Det er kun de sykeste som lykkes!

Hei kjære lesere.

Har dere tenkt på dette egentlig. Det er kun de sykeste som lykkes?

Det vil si det som ikke har noen grenser, de som går imot strømmen, de som har troen på seg selv. De som ikke tar nei for et nei, de som aldri gir seg. De som er avvik. De som ingen har tro på, de som får høre hvor gale de er, urealistiske, de som ikke eier perspektiv. 

De uprogrammerte.

JA, det er de som lykkes.

Man trenger flere lag, du har de som flyter, ca. 95%, det er de som tar til takke med, er vanlige, de som trives med at alt akkurat går rundt. Nå kjenner jeg dere koker. Sannheten er slik. Det er ikke noe galt med å være i flow, bare være, flyte med, få endene til å møtes. Ja, nå skal jeg provosere enda litt til. Det er faktisk dere som har minst bekymringer. 

Er det noen der ute som vet hva det kreves å være den som flyr ut i motorveien etter ballen, uten å se seg til verken høyre eller venstre? De som baner veier for nyskapning, den som tenker utenfor boksen. Det er de som ligger med hetetokter og har psykologtimer. Konstant bekymring i et marked som er russiskrullet. Kun fordi dens eneste agenda er å skape, koste hva det koste vil. Den som ikke gir seg om man failer, men finner nye veier å prøver en ny strategi hver gang. Man snakker om blottet for empati, jeg kaller det blottet for sine egne følelser. Å lytte til egen kropp er uaktuelt. Målet skal nås. 

Det er de sykeste som lykkes. 

Er du syk nok?

Om du er normal, så sier jeg ikke at du ikke lykkes, du har bare lavere krav, lavere mål, det er ikke du som skaper historie og det er også helt ok. 

Uprogrammert.



Maria
 

 

71 kommentarer

Espen

11.05.2016 kl.20:58

Her har du helt og holdent 100% rett Maria!

11.05.2016 kl.21:02

har du lykkes da?

psykiatrisk lita sutre som piper i det uendelige.

11.05.2016 kl.21:12

Er det nummeret før du tilter?

ola

11.05.2016 kl.21:14

Lykke til på veien videre i livet. Du har ingen ting du behøver å bevise for noen. Annerkjennelse utenfra er verdt lite fremfor den innenifra.

Ikke Tilgjengelig

11.05.2016 kl.21:20

Mye sant i det du skriver her. Men for all del ikke løp ut i veien uten å se deg for. Det kan gå bra, men gevinsten er alt for lav til at det er verdt innsatsen!

BB

11.05.2016 kl.21:45

Å være syk høres ikke positivt ut, frisk høres bedre ut😄

11.05.2016 kl.21:52

De sykeste har ofte ikke den selvfølelsen som skal til...derfor blir man oxo sett på som syk...du er kanskje syk...men fått mye gratis...husk d...og din selvopptatthet er desidert syklig...

11.05.2016 kl.21:58

Din dumskap provoserer...ik din sykdom el intelligens...hvis du har noen

LL

11.05.2016 kl.22:08

Syns du er tøff

Er syk selv. Feiler hele tiden,

Kanskje i morgen

Sparkle

11.05.2016 kl.22:26

Er enig med deg Maria. Det er for mange som ikke har ambisjoner, lar seg diktere av andre og gir opp raskt. Min ambisjon er forøvrig å bli din kjæreste og det skal jeg oppnå.

11.05.2016 kl.23:18

Ganske enig i det du sier,, jeg er en av de som ikke har hatt så mange ambisjoner i livet mitt,, borsett fra at jeg får til det jeg vil ,at jeg vil ha det bra :) Og det har funket, jeg består, mannfolka går. Livet mitt er helt perfekt, jeg våkner opp lykkelig hver morgen Jeg er enebarn og har to barn, en kusine men jeg har i tilegg mange gode varme venner som jeg er glad i <3 All lykke ønskes deg , det er nå livet leves <3 så leva livet :)

pus

11.05.2016 kl.23:29

Du må gjerne komme med et eller annet forskningsmessig belegg. Psykisk sykdom skaper enormt mye lidelse for veldig mange mennesker, og er ikke en suksessfaktor. Har lest flere steder at bipolare er mer kreative enn gjennomsnittet. Det tror jeg kan stemme fordi de tilbringer mer tid i ytterpunktene. Det er mye stor kunst som kommer fra melankoli. Men først og fremst er det en kjip sykdom som ødelegger liv og de fleste hadde nok med glede byttet den bort.

11.05.2016 kl.23:47

"Nå kjenner jeg dere koker", "det er faktisk dere som har minst bekymringer". Litt upassende dette Maria, i en periode hvor disse "vanlige" mister jobbene sine i oljeprisfallet. Mange sitter med boligjeld og er veldig redde for å bli langtidsledige på NAV. Det er dette som er realiteten Maria. Jeg tror ingen "koker" over innlegget ditt, til det er det for kunnskapsløst og nedsettende om det som også åpenbart er en stor kundegruppe hos Europris.

11.05.2016 kl.23:53

Disse "vanlige" er de som har betalt huset ditt, bilen din og sørget for at du kan reise til L.A. for å lansere smothien din.

Stig

12.05.2016 kl.00:37

du kommer med mye rart 😂 Men underholdene er det vertfall 👌 Blir fascinert av hvor mye rør du legger ut! Skaff deg nei mennesker i livet ditt.. Ikke bare folk som sier det du vil høre... De er skumle! Vis noen altid Er enig med deg , ville jeg blitt veldig mistenksom !!

ole jacob johnsen

12.05.2016 kl.03:56

Hei. Jeg lurte på om du kunne bli min medsøker i å refinansiere gjeld og eller finne en god jobb til meg også at jeg kunne få en bedre økonomisk hverdag?

Du har alt i livet og jeg har ikke så mye. Det hadde vært fint å få hjelp av deg. Så du kunne gå god for meg om jeg kunne få en god jobb i livet. Kan du møte meg og hjelpe meg? Fint om du svarer på emailan min. Så kan vi møtes og se om en kan få livet til å bli bedre.

12.05.2016 kl.05:30

Enig med Stig! Et Nei-menneske er i det minste ærlig!

12.05.2016 kl.06:09

Til Ole Jacob Johnsen. Skjerp deg! "Så kan vi møtes å se om en kan få livet til å bli bedre"? "Vi"? Du er ganske sleip som forsøker å utnytte en situasjon til din fordel. Forhåpentligvis ser Maria selv at du bare forsøker å utnytte det at hun sliter. Hverken Maria eller andre bør refinansiere for deg. Ellers så ser jeg andre innlegg her som er like farlige i sin søken etter å oppnå kontakt på helt feil premisser. Likeverd er å behandle andre med det som er det beste for alle, og det er ikke å sette andre i personlig gjeld. Det er banken som skal kontaktes om refinansiering. Ellers så bærer denne bloggen preg av flashing av materielle verdier så det holder. Og en "jeg og dere" - holdning som tar utgangspunkt i Marias generøse overføringer fra sin far. Jeg mistenker at Maria aldri selv har deltatt i arbeidslivet utenom i egne forretningsprosjekter. Gjennom jobb kunne hun i ung alder også hatt muligheten til å møte noen andre av Norges rikeste, som langt i fra er grenseløse som det hun vil ha det til. Mange er forsiktige og vurderer avgjørelsene sine. Maria er heller ingen representant for "gamle penger", hvor sosiale ferdigheter er en del av "gamet".

Livet til Maria

12.05.2016 kl.07:16

Hadde ikke Maria hatt de pengene og den oppfølgingen hun har, ville livet hennes sett slik ut, da hadde hun vært en helt vanlig narkoman som står i gågaten med knall rød boblejakke og tråsykkel, samtidig som hun hadde vrikket rundt på rompa i håp om å få seg ei billig dose....

ingenting annet,

så hun som synes så synd på seg selv da for hun er så rik og greier, ikke fått oppmerksomhet av pappa som barn osv bør tenke på det at det kan alltid bli verre, det er viktig å se ting i perspektiv og begynne å forstå det at det skal ikke så mye til så ligger du i grøfta i løpet av null sekunder.......men hun har det så fælt og ille at hun evner ikke se slike åpenlyse ting.

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.07:34

Ler meg i hjel:)

Megan

12.05.2016 kl.07:46

Har fulgt deg en stund. Trodde du hadde mer mellom øra enn dette. Er DU "syk"? Du som har fått alt opp i hendene? Hahaha. Dagens. Ler meg ihjel jeg også. Tragisk. Virkelig. Unfollowing. Og god tur over dammen. Bli der.

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.07:49

Megan: Ja, noen er vel heldigere en andre. Det er problematisk å akseptere. Alt oppi hendene betyr? Alt=penger. Overfladisk tankegang.

Livet til Maria

12.05.2016 kl.07:59

merker meg at du tok ikke hintet overhodet, forsøkte å sette ting i perspektiv for deg men "du ler deg ihjel" kanskje du trenger den psykiateren likevel,Beklager at jeg forsøkte å gi deg et litte dytt i form av å fortelle deg at ting er alltid verre for noen, du har det nok ikke så ille, du ser det bare ikke selv

Marie

12.05.2016 kl.08:33

Ja det finnes mange måter å lykkes på, og det finnes mange målemetoder for lykke. Synes oppriktig synd i deg Maria, og jeg har en mistanke om at det på en måte du ikke hadde likt. Ønsker deg lykke til, håper du blir lykkeligere i LA.

Frantz

12.05.2016 kl.08:49

Hei Maria

Sitter her på din terrasse og ser ned på gården som ligger nedenfor.

Funderer lidt over som livet utvikler sig for den enkelte. Hva er det, der gjør os til de individer vi er..

Er vi født som gode eller dårlige mennesker..

Eller er det det hendelser vi utsettes for som gjør os svake eller sterke, gode eller onde, kloke eller dumme, ærlige eller uærlige elsket eller hatet

Grunden til at jeg skriver på din blokk, er at en mann for noen dager siden ringte på døra mi

Han kom for at unnskylde for at han ikke hadde fått byttet doen i huset jeg bor i

Hans virke er blandet annet at være vaktmester i huset min familie leier av dig

Han hadde ikke fått penge av dig til at kjøpe en ny do

Han hadde det dårlig med, at vi på annen måned må fylle en bøtte med vann for at skylle ut

Jeg sagde til ham, det skulle han ikke tenke på.

Om noen få uker er opplevelsen som leietaker her på gården din historie for min familie og mig

Jeg stod under samtalen med ham og betraktede han

Han var slet ikke den sterke person han pleier at være når han har vert her

Han fremstod mere som er slagen mann

Jeg spurte hvorfor fortvilelsen sto malt i ansiktet hans

Jeg spurte hva som var galt

Han fortalte at det han jobbet med,med et knipseslag var lagt i grus

Boligen som vi snart flytter fra, fordi har blitt sakt opp, fordi huset skal selges innen du skal til at bygge leiligheter rett ved siden av

Det var derfor vi ble sakt opp

Mannen som sto foran mig skulle i tillegg til at passe gården din forestå dette byggeri og hadde innrettet og basert fremtiden sin på dette

Han hadde på nettet kunnet lese at du hadde lagt gården ut for salg og dermed snudd tilværelsens hans opp ned

Uten at si noe til til ham i forkant

Han er den der tidlig og sent har kommet her og tint rør så vi har hatt vann når det har frosset til i gulve og vegger i det hus vi bor i

Har der vert snø har han uansett når på døgnet det har vert brøytet så du har kunnet komme til din gård uten problemer

Hva er du egentlig for et menneske når du kan svikte et menneske på den måte

Min opplevelse av dig, som en løgnaktig arrogant svikefull selvsentrert person, som ikke viker for at true folk for at få det som hun vil, kan jeg om 2 uker se tilbake på som en tid hvor alt kun kunne bli bedre

Hvordan tror du din vaktmester hvor sviket ditt står meislet i ansiktet vil se på dig om en tid,når du står det forjettede land

Og lager saft sammen med ham med den morsomme stemme som siger dine ord

Reis men lad dine børn bli i Norge hvor de kan få en så normal oppvekst som mulig

Reis og realiser din drøm

Du skulle utgangspunktet tatt i betraktning ha gode muligheter for at skape dig en mindre formue derovre

Men vær forsiktig,de avskaffede slaveriet for 150 år siden

Jeg kunne skrive meget mere, men jeg må til at gjøre noe for at få mat på bordet

Skulle du finne det for godt at kalde dele av dette for usant skal det ikke sjenere mig at dele korrespondanse mellem os med andre.

Jeg håpe,r at du når du har fått dine 40 mill for gården og det iskalde hus jeg bor i, belønner de som tro har tjent dig innen du forlater landet

Ellers vil du være det fattigste menneske av alle

Da vil du kun eie penge

Hilsen din anonyme danske leietaker

Sander Gallbert

12.05.2016 kl.09:06

Du vil nok aldri føle at luksuslivet ditt er rettferdiggjort, Maria, uansett hvor ofte du bytter psykolog.

Lotte

12.05.2016 kl.09:25

For en teit sak du kom med i dag, hvem tror du egentlig

du er ? Bare fordi faren din har litt mere penger enn

vanlig, det er da ikke noe særlig ? Du er veldig selv-

konsentrert, lær deg først å tenke på andre, SÅ veldig

viktig er du faktisk ikke.Du er ikke privilegert eller

noe, du er bare et av oss som lever på denne kloden

og som også forlater denne kloden. Gjør det beste ut

av situasjonen gjelder for alle, ikke bare deg.

12.05.2016 kl.09:50

Godt innlegg av deg Frantz. Mine tanker går til deg og til han du forteller om. Jeg er den som skrev innlegget 06.09 om utnytting. Det du skriver om her er forferdelig. Utover det; leiligheter som nabo tror jeg Maria er forpliktet til å opplyse om i prospektet, da det gir mye støy i nabolaget. Alt godt til deg og til han som har mistet jobben hos Maria.

X

12.05.2016 kl.09:54

Tusen takk for at du sier det som det er Maria! Jeg er av samme oppfatning selv, og blir lettet av å lese dette, ikke provosert. Blir man provosert av å høre dette må man gå i seg selv, og finne ut hva man egentlig vil, og er man fornøyd med å følge strømmen har man ingenting å klage over.

Det krever enormt mye, og jeg kjenner i både meg selv og andre at det går på livet løs om man søker noe annet enn de 95%.. Hvor mange ganger har jeg ikke fortalt de av vennene mine som sover fire timer om natten i årevis (!) fordi de er fast bestemt på å lykkes, at de må ta vare på seg selv oppi det hele? Men for f* de lykkes!!!

Måten du legger det frem på her er tanker jeg har hatt i mange år, og i de periodene jeg har nådd målene mine kan jeg stå inne for at jeg hverken har fulgt strømmen eller vært helt frisk. Joda, jeg oppfattes frisk utad, i de periodene jeg er 'på', så dere som evt leser kommentaren min og oppfatter det som smisk eller at jeg ikke er helt god kan tro om igjen.

Det er bare å lære seg litt historie eller se rundt dere, om dere ikke tror Maria her, åpne øynene!

I stor grad har du helt rett i dette.

12.05.2016 kl.09:55

Og noen ganger er "gamle penger" bedre enn "nye"!

12.05.2016 kl.10:05

Slå opp "Ustabil personlighetsforstyrrelse" tidligere kalt "Borderline personlighetsforstyrrelse". Skal du gifte deg før eller etter LA? Kudos til leietagere og naboer. Håper det blir nye jobber og leiemuligheter for dere.

12.05.2016 kl.10:22

Det som er "sykt" her er din definisjon av å lykkast.

12.05.2016 kl.10:55

Tror du virkelig at du blir et lykkeligere og helt menneske av å flytte til LA ?

Det du prøver er å fly fra deg selv!

Du tar deg selv med - det du er inni deg!

Tenk litt på det.

12.05.2016 kl.11:41

Her er en fin artikkel, som kan gi rom for ettertanke.

"MILLIONÆRENS ØNSKE PÅ DØDSLEIE" :

http://sosialnytt.com/millionaerens-siste-ord-pa-dodsleiet-far-a-tenke-virkelig-viktig-livet/

Vil med det samme si at jeg beundrer like mye millionæren som den fattige, som klarer å være gode både for seg selv og for andre.

Det du har i hjerte betyr det meste her i livet.

Ståle

12.05.2016 kl.13:48

Vi HØRER mest om de syke som har lykkes.

Det blir noe helt annet.

Vi hører lite om syke som ikke lykkes, og vi hører lite om "normale" som lykkes.

Fordi det bryter med den lett underholdende myten om at syke lykkes mest.

Det blir omtrent som å si at praktikere er svake teoretisk, og teoretikere er svake parktisk. De er en myte.

Når man intervjuer folk som har lykkes, er det noen fellesnevnere som går igjen hos nesten alle: Beinhardt arbeid, nøysomhet på egne veine og null med fritid, for å få det til.

Det være seg en student som leser seg til toppkarakterer, eller en som starter egen butikk.

Er det sykt?

Noen sier at rikdom er som et isfjell: Det andre ser er de 10% over vannet, men de resterende 90% skult under vannet, er all jobbingen og forsakingen som har gått med på veien.

12.05.2016 kl.14:20

Det handler ikke om å være provosert X - men å vise respekt og ha empati for sine medmennesker. Her har du og Maria en lang vei foran dere. Men med innsatsviljen dere påberoper dere er det muligheter.

Edvard

12.05.2016 kl.15:50

Hei Frantz.

Kjenner det bobler litt over for meg her nå. Tror av og til det er greit å gå i seg selv. Ingen har mistet jobben, og Vaktmester har vi heller ikke. Maria er også verdens beste person. Om du tenker deg om, så veit du faktisk dette.

Dumt at du har så mye hat til oss. Og ikke veit jeg hvorfor Håper du trives bedre på ditt nye sted.

Edvard

12.05.2016 kl.17:05

Ja at det er de syke som satser. Å satse familien, barna og ikke minst en hverdag som gir litt ro og trygge rammer for de minste. Oppe av dalen og rakker ned på den vanlige befolkningen. Stå på videre Maria, og ikke bare si: ler meg ihjel, for det blir for tynt.

Martin

12.05.2016 kl.17:33

Egosentrisme på det høyeste.

For min del har jeg satset, og trives med livet mitt. Fantastiske barn som jeg spiser frokost med hver dag. Vi løper og leker i vårt middelmådige rekkehus, med mine programerte naboer som ser på. Og så tenker jeg for meg selv: lavere mål en dette går det ikke ann å ha.... skuffa.

Men så slår det meg. De har det også bra sammen. Jobbet hardt, og kommet dit i livet som ganske mange andre ønsker. De har 3 ukers sommerferie, og da drar de på ferie med familien sin. Og møter alle de andre helt vanlige folka som ikke er sjuke i hodet. Som heller ikke har skapt historie osv, men vi er med på å skape historien vi også. Vi som ikke har så veldig mange fordommer og må rakke ned på andre for å føle seg selv vel. Bare at folk har det bra burde holde.

De største i historien har hadde ikke et slikt syn på våre medmennesker. Åpent sinn, hjerte og evnen til å kunne glede seg over andre og hva de har. Det er en god egenskap.

De som har sett ned på andre og trykket de svake ned har jo også sin plass i hisotrien. Bare å velge side.

Lykke til med smoothie prosjektet, det mener jeg virkelig🌞😀 Og håper at den indre ro, og aksept for at vi alle er forskjellige faller på plass

Martin

Til Edvard

12.05.2016 kl.18:53

Nei DERE har ikke Noen av de tinga, Maria har det kanskje.. Spør henne om og gifte dere mindre en 1 år dere har vært sammen.. Håper hun ordner seg en prenup som selzter sa det "din slabbedask"

Edvard

12.05.2016 kl.19:18

Lenge leve feig og bitterhet. Greit å være tøff i tryne der du sitter og gjemmer deg i Drammen, Står respekt av det. =)

Frantz.

Hvis du ser gjennom loggene dine, meldingene og mailene som du gjentatte ganger har fått fra oss og ikke svart når vi har prøvd å løse ting i leieforholdet så ser man at det er 2 sider av en sak. Så øse din bitterhet utover ett diskusjonsfora er det bare å ta av seg hatten og klappe for. Vi bor 50 meter ned i gata. Så hadde du ville løst konflikten istedet for å tatt deg tilrette i huset, ved å bl.a flytte sikringsskap, legge om vannrørene osv. hadde sikkert saken vært en annen. Vi er ikke så vanskelige her nede. Vi ga også dere førsterett på å kjøpe huset når det skulle legges ut for salg, og at Maria har lyst til å utvikle boliger når man har mulighet, når ble det feil?

Så lurer egentlig på hvorfor du har så mye behov for å svartmale Maria og bare skrive piss?

Og så vidt jeg veit er det både flere toaletter i huset dere leier.

//Edvard

Tidligere kunde.

12.05.2016 kl.20:02

Nydelig innlegg av Martin. Det er mange ganger at den "vanlige" skaper historie. Som den nye muslimske ordføreren i London, sønn av en bussjåfør og oppvokst i en 1 roms med seks søsken. Eller jeg kan nevne alle de som alene tok seg ut i småbåter for å redde jagete ungdommer på Utøya. Den "vanlige" skaper historie hver eneste dag, som politikeren som kom fra "ingenting". Jeg skrev i et annet innlegg at jeg tror at Maria også er en snill person. Jeg har sett denne siden som en litt ydmyk og høflig holdning til andre, i butikken hun drev i Bygdøy Allé. Her var det også interiør som alle hadde råd til, i tillegg til dyrere ting. Hun var flink og høflig mot oss kunder. Derfor kjenner jeg ikke igjen den Maria jeg møter her.

Maria Erken Høili

12.05.2016 kl.20:36

Tidligere kunde.: ^vanelige^ mennesker er ikke definert av meg med ytter faktorer. Man må evne å lese bak metaforen. Det er det som ibor den som tør å være annerledes.

Anne

12.05.2016 kl.21:36

Hei Maria

Slutt å være så bitchy mot andre^

Du vet godt at du er det, så hvorfor ikke slutte?

Jeg tror du burde legge ned bloggen din i en måntes tid:)

også kan du starte den opp igjen når du har funnet ut hvem du er:)

Hilsen en som tror at mennesker kan forandre seg og bli bedre mennesker:)

Til Edvard

12.05.2016 kl.21:56

Hva får deg til og si at noen gjemmer seg ? Du gjemte deg ivertfall på soverommet når Exen hennes kom.. Veldig galant av deg

12.05.2016 kl.22:53

Dette er bedre en Se & Hør, Paradise Hotel, Farmen og Hotel Cæsar til sammen. Jeg detter av stolen her jeg sitter å ler så jeg griner. Nå må dere slutte!!! Dette blir bare patetisk.

Maria for guds skyld slutt å BLOGG.

Tidligere kunde.

13.05.2016 kl.00:13

Maria, du står fritt til å skrive hvordan du vil da dette er din blogg. Men når du kategoriserer 95% av alle mennesker som de som ikke "bidrar til historien", så sier dette noe først og fremst om din oppfatning, ikke om dem. Når du sier at du må være "syk" for å tjene mye penger, så tar du også helt feil. Det er fordi ingen er like Maria. Husk det.

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.06:21

Tidligere kunde.: Vet at ingen er like i utgangspunktet, men det er det jeg prøver å forklare med at samfunns strukturen skaper A4, dette er feil. Jeg prøver å rokke ved troen til mennesker. Skjønner du hva jeg mener nå? Dette har ingenting med penger å gjøre. Dette er troen på seg og evnen til å oppnå det man vil uavhengig av tilhørighet eller støtte av publikum...

13.05.2016 kl.08:47

Ofte går det å oppnå det man vil på bekostning av andre ting. For å oppnå mest mulig av det man vil uavhengig av tilhørigher eller publikum (som du sier) tror jeg at man til slutt ender opp ganske så ensom og alene.

Men å prøve oppnå det man vil med de rammene man til enhver tid har og tar hensyn til dem, er en helt annen sak; man kan ikke gjøre bedre enn sitt beste.

Og det er disse menneskene, hverdagsheltene, i allefall JEG beundrer. Ikke disse streberske folk som omtrent går over lik for å få realisert seg selv, koste hva det koste vil.

13.05.2016 kl.08:54

Selvrealisering er en egoistisk tankegang som ikke er bærekraftig i et fungerende samfunn(slik som det Norske samfunnet som er et av de mest velfungerende i verden). Du må tilpasse deg det som er rundt deg, ikke forvente at det rundt deg skal tilpasse seg deg.

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.11:44

Anonym: Det handler om å bryte med skrevende regler for mitt vedkommende. Norge blir mer og mer deprimerte, en av grunnene er at vi bare lever i det mentale. Prestasjonpresset er ikke for alle.

Tidligere kunde.

13.05.2016 kl.09:15

Maria, mange mennesker kan ha et godt indre liv uten at måloppnåelse styrer hverdagen. Jeg tenker at din fellesbetegnelse om at de er "programmert", først og fremst gjelder de som lar seg styre av måloppnåelser definert av andre. Og det er her ditt eget innlegg kommer inn, om hvordan 95% ikke skaper historie og om hvordan de 5% som skaper den er "syke" for å klare det. Det er du selv som setter en materiell standard som fasit på suksess. Jeg forholder meg utelukkende til innlegget ditt. Det er fint at du også ser på det iboende i mennesket, men det kommer ikke frem i innlegget ditt hvor du har ytre faktorer som selve definisjonen på suksess. Mange ønsker heller å bidra i samfunnet gjennom en vanlig jobb i samfunnet, og bruke tiden på sine kjære og på barna sine. Det har ingenting med at de er "programmerte" å gjøre. Du har antageligvis lært noe av om tankegangen om "programmering" på NLP-kurset ditt, da synspunktet er at tankene skal "omprogrammeres". Så spinner du videre på denne tråden om en slags "samfunns-programmering". Men nordmenn er svært opplyste om kosthold og selvutvikling i dag. At noen vil ha et "vanlig" liv handler i utgangspunktet om verdier. Noen tar fortsatt vare på disse verdiene når de går inn i 5% gruppen din, andre gjør det ikke, og lar hverdagen handle om eiendommer, reiser, høyt materielt forbruk og en generell flashing av personlig fasade. Noen fortsetter å ta vare på familien sin, reise på den samme hytta og har omtrent de samme vennene som før. Men de kan like fullt tilhøre den samme "5%" - gruppen din, selv om noen ikke turer frem som de du betegner som "syke". Jeg mener at økt opplysning om menneskeverd i samfunnet, at folk er mere grønne og miljøbevisste, lærer å tar mere egne valg, gjør at folk klarer å ta langt flere egne valg enn tidligere. Å ta vare på miljøet, naturen og velge gjenbruk der hvor det kan passe, gjør folk mere opplyste Maria. Vær mere nysgjerrig og velg heller å bli boende på gården din fremfor materialistiske og til tider farlige LA. Ta heller flere studier innenfor det å være menneske og helse. Det er spennende å være student! Det lar seg fint kombinere med din egen personlige utvikling. Lykke til Maria!

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.11:43

Tidligere kunde.: Hei, jeg henger meg litt opp i dette med at du mener det er det ytre som er å lykkes? Kapitalen? Hvorfor har du den oppfattelsen? Per, dags dato er det økende problematikk i eksvis fedme, så vi er ikke så opplyste her som du tror. Helt enig at det handler om verdier. Men å være en anneledestenker(de som blir ansett som syke), er medfødt, det er ikke noe man blir, de tallene jeg snakker om er reele for Norge. Det er derfor vi ligger et stykke bak verden når det gjelder det meste. Min reise gjennom dette er ikke å stagnere eller bli stående, jeg trenger vekst og de som vil er med meg på den reisen:)

Edvard

13.05.2016 kl.09:22

Til Edvard: forskjell på sunn fornuft og dumhet. Vold løser få problemer, hva hadde du gjort når en illsint ex kom løpende inn med ett balltre med spiss på? Har lite lyst til å leve livet mitt som grønnsak. Har en fantastisk forlovede og 3 nydelige unger å ta vare på. :-)

Til Edvard

13.05.2016 kl.11:31

Jeg hadde sluppet lamaene løs på han

13.05.2016 kl.14:37

Maria, husk alltid særeie, uansett hvor rosenrødt det ser ut nå!

Dere har bare vært sammen i et år, og han omtaler alt ditt som hans....skremmende!

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.14:52

Anonym: Det var utrolig unødvendig sakt . Jeg klarer fint å passe på meg selv og vi har vært sammen i 2 år. Til opplysning så er det jeg som ville gifte meg.

13.05.2016 kl.14:50

*som hans også*

13.05.2016 kl.14:59

Ja, du trenger vekst Maria, alle mennesker har godt av å utvikle seg på de fleste måter, men du må nesten lese innlegget mitt en gang til, da det kommer ganske klart frem at jeg mener at det å lykkes først og fremst må være utifra en egen definisjon. For noen er det å lykkes å bygge opp en bedrift, for andre er det å ha en jobb. Det jeg påpeker er din egen generalisering, og vektlegging av ytre faktorer som et målebarometer. Hele bloggen din speiler disse tingene gjennom tekst og bilder. Det som du først og fremst treffer lesere på er at du fremstår som lite polert og rett frem med det du mener. Og dette bør være i orden, og det at du nå lar kritikken stå er bra! Det viser at du tåler en støyt! Ha en fin helg Maria!

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.15:37

Anonym: Jo, takk for det. Jeg har ikke bare denne jobben, jeg jobber i tillegg med oppbygging av 2 nyskapende konsepter, store selskaper.. . Så utvikling skjer på alle plan. Jeg leser at du har fokus på det materielle i det jeg skriver, bare ha i bakhodet at jeg bruker bloggen som markedsføring i tillegg til. Ha en flott helg:)

Tidligere kunde.

13.05.2016 kl.15:03

Glemte tittelen min som er Tidligere kunde (14.59).

13.05.2016 kl.15:07

Unødvendig at jeg sier at du bør ta særeie ?

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.15:38

Anonym: Ja, alle som har et ubalansert økonomisk liv tar særeie. Synes det er nedverdigende overfor min forlovede at man skriver det på den måten.

Madam X

13.05.2016 kl.15:46

Sikkert lurt å bygge en solid grunnmur først; les høyere utdanning. Handelshøgskolen i Bergen, UiO eller NTH i Trondheim. Deretter kan du satse på karriere innen en eller annen gründervirksomhet. Kan være en stor fordel også å kunne kommunisere klart og tydelig, både hva form og innhold angår. Det som skal til er nemlig utdannelse, tålmodighet og intellektuelle ferdigheter.

Maria Erken Høili

13.05.2016 kl.16:01

Madam X: Jeg er av den oppfattelse at høyere utdanning er ikke alt. Jeg har nok erfaring og utdanning til det jeg begir meg utpå. Men takk for innspill.

14.05.2016 kl.11:24

Du har ingen utdannelse, du kan heller ikke referere til noen vellykkede forretninger. Du lever av penger du har arvet etter din pappa. Derfor kjære deg syntes jeg du bør jekke deg ned mange hakk. Ditt forvrengte syn på dyktige medmennsker er kort og godt kvalmende.

Du omtaler hardt arbeidene mennesker nedlatende samtidig som du lever på arvede penger. Forstår du ikke hvor sykt dette høres ut i alles ører ? Å være syk har ihvertfall ikke bidratt til din rikdom, snarere tvert imot.

Maria Erken Høili

14.05.2016 kl.13:13

Anonym: oi da, misunnelsen lenge leve. Jeg har vellykkede forretninger . Hvor i alle verdens dager har du noe annet fra? Jeg har NLP utdannelse. I alles øyner er en dårlig hersketeknikk , du kan du svare for seg selv!

14.05.2016 kl.14:06

Maria. Det er EN ting du må få med deg; jeg er temmelig skråsikker på at det er mang færre som er misunnelig på deg og pengene dine enn det du selv tror. Du er snar å trekke frem det at folk er misunnelige på deg når du får kritikk for noe. Jeg har fremdeles til gode å se deg som ydmyk overfor andres meninger og at du kan innrømme av og til at du var for bastant og påståelig.

Som mange andre har sagt før meg, hvis bloggen din skal være det du sier den er innledningsvis bør du endre endel av dine holdninger overfor leserne dine og heller prøve være positiv veiledende fremfor fordømmende og bastant. Du har helt sikkert utrolig mye kunnskap om helse og mat, men folk tar det ikke til seg hvis du bruker spanskrøret.

Markedsføring

14.05.2016 kl.15:01

Hvis du bruker bloggen din som markedsføring??? Bør du nok legge om stretegien din. Bloggen din setter deg i et dårlig lys. Du angriper istedet for å inspirere.

15.05.2016 kl.17:59

"Det handler om å bryte med skrevende regler for mitt vedkommende."

Du mener vel uskrevne regler? Å bryte skrevne regler kan lage deg mer trøbbel enn hva nødvendig er.

Selve livet!

18.05.2016 kl.19:14

Du skulle tatt et kurs hos din mamma. Sett hvordan ekte mennesker jobber hardt og trutt! Jeg leser av og til på denne bloggen din for å få meg en latter! Og det får jeg!

Du er offer den ene dagen, der du er lei deg og synes du er så lite verd. Neste dag kritiserer du mennesker med fett på kroppen. Da ser du på deg selv som en gudinne!

Treff mennesker som gir deg noe, ikke de som bare er redd deg, og går deg etter munnen. De vil ha deg for pengene dine, og for å få status som venninne med selveste Maria! Huff, dette er ganske trist lesning i forhold til den responsen du får! Kanskje du burde se på andre mennesker som likeverdige? Det er det beste utgangspunktet for et liv.

Skriv en ny kommentar

hits