Hva koster det å blotte sin sjel i det offentlige rom? Jeg skal vise dere noen bivirkninger:

Hei kjærer lesere.

 

Bivirkninger offentlig mobbeforum:

En støttegruppe på facebook 

 2 tilsvar:

Blogger Celina Stamper 

 Nils August Andresen er ansvarlig redaktør i Minerva

Og en hel haug med negative kommentarer, drar frem noen av flere 100.

Å næmmen daaakar liten. Fyttigrisen, dette må være det kvalmeste jeg noensinne har lest. Det er maaange av oss som har jævlige livssituasjoner der er par mill faktisk kunne gjort saker og ting uendelig mye bedre. Så hvis det er så fææælt å være rik, gi bort penga, da vel? Det er flust av gode formål å velge mellom: Redd barna, Røde Kors, Frelsesarmeen, og så videre. Problem solved. Men det gjør du vel ikke. Så slutt å syt.

 

Må være det absolutt dummeste jeg har lest. Buhu, stakkars deg som arver pappas penger uten å ha gjort en dritt. Uff så hard oppveksten din må ha vært. Gi vekk pengene dine hvis det er så jævlig å være rik. Kanskje grunnen til at du er så distansert fra andre er at du rett og slett er ganske fjern og "ekkel" i måten du forholder deg til andre på.

Tragisk selvoptatt person.

Det er i hvert fall ingen sammenheng mellom rikdom og intelligens, som bloggeren Maria akkurat har bevist,Det er vondt å være kvalm også. Noe jeg føler meg nå, og det føles ikke godt. Det føles vondt.

Rune Nilssen

Rune Nilssen sitt bilde.  
Hedda Bjerén Anbefaler henne å kjøpe seg litt skolegang og en ny personlighet. Så kan hun gi bort resten av pengene.
Suzanne Aabel Jeg har ALDRI lest noe så bedritent i mitt liv. Diagnose!  Dømt dømt dømt og DØMT,Snart kommer det noen som kjenner henne og skriver: synes dere burde holde dere for gode for denne MOBBINGEN. Vel. Hele det innlegget er rein mobbing ovenfor folk som faktisk har real problems.Men vi må plukke henne fra hverandre! I need a new hobby nå som fotballfrue er blitt stuerein
Kadra Yusuf Ah siste setningen" Ikke døm meg, det er vondt å være rik". Somebody call Kofi Anan, Ban Ki -Moon. Vi må få slutt på denne tragedien nå!
Rebecca Mathiesen Hun burde bruke pengene på en braintuck.
Lea R Bateman kjerringa der inviterer til mobbing! MAKAN till helvetes konstant oppgulp
henrik Troy Johansen
Henrik Troy Johansen sitt bilde.
Sandra Marie Jonsson Jeg har sagt det før og sier det igjen:
JEG FORBYR DERE ALLE Å KLIKKE INN PÅ HENNES BLOGG!

Jeg orker ikke mer av henne. Hun var gøyal i starten. Gått fra mannen og fant en smoothie-dude. Liret av seg det ene og det andre, ingenting hang på greip ift fakta og innimellom la hun ut tele novela-liknende poster midt i det hele. 
Så plutselig begynte dama og skulle leke samfunnsrådgiver å fortelle oss hva som var rett og galt. 
"Koranen er bygget på vold!"
Alle asylsøkere voldtar kvinner"
Og BOOM! Hun blir hyllet av nazister i kommentarfeltene sine om sine ytringer og det ringer ikke en bjelle hos henne!

Plutselig fikk hun lov til å okkupere God Morgen Norge (som jeg også nå må slutte å se på) for å normalisere botox, Restylane og vagina-renovering. 
JEG ORKER IKKE MER!

F O R B Y R !!
Stig Salte Tidemandsen Haha! Her er dagens offerrolle The Real Frp...
Andreas Estebani Å herre Gud hvor mye hjelp dere i kommentarfeltet trenger  Finnes det nok rådgivere å terapeuter til å hjelpe hele bunten før vi entrer 2228? 

Hun er en "klikk hore" så la oss hjelpe til med å spre opplegget hennes for å gi henne flere klikk.... 
Endre Bjærum Så jævlig synd for henne ass... Hun har null perspektiv på samfunnet og hvordan andre har det, og hun blir offeret. Blir rett og slett kvalm og forbanna



Da er det ukeslutt NRK P2, i morgen i så jeg får forklart bedre hva jeg mente med mitt innlegg: det er vondt å være rik.

 

Maria 

 

31 kommentarer

12.02.2016 kl.09:19

Prøv å ikke bry deg om lavmålet der ute..

Maria Erken Høili

12.02.2016 kl.10:37

Anonym: Jeg ville bare vise den Norske mobbekultur. Jeg tar svært lite innover meg personlig heldigvis.

12.02.2016 kl.09:37

Dessverre er det sånn her i landet at man kan sparke oppover og det er helt innenfor. Har man litt mer en 50kr på bok så har man ikke lov til å ha en mening om noen ting for man har jo alt man trenger her i verden. Du er ikke den eneste som blir dømt på bakgrunn av hva du har på konto. Det kan være greit å huske innimellom. Du er ikke alene.

Maria Erken Høili

12.02.2016 kl.10:36

Anonym: Jeg forstår det, budskapet mitt var at vi ikke skulle dømme hverandre:)

Partyfaktor

12.02.2016 kl.09:46

"Hva alle andre sier og mener, det driter vi i". Slik er jeg oppdratt og dette er ord som jeg har tatt med meg hele livet. Jeg sier ikke at dette alltid er lett, men folk er så tøffe bak skjermen og oppfører seg som småunger. Hvorfor? Dra det tilbake til barnehagen/barneskolen. De er misunnelige.... Stå på du:) Klem fra meg

Maria Erken Høili

12.02.2016 kl.10:35

Partyfaktor: Jo, er delvis enig. Men hadde lyst til å vise hvordan folk holder på med hverandre. Synes det er trist og lite konstruktivt. Jeg er vel av den samme gi faen i rase som deg. Men viktig å dele erfaringer, slik at man kan forebygge mobbekulturen.

Daniel Miller

12.02.2016 kl.09:59

Herregud hvor lavt andre synker pga. Misunnelse. Ja du er styrt rik og det er både positivt og negativt når man setter seg å ser på alle faktorer. Du må passe på at du sier de rette tingene hvis ikke er du "dum" fordi du er rik.. sånn er jo det tydeligvis, man kan jo ikke være dum om man ikke er rik...haha. Mange tenker sånn, men å svare med mobbing er rett å slett kvalmende og ekkelt, at mennesker kan skrive slikt om deg er bare helt utrolig, det finnes grenser.

Maria Erken Høili

12.02.2016 kl.10:33

Daniel Miller: Ja, det er problematisk når voksene mennesker tyr til denne type masse mobbing. Jeg tok bare et lite utsnitt. Så kan Nordmenn se sort på hvitt hvor lite man unner naboens fremgang.

staalkvinnen

12.02.2016 kl.11:09

Hei Maria, du virker som ei smart jente som sikkert forsto at dette innlegget ville skape litt reaksjoner, det kunne lett feiltolkes. Jeg leste hele innlegget ditt å syntes selv du hadde skrevet en god skildring av hva du mente var bivirkninger av å ha mye penger. Noe vi alle egentlig kan sette oss inn i enten det handler om penger, utseende eller familie. Men disse menneskene som har kommentert her virker ikke til å relatere seg til dette emnet å slenger derfor ut disse krasse kommentarene. Penger er et stort "issue" i nedgangstidene her i landet for tiden.

Maria Erken Høili

12.02.2016 kl.11:23

staalkvinnen: Hei,takk, det som bekymrer meg er at flere av disse menneskene er offentlige personer og involvert i media selv, med et slikt menneskesyn og så lav terskel for offentlig mobbing er det i mine øyne svært uheldig.

Kragerø

12.02.2016 kl.11:12

Måten du omtaler Kragerø kommune og deres saksbehandler på minner unektelig om mobbing og hetsing, men det faller kanskje under konstruktiv kritikk paraplyen ?

Maria Erken Høili

12.02.2016 kl.11:22

Kragerø: Du kan jo bla deg tilbake i saksarkivene om hva slags heksejakt de har holdt på med mot meg. Dette er offentliggjøring av person krenkelse mot mitt vedkommende. De forsøkte også å fatte vedtak uten å involvere meg i sakene i første instans. Og bare ta seg tilrette og fatte vedtaket på egenhånd. Noe som strider mot naboloven Og eiendomsretten.

Mette

12.02.2016 kl.11:28

Hva skal man si til dette?! Skal man le, skal man gråte eller hva faan gjør en med sånt oppkast, og det fra et par navn her som hvertfall ser på seg selv som seriøse samfunnsdebatanter! Å bli tatt på alvor bør vel være en rett vi alle besitter, uavhengig av bakgrunn, helse form og farge, eller måten man formulerer seg på! Liker man ikke det man leser så greit nok, men syns det er latterlig at så mange konkluderer på dine vegne! Og synd det er et salig bråk om bakgrunnen dine hele tiden! Du får kjørt deg, Maria, og tåler det sikkert, men det betyr ikke at det er greit!

12.02.2016 kl.11:49

Et annet spørsmål er om hvorvidt noen i det hele tatt er sammen med en annen person, hvis ikke pga dennes ulike attributter. Attributtene kan være humor, rikdom, høyde, hudfarge, frisyre, klesstil, nasjonalitet, kjønn, alder, klasse, etc etc...

En person er faktisk ikke helt seg selv, hvis denne ikke har nøyaktig de tingene som denne personen har. Det er svært usannsynlig at en person er glad i en annen 'bare for pengenes skyld'. Det er jo mange rike folk der ute.. hvorfor er da denne personen sammen med akkurat deg? Jo, det er fordi du har alle de andre attributtene i tillegg til å være rik.

12.02.2016 kl.11:51

Du vil utfordre og skape debatt har du skrevet. Da må du tåle debatten og det som følger med!

Njål Hauge

12.02.2016 kl.12:13

Du bør seriøst vurdere formidlingsevnene dine når du igjen og igjen blir nødt til å forklare hva du "egentlig" mener.

Med mindre det er det som er poenget - først, skrive en innholdstom, provoserende bloggpost, innta offerrollen, og så få en sendeflate der du får legge fram ditt syn.

FruSnø

12.02.2016 kl.12:15

Til Maria og anonym kl 11:51.

Ja, du har meldt deg på en i en debatt og må "tåle steken", men NEI, du skal på ingen måte tåle mobbing og hets. Utrolig at såkalte seriøse samfunnsdebattanter kan få seg til å bruke ord og beskrivelser slik de gjør. BRA at du fronter det! Det er helt fint å være uenig og ha en konstruktiv debatt - du provoserer jo med vilje, men det andre? De mangler rett og slett folkeskikk og debatteringsevne.

Ikke alltid enig med deg Maria, men synes det er kult at du tør å provosere og sette ting på spissen. Hold ut! (og om du vil ha et lite tips: ikke gidd å kommenter usaklige kommentarer til innleggene dine).

Molly

12.02.2016 kl.14:47

Hei Maria!

Jeg må si at det er rimelig påfallende hvordan du for din egen del synes det er greit å stigmatisere og henge ut både samfunnsgrupper og enkeltindivider, men når du får kritikk selv så roper du høyt om mobbing og misunnelse. Du skal selvsagt ikke ta alt, men mye av det du referer til er jo først og fremst kritikk og reaksjoner på noe som bør karakteriseres som er rimelig ignorant innlegg.

.308

12.02.2016 kl.17:46

hmmm det er bare en vanskelig ting her i livet. og det er og være 100% redelig.

Lithium

12.02.2016 kl.18:47

Tror du nok trenger en til dose av meg, detta blir for dumt.

J. Olsen

12.02.2016 kl.19:36

Hej Maria

Det kan godt være at du er rig og ser godt ud, men det er jo ikke din fejl at du har været heldig i livet.

Du er den eneste som jeg har set gøre noget ved det.

Du prøver at hjælpe selvom du ikke behøver det. Det tager jeg hatten af for.

Håber at du forsætter med at hjælpe folk for det du har gjort indtil nu er meget godt.

Håber at du og din familie får en god weekend.

J. Olsen

Per Fuuholt

12.02.2016 kl.20:02

Hei Mari stå på hver deg skjøl ikke la deg knekke av dumme kommetarer

12.02.2016 kl.20:08

Er enig med at en del mistolker deg med vilje bare for å kunne mobbe, men du legger jo faktisk opp til det.

Det går greit å klage over problemene rikdom fører med seg, men ut i fra det du skrev kan det virke som at du ignorerer at rikdom faktisk er et privelegium. Du er reflektert nok til å vite reaksjonene du kom til å få ved å formulere deg slik som du gjorde.

ole

12.02.2016 kl.20:20

Tilsvaret fra Nils August Andresen kan i værste fall bli karakterisert som tam kritikk. Det kan du virkelig ikke klage over. Ser du på saklige tilbakemeldinger som bivirkninger? Da gjør du noe alvorlig feil.

Anders

12.02.2016 kl.20:49

Kjære deg, Maria. Er det trøst eller troll du er å jakt etter? Nå har du listet opp trollene en etter en, uten å nevne en eneste helt, og er det kanskje du som er trollet her?

Nils Bratholmen

13.02.2016 kl.00:11

Hei Maria. Jeg fikk litt vondt av deg da jeg leste innlegget ditt på fb. Venner er viktig å ha, ikke de kjøpte. Og du har jo din samboer. Men trenger du en å snakke med og bli kjent med så skal jeg love deg at jeg er ikke ute etter penger. Jeg er for gammel til det.Jeg fikk bare en veldig trist følelse for deg

13.02.2016 kl.02:44

Dumt å se at mange skriver lite gjennomtenkte og rett og slett dumme ting. Som offentlig person kan man dessverre bli utsatt for mye rart. Må likevel si at tilsvarene du sikter til øverst ikke akkurat er av den verste sorten. Jeg fordømmer mobbing og drittslenging, men saklig kritikk meningsmotstand som dette er vel strengt tatt bare et bidrag til debatten? Andre perspektiver er ikke å forakte, selv om du er uenig i hva som blir sagt.

Håper folk kan gi seg med mobbing, for det er absolutt ikke greit. Må likevel si at jeg ikke ser de første tilsvarene som en bivirkning av blogging, men andre perspektiver. Jeg så i hvert fall ingen drittslenging eller usaklighet i disse. :-)

Ønsker deg en god kveld!

Fattigdom i Norge

13.02.2016 kl.02:49

Hei Maria

Det er vondt å være rik forstår jeg deg veldig godt! Og jeg vet at du har det helt forferdelig kan ikke framstille hvor vondt du har det uff!

Da kan JEG hjelpe deg da siden du er rik og jeg er 10 ganger fattigere enn deg.

Akkurat nå har jeg 6600 kr fra nav i dagpenger etter å ha mistet jobben min!

Jeg har 350 000 kr i studielån kunne du nedbetale det for meg? Siden du mener at det er deilig å være fattig da antar jeg at du ikke har noe imot å at jeg hjelper deg å bli kvitt pengene?

Btw hvis du har mye penger se om du gidder å dele til disse 80 000 barne familiene som er fattige. Jeg er sikker på at de er 1000 ganger lykkeligere deg nå og du har nok ikke imot å gi dem litt penger

fordi da kan du gjøre dem litt mer lykkelig!

http://www.nrk.no/nordland/maria-_20_-vokste-opp-i-en-fattig-familie_-_-det-er-fortsatt-tabu-i-verdens-rikeste-land-1.12767975

Husk at vi er her for å trøste deg fordi når du gir oss pengene da blir du kvitt den vonde smerten!

Din dumme blond bitch! Det var sarkastisk!

louay

13.02.2016 kl.03:01

In life, things beautiful is not money, it's fine that a person has the work brings him money, but remember you are in the end a human being, you can buy everything except happiness, and I, personally, I have experience in this regard, and I am glad that I discovered the meaning of happiness to secede from the money...

Inger

13.02.2016 kl.20:28

Så kommentarene ja, men måtte nesten le av dem. De skjønte jo ikke hva du snakket om jo. Kanskje leste de bare overskriften, det er jo vanlig, da kan en jo tolke det meste som en vil.

Jeg føler du er ei ung jente jeg kan kommentere til enten jeg er enig i det du skriver om eller ei, men en må jo kunne holde seg til saken.

Så stå på du, tror du har rygg til å tåle det meste 😀

Aleks

13.02.2016 kl.20:49

Hei Maria!

Leste original innlegget dit.

Og jeg kan skjønne problemet dit.

Jeg er på ingen måte rik, men kan ihvertfall forestille meg situasjonen din.

Jeg vil tro at hvis du er litt tilbaketrukken med pengebruk rundt venner. Og legger deg på deres nivå og økonomi, så vil ikke penger ha så mye og si. Da har dere det bare gøy sammen.

Det aller viktigste er og være deg selv og ha det gøy med de rundt deg.

De som eventuelt skulle være interessert i pengene og ikke i deg vil da falle bort og de virkelige vennene dine sitter igjen.

Du virker som en flott og oppegående jente, så stå på ditt og gjør ting du liker.

Det kan være like morsomt å ta med seg et telt på fjellet og grille lott mat være møkkete et par dager og bare ha det gøy, en å svi av tusenlapper på byen.

Og det beste av alt er at det er så og si gratis og ingen kan forvente å kunne få noe av deg :)

Men dette handler om interesser da.

Bare ha det gøy du og ikke bry deg så mye om hvor mye som står på bok, så tror jeg de andre ikke bryr seg så mye heller.

Aleks.

Skriv en ny kommentar

hits