Det er ingen som blir så upopulær som den som sier sannheten.

Hei kjære lesere.

Man blir sånn passe ør i motbør. Gårsdagens innlegg skaper reaksjoner, som håpet. Jeg har tatt på meg hjernerustningen i fare for at noen skal forsøke å lobotomere meg med deres forurensning. Det går ikke. Jeg er for immun mot negativt støy. 

At man skal akseptere de positive aspekt av kulturmix hadde jeg aldri vært imot. Men for meg og mange andre overskygger de negative aspektene for helheten. Jeg er ikke under noen omstendighet villig til medmenneskelig barmhjertighet på bekostning av svakerestilte grupper i samfunnet. Jeg mener, er det noe dere på venstre fløy Har tenkt på? Eller lever dere som Balloo i jungelboken? Tar livet som det faller seg og ser ikke farene før det rammer en selv? Det er ingen som blir så upopulær som den som sier sannheten. Jeg vet og kunne valgt å gi faen som mange andre reddharer, murt meg inne i fortet og levd mitt eget liv og ventet på at alt skulle gå galt isteden...Men av en eller annen grunn så bor det nok en viking i meg. Uansett hvor jeg snur og vender meg ønsker jeg å beskytte de som står meg nær. 

Jeg synes at vi burde fokusere på å adoptere de svake og redde, de som blir utnyttet og mishandlet. Men det er vel litt som denne gullfiskbolle effekten. Jo nærmere man er på hendelsene jo mer bryr man seg. Hvorfor snur dere ryggen bort fra redd barna? De som blir solgt som sexslaver og må ha opp til 30 kunder daglig fra de er 7-8 år gamle? Er det fordi de ikke har tråkket over landegrensene?

Hva er nestekjærlighet egentlig? I mitt hode så omfatter ikke det å hjelpe 77% Enslige vokse menn som rømmer fra familien sin i krig. Etterlater kone og barn for redning av eget skinn.

Dere som er så venstrevridde, bidrar dere til å hjelpe og avlaste? Noen påstod jeg var gjerrig , la oss begynne med delingsøkonomi? Jeg er med på det. Slik som de filippinske gjør. Kommer og jobber og sender penger til familiene i hjemlandene. Her som økonomisk flykning kommer man å IKKE vil jobbe og sender penger til hjemlandene. Så på en måte er vi alle med på å bidra. 1 AV 2 flykninger er ikke i jobb etter 10 år i Norge , det komiske er at politikeren skylder på oss selv. At vi må tilrettelegge? Hvordan skal man tilrettelegge når ønsket i utgangspunktet er å IKKE jobbe? Ikke være en del av eller ikke føle samhold til vårt land? Man skal pøse ut med NAV penger, men ikke under noen omstendighet ha innføringskurser i etikk og moral. Hvor var det de sovnet i timen?

Jeg hadde ikke vært så aggressiv om jeg ikke hadde brydd meg. Jeg ønsker det beste for alle, om det er mulig. Men først må man faktisk ta vare på sine nærmeste. De nærmeste omfatter innlandet. Det spiller ingen rolle hva slags hudfarge du har så lenge du vil bidra og oppfører deg pent, samhold og tilhørlighet er nøkkelbegrep og helt essensiellt for et velykket samfunn. 

Maria 

18 kommentarer

05.03.2016 kl.18:45

"Men av en eller annen grunn så bor det nok en viking i meg."

Nå er jo ikke akkurat vikingene mest kjent for å forsvare.... De er nok mest kjent for å erobre/røve fra andre land ved å drepe for fote.....

05.03.2016 kl.18:51

"Men først må man faktisk ta vare på sine nærmeste. De nærmeste omfatter innlandet."

Håper du mener hjemlandet vårt for jeg bor ved kysten.... ikke på innlandet....

Per Arne Ødegård

05.03.2016 kl.19:02

Bra frøken fryd bra.

Vi er ikke så ulike når det kommer til stykket, spesielt ikke når det kommer til disse temaene. At min stil ellers er over gjennomsnittet på det meste, så er vi helt enige og på samme planet når det gjelder politikken her til lands. Sjelden jeg bryr meg om politikk, sitter langt inne på denna karen, men når man kommer innpå dette så blir jeg så jævli forbanna at jeg mister nesten kontrollen. NAV har skjemaer som man skal fylle ut hvis man trenger litt stønader til utdanning og annet. På disse er det ett punkt som du kan krysse av hvis du er flyktning. Gjør man det så gjenstår bare å sende inn. Er man ikke flyktning så skal det ikke avkrysses og du kan i de fleste/alle tilfeller få kjapt avslag på alle stønader. Null hjelp fra våre egne og til våre egne, er dette riktig??

Jeg bare spør fordi jeg lurer og hvorfor er det forskjell fra kommune til kommune??

Håper i mitt neste liv at jeg kan bli flyktning og bli tatt i mot i Norges land, da sitter det kanskje ikke en gjeng med tafatte skader på tronen men en flerkulturell liga der ikke en kjeft engang har hørt om mors flatbrød eller sinnataggen..

Slottet er byttet ut med moské og falafel og ninja gimps.

Kanskje det er best? Det kan ikke bli verre enn det er nå.

Enig med deg Høili, men kanskje vi bare burde lage en underjordisk verden der man slipper alt dette? Eller sende regjeringen vår med en enveis billett dit?

Til slutt så skal det sies at jeg har ikke verdens høyeste iq, men heller ikke dummere annet enn jeg skjønner og ser hva som er i ferd med å skje.

Hvem styrer dette landet? Vask fit...deres og kom dere ned i den verden som ligger under jorda.

Makan.....

Petter

05.03.2016 kl.19:36

Er så glad for at du tørr å skrive det så utrolig mange tenker, men er for feige til å rope ut.

Venstresidens naivitet setter fremtidens velferdssamfunn i fare!!

Yes

05.03.2016 kl.19:38

Enig me deg

Stian

05.03.2016 kl.20:09

Tror du må være feilmedisinert... Ser du virkelig ikke Åssen type folk som er enig med deg? Ikke for og være slem eller noe men du er ikke en "likanes type" men folk som er frampå og har et oppmerksomhetsbehov som ikke ligner grisen er sjelden det...

Petter

05.03.2016 kl.20:31

Stian,

Hva mener du med "åssen folk som er enige med deg"?

Mener du sånne som meg som har høy utdannelse og kongejobb, men som ikke ønsker at landet vårt skal bli infisert av en totalitær ideologi?

Dra tilbake til den sosialistiske hula di !!

Kenneth

05.03.2016 kl.20:31

Stian: da er det bra du i følge deg selv har fått riktig medisiner... hadde jo vært en idé å debattere sak fremfor personangrep, eller hva mener du?

Maria: jeg er enig, problemet med venstresiden er at om ting ikke føles PK å debattere fordi det kolliderer med deres verdensbilde så fortier de det i stedet. Ref nyttårsovergrepene, der var venstresiden uhyggelig stille, det samme gjelder barneekteskap, der sier venstresiden at det noen kulturelle forskjeller som vi må forsøke å forstå... forstå?? Barneekteskap er intet annet enn pedofili satt i system.

Med de temaene du tar opp nå vil det nok komme fler stormer i glasset fra "godhets trollene". Kjør på.

05.03.2016 kl.21:42

Noen bare vil ikke se, gidder ikke se, bryr seg ikke om å se.. Kanskje de tenker på hva de skal spise, hva de skal se på tv, hva de skal kjøpe.. Ikke vet jeg, men de bryr seg i hvert fall ikke om sitt lands fremtid. Har vært der selv, men nå har varsellampene lyst veldig lenge. Om de enda ikke har forstått at alt står på spill nå, så vil de ikke skjønne det før bombene smeller rundt ørene deres.

Maria

05.03.2016 kl.23:46

Jeg er enig med deg i MYE. Men uenig i ganske mye også..Men jeg respekterer andres mening og rett til å uttrykke seg.

Jeg er utlending selv, men har aldri vært en flyktning. ALDRI har jeg eller min familie navet heller. Derimot allerede fra de første årene i Norge har vi alltid jobbet for det vi har og det vi ønsker oss.Jeg vet ikke om det er kulturelt eller om en familie ting..men latskap og utnyttelse er ikke noe vi ser opp til. Mange utlendinger i Norge burde være takknemlige for å bo her. Å få muligheten til å bo i et trygt og godt land som Norge er jo en gave i seg selv.Jeg synes også at de som bor her bør tilrettelegge seg etter det norske samfunnet. Språk, jobb, karriere, utdanning osv.Alt dette.HELT ENIG!!!

Men du glemmer en ting.. "De svake" i sammfunnet du snakker så varmt om, har bodd i et fantastisk land, uten krig og ekstrem fattigdom. Fattigdom finnes over alt men vi vet alle at Norge blir vel ikke tatt for et "fattig" land. I utlandet er det ingenting som heter nav eller fattighuset.Der må du virkelig klare deg selv.Ikke noe som heter sykemelding heller. At mange "faller utenfor" samfunnet er trist og sørgelig.Og ingen har rett til å dømme for alle takler ting annerledes.MEN her er det muligheter..Du kan utdanne deg, du kan vaske, du kan jobbe som hjemmesykepleier osv..DET ER EN HAUG av muligheter. Viste du at mange utlendinger har flere jobber? For å forsørge sin familie? Det er ting mange nordmenn ikke gidder. Ikke gidder de å vaske heller..ikke jobbe i helgene heller..ikke kjøre taxi.. ikke vaske rumper til gamlingene heller..nei huff a så forferdelig! Fordi generelt er nordmenn late og bortskjemte. Dere har ikke vært borti krig..ihvertfall ikke våres generasjonen.Hva er fattigdom i Norge? Å ikke ha den nyeste ipaden? eller den nyeste telefonen? Ikke bruke 6tusen på en ballkjole? eller ikke dra på ferie hvert år? Jeg har sett en video fra midtøsten der noen unger spiste steiner..fordi de ikke hadde mat. Har du noen gang hørt at noen har spist det her? Eller dødd av sult? NEI.Så klart det finnes folk som etter å ha betalt regningen har nok til nudler bare. Min far hadde 3 jobber, min mamma 2, jeg tok vare på mine yngre søsken mens de jobbet og fikk det til å gå rundt.Ikke dro vi på ferie hvert år eller hadde det nyeste av det nyeste.Men vi var lykkelige.Jeg følte meg ikke mindre verdt eller fikk komplekser fordi jeg ikke dro på ferie hvert år.Så alt er hvordan du lærer dine barn, ikke alle kan ha alt.Men man skal være glad for det man har. Tak over hodet, et trygt land og mat bordet.

Jeg sier ikke at Norge skal redde hele verden. Men det går ikke ann å sammenligne. Og sette svake grupper opp mot hverandre er så lite snillt. Du er ikke et bedre menneske fordi du hyller "hva med de fattige barna, hva med de norske uteliggerne???" på hver eneste sak som handler om asylsøkere.

"Om personen ikke er etnisk norsk så må jeg hyle om hvor fælt de etnisk norske har det i forhold"

dette er ingen konkurranse om hvem som har det verst.

Så det er lett for deg å si..du som sitter trygt hjemme i Norge sitte her og dømmer utlendingene. Jeg er sikker på at hadde landet ditt blitt ruinert så hadde du også dratt. På samme måte som nordmenn dro til Usa! Og ja jeg vet hva dere kommer til å si: Ja vi dro ikke for å snylte..riktig! For det var ingen system å snylte.Men dere dro til mulighetens land..dere dro til AMERIKA. Hvorfor dro ikke nordmenn til Sør Amerika? Australia? Thailand? Fordi man ønsker det beste for seg og sine. Derfor er det bedre å komme seg til Norge enn gatene i Lesvos eller Tyrkia.

Maria Erken Høili

06.03.2016 kl.19:55

Maria: Hei, jeg ønsker å svare deg. Når jeg sier at 50% av flytninger ikke er i jobb etter 10 år er dette konkrete fakta, noe som bekymrer meg og sikkert mange andre. Jeg ønsker at vi skal hjelpe mange, men sånn som det ser ut av tall og fakta er det 52 ganger mer lønnsomt å hjelpe folk i leirer en å ta de inn for så å sende de ut igjen ved en alder av 18 år. Jeg synes vi burde ta inn mange, disse burde bestå av barn og kvinner og ikke 77% menn som statistikken viser. Heller ei er det gunstig å tilrettelegge for fremmede kulturer, dette skaper splid og ikke samhold i et samfunn. Noen som er årsaken til at mange er på flukt.Det hjelper ikke å forflytte problmer. Jeg synes også det er betenkelig at vi skal bli så solidariske fordi vi får situasjonen tett på. Vi må klare å være objektive selv i denne situasjonen og se helhet og konsekvens. Jeg mener jo at i den 3 verden har det vært ekstreme utfordringer lenge. Noe vi kunne ha bidratt mye mer til helt klart, men nå svir vi pengene på mange som ikke trenger hjelp også 50% er altformye, tenk deg hva disse pengene kunne gått til isteden.

Larser'n

06.03.2016 kl.00:13

Blir helt svett av ignoranse, veivingen med"fakta" og pisseredde fryktfantasier som tyter ut her. Må derfor si noe selv om jeg vet at frykten er en urokkelig fiende. Det er klart det er nødvendig med tiltak for til en viss grad å begrense tilstrømning hvis det blir nødvendig (og vi er langt unna det ennå), men det har ingenting med hvorvidt multikulturelt samfunn er gunstig eller ikke fordi DET ER DET! Kjære Maria (m følgesvenner/meningsfeller). Du kan ikke kalle deg viking og samtidig snakke om assimilering. Hvorfor? Jo du fremstår som litt korttenkt skjønner du (som etter eget utsagn tenker tid i meter!!??). Når du hevder å komme med sannheten så må du nok også der korrigeres; det er MENINGENE DIN, og ofte GANSKE LANGT FRA SANNHETEN!!!Brukte jeg store nok bokstaver nå. Får du det med deg? Tips; Tenk enda lenger neste gang (i kilometer kanskje). Til slutt; det er fremmedfrykten i seg selv som er den største faren for oss alle, bruk de kilometerne du skal tenke til neste innlegg på å gå noen runder rundt den påstanden!!

06.03.2016 kl.01:06

Pr nuh kan jeg IKKE anbefale noen å få nlpveiledning hos frk Høilie. Jeg kjenner mange som er nlpveiledere, men de jeg kjenner virker harmoniske og har en ro over seg som kunden trenger. Høilie har ikke det. Det er nå min mening da!

Men for å si det sånn: dette er ikke akkurat god reklame for det å skulle kalle seg en coach... for livsveiledning....

Jopi

06.03.2016 kl.02:36

Du anonyme. Ka har dette med NLP å gjøre? At hun har meninger i en svært viktig sak, når det gjelder vårt hardt pressede samfunn, betyr jo ikkje det at hun er noen dårligere livsstils-Coach av den grunn. Vil heller si det motsatte. Har troen på Maria som Coach av den grunn at hun bryr seg om samfunnet og den slags. Svært få av den venstrevridde skare av mennesker som gidder å sette seg inn i kunnskap en ikkje får garantier og pensjonspoeng for.

Eg anbefaler Marias NLP-coaching på det sterkeste.

MacGregor

06.03.2016 kl.11:09

Stå på Maria. Du tør å si ifra hva flesteparten av oss tenker. Vi er et så feigt folk, vi prater åpent og ærlig bak lukkede dører - men så fort vi skal si noe i offentligheten så blir vi straks mer reserverte. Redde for å si noe sårende, feil eller rett og slett bli stemplet som rasister.

Mye skal sies og gjøres, det viktigste er å fremme skepsisen i en seriøs tone.

06.03.2016 kl.15:48

Du andre maria, flyktet nordmenn til USA fordi det var krig? Nei, de utvandret for å skape seg et bedre liv. Samme som immigrantene gjør nå. Forskjellen er at nå kommer de rett på velferdsgodene og tapper de enkelte land mens de i tillegg har med seg en forferdelig tro og ideologi de vil tvinge på oss. Nordmenn som kom til USA måtte slite døgnet rundt for å jobbe seg til en bedre fremtid. Det er historieløst å sammenligne. Og maria, bloggeier, takk for at du gidder å ta støyten fra de ignorante og naive!

06.03.2016 kl.15:48

"Enslige vokse menn som rømmer fra familien sin i krig. Etterlater kone og barn for redning av eget skinn."

😂😂😂😂😂

Er de enslige på et annet vis der enn her?? 😂😂😂😂

06.03.2016 kl.23:59

Du som skriver til den andre Maria..... "flyktet nordmenn til USA fordi det var krig?" Ja, under 2. verdenskrig var det faktisk noen som gjorde det. Men du har rett i at nordmenn flyktet til USA i lang tid før dette for å få et bedre liv, pga "homestead Act (eller, dette er kanskje nytt for deg?) som gav nye innflyttere (også nordmenn) svært billig og i noen tilfeller gratis jord (647 dekar). Det er jo selvfølgelig derfor mange flyttet til USA på den tiden. Det ser jammen meg ut til at nordmenn har levd på amerikansk "velferd"..... Den som er historieløs er visst deg, og selvfølgelig bloggeren selv. Men sånn går de når man ikke kjenner sannheten.

Skriv en ny kommentar

hits