hits

Asyl og dritt.

kommentarer 114 kommentarer

Hei kjære lesere.

Beklager min frekke overskrift, men jeg er drit lei selv. 

Nå tror jeg markedet er på vei til å bli så overforet på asyl overskrifter at man ikke lenger reagerer på det. Vi har vært igjennom flere alvorlige saker og flere skal det bli. Det hele koker ned til samme driten. Vi er vel grunnleggende enig om at vi ikke ønsker fri ferdel over grensene våre? Vi har sluttet med barmhjertighet på egen bekostning og vi er i alle fall enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn? Er vi ikke? I dag var nyheten 3 av 4 asylsøkere er menn. Jeg mener, ja, dette har vi visst lenge? Men folk er fortsatt på feighetens sti når det gjelder å undergrave alvorlighetsgraden av dette.

Nå er all lit til politikerne? Men ærlig talt, vi kan vel protestere om vi ikke er enig? Eller forventer dere at Politikerne skal ordne opp i dette? Det skjer jo ikke en shit før det blir en allmenn protest.

Jeg er fortsatt steil på at jeg ikke ønsker blandingskulturer i Norge. Assimilering er det eneste riktige. Det er mulig dere ser meg som høyre ekstrem nå, i så fall får dere ta den oppfatningen på egen kappe. Jeg er kun interessert i trygghet. Som alle andre mennesker som tenker 1 meter lengere frem i tid. 

Faen eller folkens, vi kan jo lage en underskrifts kampanje på dette? Sist jeg minnes så har vi demokrati og dette burde være en folkevalgsak. Ikke 10 skuddredde fuglebikkjer som sitter på toppen og er glatte som såpa som glir. 

Hardt og brutalt, men jeg tror jeg fikk frem poenget. 

Nei til mer innvandring og nei til tilrettelegging for kulturforskjeller, som ikke tjener landet og befolkningen. 

Vi er på vei til å bli immune. Greit å handle før det utvikles en motstandsdyktighet. 

Maria 

 

 

114 kommentarer

04.03.2016 kl.09:32

Enig. De må gjerne komme, men tilpasse seg VÅR kultur og VÅR levemåte, slik som vi ville måtte gjøre om vil bosatte oss i DERES land. Og la de nå ikke flyte fritt innover grensene før man har sjekket hva de har gjort i hjemlandet. Alt for mye dritt kommer over grensene og ødelegger for de som som virkelig trenger hjelp og for de som er skikkelige folk, som vil bidra i det Norske samfunnet på lik linje med Per og Pål og Ola Nordmann!

Maria Erken Høili

04.03.2016 kl.09:36

Anonym: Amen.

Sverre

04.03.2016 kl.10:31

Like flinke å assimileres som Nordmenn i Spania/utlandet som spiser Grandiosa, brunost, leser VG og går i 17 Mai tog? Og krever at ansatte på sykehjemmene og restauranter skal snakke Norsk?

Hvis du ikke har fått det med deg så er det hundrevis av grupper og underskriftskampanjer som har akkurat det samme synet som deg, Steng grensen Nå!! Norge vårt fedreland m.fl. Gi beskjed om du trenger hjelp til å finne dem.

Gregor Samsa

04.03.2016 kl.10:33

Dette var veldig hardtslående argumenter, Maria. #ironi

Blondie

04.03.2016 kl.10:37

Ja, og for et kvinnesyn disse mannfolka har også. Minner meg akkurat om det samme kvinnesynet norske menn som drar til Thailand har. Nei, la oss få sharialover sånn at vi slepper harryhandel, julebord og karaoke.

Charlotte

04.03.2016 kl.10:39

Du gjør meg kvalm

Roy Ree

04.03.2016 kl.10:42

Regner med du har en diagnose..om ikke søk hjelp snarest...mange bra leger som er ikke Norske....men de hjelper selv deg ! sender også en god varm medmenneskelig klem til deg :)

Jon

04.03.2016 kl.10:44

"Hardt og brutalt, men jeg tror jeg fikk frem poenget."

Jepp, det gjorde du. Men jeg tror ikke du fikk frem det poenget du ville få frem. Poenget du fikk frem er at du i din redsel og ignoranse ikke klarer å se lengre enn din egen nese. Og at du måler tid i meter. Wow...

Bjørn Tore

04.03.2016 kl.10:47

Meld deg inn i rasist og egoistpartiet FRP-du. Der vil du sikkert finne forståelse for dine synspunkter.

????

04.03.2016 kl.10:51

"og vi er i alle fall enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn" ???? du og odins soldater da eller? går jo nesten ikke ann og skjønne hva du prøver og formidle med det du skriver engang... hadde du levd på 1940 tallet kunne du vært en livsfarlig figur...

camilla

04.03.2016 kl.10:51

Jeg gremmes over at det finnes slike folk som deg... Håper du en dag ser det med et annet syn.

Maria

04.03.2016 kl.10:57

For første gang er jeg enig med deg Maria! Syns kanskje folk burde få opp øyene sine snart?! Se hvordan Sverige sliter i forhold til kriminalitet nå etter at de har hatt fri flyt over grensene... Vi selv vil få store problemer med å håndtere mange asylsøkere på trygd og all kriminalitet som følger med desse! Har folk glemt at vi vil også ha en eldrebølge fremover? Hvem skal betale for alt??Og ikke kom og fortell meg at alle som kommer er lovlydige snille mennesker (ler meg i hjel) de fleste klarer ikke godta vår måte og leve på her!! Da er det heller ikke plass til dem her!!

Hilde Teigen

04.03.2016 kl.10:59

Jeg er også redd, VELDIG REDD. Men for sånne mennesker som du. Du er farlig for velferden her til lans. Du er farlig for våre barn. Men jeg syns også veldig synn på deg.

Anne C

04.03.2016 kl.11:00

Dette var trist lesning Maria...

Jeg orker ikke å bruke tid på å argumentere mot alle dine faktafeil, men vil ihvertfall si at når du sier at vi "alle er enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn" - så tar du feil. Jeg vil det. Og jeg vet om veldig mange andre som vil det.

Jeg ønsker deg alt godt for fremtiden Maria og håper rett og slett at trangsyntheten din går over med alderen, det ville vært bra for deg :-)

Stig Kampesveen

04.03.2016 kl.11:01

Gratulerer, du har skjønt hvordan få blest om sin egen blogg.

Ta en Sophie Elise, bare ha motsatt mening, det vil sikkert funke.

Her skal vi ha mest mulig folk innom bloggen for å tjene mest mulig penger, koste hva det koster vil.

Patetisk

IkkeIMittNavn

04.03.2016 kl.11:06

Du er tydeligvis livredd svensker du. Slapp av, det går nok bra skal du se

Eva

04.03.2016 kl.11:09

Trur du trenger ein klem 💖

Christina

04.03.2016 kl.11:09

Jeg håper du tar deg tiden til å møte noen av disse menneskene som gjør deg redd. Vi som allerede lever med flere kulturer rundt oss i hverdagen, vet at det fins utfordringer og berikelser ved det. Hat, som også du får mot deg her pga ditt eget hat, er dårlig næring til vekst og samarbeid. Så nei, ditt syn er ikke flertallets syn. For meg ser det ut som fremmedfrykten viser frem en gruppe mennesker som også trenger integrering; å leve i dagens verden uten venner fra andre kulturer forteller jo noe om at man kanskje trenger litt hjelp til å sosialiseres. Si ifra om du trenger en hånd å holde i på veien ut i verden. Fred ut

irene

04.03.2016 kl.11:16

Opptatt av selvrefleksjon? Utdannet innen tankestrukturer? Hmm... Får vel ikke helt det inntrykket, gitt. Du virker ikke veldig reflektert, og du er heller ikke flnk til å sette ord på tankene dine. Når du starter et innlegg med å (mis-)bruke ordet "drit", oppfattes du som ganske ordfattig, på grensen til barnslig. Når du følger opp med opplagte skrivefeil og snodige formuleringer som ikke gir mening ("Faen eller folkens"??), er det ikke lett å ta deg på alvor. Jeg forstår hvor du står henne politisk, men du forklarer og begrunner elendig. Kanskje du bare har arvet noen andres meninger om temaet og ikke satt deg inn i fakta selv? Håper du oppdrar dine egne barn til å bli selvstendige, tenkende individer. Ang. fakta - sjekk ut Statistisk Sentralbyrå (ssb.no) og se at litt over 52% av asylsøkerne i fjor var voksne menn. Ang. trygghet - hva bidrar DU med for å gjøre Norge tryggere?

EnMann

04.03.2016 kl.11:27

Helt enig med deg Maria.

Å være snill betyr ikke at man er forpliktet til å ødelegge sitt eget hjem (land).

Alt for mange korttenkte mennesker som skriver stygge kommentarer om rasisme.

marit

04.03.2016 kl.11:32

Dårligste bloggen ever. Skal ikke bruke mye tid her, du fremstår som svært enkel og lite reflektert. Du evner heller ikke formidle de skrudde tankene som du tydeligvis sliter med. Skaff deg hjelp.

Ønsker deg alt godt.

Jorunn

04.03.2016 kl.11:37

Når jeg leser det du har skrevet om deg selv så sier du at du tar tempen på folks fordommer, glemte du ut deg selv da.?

Å for å si det sånn, du snakker ikke på mine vegne. Det jeg fikk ut av denne bloggposten er at du er redd, og redsel får oss av å til, til å gjøre dumme ting som vi ikke har tenkt skikkelig igjennom. Jeg tror rett å slett du trenger en god og varm klem. Kanskje du å skulle besøke et asylmottak for å ta tak i din frykt. Ha ei skikkelig god helg.

Øyvind Reinertsen

04.03.2016 kl.11:38

Trist lesning - bare trist...

Geir Bjerkland

04.03.2016 kl.11:40

Registrer at du allerede har fått hat innlegg fordi du ønsker det samme som meg.

At de ikke ser konsekvensene av en idiotisk asylpolitikk forteller meg at de er naive,dumme og blinde for det som skjer rett foran nesa deres.

De er så opptatt av politisk korrekthet at det grenser til hysteri..

Jeg bryr meg ikke om mennesker som ikke skjønner at Norge blir ødelagt av en åpen grense politikk..

At det er fleste jenter her som klager er skremmende med tanke på alle de overgrep som skjer mot nettopp jenter.. Men når tankegangen må være at en voldtekt varer i 30 sekunder mens rasisme vare hele livet og sier ja til alt som kan krype å gå så trenger man ikke være rakettforsker for å se hvor det bærer hen med slik tankegang

Birgitte

04.03.2016 kl.11:42

Trodde ikke du kunne få værre meninger å si på denne blogge din! Man har åpenbart ikke kapasitet til å slippe inn eller hjelpe alle,men å si at man ikke vil ha et multikulturelt samfunn er det dummeste. I alle land bor det mennesker fra alle verdens hjørner! Da må nordmenn slutte å gå i 17 mai tog i de landene de bor i. Skal ikke andre få ha sine kulturer med seg skal ikke vi det heller! Er veldig vanskelig når vi er milliarder av mennesker på jorda å ikke ønske ett multikulturelt samfunn! Gjelder dette bare muslimer kanskje? Hva med svenskeri Norge som feirer midtsommeraften i parkene der de plasserer en pål de danser rundt? Eller budister som har bygget templer rundt om i Norge? Har ikke de rett til å ha sine kulturelle tradisjoner med seg? Eller hva med franske,italienske,indiske,kinesiske restaurantene osv? Skal man slutte å spise den maten siden de som lager den har en annen kultur? Eller hva med nordmenn som for 100 år siden emigrerte til USA som har resultert i mange norsk-amerikanske som har både norske og amerikanske tradisjoner?

Men regner med du tenker på muslimer og at de ikke er ønsket. Man krever ikke at svensker,franskmenn,amerikanere osv skal ta for seg all norsk tradisjon! Er det noe Norge er flink til så er det å ta alt av amerikanske tradisjoner som Halloween og valentines day og ferie den som vår egen. Lista kunne vært lang!!

Hilde

04.03.2016 kl.11:43

Det som gjør MEG redd, er at dette er det du lærer dine barn, og at MINE barn må dele samfunn med dem i framtida. Det som gjør meg redd er at vi slutter å se hverandre som mennesker, og heller ser på hverandre som representanter for kulturer og religioner der den ene er mer verdt enn den andre. Det som gjør meg redd er at hele denne debatten er preget av hat.

Det som gjør meg sint, er at du sitter i din egen boble og tror at "vi alle er enige" om at vi ikke vil ha barmhjertighet på bekostning av oss selv, og at vi alle er enige om at vi ikke vil ha et mutlikulturelt samfunn. Hvor mange har du spurt da? Du og tre andre venner? Jeg er i hvertfall ikke enig med deg. Og heldigvis begynner det å reise seg en stadig større motkultur mot alt dette hatet og all denne navlebeskuende egoismen som man ser i kommentarfelt og blogger rundt omkring. Det har gjort at jeg har fått troa på mennesker igjen. Selv om det finnes pillråtne indivier innimellom, som du representerer i denne bloggen.

David

04.03.2016 kl.11:45

Det er ikkje vanskelikt og forvare noe av det du sier.Det er bare og se over til sverige,med sine 55 no go soner og voldtekts tall og drap som overgår dei sykeste fantasier, så høye att det burde vert satt inn milliter makt der for lenge siden,.Ikkje gi opp frøken.Det Norske folk trenger flere som deg..stå på og ha ei suuuper helg ;)

Berit

04.03.2016 kl.11:47

Ja til blandindingskulturer!

Ja til tilrettelegging av kulturforskjeller!

Nei til folk med dine holdninger, det er sånne som deg vi burde frykte!

Atle Korssjøen

04.03.2016 kl.11:51

"

Hilde Teigen

04.03.2016 kl.10:59

Jeg er også redd, VELDIG REDD. Men for sånne mennesker som du. Du er farlig for velferden her til lans. Du er farlig for våre barn. Men jeg syns også veldig synn på deg.

"

Gudene må vite at ikke alle de fremmedkulturelle som voldtar våre kvinner og barn er farlige nei...

Nå er det vel nærmest slått fast at hver eneste eksisterende Iman har et syn på kvinner og barn som er sykt forkastelig. Disse opererer i sitt miljø som med prestene i Norge. Forskjellen er at Imaner vokser på trær mens prester blir det færre og færre av.

Imanene mener altså at kvinner skal stille opp for mannen når han vil. Vil hun ikke så tvinges hun eller blir drept. Kvinner som er så uheldig å voldtas skal straffes.

Og ufattelig at det finnes så mange som ikke klarer 2+2 en gang. Nå er allerede velferden redusert for alle nordmenn. I fremtiden så vil det ikke en gang være penger til folks trygder og pensjon. Pensjonsalderen økes allerede i dag, og ikke usannsynlig at veldig mange mennesker må finne seg i å jobbe livet ut.

Og Maria Høili sin blogg er en fare?

Hvem er det som egentlig frekventerer denne bloggen...? Kvinnegruppa Ottar og likesinnede? De som lager demonstrasjoner når det åpnes et Kondomeri, men som er fullstendig lydløse når kvinne etter kvinne og barn etter barn utsettes for barbariske overgrep man ikke trodde var mulig. Overgriperne jobber helst i flokk også. Og det skjer i NORGE! Våkn opp!

Er fullstendig enig med Høili, og nå er det så mye dritt som skjer så forstår veldig godt frustrasjonen.

Et lite forbehold her: At jeg har forstått hvem som har kommentert hvem sitt innlegg. Uansett så er poenget at jeg er enig med Høili. Måtte være mentalt syk om jeg ikke blir frustrert over all galskapen som skjer i Norge og hele Europa.

Kjell

04.03.2016 kl.11:51

Du e nok mest redd deg selv

Gregers21

04.03.2016 kl.11:53

Wow mye sure og frekke folk i kommentarfeltet her. De samme folka som for noen måneder siden mente det ville koste det samme som prisen av "potetgull og smågodt" å importere Midtøsten og afrika til Europa i stor stil.

Disse folka har sjelden noen egen løsning på konflikten, kun påpeke hvor grusomme alle andre er. Men om vi skal sitte og se på så vil EU raskt gå under. For ikke å nevne alle problemene du nevner med å ta inn sinte, muslimske menn som kommer for velferdsgodene...

Øystein Hesjedal

04.03.2016 kl.11:54

Du sier at du er interessert i selvrefleksjon. Der har du en kjempejobb å gjøre. Anbefaler at du tar selvrefleksjonen før du publiserer ureflektert og kunnskapsløst på bloggen din.Og når det gjelder å ta tempen på fordommene i samfunnet (står i profilen din) så trenger du ikke gjøre noe annet enn å putte termometeret i din egen rumpe.

Annette

04.03.2016 kl.11:55

Kjære deg. Jeg forstår at du er redd. Jeg er også redd. Jeg er redd av vi skal glemme historie, som fore ksempel assilimineringen av samene. Eller antisemittismen.

Det er sammenheng mellom urolige tider og økt rasisme. Christhard Hoffmann argumenterte for et abstrakt og truende fenomen som modernitet ble gitt et konkret ansikt ved å identifisere samfunnsendringen som noe jødisk. Dermed ble logikken som følger: Forsvant jødene, så forsvant også trusselen om samfunnsendringene.

Innlegget ditt er både rasistisk og islamofobisk.

Dersom vi er for å ivareta verdier som vi setter høyt; som f.eks. ytringsfrihet, religionsfrihet og likestilling innebærer dette at ALLE har disse rettighetene. Ikke bare noen. Ikke bare dem som du kaller vi, men også dem som du kaller de.

Gregers21

04.03.2016 kl.11:58

Annette og Øystein Hesjedal:

På tide å våkne opp fra koma. Flesteparten som kommer til Europa er ikke reelle krigsflyktninger men velferdsimmigranter.

Morten

04.03.2016 kl.12:00

Synes egentlig synd på deg, du kan ikke ha fått mye kjærlighet.

Triste greier.

Linda

04.03.2016 kl.12:06

Huff, nå ble jeg lei meg... :-(

Tror både jeg og du trenger MANGE klemmer for å oppveie for dette innlegget! Du ser dessverre ut til å være én av dem som bør beskyttes mot seg selv.

Klemmer til oss begge, med ønske om at du får øynene opp for menneskeverd, respekt og empati en vakker dag. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Forroforri

04.03.2016 kl.12:08

Helt enig med Maria!

Og jeg er lei overdreven toleranse og akseptanse, selv av verdier som står diametralt motsatt av våre egne!

Gregers21

04.03.2016 kl.12:11

Linda håper du får øynene opp for menneskeverd, respekt og empati for Europas videre eksistens en dag.

Dere på ytre venstre har visst bare empati for sinte muslimske menn fra Afrika og Midtøsten...

Frank

04.03.2016 kl.12:12

Helt enig! La oss bli kvitt denne multikulturalismen og gå tilbake til det gode, gamle norske.

Først så hiver vi ut denne styggedommen kristendom som kom inn som en brutal bølge en del 100 år tilbake. Julefeiring som vi kjenner det må vekk. Ja, til innføring av midvintersblot. Samme med påske og St.Hans.

Og så må vi få vekk all musikk som ikke inneholder hardingfele. Rock & Roll er jo forferdelige greier som fører til drikking, hor og fanteri. Forresten, det er kanskje ikke så farlig ettersom vi ikke har kristendommen her lengre. Jeg tror Tor, Odin og de gutta hadde et mer åpent syn der.

Og siden jeg er en snill gutt så avslutter jeg innlegget mitt med en klem og håper du snart føler deg bedre.

Petter

04.03.2016 kl.12:20

Du skriver i et tidligere innlegg at du er for at vår kultur påvirkes av andre kulturer. Hvorfor har du endret mening? Fordi det ikke gjelder tatoveringer nå? Eller mat, klær, reisemål og språk..? Du er også for mangfold, skriver du. Hvordan kan det bli mangfold hvis alle skal være blonde, spraytannede, impulsive og ikke-reflekterte slik som deg? Ene dagen er du for, og neste dag i mot, men du kan ikke bare få det beste fra alle verdener, Maria, det som passer deg. Det du skriver er selvmotsigende og egentlig ganske dumt. Du vil ikke ha folk inn i Norge, men da må du regne med at andre land ikke vil ha deg inn til seg heller. Du kan jo ødelegge kulturen deres med drikkinga, nakenheten, det blonde håret, språket ditt og de trangsynte meningene dine. Tenkt på det?

Petter

04.03.2016 kl.12:20

Jeg digger deg Maria!

Du sier det sykt mange tenker, men som mange er altfor feige til å si høyt.

Ikke bry deg om alle sosialistene som klager på innlegget ditt, de er bare med på å ødelegge dette landet vårt med sin multikulturelle ideologi.

Stå på Maria :)

Inger-Lise

04.03.2016 kl.12:22

Det er så utrolig å lese at folk som er redde og imot. stort sett ikke har noe særlig fakta i sine påstander.

Ser for meg Norge uten innvandring. Det hadde blitt fint. Mulig dere har lyst på å gå tilbake til de virkelig gamle norske verdier? Da får dere lov til å ta seg av de gamle. Mulig dere har et stort ønske om å pleie de gamle hjemme hos seg selv. Mange sykehusavd. må vi også stenge. Det blir fint. Det er jo enormt mange av våre nye landsmenn som jobber i den sektoren. Og tenk på rengjøringsbransjen og store deler av hotell- og restaurantbransjen. Mye vi kunne legge ned.

Det er utrolig trist at jo mer velstand vi får, jo mer renner forståelse og menneskeverdet ut.

Begynn å se mulighetene og ikke begrensninger når det gjelder flyktninger. De bidrar etter hvert. Det har vist seg gang på gang. Har fastlege og tannlege, begge kom som flyktninger. Tror de bidrar mer enn de fleste.

Dette innlegget oser av lite kunnskap og forståelse. Men du har jo fått en del besøkende, Maria. Så pengene fra reklamen renner nok inn.

Oppfordrer deg til å ta deg en tur ut og bli kjent med noen. Da forsvinner frykten. Bra medisin mot redsel.

Frank

04.03.2016 kl.12:24

Inger-Lise nå får du skjerpe deg og våkne opp fra koma snart.

Europas eksistens står på spill her. Kutt ut tøvprat om fremmedfiendtlighet osv. Vil du virkelig at Europa skal gå under ?

Det kan både vi og velferdsordningene våre fort gjøre om Europa skal flomme over av mannlige velferdsimmigranter fra befolkningsoverskuddet i Afrika og Midtøsten.

Skjerp dere og skaff dere LITT kunnskap om hvor alvorlig dette er !

Petter

04.03.2016 kl.12:32

Noe irriterende at det er en sosialist fra ytterste venstre fløy som også heter Petter.

Ikke forbind meg med den sosialisten Maria, for jeg mener det, jeg heie virkelig på deg !!

Maria

04.03.2016 kl.12:44

Så utrolig mange naive og dumsnille nordmenn:( .. JA det er nok mange bra mennesker blandt alle som søker asyl her til lands, men er også mange som er stikk motsatt! De som virkelig trenger det bør få asyl.. Men alle dere som tror Norge har plass til ALLE som vil hit? Prøv å tenke gjennom hva dette vil bety for oss alle.. Tror dere virkelig at vi kan opprettholde velferden vår? Med å slippe alle inn? Og ikke kom og fortell meg at dere vil gå ned i levestandard selv?? Ha ha .. Nei da det vil dere nok ikke! Syns dere at det er greit norske jenter voldtas fordi de går i korte skjørt...

Tor

04.03.2016 kl.12:51

Her var det mange misunnelige, stakkars nettroll som ikke har noe liv, og er uenige i hva som skrives.. Skal se mesteparten er routet gjennom en server ved Oslo domkirke.. :)

Anne Grete Thorland

04.03.2016 kl.12:56

🐑🐑🐑❤️❤️❤️

Ivar M

04.03.2016 kl.13:08

Du trenger ein skikkelig bamseklem og litt fritid borte fra fremmedfiendtlige Ja-mennesker som prøver å bekrefte sitt eget feilaktige og sjukelige menneskesyn.

Med litt innsats fra deg sjølv, så vil nok du også få ein mykje bedre kvardag om du velger å sjå positivt på ting, istedetfor nesegrus krisemaksimering pga feilaktige grunner...

God bedring

God helg og lykke til med eit meir positivt åsyn

BareLurer

04.03.2016 kl.13:14

Ser at "de gode nettrollene" også har våknet, ut i fra kommentarfeltet å dømme... Du får ta kontakt med media nå, Maria, og klage din nød over at du blir hetset på bloggen din, akkurat som Linn Rosenborg. :)

Kenneth

04.03.2016 kl.13:18

Det man kan spørre disse sosialistene som gjerne vil la alle komme hit; hvor mye velferd er du villig til å ofre for å la alle komme hit? Åpne grenser og velferd går ikke sammen, men det virker det ikke som de forstår. Mulig de skjønner det når staten er tom for penger og ikke får utbetalt lønnen deres... men da er det for sent.

Pål

04.03.2016 kl.13:31

Ser ut som PK-flokken og godhets-fascistene har inntatt bloggen din Maria.

Frank

04.03.2016 kl.13:37

Bare et lite svar til Kenneth og alle de andre som mener de som er uenige med Maria her vil slippe inn alle.

Nei, det vil jeg ikke. Ingen land kan ta imot uendelig med asylsøkere og flyktninger.

Men jeg argumenterer med det økonomiske i dette og ikke det kulturelle. Det er den store forskjellen. Vi prøver ikke å skremme med invasjon av svartsmuskede mennesker og storstilt økning i kriminalitet osv.

Kriminaliteten er på vei nedover så det suser. Fant etter et kjapt søk ikke nyere tall enn fra 2014, men siden starten på 2000-tallet så har kriminaliteten gått en vei, nedover. -8,6% færre anmeldte lovbrudd i 2014 i forhold til 1999.

I samme periode har antall innvandrere og norskfødte med innvandrerbakgrunn økt fra ca 250 tusen til 820 tusen.

Kilder:

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda

https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/nokkeltall

Ingrid Bjørnstad

04.03.2016 kl.13:53

22% bare av de som kommer er menn. resten er kvinner og barn. nesten 90% av alle som kommer får asyl og nesten 40% er fra Syria. Fra andre nasjoner så er det flest eritreere som kommer. de flykter fra diktatur. ellers så kommer også irakere som flykter fra et ødelagt land og ditto med afghanere. de aller fleste som kommer vil lære seg norsk og jobbbe. de ønsker også å følge norske lover. da bør man la dem ha sin egen kultur og religion, særlig med tanke på nordmenn som har konvertert til islam. for øvrig så er det ikke flere flyktninger eller asylsøkere som er anmeldt for overgrep enn nordmenn. kun 1% av angriperne i Köln var fra Syria eller Irak. hvis man assimilerer de som kommer får man ikke nyte godt av deres matkultur, fordi de da kun får lage å spise norsk mat. dette gjelder ikke bare mat fra midtøsten men også mat fra Italia, Frankrike, Sverige og Spania. man kan heller ikke da spise polske piroger. men selvfølgelig skal ikke alle få bli, men alle må få beholde deler av sin religion og kultur når de har fått lov å bo her

Rune

04.03.2016 kl.13:54

ser ut som hele venstresiden leser bloggen din. Det er jo gøy.

Vel, det er mange meninger og synsinger om temaet innvandring fortiden, noe som er bra. Det er på tide å få opp en debatt om dette, og helst om mulig en saklig debatt.

Vi hører om klovner som danner egne grupperinger for både odin og allah - disse kan vi ikke ta seriøst uansett. Men det vi faktisk bør begynne å ta seriøst nå er hvordan vi vil at Norge skal være i fremtiden.

Jeg mener også vi bør bistå og hjelpe.. men hvordan skal man egentlig håndtere 50000 nye innvandrere til Norge? Hvordan skal man gjøre det? Fra hvilke budsjetter og pengesekker skal man ta disse pengene fra? Dere forstår vel at noen goder må vi si fra oss for å få til dette? Eller tror dere at penger vokser på trær? Er det greit at vi tar pengene fra eldrekontoen? Barnekontoen? samferdselskontoen?

Jeg lurer virkelig på hvordan mange tenker.... dette kunne jeg skrive i timesvis om.. men hva er vitsen. Dere som allerede har bestemt dere for å kjøre Norge i grøfta er neppe mulig å få til tenke fornuftig uansett... ihvertfall ikke før dere ser virkningene selv... god helg.

Ingrid Bjørnstad

04.03.2016 kl.13:59

som jeg sa 90% får opphold, 90% av disse er lovlydige. de ønsker også jobb. hvis asylsøkere får arbeidstillatelse og jobb så kan de faktisk betale skatt så Kenneth ikke trenger å bekymre seg for lønnsutbetaling

Sverre

04.03.2016 kl.14:32

Rune: Du har et dårlig utgangspunkt for diskusjon når du hevder det du hevder. At de som mener at Norge sammen med andre Europeiske land må bidra til å løse den humanitære krisen vi står overfor har bestemt oss for å kjøre Norge i grøfta. Vi ønsker nødvendigvis ikke å gi alle permanent opphold i Norge, men utgangspunktet for denne debatten var at Maria her hevdet at: Nei til mer innvandring og nei til tilrettelegging for kulturforskjeller. Ja til assimiliering til norsk kultur (hva er det egentlig?, haloween og valentines kanskje..)

Vi er enten vi vil eller ikke en del av verden og vi må forholde oss til det. Det blir kjipt å sitte her og spise sild og gråstein med stengte grenser.

Jeg skal la være å dra dine intensjoner og ditt menneskesyn i tvil, men jeg er enig i at løsningen ligger et sted mellom ytterpunktene.

Carina

04.03.2016 kl.14:32

Du og dine meninger er ganske mye farligere enn en asylsøker.

Ta deg ei drue og åpne øynene litt.

Bjørn Tore

04.03.2016 kl.14:46

Du skriver: "Prøv å tenke gjennom hva dette vil bety for oss alle.. Tror dere virkelig at vi kan opprettholde velferden vår? Med å slippe alle inn? Og ikke kom og fortell meg at dere vil gå ned i levestandard selv??"

Du har pinade helt rett. Om du hjelper noen som er i nød og gir dem et pledd og et måltid så dem overleverer dagen da har du faktisk gitt bort noe uten å få annet enn kjærlighet tilbake. Hvem vil vel dele med noen andre uten å få noe tilbake? De aller fleste faktisk, de aller fleste med normalt utviklet empati. Veldig synd på deg som ikke har råd til å dele noe av din rikdom. Du må jammen være bra fattig!

Gregers21

04.03.2016 kl.14:47

Ingrid Bjørnstad:

Du lyver !

3 av 4 som kommer er voksne menn.

http://stavrum.blogg.no/1457075054_aldri_vrt_flere_ensli.html

Denne trenden gjenspeiler seg i resten av Europa også, de aller fleste som kommer er enslige menn ! Feiginger som har forlatt sine kvinner og barn i Afrika og Midtøsten !!! De fleste som kommer er ikke engang fra Syria !

På tide å våkne fra komaen dere på venstresiden !

04.03.2016 kl.15:13

Helt enig med deg maria! Leser ikke folk hva selv norsk media har skrevet i det siste? Vi står foran utfordringer som nesten er umulig å løse. På alle mulige måter! Skulle virkelig ønske folk kunne følge litt med og se at vi går mot en veldig utrygg fremtid. Jeg er redd, og det er veldig mange andre også. Kun godhetstyrannene er fortsatt blinde. 60 millioner står klar til å dra til Europa, hvordan vil de "snille" løse det???

Gregers21

04.03.2016 kl.15:19

Maria Høili:

Vil bare si ifra at "hyggelige", voksne mennesker hetser deg i gruppa "soldiers of are og odin :)" på facebook. Med link til denne bloggen.

Aase

04.03.2016 kl.15:28

Gregers21:

Det er nok du som ikke har greid å få oversikten helt her, andelen menn uten familie har ikke vært lavere på 5 år.

Ikke så rart folk sliter med å forstå dette kanskje, når selveste Erna gjør det samme? (Vær lur og ta detsom et kompliment!)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Statsministeren-feilinformerte-Stortinget-8375815.html

God helg!

Yvonne

04.03.2016 kl.15:35

Stakkars lille rike pike. Det er ganske tydelig at penger ikke er ensbetydene med inteligens.

Gregers21

04.03.2016 kl.15:40

Aase:

Du blander begreper

Ifølge tall fra UDI kom det i 2015 7.215 kvinnelige og 23.930 mannlige asylsøkere til Norge.

Altså mer enn 3/4 som var min påstand, faktisk nærmere 4/5 ifølge UDI.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/asyl-debatten/flest-mannlige-migranter-kan-skade-vaare-samfunn/a/23595903/

Aase

04.03.2016 kl.16:10

Ikke helt ovrbevist om det Aftenposten viser også til UDI sine tall for 2015 som sier at andelen menn uten familie er den laveste på i alle fall 5 år. Det totale antallet asysøkere har jo økt.

Igjen, ha en fin helg!

Gregers21

04.03.2016 kl.16:14

Aase:

Du forstår ikke tallene du prater om. Du prater om enslige menn uten familie. Jeg prater om mannlige asylsøkere totalt sett.

Problemet med enslige asylsøkere er at det da vil søkes om familiegjenforening for svært mange av dem. Og dermed kan vi få ett så stort antall asylsøkere til slutt at andre velferdsordninger osv må kuttes i / evnt vi har ikke stort nok apparat til å sikre en god integrering av alle.

Miriam Sortland Kuldvere

04.03.2016 kl.16:26

Trist å lese dette. Ikke ta det for gitt at alle er enige med deg. Slik er det heldigvis ikke. Det samfunnet hadde ikke jeg likt å være en del av. Håper du kan tenke etter om du virkelig mener det du skriver.

Arne-Johan Martinsen

04.03.2016 kl.16:27

Jeg trur du er en karikatur. Du spiller en slags rolle, en karakter. For virkelige mennesker, som fungerer ute i samfunnet, som har omsorg for barn og som fungerer i jobb, som leser bøker og artikler av en viss "kvalitet" og som følger med i media og forholder seg kritisk til dagens mediavirkelighet sier/skriver ikke sånt. Ikke en gang kun for å provosere. Til dèt framstår alt dette som altfor hjernedødt...

zena zuza

04.03.2016 kl.16:34

Hvis det er slik at man ikke ønsker blandingskultur... Da burde heller ikke nordmenn få lov til å dra ut av landet, verken arbeidsrelatert eller i feriesammenheng, slik at vi ikke roter til andre kulturer. Samt at vi unngår å dra med oss inspirasjon fra andre kulturer hjem.

Vi burde også stoppe alle muligheter for import og export og beholde alle ressursene våre selv. Ei dra nytte av andre sine. Vi kan jo ikke la andre land f.eks nyte norsk laks. Og da burde vi også sende minken ut av landet, siden den aldri var norsk i utgangspunktet. Og hva med alle restauranter som ikke serverer norsk husmannskost, f.eks indisk, kinesisk, thaimat... Alle disse må jo også legges ned. Noe av det mest inspirerende (for meg) med andre kulturer er jo mat. Og hva med utenlandsk film og TV?

Eller skal man beholde alt det materelle fra ulike kulturer, men tvinge folk til å tenke som nordmenn, ha samme tro som nordmenn, samme holdninger og samme verdier? Uten at jeg helt forstår hvordan dette skal gå i hop. For nordmenn selv er jo egentlig ganske ulike. Kulturen i Nord-Norge er ikke den samme som i Sør-Norge, skal man endre seg helt ut i fra hvor man flytter? Og skal alle være kristne? Jeg er ikke kristen, og vil heller ikke være det.

Ida

04.03.2016 kl.16:59

Hahaha, her må du komme med noen oppfølgingsinnlegg.

De bør handle om

A: Assimilasjonspolitikken som ble ført mot samene, og hvorvidt du mener dette var rett/ ikke rett og hvorfor.

B: Kolonisering, og om du mener dette var rett/ ikke rett også her forventer jeg en begrunnelse.

Forøvrig takker jeg for en god latter, vi privilegerte har det fælt 😜

Kakadu

04.03.2016 kl.18:15

Jeg tror du må slutte å lese vg

Johnny

04.03.2016 kl.18:49

Denne videoen er verd å se og taler for seg selv..

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

04.03.2016 kl.18:59

Her er folk ute etter å mobbe tydeligvis. Jeg er ganske opplyst og enig i at DE må tilpasse seg oss, og ikke motsatt. Selvsagt. Ser noen sammenligner med nordmenn i Spania. Tviler på at vi lurer oss inn i Spania med falske pass for å bli forsørget av spanjolene resten av livet. Tviler på at vi ser på de som vantro og annenrangs = dårlige mennesker. Tvert i mot blir nordmenn verdsatt fordi de legger igjen masse penger i Spania, og er en turisme Spania er helt avhengig av. Ikke er de fanatiske katolikker heller, så det kan overhode ikke sammenlignes. Islam er en ideologi som alltid har skapt krig og uro i sine deler av verden, nå er den i ferd med å innta Europa med stormskritt. Innen 5 år har vi det sånn her som vi vanligvis kun har sett på tv.

Mathias Astrup

04.03.2016 kl.19:27

Er så syyyykt enig! Kjenner meg igjen i mye av det du sier. Dumt det er så mange som slenger hat fordi de er sjalu, og rasismekortet blir jo brukt alt alt for mye... Dette er bra skrevet, ikke rasisme i det hele tatt.

Lykke til videre Maria. God Helg

Lege

04.03.2016 kl.19:28

Trangheten for oppmerksomhet er borderline psykotisk

Maria Erken Høili

04.03.2016 kl.19:51

Hei, alle for og imot mine tanker og meninger. Jeg leser alles kommentarer og vurdere alles synspunkt. Er det riktig at en person alene skal bestemme vårt lands fremtid? mitt svar er umiddelbart nei? Jeg har heller tro på et rettferdig valg når det er noe som berører oss så vanvittig som dette. Det er ikke nødvendigvis slik at det er EN fasit med to streker under. Allle burde ha noe å si? Eller mener dere som meg at det ,må foretas et valg slik at vi får en rettferdighet så ting ikke bare går til høyre eller venstre? Det viktigste er at flest mulig er komfortable med det som blir vedtatt. Ellers blir det opprør i ettertid og det er ingen tjent med? Vi må klare å se utenfor vår egen preferanse. Vi må se fremtid og vekst. Hva er riktig? Jeg mener det er mange utenlandske som har mye å fare med, som tjener oss og som gjør vårt samfunn mer behagelig og beriker oss. Det kan vi ikke nekte på. Men alikevel må det skje under våre regler, vår moral og vår etikk. Vi kan ikke finne oss i at fremmede kulturer kommer å tar seg tilrette på egne premisser kun tjent dem selv. Det nytter ikke. Vi må se dette som voksene individer. Ingen er tjent med krig og konflikt. Men alle er tjent med rettferdighet og trygghet. Det er min mening. Igjen , jeg setter ting på spissen. Det eneste grunnen til at jeg gjør dette er for å skape reaksjoner, slik at vi ikke blir immune mot det som henger over oss. Jeg vet at om vi ser en ting mange nok ganger så blir det en aksept. Jeg vil ikke at dette skal bli en aksept. Det er for alvorlig til at vi bare kan la det gå. Jeg er verken ekstrem eller syk i hode. Jeg ønsker en trygg fremtid for oss alle. Om vi skal hjelpe mange 100 000 så går det på bekostning av noe. Det er ikke fordi jeg er gjerrig og ikke vil dele. Det er fordi jeg ber dere tenke på hvem dette går utover. Deres barn, din mor eller bestemor. Det er realiteten. Vår pengebinge er ikke bunnløs og der vi bruker mer går det på bekostning av svakere stille grupper i vårt samfunn. Detter er nestekjærlighet på bekostning av og ikke i tillegg til. Jeg har ingenting imot rase. Kun kultur vi ikke kan godta. Maria

Moral

04.03.2016 kl.19:54

Men hva er vår moral og etikk ? Hvor skal vi sende norske pedofile ?

Maria Erken Høili

04.03.2016 kl.19:56

Moral: Rett i fengsel.

Eli

04.03.2016 kl.20:50

Maria Høili: "vi er i alle fall enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn? Er vi ikke?" Nei vi er ikke alle enige i dine synspunkter !!! Ikke prøv å normalisere slike holdninger, de er IKKE ok!

Elisabeth

04.03.2016 kl.22:22

Maria👍du er ikke trangsynt. Mange deler masse av disse tankene du har. Jeg er ikke enig i alt du skriver! Men har en stor bekymring rundt de endeløse rekkene av asylsøkere som kommer. Og vi har enda ikke sett toppen av Isberget! Man nærmer seg en smertegrense i hele Europa. Det skremmer meg og lese hva som skjer i Sverige, Tyskland. Jeg vil at min datter skal gå kunne være trygg enten hun går i bukse eller skjørt! Jeg vet vi ikke har jobber nok til alle. Nå skal det sies at i vårt hjem har barna venner av alle folkeslag. Og setter umåtelig pris på de alle! Men vet du hva, nesten ingen i familien ( foreldre) jobber. Og dette til tross for at barna faktisk er født i Norge! Jeg vakler veldig , jeg vil hjelpe! Men føler smertegrensen er nådd i forhold til hva vi ksn klare og ra i mot. Det vi må huske er at de som kommer nå kun er en generasjon som skal bli generasjon på generasjon fremover!! Skremmende og tenke på at mine oldebarns barn kanskje er i befolknings mindretall😥

Judas Iscariot

04.03.2016 kl.23:28

Ett problem er at media og de fleste som har sympati til disse "flyktningene" har en tendens å blande kortene. Det er ikke flyktninger, men de økonomiske migranter.

Det er på samme nivå som en turist kommer til Norge. Det først han gjør er å søker asyl, ikke bare det, men krever gratis opphold, penger og jobb. Klager på at maten smaker dritt. Ingen tenkende menneske vil si at vi skal ta hensyn til en slik person. Han ville ha blitt definert som koko og kastet ut. Ville se den personen som hadde hylet om "menneskeretter" i en slik situasjon.

Det som skjer nå er egentlig er helt identisk.

phantomblue

05.03.2016 kl.00:08

Støtter Maria jeg.

Vi har gang på gang opplevd at såkalte asyl søkere begår kriminelle handlinger mens de venter på søknaden skal behandles.Verste er jo at det påvirker ikke processen engang.

for ikke snakke om alle disse some er drept av asylsøkere,eller folk som har fått asyl men har ikke tilpasset seg og klikker http://no.metapedia.org/wiki/Etniske_nordmenn_som_er_blitt_drept_av_innvandrere

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/legedrapet/20-personer-drept-av-asylsoekere-paa-fem-aar/a/129154/

La oss ikke glemme svergie exemplet Eller det at det er stadig større arbeidsledighet i landet.

DVS at i tillegg til minst 50.000 arbeidsledige i landet, skal vi importere folk som ikke vil være i stand til å jobbe fra day one.For ikke snakke om at vi må bruke svært my peng, på og lære dem norsk.

Vi vet heller ike hva som blir sagt/lært i moskene men det kommer stadig urovkkende rapporter om hva som foregår i dem.

Det finnes langt flere ulemper en fordeler ved og importere disse folka.

La oss ikke glemme at hele drosje norge stod stille i protest mot noen dumme tegninger http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/ny-drosje-protest-mot-trykking-av-muhammed-karikaturer/a/589182/

Ikke en kjeft mast løyve pga dette.De er allerede begynt og få for mye makt.MEd rop om rasisme and what not.Når noe ikke går deres vei.

Vi kan ikke redde alle,så like greit og stenge grensene oppløse EU.Og hvert land feier for egen dør.

MEn norge kommer aldri til å ha baller til det

FM

05.03.2016 kl.00:13

Maria,

du sier det som jeg skulle ha sagt det selv!

Ser dog at det er en rekke besserwissere i kommentarfeltet som kommer med svar som "trist lesing" og "motbydelige holdninger"!

Spør disse besserwisserne om å egenhendig påta seg regningen for galskapen med øremerket skatteøkning for dem selv!

Da skal jeg love deg at pipen får en annen lyd!

De vil bare at "vi andre" skal betale for deres skrullete betraktninger!

Vi lever i et samfunn der folk stort sett har blitt "programmert" av skole og media fra barnsben av!

Denne programmeringen har vært bevisst utført fra myndighetene, og sunt bondevett har langsomt men sikkert blitt eliminert fra befolkningen i etterkrigstiden!

Ser ut som du er en av dem som har beholdt gangsynet!

Kristian Kittelsaa

05.03.2016 kl.02:46

Hei Maria.

Du skriver: "Vi er vel grunnleggende enig om at vi ikke ønsker fri ferdel over grensene våre? Vi har sluttet med barmhjertighet på egen bekostning og vi er i alle fall enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn? Er vi ikke?"

Svaret mitt er: Nei, vi er ikke enige. Jeg ønsker meg en verden med fri ferdsel over grensene, faktisk ønsker jeg meg en verden uten grenser og uten nasjoner. En verden hvor folk samarbeider om felles mål fordi alle har nok mat, nok klær, mulighet til å gå på skole, rent drikkevann og så videre.

Jeg ønsker meg en verden hvor pigmenteringen i huden ikke har noe å si, hvor religionen ikke har noe å si, hvor kjønn, legning, og alt annet ikke har noe å si, fordi alle er like mye verd uansett.

Er dette mulig? Ikke sånn som verden er i dag, men det er lov å drømme.

Når det gjelder verden slik den er i dag så mener jeg oppriktig at vi i Europa og Nord-Amerika ikke kan fortsette å sitte på pengesekken mens resten av verden sliter. Jeg kan godt senke levestandarden min om det gjør at folk andre steder i verden for eksempel får rent vann, og jeg kan godt bruke av fritiden og kunnskapen min for å hjelpe til.

Medmenneske - for alle mennesker, uansett. Det er mitt motto.

Gregers21

05.03.2016 kl.03:14

Eli:

Vi kan godt kjøre en debatt for/imot multikulturelt samfunn. Først og fremst er det jo interessant at mange av de som prater varmest om multikulturelle samfunn gjerne bor i kritthvite strøk...

Kanskje enda mer interessant er at de fleste muslimer som kommer til Norge ikke er interessert i multikulturisme i det hele tatt. Og de er vel stort sett uenig med sosialistene i omtrent alt av politikk når det kommer til ytringsfrihet, religionsfrihet osv. Faktisk så er det MANGE islamister og muslimer som vil ha Sharia, også i Norge !

Elisabeth

05.03.2016 kl.05:52

Disse tingene bekymrer meg! Mange av de som kommer har gjennomgått mye.sterkt traumatiserte. Har vi et godt nok oppbygget psykisk helsevern? Nei det har vi ikke. Uten hjelp vil det være mange tikkende bomber! Har vi ressurser til hjelp med integrering. Nei det har vi ikke. Har vi jobber nok. Nei det har vi ikke! Vi har penger nok? Nå! Men har vi det i fremtiden? Vi pålegger våre barn og fremtidige generasjoner et mega ansvar. De kommer fra krig!hva når uenigheten blir for store! Kaster vi en borgerkrig på oss selv? Jeg lever ikke da, men det gjør mine kommende generasjoner. Og jeg er en av de som står ansvarlig for i min iver etter og hjelpe klarte jeg ikke se inn i fremtiden! Pessimist, meg! Aldri vært. Men begynner og bli!

Ingrid G

05.03.2016 kl.10:15

Du skriver dårlig og det skinner igjennom at du ikke har noen som helst form for utdanning. Eller jo, du har jo tydeligvis et NLP Coaching-kurs hvor du kan «spare tid og penger på å få to sertifiseringer i ett kurs». Jeg håper virkelig ikke at uvitende unge mennesker roter seg innom bloggen din og tror at du har noen som helst faglig bakgrunn for å uttale deg om dette. NLP Coaching http://nlpca.no/ er sikkert stolte over å ha kurset deg!

De greiene du skriver her sprer pest og ingenting annet.

Zain

05.03.2016 kl.10:40

Sannheten er ikke lett å takle for Ola og Kari.

At ikke Sverige skremmer vettet av folk forstår jeg ikke. Synd vi har så feige journalister.

O.G

05.03.2016 kl.11:03

Jeg er enig i det her med assimiliering, vi kan ikke ha diasporasamfunn som er på kollisjon med oss, vår kultur og våre verdier.

Moi

05.03.2016 kl.12:28

Vår verden sånn vi ser den, er over. Vi har levd i et vakkert og fredfullt land, men i løpet av få år vil muslimene ha tilført Europa og Norge et menneskesyn fra sln kultur og religion vi ikke er interessert i. Ser dere ikke dette? Leser dere ikke informasjon, aviser? Vil dere virkelig oppleve et Norge som blir rasert kulturelt, sosialt og økonomisk? Vil dere virkelig overføre sharialover til deres barn? Du skal ikke sove, heter det. Men det er akkurat det store deler av etniske nordmenn gjør... Og mens vi gjør det jobber sentrale muslimer, imamer og vanlige muslimer med å få inn sine i sentrale posisjoner. Nestleder i ap og leder i AUF er bare starten. Det florerer av muslimer i kommunestyrer over hele landet.

An

05.03.2016 kl.14:06

Ok: enig i nei til åpne grenser - fordi lik det eller ei, vi må ha kontroll. Men et rungende ja til et multikulturelt samfunn; har jeg og min familie med vietnamesisk bakgrunn skadet noen andre pga vår religion eller kultur? NEI! Så lenge man holder religionen personlig og ikke prakker den på andre, så er det vel ikke noe problem? Det være seg kristendom, islam, åsatro etc....

05.03.2016 kl.14:14

Skremmende framtidsvisjon som flere forstår men som noen velger å ikke innse. Hva når titusenvis kommer bare der blir litt varmere, hva gjør vi med de? Forskere sier at folkevandringen til Europa ikke vil stoppe selv om det blir fred i alle land. Den vil tvertimot øke uansett. Det er hundrevis av millioner fattige som vil til Europa. De vet vi har der bra økonomisk og vil ha sin del av velferden. De ser på Internett at der er mulig å komme seg inn og vil prøve lykken. Forskere sier vi vil bli invadert og ud er enige i at det er dystre utsikter.

Vigdis

05.03.2016 kl.14:19

Hei Maria!

Veldig enig med deg. Folk som ikke vil forstå problemet med å ta imot hundretusener av migranter fra muslimske land, burde straks lese Storhaugs bok om Islam. Har venner som er ex- muslimer, og de advarer i klare ord hvilken trussel Norge står overfor. De har gått i moskeer i Oslo tidligere i flere år, og fortalte at i Rabitamoskeen og ICC blir hatprat mot Norge og Vesten daglig talt. De er livredde nå, fordi en stadig større innvandring av muslimer, gir Islam mer makt i Europa....

Til og med UD sier klart ifra at dette vil skape mye mer terrorfare, ødelegge velferd, økonomi, arbeidsliv, utdanning og ikke minst helsevesen Ingen av disse etatene er laget for å hjelpe en hel strøm av mennesker fra MØNA. C a 3 milliarder mennesker ønsker å reise til Europa, det har vi ingen mulighet til å ta imot. Og hva med barn og barnebarn, skal de være nødt til å underkaste seg babrbariske og inhumane Sharialover i fremtiden...?Disse menn, ca 77%, har stukket av fra sine familier, i stedet for å bli i sitt land og kjempe for fred. Hva om nordmenn hadde gjort det under 2. verdenskrig...? I stedet dro de til England og Sverige, de fleste for å ta militær trening, for å dra tilbake for å kjempe. Dessuten , altfor mange tusener av disse menn kommer fra land som IKKE er i krig. Dvs Eritrea, Etiopia, Sudan, Gambia, Senegal, Iran, Pakistan, Marokko, Algerie, Bosnia, Tsjetsjenia, Russland, Jordan,Egypt og hundrevis av andre fredelige land. Norge og Europa kan ikke ta ansvar for hele verdens fattige overskuddsbefolkning. Islam og ukultur, er en faktor som ikke tillater prevensjon, og en enorm overbefolkning fører alltid til sult, nød og krig.

Det er ingen spøk at muslimer har kommet inn i norsk politikk, det setter makten i Norge i fare. Blir vi i undertall her, mister vi vårt eget land! Det har skjedd med andre land før, der muslimer har blitt over 20%, da starter nemlig jihad mot annerledestenkende. En del av denne krigføringen mot vantro, er hijrah, nemlig masseinnvandring av et land , for å kunne overta landet..!

Selv direktør i UDI, Frode Forfang, sier at Asylinstituttet bør nedlegges, det ble aldri laget for en folkevandring til Europa! Også Sylo Taraku, tidl. underdirektør i UDI, er av samme mening. De mener vi kun bør ta inn kvoteflyktninger, og ellers hjelpe de sultende i flyktningleire, der hjelpes mange fler...!

Feil om Køln her, 61 av 73 var fra Nord-Afrika, det har kommet frem etter nrk fikk kritikk av Elin Ørjasæther for misvisende overskrift. Tar vi inn all ukultur og radikal religion fra MØNA, blir Norge som MØNA, med all sult, nød, krig og elendighet det fører med seg. Jeg ønsker Norge ut av EØS OG Scengen, arabiske krefter der har stygge planer for Europa...! Dette må stoppes nå, før vi får borgerkriger over hele Europa.

05.03.2016 kl.14:20

An, det har ikke vært problem med vietnamesere. De går ikke rundt og overgriper norske jenter, de har ikke en tro som ser på alle andre som underlegne og de ønsker ikke innføre en barbarisk ideologi. Ikke driver de med terrorisme over hele verden heller. Kan ikke sammenligne vietnamesere med muslimer. Hadde vi blitt invadert av vietnamesere hadde jeg ikke vært bekymret for fremtiden. Det er islam og muslimers holdninger som er det kjempestore problemet i vesten.

Nok nå!!!!

05.03.2016 kl.15:28

Ikke lenge siden det ble vist dokumentar på TV. Der det kom frem at muslimene så som et mål og ta over mye av Europa. Alle dere som roper rasehat bare man føler seg truet eller synes at nok er nok! Tror dere en dag kommer til og sitte med skjegget i postkassen! Da det er en av deres barn som blir utsatt for umotivert vold! Dere ser nemlig ikke lenger enn nesa rekker. Det finnes muslimer som har bodd her bortimot 20 år. De er enda ikke integrert . De har heller ikke lyst til og intergreres. De er her foe godene vi kan gi og fordømmer vår levemåte ! Det finnes verken plass eller velferdsordninger som vi kan klare på sikt. Norge slenger ut så uhorvelig mye penger i utenlandshjelp. Og vi begynner og då mange nye millionærer i Norge som høster store penger på oppbevaring av flyktninger. Selv har vi eldre som betaler sin egen pansjon for og få lov og bo på sykehjem. Av en pansjon får de lov og sitte igjen med minimum 2000 i lommepenger . Takk for det etter et helt liv som skattebetalere !! Spyr av det norske samfunn der velferdsordningene blir brukt så feil. For ikke og prate om udugelige politikere som bruker penger som om de selv satt på do og (dreit) de ut.

Forbauset

05.03.2016 kl.15:40

Vi er i ferd med å bli et idioterklært folk. Jeg bebreider politikerne som lar masseinnvandring skje, til stor ulykke for alle født i 2000 og senere !

Hanne

05.03.2016 kl.16:17

Jeg spurte deg Maria om hva "folkevalgsak" var for noe....? Da blokkerte du meg 😉 Ble du svar skyldig kanskje? Du bør faktisk vurdere å la være å blogge hvis du ikke tåler at folk stiller spørsmål ved det du skriver om?

Fred

05.03.2016 kl.17:41

Har Europris gått i underskudd pga. lavtlønnede innvandrerkunder eller? Hvis ikke synes jeg du bør holde kjeft og ikke klage på de viktigste bidragsyterne til din familieformue.

Silje

05.03.2016 kl.18:12

Jeg kommenterer aldri blogger, men jeg gjør et unntak nå.

Slike uttalelser er skadelig. Jeg ber deg innstendig om å slutte å blogge. Jeg er helt sikker på at du kan få oppmerksomhet på andre måter. Paradise hotel for eksempel?

Silje

05.03.2016 kl.18:19

Du har en del tilfelles med Hitler, bortsett fra at han i hovedsak ikke ville ha jøder, mens du ikke vil ha andre kulturer.

jf: "vi er i alle fall enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn? Er vi ikke?"

Maria Erken Høili

05.03.2016 kl.18:23

Silje: Aldri? Du har kommentert her før i alle fall. Ip adressen din var lagret. Så slutt å lyve er første post. Tilfelles med Hitler faktisk. Jeg har ingenting imot folk som oppfører seg og vil være en del av. De som tar avstand fra, er svindlere, utnytter seg av andre og er feige derimot har jeg ikke mye til overs for.

Elisabeth

05.03.2016 kl.18:45

Likt bloggen din godt! Nå er dette mitt siste innlegg her. Ikke fordi jeg ikke vil. Men rett og slett fordi du Sitter paranoid og sjekker ip adresser. Jeg har ingenting og skjule og er ikke ufin. Men er du blogger må du stå for det du gjør! Og da får du heller stoppe innlegg før de går gjennom. Takk for meg. Og lykke til videre maria. For teit og sitte og si du sjekker folk synes jeg! Stå på👍👌

Silje

05.03.2016 kl.18:47

Hei, Maria.

Jeg lyver så absolutt ikke. Jeg har aldri kommentert din blogg før. Hvis jeg har glemt en kommentar jeg har skrevet (noe jeg tviler sterkt på at jeg har gjort), så må du gjerne repostet den. Sammenligningen med Hitler (eller Donald Trump for den saks skyld), er at du uttaler noe så bastant som at "vi er i alle fall enige om at vi ikke vil ha et multikulturelt samfunn", ergo sier du implisitt "jeg er imot et multikulturelt samfunn.

Dette har klare likhetstrekk med flere rasistiske, fascistiske og nazistiske tankegods. Dette ønsket jeg å gjøre deg oppmerksom på.

Med vennlig hilsen, Silje

Bjørn Tore

05.03.2016 kl.20:05

Maria. Hva sier du om barna dine begynner å ta etter deg. Om dem blir superegoistiske og ikke vil dele noe med noen samtidig som dem kommer med rasistiske uttalelser. Vil du irettesette dem eller gi dem aplaus?

06.03.2016 kl.00:50

"Jeg er kun interessert i trygghet. Som alle andre mennesker som tenker 1 meter lengere frem i tid."

Hvor mange meter pr sekund tenker du da?? Eller er det snakk om timer pr meter? År?

Kanskje jeg kan forstå deg litt. Den "dørstokkmila" for meg er faktisk bare knappe 7 cm, men jeg har hittil brukt 20 år og har ennå ikke klart å klatre over den... Så den meteren din i min målestokk kan da ta ca 780 år....

06.03.2016 kl.00:52

Hvorfor kan ikke alle Menn/ gutter meg dårlig kvinnesyn bo en plass, f.eks i ørken og i Sibir og bygge vei.

06.03.2016 kl.01:00

Skrev feil.... skulle være ca 280 år.. Meeen lang nok tid likavel!

06.03.2016 kl.18:08

Lurer på om hele venstresiden er her for å mobbe deg? De går på person for å vri seg unna problemstillingen. Bare vent til den europeiske våren kommer, kanskje de da innser at en muslimsk invasjon ikke på noen måter er bærekraftig. Kun ødeleggende for sivilisasjonen i Europa og Norge.

06.03.2016 kl.18:10

Hei, Maria!

Jeg har lest flere av innleggene på bloggen din - de fleste har jeg klart å børste av meg, men nå syns jeg du går for langt. Jeg kommenterer som regel aldri på blogger, men måtte nesten det nå :) Jég er NORSK. Foreldrene min er opprinnelig fra Pakistan, men Norge er mitt hjem og jeg vil ikke ha noen komme og si noe annet til meg. Bestefaren min kom til Norge tidlig på 70 tallet. Fem jobber hadde han! FEM. Ta deg litt tid og fordøye det :) De velferdsgodene du sitter og prøver å beskytte nå, var han med på å bygge. Og ja - han er mørk i huden, svart hår har han, og dessverre ikke blå øyne heller. Han snakker heller ikke perfekt norsk, men han prøver så godt han kan :) Hvordan KLARER du med ren samvittighet å peke fingeren på en hel gruppe av mennesker med annen etnisitet enn deg, og gre alle under samme kam? Dette er en setning du vil komme langt med i livet; Det finnes gode og dårlige mennesker i absolutt alle samfunn og kulturer. ALLE. På samme måte som det ikke er rett å dømme ALLE nordmenn etter ABB, er det heller ikke rett å dømme 60 millioner mennesker på grunnlag av kanskje 10 andre.

Jeg sender deg en klem fra meg, og håper du kan reflektere litt dypere neste gang du vil publisere et innlegg. Det sårer og skremmer å lese slikt. NEI, alle asylsøkere kommer ikke med dritt. Alle asylsøkere er faktisk ikke ute etter å bryte ned Norge - majoriteten vil mer enn gjerne hjelpe til å bygge opp landet. Jeg er verken lys i huden, eller har blå øyne, men det gjør ikke meg mindre norsk enn deg, kjære Maria. Det ville knust meg like mye innvendig som deg, om noen hadde kommet til Norge og prøvd å bryte ned det flotte samfunnet vi har! Om to år er jeg ferdigutdannet lege, og kanskje er det du som trenger hjelp av meg. På samme måte jeg ville hjulpet deg med alle krefter jeg har, håper jeg du en dag kan hjelpe asylsøkere - som ikke bare har mistet helsa, men rett og slett alt de har - med alle kreftene du har.

Maria Erken Høili

06.03.2016 kl.20:04

Anonym: Hei, jeg beklaget også for frekk overskrift. Statistikken viser at 50% av flyktninger ikke er i jobb etter 10 år i landet. Noe som er skremmende mye. Jeg synes vedrørende hjelp at vi prioriterer helt feil. Vi burde tatt inn barn og kvinner og ikke enslige menn som topper statistikken med 77% i fjord. Alle som er med på å bygge dette samfunnet på en ærlig og redelig måte er en del av vårt land, jeg har aldri påstått annet.Jeg gir beng i hudfarge. Helt ærlig. Husk at vi også kan hjelpe 52 ganger flere i leirer en her hjemme. Kultur og religion skaper glipper i et samfunn og ulikheter grunnleggende skader limeffekten for et samhold og en tilhørighets følelse. Noe som kan være svært farlig. Jeg ønsker å være objektiv. Og beklager om det er støtende.

06.03.2016 kl.21:23

ENIG.

06.03.2016 kl.21:24

ENIG.

07.03.2016 kl.00:03

Du starter innlegget med å snakke om asyl, men avslutter med å innvandring? Ser ikke helt hvor du vil... Det er helt OK at du er i mot innvandring, men da burde du ha solide argumenter for det. Jeg er selv uenig, men om du kommer med gode argumenter kan jeg respektere holdningen din.

Du sier ikke så mye om asyl, og snakker om innvandring om hverandre? Ønsker du ikke flyktninger, eller ønsker du ikke innvandring?

Å nekte mennesker retten til å søke asyl blir for meg veldig umenneskelig. Det strider i mot menneskerettighetene, og er for meg veldig unorskt. Tror likevel det er vanskelig for mange å svare med saklighet når du bruker begreper om hverandre. Jeg som leser sitter igjen og er usikker på om du ikke vil ha innvandring eller om du ikke vil ha flyktninger.

Ha en fin kveld!

KamalSkalStraffes

02.12.2017 kl.13:37

Den pedofile voldtektsmannen Kamal Akbari bor i Myraveien 14 i Kristiansund. Telefonnummeret hans er 942 92 952.

Kamal voldtok nylig et barn på et toalett. Den stakkars jenta ble voldtatt på toalettet på skolen hun går på, skolen hvor hun egentlig skal være trygg.

Straffen Kamal fikk var økonomisk stønad fra NAV, fortsatt oppholdstillatelse og alle former for støtte man får fra det offentlige i Norge. Kamal har det veldig bra.

Kamal kom til Norge som flyktning for å få hjelp. Vi hjalp han. Vi ga han mat og tak over hodet. Kamal viste sin takknemlighet når han voldtok en av våre døtre på et møkkete toalett.

Skriv en ny kommentar