Haterne i kommentarfeltet.

Hei kjære lesere,

Min fascinasjon er stor. Jeg lar meg imponere over hvor snever oppfattelsen er til enkelte. Jeg har noen flittige brukere av mine kommentarfelt her på bloggen. Her skal man yte sine meninger og komme med sine synspunkter. Helt topp. Men jeg må jo le litt av de som aldri gir seg med å spre sin negativitet. Jeg har 5 meget ivrige brukere som er innom mange ganger om dagen, med den ene anonyme kommentaren etter den andre.Til alle døgnets tider. Fra samme server. Med kun et mål. Å få meg til å føle meg liten. At uansett hva jeg skriver eller mener så er det feil. Det skal vris og det skal svi. Jeg unders? Går dere aldri lei? Muligens er dette en salgs hobby? Eller kanskje dere ikke har en jobb i det hele tatt? Om dere har en jobb, så synes jeg synd på deres arbeidsgiver, der dere sitter å koster bort halve arbeidsdagen på meg. Må være fryktelig slitsomt å være så pil råttene som dere er. Stakkars mennesker, som gidder å bruke hele livet sitt på å hate og misunne andre. 

Noe i meg sier at jeg ikke er den eneste, at dere er utro. Hater dere flere? Har jeg rett? Der dere sitter så jævlig sinna bak deres tastatur. Svetten som renner og blodårene som popper ut i panna. Synes jeg ser dere. Dere små mennesker. Verden skal hates og det er deres jobb. Om du synes jeg gjør så mye galt og mener for mye, her jeg tar min plass. Hva tenker dere da om dere selv? Hva bidrar dere med? I deres syke svarte sinn. Er dere kanskje intet annet en tapere? Sannheten er vond og det stopper ikke før dere innser den selv. Kanskje trenger dere til og med hjelp til å stoppe? Mulig det har pågått for lenge, det er blitt en tvang. Det finnes håp, psykologer heter det, ta opp telefonen å ring. Jeg kan anbefale dere en , lett, bare trykk på linken her  . Gjør det riktige så klarer dere kanskje å få det hakke bedre med dere selv?

Deres hat er ikke trengt. Det er ikke konstruktivt, bare en overflødig stilling som ikke trenger ansatte. Utskudd av samfunnet er dere, til overs, litt som skummet i en brus som treffer isbitene. Dere er bare til besvær, uten noen som helt funksjon. Dere vil bli sett og hørt og snylter på andres synlighet. Litt som blodigler, suger dere fast for å være med på ferden, suger av andres fremgang. 

Haterne i kommentarfeltet.

Det er ingen som trenger dere, beklager.

Dere er bare til overs.



 

 

Maria 

62 kommentarer

Linneah Dimitrova

20.02.2016 kl.09:14

Det er leit at folk ikke har bedre å ta seg til enn å dytte andre ned. Likevell må vi som bloggere bare heve oss over det å ikke la det gå inn på oss. Uansett hvor vi er eller gjør er det alltid noen som skal slenge negative kommentarer rundt som konfetti.

Ha en fin lørdag :)

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.09:17

Linneah Dimitrova: Joda. Men tror det går sport i det for enkelte. Mine hatere er av sykelig karakter. Tvangsnevroser vil jeg påstå. Har du mange selv? Om ikke så kan du få noen av meg:) Haha.

Linneah Dimitrova

20.02.2016 kl.09:24

Herregud det er jo bare helt sykt..

Har ikke noen.. Enda ;) hehehe!

tankenemine67

20.02.2016 kl.09:35

Vel talt!

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.09:49

tankenemine67: ;) Hvordan går det med deg? Lenge siden:)

tankenemine67

20.02.2016 kl.09:58

Det går opp og ned. Akkurat nå går det litt opp. Føler jeg prøver å trenge inn i tilværelsen og forstå dens hemmeligheter. Takk for at du husket meg! :)

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.10:06

tankenemine67: Glemmer ikke deg så lett, du skriver mye fascinerende:) Er innom å sniktitter innimellom:)

tankenemine67

20.02.2016 kl.10:08

Haha takk! Nå ble jeg glad! Frisk du også!

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.10:10

tankenemine67: ;)

20.02.2016 kl.10:18

Anser du folk som hatere bare fordi de er uenige med deg? Er du den eneste som skal få lov å hevde hva DU mener er rett? Det som du fremhever som sannhet er sannhet for DEG, ikke for alle andre. Og du HAR flere ganger sagt at du liker provosere, du vil ha reaksjoner, da kan du ikke klage på de reaksjonene du får. Angående det du sier at noen prøver å få deg til å føle deg liten.... Ta det innover deg og se utover... Det er jo nettopp det du har gjort med mange av innleggene dine; fått andre til å føle seg små.... Ord som er sagt kommer alltid tilbake og når de kommer tilbake gjør de vondt.. som en boomerang.

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.10:23

Anonym: Jeg anser ikke de som er uenige som hatere i det hele tatt. De som kommer med ukonstruktive meldinger som ikke omhandler tema. På meg som person. Du kan jo bla deg litt igjennom å se. Så klarer du nok å finne forskjellen. De som ikke er ute etter løsninger men konflikt, opp til 20 ganger daglig fra samme servere. Hva de mener om meg som menneske og ikke saken jeg skriver.

20.02.2016 kl.10:30

Et tips....

Hvis du ønsker oppdra folk i helse og gode matvaner vil du lykkes myyye mer ved en positiv tilnærming enn ved en negativ pekefinger.

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.10:39

Anonym: Ja, det er det mange som forsøker på. Det ser ikke ut til at det alltid når frem, for å være helt ærlig. Så noen ganger kan det være lurt å prøve andre tilnærminger. Overvekt problematikken fortsetter å øke dessverre. Jeg tror nok ikke folk ser alvorlighetsgraden av å ikke være fokusert på riktige matvarer. Det burde være en essensiell lærdom for å redusere livsstilsykdommer.

20.02.2016 kl.10:54

Du er for bastant og påståelig! Du hevder hele tiden at feile matvaner er årsak til overvekt, men det ER ikke det i mange tilfeller. Kan hende det er feil mat som forårsaker overvekt for endel, men da kan det være at de ikke tåler maten de spiser uten at det har blitt sjekket ut hos lege. Du henviser veldig ofte til at man må spørre legen hva som er sunt. Vel, du får nesten like mange ulike svar som det er leger. MIN lege ville ha sagt at den smoothien din er ei sukkerbombe selv om du ikke har tilsatt sukker. Hvor mange karbohydrater pr dl er det i denne flaska di? Karbohydrater er den største synderen til både overvekt og diabetes. Ikke fett. Men hvis fett og karbohydrater kombineres i samme måltid så må fettet vike for karbohydratene og fettet legger seg som lagring.

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.11:12

Anonym: Jeg har ikke påstått at all fett og karbo gjør deg feit. Det er det feile fettet, det mettede, Mettet fett er betegnelsen på fettsyrer som ikke inneholder noen dobbeltbindinger mellom karbonatomene, såkalte mettede fettsyrer.
Høyt inntak av mettet fett fra for eksempel smør, ost og andre fete meieriprodukter og fete kjøttvarer, øker kroppens produksjon av det kolesterolet som er assosiert med økt risiko for hjerte- og karsykdom. Hvite produkter som er næringsfattige som eks loff,pasta,ris,. eks stivelse banan og potet sammen med raffinert sukker. Halvfabrikater inneholder store mengder hvitt sukker som bidrar til at du får energi overskudd.

20.02.2016 kl.11:19

Les litt mer. Fett er frikjent for lenge siden. Uansett mettet eller ikke. Men du svarte ikke på hvor mange karbohydrater pr dl det er i smoothien din?

20.02.2016 kl.11:25

Kroppen står for omtrent all produksjon av kolesterol. Så det lille vi får gjennom maten er lite og kolesterolet er også blitt godkjent. Les boka "Det store kolesterolbedraget". Det begynner vise seg at mye av det som plutselig ble farlig på 80tallet ikke ER så farlig likavel. Poteten er jo kuttet ut blant de fem om dagen... Flere endringer kommer. Sukker, karbohydrater er den store stygge ulven. Såååå atter en gang; hvor mange karbohydrater er det pr dl i smoothien din?

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.11:55

Anonym: Alt fra 100-160 per liter. Du skal vel ikke drikke en liter , det blir det samme som å spise 4 kg frukt og bær i et måltid , noe man ikke gjør. Anbefalt er 1 -2 flaker om dagen, som mellommåltid . Ta med en til legen om du er skeptisk ;)

Lasse

20.02.2016 kl.11:48

Vi er innom bloggen din bare for å le av deg Maria. Trist, men sånn er det. Du og pilotfrue beriker oss 8-5 gutta med underholdning, av og til i arbeidstiden. Du skriver bare vås, på enslags kebabnorsk. Vi ler. Takk. Du er ufrivillig morsom.

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.11:57

Lasse: Påpek hva du mener er vås. Du høres jo litt stakkarslig ut om jeg skal være ærlig som jeg alltid er. Hyggelig å kunne underholde, synes ikke det er trist.

Per-Arne

20.02.2016 kl.11:58

Jeg vil anta at anonyme fra klokken 10.18 presis også er siste anonyme til klokken 11.25. Om IP adressen her kommer fra ulike steder ville vært spesielt i tilfelle.

Selv har jeg lagt ut mye av mine meninger på sosiale medier og bilder av ting som interesserer meg, og hva skjer? Jo det kommer bedre vitere fra ville helvete som skal fortelle meg hvor ille og galt det kan virke, dette jævla innlegget som er helt usmakelig og ikke passer inn verken her eller der. Hvordan skal man reagere? Og det er jo som du sier stort sett gjengangere på som "alltid" skal kommentere noe drit da. Og da spør jeg meg selv, hvem er det som egentlig har ett problem oppi detta? Jeg som la ut noe som jeg er interessert i å ta opp eller vise frem? Eller den forbanna tullingen som kanskje en gang var klassens kule på ungdomsskolen og videregående som falt hele igjennom når skolen var ferdig, gjengen var splittet og ble stående igjen med ett vitnemål som ikke var verdt å tørke seg i ræva med engang. Foreldre sinte, mor startet å drikke igjen, far lå med små jentene på 18 som du kanskje gikk i klasse med. Skilsmisser og helvete du måtte igjennom. Ja, jo skjønner de på en måte. Er ikke lett, så da skal faan ikke andre heller ha det bra eller tro de er noe bedre. Jeg var jo tross alt den kule på skolen, tenker disse haterne kanskje... Jeg har bare en ting og si til dette.. SÆRLIG......

Ett ganske provoserende ord hvis det blir brukt riktig, lært det av en kamerat som ikke var så kul på skolen men er det nå:=)

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.12:08

Per: Ler;) Du får sakt det;) Ja, det handler vel om lav selvfølelse og et enormt behov for å være synlig på en arena. I anonym tilstand , slik at ingen kan avsløre deg. Å stå frem å være uenig har jeg ingen problemer med, men å gjemme seg stusslig og illsint bak tastaturet er jo ikke annet en trist.

Elisabeth

20.02.2016 kl.12:06

For og drive blogg må man være hardfør. Roser deg maria som slipper gjennom alle oppgulpene! Vet endel bloggere siler ut . Men de leser jo all dritten de får for det! Og det gjør noe med deg. Hadde jeg vært deg hadde jeg silt vekk litt! For du har barn som skal vokse opp. Og mye som legges ut om deg vil bli der! Det anser jeg absolutt ikke som positivt . Uansett hva folk mener om deg , tror om deg! Jeg er så sjokkert over folk at jeg finner nesten ikke ord!uansett henviser du til disse nettrollene, men man setter jo seg selv frivillig i situasjonen i møte med de. Du er jo krass i dine innlegg og folk lar seg provosere ! Samtidig synes jeg du burde bli litt ydmyk når folk svarer deg . For du svarer de jo tilbake med nye spørsmål som bare henviser til videre diskusjon uten løsninger. Akkurat som du egentlig sitter og googler svar. Der du egentlig ikke har en eneste løsning på problemene du legger ut:) dette er kun ment som konstruktiv kritikk . For jeg synes du tar opp mange reelle ting:) stå på

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.12:16

Elisabeth: Mye av det jeg skriver er meninger, noe er refleksjon og åpner spørsmål. Googler nok ikke svar altså;) Finner ikke svar på mine egne meninger på google. Jeg ønsker temaer på agendaen som er tabu belagte, slik at vi kan åpne opp for dialoger på ømfintlige områder. Jeg ser at det fungerer, og mange følger etter og snakker mer åpent om dette i etterkant. Mennesker trenger tid på å fordøye ubehagelig informasjon, det betyr ikke at man ikke finner løsninger;) Men takk for tilbakemelding. Maria

Elisabeth

20.02.2016 kl.12:19

Uansett begynn og sil ut svar! Så mister nettrollene sin arbeidsplass. De vil altid finne et nytt offer uansett. Stakkars smålige mennesker!

20.02.2016 kl.12:22

Alle produkter som selges skal ha full beskrivelse av hva det inneholder. Legg ut næringsinnholdet på smoothien din. Det du har antydet nå nettopp forteller meg at det er lurere å drikke øl enn smoothien din.

20.02.2016 kl.12:25

Krever at du legger inn alt av næringsinnhold i smoothien din. Alle andre som leverer mat, så hvorfor ikke du.

20.02.2016 kl.12:30

Alle andre som leverer mat må det, så hvorfor ikke du.

Per-Arne

20.02.2016 kl.12:32

Klokken 12.22 presis kom det igjen ett artig innlegg. Når man føler at man har møtt veggen og detta jævla vitnemålet igjen brukes til å tørke ræv med så er det jo helt på sin plass og angripe Smoothien til a Høili. Hva blir det neste? Kan helt sikkert få en oversikt over andre gjenstander som også man kan irritere seg over, men for all del ikke angrip denna stakkars smoothien da...SÆRLIG...

20.02.2016 kl.12:35

Føler ikke at jeg har møtt veggen. Men jeg vil vite eksakt hva det inneholder det jeg blir anbefalt å innta. Næringsinnhold på et produkt er heeelt vanlig og jeg ber ikke om noe annet enn det. 😊

B-A

20.02.2016 kl.12:47

Imponert over at folk er så j... feig at de ikke står frem om de har så mye eder og galle på hjertet. Det er bare utrolig feigt. Bra du sier i fra. Det er jo liksom ikke så vanskelig å se når IP-adressen er den samme, mens signaturene er forskjellige ;-)

Edvard

20.02.2016 kl.12:48

Hei Anonym ;-) anbefaler deg og kjøpe en flaske, så står næringsinnholdet på flaska, ellers kan du sende meg en Mail på edvard@prettysmooth.no skal du få all info du vil ha ;-) ha en fortsatt fantastisk fin dag

/Edvard

20.02.2016 kl.12:51

Får ikke tak i smmothien her, så hvorfor ikke bare oppgi fakta?

Edvard

20.02.2016 kl.12:57

Du kan også gå inn på www.prettysmooth.no og se under nettbutikken, så står næringsinnholdet under hver av smoosjene. Vil du ha på juicen får du sende meg en mail ;-)

Edvard

20.02.2016 kl.13:05

Ok 20 gram sukker pr dl. Karbohydratinnhold er alltid pr 100 g eller 1 dl. Så en femtedel er sukker. Det er jo det samme som coca cola!

20.02.2016 kl.13:08

Nesten cocacola da... ikke langt unna, men mye mer enn øl!

Petter

20.02.2016 kl.13:20

Maria,

Jeg synes bloggen din er super, og jeg elsker at du er så ærlig.

Du tar også opp viktige tema, som overvekt,som er et av samfunnets største problem i den nyere tid.

Folk er latterlig hårsåre, men ærlighet varer lengst.

Heier på deg :)

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.13:41

Petter: Takk for det;) Enig at det er for lett å føle seg støtt i dette landet. Alt trenger ikke pakkes inn i silkepapir , det blir det svært sakte fremdrift av. Vi må lære oss å tåle mer og bli mer handlingssterke;)

Edvard

20.02.2016 kl.13:20

Kort oppsummert: forskjellen mellom naturlig og tilsatt sukker er altså så enkel som at naturlig sukker finnes naturlig i matvaren, mens tilsatt sukker er tilsatt matvaren ved produksjon eller tilberedning. Matvarer som inneholder naturlig sukker vil samtidig også inneholde vitaminer, mineraler og sporstoffer, mens matvarer med høyt innhold av tilsatt sukker oftest er svært næringsfattige og kun vil tilføre kroppen «tomme kalorier».

20.02.2016 kl.13:21

Vet alt det der. Det var karbohydrater totalt jeg ville vite.

Edvard

20.02.2016 kl.13:37

Jaja, karbo med lav glykemisk index har vell aldri vært skadelig for noen, og våre smoosj bidrar til å holde blodsukkeret stabilt kontra tilsatt sukker. Og sammenlikne med øl blir også feil grunnet alkoholen i ølen, og at kroppen vil prioritere å forbrenne denne først. Det betyr at mens kroppen jobber på spreng med å kvitte seg med alkoholen, settes nedbrytningen av karbohydrater og fett på vent. I tillegg blir reguleringen av blodsukkeret forstyrret, noe diabetikere bør være spesielt obs på.

20.02.2016 kl.13:59

Hva er lav glykemisk index?

Edvard

20.02.2016 kl.14:03

Glykemisk indeks eller GI er et tall som forteller hvor mye blodsukkeret stiger når det spises en matvare som inneholder karbohydrater. En matvare har høy glykemisk indeks når blodsukkeret stiger svært mye i løpet av de to første timene etter måltidet. En matvare som fører til at blodsukkeret stiger lite har lav glykemisk indeks.

Indeksen fungerer som en skala, hvor 0 er lavest, og 100 er satt til den glykemiske verdien av druesukker. Lav GI gir langsomt opptak av blodsukker, mens høy GI gir et raskt opptak av blodsukker, noe som resulterer i ubalanse i insulinnivået. Dette er spesielt et problem blant mennesker med sukkersyke/diabetes, men er senere regnet som problematisk for en større del av befolkningen.

Grovt brød, de fleste typer frukt, melk og juice er noen eksempler på matvarer med lav GI. Matvarer med høy GI er blant annet ristet loff og matvarer med tilsatt sukker.

20.02.2016 kl.14:06

Nå var det snakk om sukker, karbohydrater etc. Jeg vet også hva alkohol gjør med kroppen. Og jeg vet mye om forbrenning. Jeg bare lurte på hvordan maya kunne forsvare denne juicen som inneholder sabla mange karbohydrater og faktisk lite næring ellers. Ja, det er faktisk slik at man får ikke nok tilskudd via mat og drikke. Man må ta pillerter....

20.02.2016 kl.14:08

Juice gir høy GI. Det er konsentrert sukker.

Stian

20.02.2016 kl.14:28

Når jeg syntes du fremstår som en som er totalt blottet for sosiale antenner og skriver det her... Er jeg en hater da? Når man er så aggressivt ute i sosiale medier og provoserer sånn som du gjør.. syntes JEG da at du må tåle og få litt kommentarer på deg som person...du har jo startet hekse jakt på enkelte som ikke har vært enige med deg her så kanskje ikke så rart at folk ikke skriver under med fullt navn og adresse...

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.14:43

Stian: Tåle gjør jeg vel. Synes likevel det er fascinerende hvor enkle noen stakkarer er. For meg er det også ganske underholdene å se hva noen må ty til for oppmerksomhet . Jeg er ikke blottet selv om jeg er ærlig. Det er bare ikke alle som tåler sannhet. Sånn har det blitt her i Norge. Skal vi ha et land som sitter å skjelver, uten å ta tak i seg selv fordi man stryker med om man møter litt motstand?

Edvard

20.02.2016 kl.14:30

Jeg forstår deg ikke helt, å leve på juice/smoosj over lengre tid er det jo ingen som anbefaler, nøkkelen er jo ett varerert og godt kosthold. Og ved å drikke en flaske eller 2 om dagen får du i deg masse gode vitaminer og mineraler som kanskje ikke får i deg ellers. En god grunn til å kjøpe de isteden for å lage selv er kvalitetstiden og oppvasken du faktisk sparer på å ha det tilgjengelig i kjøleskapet. ;-)

Når man bruker rene frukter og bær holdes også GIen lav siden alle våre produkter er rene og ikke stammer fra noen form for konsentrat.

Edvard

dag morten nielsen

20.02.2016 kl.15:28

Dette må da være et utslag i angstnevroser av hvor sanheten også er til stede i deg.mensen og andre plager som den medfører,de kan ikke betales bort uten alvorlige følger

Stian

20.02.2016 kl.15:31

Men...din sannhet er kanskje ikke alle andre sine ? Selvom du har sterke meninger om noe gjør det ikke til fakta... det er som med ting i det vanlige livet, det hjelper ikke og prate (blogge) om det... Man må gjøre... Så jeg tror desverre ikke denne bloggen her starter noe revolusjon.. tenk deg vis alle sa hva de mente til en hver tid.... Ikke alle har friheten til det.... Et tips til deg er og ikke svare på "nett trollene" for det er det beste dem vet

Katt

20.02.2016 kl.15:50

Dette ble visst brått et reklameinnlegg for Pretty Smooth?

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.16:05

Katt: Prøvde å unngå å svare, men når man ikke gir seg så er det problematisk. Men hvorfor lager du nye navn og profiler fra samme server?

dag morten nielsen

20.02.2016 kl.15:55

Her får man altså en finhet i retur.man må skille mellom rett og galt,her ser man det man ser og faktisk har man ytringsfrihet for å hjelpe,dette må da være et utslag av en nevrose som har oppstått,kanskje et nytt forhold er mislykket eller noe.kan godt forstå at en blogg kan overtaes også jeg,hvis noen går i blogg karantene,det er visst ikke mer å blogge om iflg bloggeren selv,helt klart formulert over av bloggeren selv.det er liksom ikke mer å analysere på menneskekroppen mener jeg for analyse, som kan betales bort ved problemer i utseende.mensen fant jeg ut er den eneste ting de har til felles som ikke noen kan gjøre noe med,men den er unik,det vet jeg kan føre til så mye forferdelige ting, som forsvinner som også kanskje kan betales tilbake da.men ok

Jeg anbefaler en melon(en helt rund en(med spiseskje)hull på toppen,den gir så mye energi.lykke til

Katt

20.02.2016 kl.16:37

Hvilke navn og profiler sikter du til? Dette er min første kommentar på ditt innlegg??

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.16:38

Katt: Det er vel ikke mulig. Du ligger i samme server som flere andre i samme kommentarfelt.

Katt

20.02.2016 kl.16:42

Forklar hva du mener?

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.17:28

Katt: om du legger igjen mailen din og navnet ditt kan jeg vise deg.

Katt

20.02.2016 kl.16:47

Nei foresten, ikke forklar meg. Dette blir for dumt! Sjelden jeg kommenterer på en blogg og hadde vel ikke ventet å bli trakkasert av bloggeren pga en helt grei kommentar! Takker for meg!

meg

20.02.2016 kl.17:06

Dette er mest sannsynlig mennesker som ikke har det så godt med seg selv. Det er neppe sånn at de hater noen. Å gå til psykolog er faktisk ganske dyrt, og skal man ta det gjennom kommunen kan det være opptil 1 års ventetid. I en ideell verden burde man ikke opptre irrasjonelt i et kommentarfelt, men man må nok bare innfinne seg med at det vil skje.

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.17:36

meg: Det var mer ment som en spøk fra min side. Ja, psykolog er dyrt, men dette er utelukkende folk som får stønad, som har natt og dag på å kommentere her innen. De kan jo bruke noe av skattepengene våre på å hjelpe seg selv. Skjønner at jeg må forberede meg på alt mulig. Det er jo helt vilt hvor mye jeg må blokkere av rariteter.

Lasse

20.02.2016 kl.19:26

Maria. Du hyler og skriker. Om masse saker du ikke har filla peiling på. På bloggerens vis. Og vås. At du har tilgang til pc og nett, og masse fritid betyr ikke at du vet mer enn oss andre. Sry. Du suger. Hold kjeft.

Maria Erken Høili

20.02.2016 kl.19:52

Lasse: Hva er masse saker da Lasse. Spesifiser litt nå.

Skriv en ny kommentar

hits