke forstår det. Hvis du virkelig sliter psykisk håper jeg du får den hjelpen du trenger for jeg vet at det ikke er lett. Jeg leser litt mellom linjene at du hisser deg opp når du får kommentarer som ikke passer inn i ditt syn på saker og da er det kanskje på tide å slutte med bloggen og bruke tiden på deg selv og dine nærmeste!

Mette

13.05.2016 kl.08:54

Ser at du skriver ofte. Det ville nok være mye bedre

hvis du skrev litt mindre, men dypere. Du vil jo bare

være i media, men du er ikke så spesiell, så slutt å

være så selvopptatt. Bruk heller livet ditt på å hjelpe

overvektige, i stedenfor å mase på hva andre spiser. Det

har du ingenting med. Hvis du slutter å kritisere og syte blir det ikke mye igjen. Hva tror du at du gir

andre folk ? Ikke mye, egentlig. Slutt å blogge du,

ser du ikke at du får mindre og mindre svar? Det fins

så mye annet som er mer interessant en dine syte-

blogger. Ta deg sammen, du. Vil heller lese blogger fra

folk som virkelig sliter, og ikke som deg, som gir

alle andre skylden for ditt liv. Men alt er din egen

feil, og det vil du nok aldri innse.

Miriam Mercedes

13.05.2016 kl.09:56

hmmm jeg opplever at det er noen seriøst grunnleggende missforståelser/ mangler av din oppfattelse når det gjelder mennesket på det psykologiske plan. Når du gjennom flere av dine blogg innlegg viser at du mangler EMPATI på tross av forståelsen av at mennesker er programmert/ hjernevasket til å gjøre det motsatte av hva som kanskje er viktig/riktig for dem. Og en del ikke nødvendigvis har muligheten til å gå til en healer for å få satt energibaner i sving/ chakra baner som er livsviktig for helse, trivsel og egen oppfattelse til å evne å ta bedre gode beslutninger for seg selv. Så burde du ha større hjerterom og takhøyde for uperfeksjon =)

Hvis du vet at mennesker er programmert bør du og vite at det er en oppvåknings prosess som tar tid. En ting er å være ærlig og sann, men den største evnen er å kunne være veiviser med klokhet og godhet/empati på tross av ALT MAN SER RUNDT SEG, det er ofte den største utfordringen. Mennesker lukker seg når de blir indirekte banket opp med ord, selv om du er nidkjær og sint på systemet som holder dem som slaver.

Men kommunikasjon og språk som går på forståelse og dyp innsikt i kompleksiteten menneske åpner menneske og kan få de til å våkne opp, blomstre som en lotus blomst. Hvis det virkelig er din intensjon vurder din kommunikasjons evne, du kan NLP og sikkert lært noen triks, bruk det med energetisk varme i bånn... kommer laaaaangt med det ;)

13.05.2016 kl.10:12

Hei Maria, håper du kan svare på dette!

Gjennom bloggen din, hvordan anser du deg selv som å være et forbilde i de temaene du tar opp ?

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.11:36

Anonym: Hei. Jeg vil ikke kalle det et forbilde. Jeg føler vel mer at jeg opplyser, så er det opp til alle og enhver om de vil ta til seg det jeg skriver. Maria

13.05.2016 kl.13:47

"Opplysning betyr at klarhet basert på en full forståelse av noe. Det betyr å ha kunnskap og/eller ån delig innsikt og spre denne kunnskapen"

Det er der det skurrer for meg.

Du eier altså sannheten, og så får folk ta det til seg eller ikke ?

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.14:01

Anonym: Jeg har spesifisert , det er ikke alle det passer for. Det er ingen som eier sannhet. Sannhet skaper man utifra individuelle verdier og preferanser. Min sannhet er ikke din sannhet vis a vie!

13.05.2016 kl.14:08

Synes det hele du prater om begynner ligne på en nyrelegiøs sak ala Flygende Spagetti Monstre. Forskjellen er bare at for dem er det satirisk for deg er det seriøst.

www.vg.no/nyheter/utenriks/new-zealand/de-tror-en-spagetti-gud-skapte-verden-naa-er-foerste-lovlige-bryllup-arrangert/a/23660605/

13.05.2016 kl.14:09

Da er vi enige.

Bare husk det du tar det med deg videre!

13.05.2016 kl.14:11

* Bare husk å ta det med deg videre!

15.05.2016 kl.01:16

"Maria Høili

13.05.2016 kl.11:36

Anonym: Hei. Jeg vil ikke kalle det et forbilde. Jeg føler vel mer at jeg opplyser, så er det opp til alle og enhver om de vil ta til seg det jeg skriver. Maria"

du er nok den som opplyser minst av alle jeg har lest noe av. de som tar noe av det du skriver til seg må nok finne seg i å bli tusen ganger mer ignorante idioter

Skriv en ny kommentar

hits