Det finnes en plass for dere i helvete.

Hei kjære dere.

Jeg trodde jeg hadde leste det meste, men verden og virkeligheten tar knekke på mitt forståelses organ, logikken kortslutter i alle ledd. Dette er noe vi muligens antar men ikke vet med sikkehet og nå skal jeg dele med dere at det finnes selvmordsbombe opplæring...

http://www.nrk.no/urix/selvmordsbomberskole-gikk-i-lufta-1.11534486

Den abuserde verden utenfor vår egen er et faktum som er vanskelig å akseptere. Men er dere villig til å innse realiteten av Hades  på jord? Jeg prøver ikke være høyreekstrem med disse ord, men realisten i meg melder ankomst og drar frem kritikeren i 2 ledd. 

La oss være varsomme med aksepten om forståelse, la oss være kritiske til kulturforskjeller. La oss ikke alltid måtte forstå oss ihjel på ting som er utenfor vår fatteevne og vår menneskelig etikk og moral. 

Finnes det helvete på jord? Svaret er ja. I nyere tid så har vi fått den ære av å bli integrert i vårt egent verdensbilde. Den globale sannhet har ankommet kongerike. Men la oss ikke flagge for urett, la oss heller slutte med å forstå oss i hjel og heller bekjempe, hva sier dere?

 

Maria 

 

29 kommentarer

phantomblue

06.02.2016 kl.21:54

Akkurat dette med å forstå dem i hjel er jo norge expert på.

Vi er så redd for å sette hardt mot hardt at,det tilslutt kommer til å ta livet av oss alle.

Russland peiser på med immigranter inn til norge,og ikke en kjeft tørr å stenge grensene.Og rett å slett sile hvem som kommer.

Denne passiviteten førte til tysk innvasjon i 40 og var det som kostet mange norske jøder livet.Og den forsetter søren meg den dag i dag.Nesten ingen på stortinget som tørr å ta en besluttning.Utover å bevilge penger til noe i et annet land-

https://youtu.be/uYZoWTSRZq8?t=16s

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.08:24

phantomblue: Det syke er at Russland selv bare har mottatt rundt 800 flyktninger og skuffer problemene videre, merkelig at en slik stormakt kan opptre på denne måten?

freddy

06.02.2016 kl.22:01

Ja vi må kjempe imot all ondskap.

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.08:22

freddy: Helt klart.

07.02.2016 kl.03:15

Det er ingenting høyreekstremt ved å være i mot selvmordsbombing, selvmordsbombing er noe de færreste aksepterer og liker, kristne som muslimer, hinduer som buddhister. Selvmordsbombing er ekstremisme av verste sort, og skal absolutt ikke aksepteres.

Tror likevel det er en vesentlig forskjell mellom aksept og forståelse. Personlig tror jeg man må forstå et fenomen for å forhindre det, ikke bare lukke øynene og vifte med pekefingeren. Samme med barneekteskap. Det skal ikke aksepteres, men må forstås slik at vi kan motvirke dette ikke bare i Norge, men på et globalt plan.

All urett må tales i hjel, ikke ties i hjel. :-)

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.08:19

Anonym: Ja, tales i hjel var et godt utrykk, men hvordan få dette til å fungere i praksis? Jeg savner muslimer som står frem å forklarer situasjonen.

phantomblue

07.02.2016 kl.10:35

Dette med at russland sender dem videre, viser jo bare at dette venstresiden sier;at de er en slik gedigen resurs,er bare tull.De er en enorm utgift,og tviler på den stopper med det første.

Russland er smart,de vet at disse vil bli et problem,og vil ikke ha det på sin dørstokk for alt i verden.

Hadde norge vert smart hadde vi stengt grensene og silet hvem som fikk komme inn alle rede på grensen.

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.17:02

phantomblue: Russerne er store nok til å gjøre hva de vil. Om vi skal være en velfungerende verden burde alle samarbeide for at vi skal beholde balansen. De største burde ta mer ansvar, akkurat som de rike skatter mer en de fattige, logisk.

Nisse

07.02.2016 kl.14:04

Det finnes et helvete, men det er ikke på denne jord. Dit vil de aller, aller fleste komme. Først i køen står ateistene og de såkalte "kristne", biskopene og andre "prester" OG støttespillere som villeder mennesker og tror at eks homofili, barnedrap (i mors mage), homogiftemål i kirken osv osv, er tillatt. De hyklere som promoterer flommen av muslim"flyktninger", mens egne borgere går for lut og kaldt vann. Vi lever tross alt i 2016......

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.16:53

Nisse: Tror det er viktig å stoppe opp og kjenne etter om det man bedriver er rett eller galt, moralen styrer deg dit du hører hjemme, på den gode siden. Om det føles feil, IKKE gjør det.

Game Changer

07.02.2016 kl.14:06

MUSLIM"FLYKTNINGENE" SKAL SNUS PÅ GRENSEN !!!!

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.16:45

Game Changer: Ikke vær overgeneraliserende, viktig å skille de gode fra de dårlige, barn og kvinner skal beskyttes.

07.02.2016 kl.14:12

Har dere sett denne, grov voldekt av gutt ti år av asylsøker 20. Skjedde på et bad i Østerrike, asylsøkeren svømte og lekte seg videre etterpå. Politiet rapporterte ikke om det fordi de måtte være forsiktige med flyktninger som hadde opplevd så mye.. Hva synes dere, jeg blir fysisk dårlig av både immigrantene og de feige europeiske mottakslandene. http://www.dagbladet.no/2016/02/07/nyheter/utenriks/voldtekt/politi/wien/43055814/

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.16:45

Anonym: Er det sant?

07.02.2016 kl.14:51

Muslimer jeg har snakket med er i stor grad redd for å uttale seg i frykt for hatet de opplever. Senest i går snakket jeg med min arabiske venn, som daglig opplever blikk og kommentarer.

Tror man må åpne mer for at det er greit for muslimer å snakke om tabulagte emner i det offentlige fom, eventuelt arrangere slike konferanser. Selvmordsbombing er jo heldigvis noe de færreste muslimer forstår seg på og aksepterer, men om de har levd i Midtøsten under konflikter kan det hende de har erfaring med ekstremister.

I Trondheim der jeg bor har det vært flere møter om radikalisering, og tror det fins endel slikt om man bare leter litt rundt. :-)

Ha en fin dag.

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.16:44

Anonym: Ja, er enig i at vi har blitt jævlig generaliserende. De muslimske som bor her og deler vårt vestlige tankesett er jo som oss, det som skiller oss er ikke rase eller farge, det er tankesettet som er nøkkelen til krig eller fred. Jeg oppfordrer ikke til å dømme allerede integrerte grupper som er en viktig del
av vårt samfunn, dette er bare skammelig. Man må skille de gode fra de dårlige og det blir staten ansvar fremover. Vi vil alle være trygge, og det er en menneskerett.

07.02.2016 kl.15:26

Det er vel akkurat det de fleste savner, at moderate muslimer står opp mot ekstreme muslimer. De vil bli møtt med takknemlighet av ikke-muslimer for når ingen står frem gir det et bilde av at alle er enige om det forferdelig i islam. Hvordan de vil bli møtt av andre muslimer er antagelig det største problemet..

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.16:38

Anonym: Tror det hadde vært lurt.....

07.02.2016 kl.17:43

http://www.dagbladet.no/2016/02/07/nyheter/utenriks/voldtekt/politi/wien/43055814/ Det er sant, det står i dagens dagblad. Om linken ikke fungerer er det lett å finne. Asylsøkeren hadde vært seksuell frustrert i fire måneder, og det var en seksuell nødsituasjon for ham, derfor voldtok han 10 åringen på en brutal måte...

07.02.2016 kl.18:04

Helt enig med deg der, Maria! Vi må skape en samtalearena for de fleste muslimer(som er moderate) slik at de kan hjelpe oss å forstå hvorfor noe gjør grufullheter i islams navn. Vi må kjempe i mot urett globalt, og ikke bare i Norge. Da trenger vi hjelp av muslimer. :-)

Ha en fin kveld! :-)

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.18:05

Anonym: Takk, da er vi på nett, en fin kveld til deg også:)

phantomblue

07.02.2016 kl.19:07

Maria,joda ,men du over ser jo at de ikke vil være i russland.Disse folka har hørt om norge og trygd ordninger og fått mms av hotelrom og ting som er luxus der de kommer fra.

Var en reportasje på tv2 tror jeg 2 juledag hvor flere av disse innrømmet at de hadde hørt at i norge fikk alle opphold, og i norge var det luxus.

Når hyler jo venstresiden opp om hv or fælt det er med lukkede mottak etc.

Hadde norge hatt like my baler som russland ,hadde vi vert langt på vei bedre stilt

Maria Erken Høili

07.02.2016 kl.19:25

phantomblue: Jeg vet ikke hva jeg skal svare på dette. Men det ligger vel i den vestlige kultur og hjelpe medmennesker. Logisk tenkning er det mindre tilstedeværende. Jeg savner selvstendig tenkning og mot blant enkelt individer. Lett og skjule seg bak et tastatur med storhetstanker, men hvor mange er tøffe nok til å gå ut i felte og kjempe?

Tor

07.02.2016 kl.21:01

Dette er en gammel nyhet publisert på NRK sine sider for 2 år siden. Litt drøyt og "dele den med oss" nå, her på en middels blogg, som om det skulle vært et ukjent scoop...

Maria Erken Høili

08.02.2016 kl.06:27

Tor: Oslo domkirke.

Tor

08.02.2016 kl.07:53

Hvor kommer den inn i bildet?

jeanette mørk

08.02.2016 kl.17:57

Ser virkelig hav du mener. jeg hadde alle slags plager i alle mine 3 svangerskap. siste tokk kaka. måtte gå med krykker enda tidligere en med di 2 andre. var mye tøffere, med kvalme . ryggplager å bekkenløsning . hjelp til alt. Ble lagt inn i uke 33 på sykehuset pga jeg ikke greide å bære barnet lengere. til slutt i uke 35 ble han født på normal måte..(er ryggoperer 3 ganger) kunne ikke vært foruten mine 3 barn. så er kjærligheten der så er det mye vi gjør for å få disse barna... gå inn i deg selv se om kjærligeheten er der til å få ett nytt barn. lykketil med hva du er bestemmer deg for :9

hilsen 3 barns mor

MammaBoka

10.02.2016 kl.21:29

Hvordan kan DU si at barn ikke er livets største gave?? Har DU barn? Har DU lært å kjenne ditt eget kjøtt og blod? Kanskje Du har andre interesser? Som deg selv og ditt rike sinn? Men for andre så er barn virkelig stort. Så klapp igjen! Barn for meg, er selve livet! Jeg hadde et så fryktelig kjedelig og dårlig liv FØR jeg fikk barn. Og den dagen jeg fikk barn, eller den dagen jeg ble gravid, DA fikk jeg en stor mening med livet. Jeg jobbet, men jeg sluttet. Fordi jeg viste hva JEG ville være. En husmor, en Mamma , en kjæreste og ei JEG. Jeg ville være lykkelig. Og for meg er barn det som gjør meg lykkelig. Jeg gjør også dem lykkelig! Ved å oppleve ting sammen hver eneste dag. Dra på turer i skogen, oppleve alle gledene, sorgene ogs sinneutbruddene sammen! Det å få barn er HELT FANTASTISK! Så du , SKAM DEG!

MammaBoka

10.02.2016 kl.21:31

Denne var ment til det ubrukelige innlegget ditt om at barn ikke er livets største glede! Den ovenfor som jeg skrev!

Skriv en ny kommentar

hits