Står det virkelig så dårlig til med folk at man må planlegge sex?

Hei kjære dere.

Jeg beit meg merke i at en ung toppblogger uttalte seg om at man måtte putte sex på kalanderen for å få klemme det inn i skjema. Videre leser jeg at det var vanlig at også henne unge venninner gjorde det samme. Jeg har også snakket med en del folk som opplever vedvarende tørke på hjemmebane, og som faktisk må ty til sex eksternt for i hele tatt få seg noe. I noen forhold godtar partene også sex med fremmede fordi de ikke har lyst på hverandre lenger? Står det virkelig så dårlig til med folk at de må planlegge sex for i det hele tatt få det utført? Dette høres mer ut som en jobb en et behov. 

For meg er dette meget underlig og jeg tror det bunner i prioriteringer og struktur. Jo mer man utsetter seg for noe,  jo mer avhengig blir man. Om man slutter og utsette seg for det vil behovet avta. Jeg tror at sex er en av de grunnleggende nærhetsbehovene i et forhold. Om man mister dette, mister man en viktig del av det som binder 2 mennesker sammen. Er man en positiv egoist under akten vil man alltid få det beste ut av det og dette tror jeg er meget viktig for opprettholdelse av lysten. Om man går i fella for å kun fokusere på å tilfredstille partner så vil fort dette ødelegge mye for en selv. Til unge gutter og jenter vil jeg anbefale og gjøre seg kjent med seg selv og ikke ha porno som en læringsreferanse. Det er skremmende å lese om at folk ikke vet inn og ut på seg selv men likevel er oppi et høyt antall sexpartnere? Hva er vitsen med å ødelgge sitt forhold til en så utrolig viktig del av livet?

Husk og prioritere hverandre og vedlikehold kjærligheten. Å sette ting på en kalender tror jeg ødelegger mer en det hjelper. Nettopp av den grunn at det blir en påtvunget seanse og ikke et lystbetont en:) 

Noen kjappe råd:

  • Trening øker sexlysten, Trening frigjør endorfiner og øker energinivået og lysten på sex. Samtidig bedre dette selvfølelse som gjør at du selv føler deg mer attraktiv og det merker også partneren din. Selvsikkerhet er essensielt.

 

  • Riktig mat øker sexlysten, egg,kylling,fisk,grønnsaker og frukt. På den andre linje som minsker sexlysten har du fet mat,rødt kjøtt,saus,hvite mat produkter som sukker,pasta,brød,ris.Røyk er drepen. Så om du røyker, stump den. Alkohol er også hemmende for lyst i lengden. 

 

  • Vitaminer og tilskudd øker sexlysten, rosenrot, gingo biloba, kaldpressede oljer.

 

  • Massasje øker sexlysten, nærhet og omsorg til parterer er viktig. Kan også anbefale å gå å legge seg sammen tidlig, dette øker oddsene.

Sex burde ikke anses som en jobb men en nytelse. 



Maria 

 

72 kommentarer

Allure

31.01.2016 kl.20:05

"Ung toppblogger"? :-) Hun er vel nøyaktig like gammel som deg, altså vel inn i 30 årene, ikke 22.

Du visste ikke det eller?

Maria Erken Høili

31.01.2016 kl.20:26

Allure: Jeg er da ung også;) Spørs hvordan du vinkler den.

Mayken

31.01.2016 kl.20:27

Dessuten er det også greit å ha en man tenner på i utgangspunktet :)

Maria Erken Høili

31.01.2016 kl.20:31

Mayken: Det er klart. Man blir vel ikke sammen om man ikke har tenning i utgangspunktet? Nå avgrenser jeg meg til Norge geografisk . Her har vi i alle fall mulighet til å velge;)

Todd Tomorrow

31.01.2016 kl.21:22

Det "står" så dårlig til at menn med tidlig utløsning har blitt populære blandt damene.

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.06:50

Todd ; Tok ikke denne helt. Jeg snakker om innstilling og hvordan man burde se på tema for å få det bedre.

Malin

31.01.2016 kl.21:28

Å sette sex på kalenderen kan være en fin måte å huske å prioritere hverandre på i en travel hverdag. Det betyr vell ikke automatisk at planlagt sex er dårlig sex?. Jeg er enig med det du skriver at jo mer man utsetter seg for noe , jo mer avhengig blir man. Nettopp derfor mener jeg at å huske å sette av tid til dette er så viktig. Kanskje er det litt "I Scenesatt" til å begynne med men "sex avler sex" , Så trenger man kanskje ikke ha det på kalenderen etter en stund, og da har man nådd målet.

Sajber

31.01.2016 kl.21:41

Med så mye som skjer i verden kan man heller spørre hvor dårlig det står til i bloggsfæren når andres sexliv fatter såpass stor interesse?

Hvorfor i huleste noen gidder bry seg med andres sexliv er en gåte?

Hva skyldes denne fascinasjonen?

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.06:49

Sajber: Jeg blogger om samfunns tema generelt. I denne saken føler jeg hadde jeg hadde noen gode råd å komme med. Er ikke fascinert av andres sexliv, jeg ønsker å hjelpe, slik er jeg alltid ønsker. Å se på sex som en jobb eller et slit synes jeg er litt trist, slik burde det ikke være.

dag morten nielsen

31.01.2016 kl.23:55

Rovdyr instinktet passer ikke helt inn her,dannelse må til når villdyret våkner.spontan sex kan virke støtende

Kanskje et rødt hjerte på kalenderen som paret vet hva betyr .som begge må se på er nok som en innledning

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.06:46

dag morten nielsen: Joda. Det var ikke slik ment. Men jeg tror mye handler om instilling. Man må ikke se på sex som et slit, men en god ting. For meg er det helt essensielt , jeg trenger det i hverdagen . Men det handler om min innstilling til sex.

Charlotte

01.02.2016 kl.02:49

Etter å ha lest bloggen din en stund, kan jeg tørre å komme med en påstand om at hadde du fra i morgen av måtte stått på egne bein, hadde du ikke klart deg ut uka. Det er inntrykket jeg sitter igjen med av deg. Om det ikke stemmer, da har du skutt deg selv i leggen ved å fremstille deg slik. Du hadde aldri overlevd uten pengene til faren din. Jeg vil ikke si at jeg er sjalu på deg, jeg synes mer synd på deg. At du aldri kommer til å lære deg å stå på egne ben. Jeg er vel en 10 år yngre enn deg, men har sikkert dobbelt så mye "livserfaring". Lykke til videre på din rosa sky :-)

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.06:42

Charlotte: Dette må være den mest usaklige kommentar jeg noen gang har fått. For det første omhandler den ikke tema jeg skriver om. Du en direkte konklusjon om meg som menneske. Eneste grunn til at noen velger å skrive noe slik er misunnelse. Så mitt råd til deg er å oppsøke noen å snakke med. Det er godt ment fra denne siden. Negativitet avler negativitet og man blir syk av seg selv med en slik tankegang. Jeg er ikke oppvokst i rikdom, dette fikk jeg tilgang til i mitt voksene liv. Så din konklusjon er skremmende feil.

Ingeborg

01.02.2016 kl.04:27

Charlotte :Man kan mene mye om Maria men det du skriver der er så slemt og ikke minst veldig feil. Hvordan kan du mene noe som helst om et menneske du kun har lest bloggen til? Jeg synes synd på DEG jeg da....

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.06:43

Ingeborg: ,)

Rune Gysler

01.02.2016 kl.08:55

Sex tar vi der det kommer😊livsfarlig å legge det inn på timeplanen. Da blir det ikke noe spennende men bare en transportetappe

Rune Gysler 😊

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.08:56

Rune Gysler: Godt å høre:)

Michael

01.02.2016 kl.09:57

Hei Maria!

Tror du misforstår litt saken om å få "tid" til sex.

Vi småbarnsfamilier ser ikke på sex som jobb og slit, men setter av tid til sex siden vi har ufattelig mye å gjøre hver dag. Spontan sex som det virker som du etterlyser, går jo ikke? Tror du begge to plutselig kan dra avgårde fra alle gjøremål og ha sex når vi vil? Planlagt sex er like godt som spontan. Det handler om å sette av tid til hverandre, og det er like romantisk.

At du faktisk ikke skjønner problem stillingen er enten pga alderen din eller fordi du ikke har et like hektisk liv:) Noe jeg tviler på siden du har tid til å blogge:) Senere i livet blir du kanskje å skjønne dette hvis du får et A4 liv.

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.10:33

Michael: Hei. Jeg er 3 barns mamma selv, så ikke hektisk? Jeg fikk min første som 21 åring. Jeg har jobbet fulltid siden jeg var 16, trener og holder meg i form og har sex hver eneste dag. Det handler om tilrettelegging for suksess. Det er klart, jeg har aldri tid til å sette meg i sofaen og se på tv. Så prioritering er viktig. Så må man vite hva man skal spise, det er vesentlig for lysten:)

jonas

01.02.2016 kl.10:12

Litt nysgjerrig på hvordan rødt kjøtt senker sexlysten?

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.10:21

jonas: Rødt kjøtt er tungt fordøyelig og gjør deg slapp, som igjen fører til dårlig energi. Du opplever ikke at du blir stinn? De fleste som spiser mye rødt kjøtt opplever dette. Små mengder er ok. Maria

tord

01.02.2016 kl.10:38

Tja, av og til må man. Titt og ofte ligger jeg med nabokona og det må jo til en viss grad planlegges. Derimot med en av jentene på kontoret blir det mer spontant i arbeidstiden. Med kona blir det mer planlegging noen minutter i forveien hvor jeg ber henne ta seg en dusj - og da vet hun hva som kommer. Men å planlegge i god tid i forveien? Om jeg reiser utenbys og skal møte gamle ex´er må det litt planlegging til, særlig hvis de er gift. De trenger gjerne tid til å planlegge å ljue for gubben. Horer er alltid på impuls.

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.10:42

tord: Vet ikke helt hva jeg skal si til dette annet en at det er trist.

Michael

01.02.2016 kl.10:44

Hei igjen!

Sex hver eneste dag? Hahaha, kanskje når man var nettopp blitt sammen, men dette er OVERHODET ikke normalt for vanlige familier, og syns det er veldig synd hvis barnefamiler ser innlegget ditt og tror de må ha mer sex av plikt siden "alle andre" har det.

Hvis du har 3 barn, når er dere da alene i huset? Hvis barna dine ikke sover klokken 19:00, så skjønner jeg ikke hvordan dere får tid. Barna våre har forskjellig alder, så det blir veldig sent før det er stille i huset. Når klokken er så mye, så er vi jo selvfølgelig trøtte etter all jobb, gjøremål, lekser osv osv osv.

Har overhodet ingenting med energi og trening å gjøre, det er snakk om å få tid alene.

Utrolig vittig at du kan skrive noe sånt som det svaret der, dere kan overhodet ikke ha tunge jobber eller mye stress.

Håper alle som leser dette innser at det Maria legger ut her er IKKE normalen i det hele tatt, men et forsøk på å virke perfekt som ikke har en god innvirking på folk i det hele tatt!!

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.10:54

Michael: Gud, nå er du urettferdig, Jeg har hatt lange forhold i mitt liv et på 6 år et på 12 år og nå et på snart 2 år. Jeg har hatt en innstilling om at man må vedlikeholde kjærligheten for et godt samhold. Om du ser på innleggene mine generelt har jeg ingen behov for å fremstå perfekt, tvert imot. Barna legger seg senest 2030 her i huset og da går vi også til sengs. Det er en fin strategi. Kanskje du synes jeg er kjedelig når jeg sier det eller ikke tror meg, men det er faktisk tilfellet her i huset.

Michael

01.02.2016 kl.11:18

Så lenge barna legger seg såpass tidlig, så kan man få tid ja. Vil uansett bemerke til folk at dette overhodet ikke er normalt, har aldri møtt eller kjent noen andre med barn som har sex hver dag, det er ikke realistisk i det hele tatt.

De fleste store barn har aktiviteter som gjør at de ikke er hjemme før 20:30 - 21:00, og mange har også jobber de faktisk blir slitne av. Vi normale familer kan bare misunne tiden dere tydeligvis har, men vi syns det er helt normalt og like romantisk at man setter av tid til hverandre på kalenderen.

Så til alle der ute, slapp av, det Maria skriver her er ikke realistisk i det hele tatt! :) Voksne mennesker har ikke sex hver dag, men har flotte forhold allikevel. :)

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.11:24

Michael: Hvordan kan du si at det er unormalt? Og at jeg ikke er sliten? Du kjenner ikke meg som menneske i det hele tatt. Jeg har mange venninner som er flinke til vedlikehold. Men tydelig at du føler at dette ikke passer i din verden. Det er helt ok, så si heller det. En å kritisere at jeg er god på vedlikehold av sex. Jeg oppfordre alle til å tenke på at dette er en vesentlig viktig del av et forhold. Det trenger ikke være daglig, men et par 3 ganger i uken burde alle klare.

Michael

01.02.2016 kl.11:56

Hei!

Unormalt bruker jeg når jeg prater om noe som majoriteten ikke gjør.

Dette baserer jeg på alle jeg har kjent og har møtt. Dette er ikke et angrep på deg. Jeg syns bare det er så utrolig synd at slitne småbarnsmødre skal lese bloggen din og få dårlig samvittighet siden de tror alle har mer sex enn dem, og dette vil jo bare øke stress nivået de allerede har i hverdagen. Det vil jo også medføre at de kanskje begynner å se sex som en pliktfølelse. Derfor liker jeg ikke slike innlegg.

Dette er bare et forsøk på å fortelle deg at det du skriver her kan medføre til at mennesker får en følelse av at de ikke strekker til i en allerede stresset hverdag, og syns det er merkelig at dere bloggere ikke forstår dette.

Hvis man har sex med partneren hver dag i over 10 år, så er dette et merkelig forhold til sex, og skulle nesten tro det ligger en slags angst bak dette. Mulig noen tror at man må dette for å beholde partneren..

Uansett, ville bare bemerke til folk at dette er veldig unormalt og håper ikke folk lar seg påvirke av slike blogginnlegg. Vær normal, ikke streb etter hvordan bloggere sier dere burde ha det!

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.12:08

Michael: Bare for at vi skal ha dette på det tørre skrev jeg ikke i mitt innlegg at folk skulle ha sex hver dag og det hadde jeg heller ikke behov for å bevise. Jeg føler meg helt normal. Ja, jeg har vært sliten i perioder og er sliten når jeg sovner hver dag. Poenget fra min side er at folk ikke burde se på sex som en jobb. Gav noen gode råd som jeg har etter noen år med erfaring. Jeg vil ikke presse noen til noe og ingen skal ha dårlig samvittighet om de ikke vil. Men jeg tror at mennesker mister en viktig del av forholdet sitt når de slutter med sex. Jeg har et vennepar som ikke har hatt sex på 5 år. Og de søker utover, dette synes jeg er uendelig trist. Det var bare ment som gode råd fra min side, ingen press.

Lars

01.02.2016 kl.12:05

Jeg "LIKER" din kommentar Michael!

Forøvrig ser jeg ikke mye spor av spontanitet, men heller strategisk planlegging for å få dekket egne behov hos blogger her.

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.12:18

Lars: Jeg er faktisk så lei av deg jeg kommer til å betale noen for å finne deg. Ditt syke syke menneske.

Michael

01.02.2016 kl.12:07

Godt å høre Lars! Vi får slå et slag for det normale her! :)

Maria Erken Høili

01.02.2016 kl.12:17

Michael: Bare til info er lars en som har plaget meg i 2 mnd nå. Fulltidsjobb med trakassering.

Terje

01.02.2016 kl.16:26

Stå på Maria. Det er synd at de som ikke er som deg lar seg styre av Janteloven. Misunnelse? Helt sikkert. Dessverre er det viktigere for mange å kritisere enn å gi, når de er på nettet. Det får frem det verste i mange. Flott du hever deg over dem og istedet nyter livets gode sider. Det må vel legges til at rødt kjøtt er dårlig som prevensjon......

Stå på.

Sander

01.02.2016 kl.17:10

Kåt er noe man er. En daglig dose kan være godt, og det er gratis. Slikt slutter man ikke med. Hadde en partner som var seksuelt inkompatibel, hun hadde lyst en gang i måneden. Kunne ikke leve slik. Skal være godt for begge, så dette er ikke noe stress, kun godt. Ved valg av partner så SKAL hun ha samme appetitt, hvis ikke blir det et et dysfunksjonelt forhold, og det vil ikke vare over tid. .Alex

JR

01.02.2016 kl.17:25

Viktig og bra innspill, Maria. Jeg synes både tanken og erfaringen din er noe man burde reflektere over. For egen del er tørken lang og ørkenen stor som et vondt år. Ordet på s gidder jeg ikke nevne en gang. Så nok en gang; gode tanker om et viktig tema. Og de herre sure kommentarene fra troll og plagere; drit i dem! De avslører seg så jævlig!

James jr

01.02.2016 kl.17:55

Et bra innspill maria. Det kommer litt an på hvem man har sex med det, sånn i undertegnedes situasjon, så liker jeg at vi i det minste prater om det noen timer i forveien, slik at jeg unngår å måtte stå i kø, god og stram på viagra fordi at tante rød plutselig på besøk, så kan man godt legge det til tidlig kveld, så får jeg meg litt kvalitetstid etterpå :)

Ingrid

01.02.2016 kl.21:48

Jeg kan forstå at du ønsker å komme med gode råd her, men jeg må bare si én ting som ødela helheltsinntrykket for meg. Du starter innlegget med å kalle den andre bloggeren for "ung" og hennes venninner som unge. Jeg ser at du i en annen kommentar her blir informert om at vedkommende er like gammel som deg. Ditt svar var ikke mye overbevisende, ref " jeg er da ung også". Jeg oppfatter at du med din innledning forsøker å undergrave den andre bloggeren og hennes erfaringer. At du har lang erfaring på området og vi skal høre på deg istedenfor. Dette er første gang jeg leser inne på din blogg, så jeg kjenner ikke deg. Men du ga ikke et veldig godt førsteinntrykk. Vet ikke om jeg er enig med Tine (den andre bloggeren) heller, men hun fremstår som langt mer reflektert enn deg. Beklager.

Kristian

02.02.2016 kl.01:46

Mange gode tips du kommer med! Fy søren for en tålmodighet og sinnemestring du viser på mange av svarene dine! Det står det respekt av. Stå på videre. Digge deg.

Øivind

02.02.2016 kl.09:33

Hei Marie.

Det er nok en kjent sak at vi mennesker ikke står på stedet vil rundt 30 års alderen hele livet. Når vi blir eldre er ikke sexen, som hos de fleste sitter mellom øra, like aktiv. Da river man ikke lenger av truser,bh, eller hva det måtte være og hiver seg over byttet. Likevel er sexen like viktig, men må muligens "planlegges". Det er utrolig viktig å bevare nærheten og den intime kontakten, uansett alder. Nyt ungdommens glød Marie, du som alle andre blir eldre. Gjør det med verdighet, rynker og en manglende sex lyst ;-)

Maria Erken Høili

02.02.2016 kl.10:03

Hei. Tydelig at jeg klarer å provosere uavhengig av hva jeg snakker om. Dette tema er for meg et stort spørsmålstegn egentlig. Grunnene er at alle skal ha sex med alle, men ingen ønsker å snakke om det? Det blir tilrettelagt for klubber for både damer og menn, der de skal være utro mot partner hjemme fordi de ikke får dekket behovet sitt. Hvor gikk det galt? tenker jeg? Hvorfor kan man ikke være gode mot hverandre på hjemmebane? Det er så lite som skal til. Man skaper sine egne behov. Om man bare gidder å laget dette behovet vil det løse mye av nærhets problematikken. Var bare ment som gode råd, intet annet.

kjedelig normal småbarnsmor

02.02.2016 kl.10:32

Så hver eneste dag når barna har lagt seg så er det sex som prioriteres? Aldri en film i sofakroken eller et glass vin og en god samtale?

Maria Erken Høili

02.02.2016 kl.10:57

kjedelig normal småbarnsmor: Jo, vi tar med både film og vin i sengen;) Noen ganger også kveldsmaten. Det er viktig å tilrettelegge for nærhet. Og for meg er dette ren hygge og ingen plikt i det hele tatt. Det er bare en god vane. Menn og kvinner trenger mye mer nærhet en de vi er villig til å innrømme. Det er ikke slitsomt å kose seg;)

Stian

02.02.2016 kl.12:24

Dette er klassisk eksempel på ROSA blogg, er det mulig så spørre folk om noe så dumt? Det er beyond blond.

Huff spar oss.

Maria Erken Høili

02.02.2016 kl.13:07

Stian: Skjønner ikke helt konseptet med slik rosa blogg? Hva er indikasjonen på dette? I så fall definer det for meg. Du trenger ikke angripe meg fordi du ikke har et bra sexliv, klassisk eksempel , du viser her.

kjedelig normal småbarnsmor

02.02.2016 kl.12:39

Mat, vin og film fra sengen, høres ikke ut som kos for meg. Hvorfor absolutt i sengen? Mat ved bord, film sett fra sofaen har faktisk noe for seg.

Ingen får ta en TV eller kveldsmat opp i senga mi. Den skal være for søvn og sex, ikke brødsmuler og skjermbruk.

Maria Erken Høili

02.02.2016 kl.13:05

kjedelig normal småbarnsmor: Smak og behag. Er ikke mye smuler i min seng heller ;) Mine forslag er bassert på 15 års erfaring , passer selvfølgelig ikke for alle. Men om man ønsker å forbedre sexlivet er det gode råd;)

Kaja S.

02.02.2016 kl.12:56

Hva annet er du opptatt av da? Bortsett fra kroppen din, seksualitet og slikt.

Maria Erken Høili

02.02.2016 kl.13:01

Kaja S.: Ca alt annet , haha. Dagens.

Stian

02.02.2016 kl.14:13

Maria Høili: Angrep? Det var en klar tilbakemelding.

Og mitt Sex liv er det liv i, men virker som du kanskje bør "tømme" deg innimellom slik at de små grå får begynt og jobbe igjen. :)!

kjedelig normal småbarnsmor

02.02.2016 kl.14:38

Selvfølgelig handler dette om personlige valg, og du skal endelig få gomle så mye kveldsmat og lese nyheter osv i senga som du vil.

Men å presentere dette som råd for et bedre sexliv, sier det seg selv er skivebom. Alle seriøse råd mhp soverommet, går på å IKKE dra inn alt mulig der. Å la soverommet være innbydende og ryddig, uten jobb, uten mat, uten Tv osv er det beste rådet på generell basis, både mhp søvn og sex. Det tror jeg forøvrig også alle eksperter jeg har sett uttale seg har vært enige om.

Maria Erken Høili

02.02.2016 kl.14:40

kjedelig normal småbarnsmor: Ok, merkelig at det fungerer så utmerket godt for meg da? Jeg foreslo mat, vitaminer, trening og fokus på. Så om det går imot ekspert råd må du opplyse meg, for det kan jeg aldri tro.

Kjedelig normal småbarnsmor

02.02.2016 kl.18:56

Det er da vel ingenting merkelig ved at du kan synes noe fungere, selv om det ikke er en allmenngyldig regel. Det finnes unntak fra normalen nesten uansett hva man snakker om.

Og hvorfor trodde du at det var vitaminer og trening jeg mente var et dårlig råd? Ser du ikke at jeg spesikfikt skriver om dette dårlige rådet om å bruke senga som både spisestue og TV-stue?

Hedda

02.02.2016 kl.19:53

Fantastisk blogg, fantastisk innlegg og ei fantastisk dame. Jeg digger deg og heier på deg, du er tøff som skriver akkurat det du mener og jeg kunne ikke vært mer enig. Sex er NUMBER ONE for at et forhold skal fungere i lengden. Det skal da for faen ikke planlegges, det er det dummeste jeg har hørt.. Og trening har sååå mye å si, jeg personlig føler meg bedre, mer sexy og får et helt annet humør :-) Du er et perfekt eksempel på at man har tid til sex selv om man er mamma, det handler om prioriteringer som du skriver. Lager man en timeplan for sex blir det bare verre enn til nytte vil jeg si. Synes det er fantastisk hvis du klarer å ha sex hver dag, creds til deg :-)

Stå på, klem :-)

Michael

03.02.2016 kl.18:26

Hedda, sex er number one for å få et forhold til å fungere?? Hahaha, uff.. Mange unge naive jenter der ute tydeligvis.. Når dere blir mer modne så håper jeg virkelig at dere oppdager hvordan et ordentlig forhold skal være og hvor fint det kan være å dele livet med noen. Er godt råd er at hvis du skal fokusere på bare sex i et forhold, så kommer det ikke til å gå bra. :)

Den normale småbarns moren i kommentar feltet har skjønt det:) Godt å se at voksne folk også svarer på slike umodne ting:)

Maria Erken Høili

03.02.2016 kl.18:35

Michael: Jeg føler på meg at årsaken til at du er imot dette er et stusselig sexliv, men mobb nå ikke oss som liker å ha sex hver dag. Det blir for dumt. Jeg har 3 barn, så det er ingen unnskyldning for å ikke prioritere. Man kan selvfølgelig bli sittende i sofaen og spise også, om man synes det er en bedre ide.

Michael

03.02.2016 kl.19:30

Maria: Det var en utrolig naiv kommentar, men er ikke overrasket. :)

Hvis du har lest innleggene, så burde du forstå at jeg er en småbarnsfar i et normalt ekteskap der vi planlegger og setter av tid for hverandre. :) 1-2 ganger i uken hvis vi klarer det, men hvis det hadde gått 4 uker, så hadde jeg jo aldri forlatt partneren eller trodd det var noe galt? For sex er jo selvfølgelig ikke alt i et forhold!

Poenget mitt var ikke hvor mange ganger folk har sex, overhodet ikke. Se på jenter som Hedda over her. Som altså har blitt påvirket av noe til å tro at sex er det viktigste i et forhold. Jeg mener at slike blogger som det her påvirker folk negativt, og hun er et eksempel. Slike blogg innlegg får folk til å tro at de ikke er normale.

Nå ser jeg at jeg diskuterer med folk som tydeligvis ikke har lært ting i livet, så skal gi opp. :) Men hvis mine kommentarer hjelper folk som tror deler unormale, så er det en positiv ting!

Maria Erken Høili

03.02.2016 kl.20:07

Michael: Du er jo så usaklig så det kommer, selv om du skriver rundt grøten. Det er ikke unormalt å ha sex hver 4 uke heller. Men da er det naturlig at partene begynner å søke utad for bekreftelser. Mennesker trenger nærhet og kroppskontakt. Så det handler om et grunnleggende instinktivt forhold. At jeg ikke har lært noe i livet er jo bare sprøyt, jeg er 33 år gammel 3 barns mamma som har vært gjennom 3 forhold. Lange, og har lært veldig godt hva som er nøkkelen i lengden. Det største problemet er jo at menn med giftering legger an på damer på byen i ren desperasjon for å få seg noe, for på hjemmebane er det tørke. Jeg har snakket med flere som bekrefter dette fenomen. Og damer er ikke noe bedre. Mer fokus innover og i hjemme, klemming og kosing går også under samme kategori. Men lykke til med notering av sex. Om det funker for dere så er det det viktigste.

Michael

03.02.2016 kl.20:32

Naturlig at partene søker utad etter 4 uker uten sex? Hahahaha, nå skjønner jeg litt mer. Blogginnlegget ditt spør om det står så dårlig til med folk, nå skjønner jeg jo at det er dere det står dårlig til med. Hvis dere har et SÅ svakt forhold, så må dere virkelig finne dere andre partnere!! Dere er jo tydeligvis sammen med utrolig umodne og overfladiske mennesker, utrolig at dere ikke ser dette.

Jeg syns synd på folk som lever i slike forhold, får håpe dere får oppleve et voksent forhold en gang i livet. Lykke til med livet videre, jeg skjønner nå at man ikke burde diskutere med bloggere, hahahaha. Jeg håper folk der ute ikke styrer livet etter deg og Sophie Elise, gudene vet at dere ikke har erfaringen eller visdommen til å forstå verden. Men for all del, dette moret meg og gutta på jobb.

Maria Erken Høili

03.02.2016 kl.20:47

Michael: Du lever tydligvis i egen boble. Ok, jeg er ferdig. Har NLP udannelse så at jeg har lite erfaring med hva som er viktig eller ikke i et forhold har jeg meget godt grunnlag til å påstå. Ha en fin kveld

Michael

03.02.2016 kl.20:56

Nei, det er nok dessverre du som gjør det:) Men nå syns jeg bare synd på deg. Å leve i så svake forhold uten å vite hvordan et forhold skal være er en utrolig trist tanke. Ha masse sex med partneren fordi man tror han kommer til å finne andre hvis han ikke får nok sex. Tragisk, men håper alle får oppleve er trygt forhold en gang iløpet av livet.

Håper alle slipper å ha forhold der du må følge slike råd som gis her! God kveld fra meg også.

Maria Erken Høili

03.02.2016 kl.21:00

Michael: Uff;( Jeg er vel ikke usikker på meg selv fordi jeg liker sex og nærhet med den jeg elsker ;) Utrolig ! Ok, im done.

Michael

03.02.2016 kl.21:31

Du skrev jo at det er naturlig at partene ser seg om utad etter sex hvis det går 4 uker? Det er jo et tegn på et UTROLIG svakt forhold, så håper virkelig folk der ute finner bedre forhold enn dette:) Men det forklarte jo hele innlegget ditt, så "I'm done". Må være slitsomt å ha det så usikkert.

Hedda

04.02.2016 kl.12:08

Michael: ikke kom her og kall meg ung og naiv, jeg lever i et forhold som har bikket 10 år, 2 barn og har det bedre enn noen gang. Synes synd på deg som må planlegge å ha sex et par ganger i uka fordi du er småbarnspappa. Jeg er da for faen ikke påvirket tll å tro at sex er alt i et forhold, synes du skal ta deg en jævla bolle. Makan!! Sex er utrolig viktig i et forhold skriver jeg, det knytter partene sammen, skaper intimitet. Men du er nok så jævla sur fordi du får deg alt for lite ;-) Sex er like viktig som å prate sammen. Ha en fin dag Michael, hadde nok vært ganske så sur om jeg var i dine sko jeg også. Småbarnspappa som føler såpass trang til å kverulere på Maria sin blogg. Viktig med sex, men som nevnt sånne som deg er bare sure fordi de i bunn og grunn ikke får seg noe og fordi dama forfaller mer og mer. Selv med 2 barn har jeg både tid til jobb, barn, hjem, trening og kos med mannen min. Viktig det, som Maria sier :-)

Kos deg og gi blanke i å uttale deg om ting du ikke har snøre om :-D

Maria Erken Høili

04.02.2016 kl.12:13

Hedda: ;) Takk;) Det er vanskelig å akseptere for de som får seg lite at noen faktisk liker sex;)

Michael

04.02.2016 kl.17:21

Hahaha, der ser du Maria. Slike naive jenter som hun over her er det som påvirkes av dine blogg innlegg. At du syns at folk som har sex to ganger i uken får seg altfor lite, sier jo litt om hvilket skrudd syn du har på sex. Gjentar igjen at jeg håper du en gang får oppleve et forhold som er litt dypere og ikke så usikkert at du forlater partneren hvis du ikke får sex hver dag. Utrolig vittig da, håper jenter som vokser opp idag blir smartere enn det her!!

Hedda

04.02.2016 kl.17:34

Michael: jeg ler HØYT og synes virkelig synd på deg som skal henge deg så jævla opp i dette og er så trangsynt, viser kun hvordan du må ha det på hjemmebane ;-) Poor thing ;-)

Stå på Maria som må slite med eksempler på han over her som ikke har mye mellom øra og hvor han skal sitte og hamre løs på tastaturet fordi han er grønn av misunnelse på de som faktisk har sex :p For en verden..

Maria Erken Høili

04.02.2016 kl.17:51

Hedda: Merkelig tilfelle? Men ikke overraskende. Istedenfor å gå i seg selv å gjøre noe med problematikken er det enklere å angripe andre.

Michael

04.02.2016 kl.19:49

Maria: Angripe andre? Det er jo nettopp det du gjør i ditt blogginnlegg. Her sier du at det står dårlig til med folk fordi de planlegger og setter av tid til hverandre. Det tolkes jo selvfølgelig som et angrep på alle normale småbarnsfamilier. Du mener også i dine kommentarer at forholdene til andre lider pga for lite sex, og du nevner også at partnere søker andre hvis de ikke har like mye sex som du har? Selvfølgelig provosere dette voksne med små barn.

Hvis du ser objektiv på dette, så ser altså folk et innlegg fra en jente som påstår at hun vet best hvordan et forhold skal og ikke skal være? Tror du helt ærlig talt det ikke skaper reaksjoner? Jeg skjønner dere legger ut slike ting for å få reaksjoner og PR, men du må vel regne med at folk er uenige i noe du legger ut?

Jeg kan garantere at de fleste normale familier har litt tyngre jobber enn det en jente fra en så rik familie "jobber" med. Du burde sette deg i andre sine sko før du dømmer andre forhold på denne måten. Jeg vet selvfølgelig at dette er døve ord for deg og dine følgere, og at du blir å svare med ting som ikke er fakta. Vil bare vise folk at vi "vanlige" folk lever et helt annet liv enn deg og at de ikke bør føle seg unormal. Å få forholdstips fra deg er som å få tips fra Kardashian familien.

Folk der ute, dere er normale! Og det er IKKE normalt å forlate partneren hvis du ikke får sex på 4 uker! Hvis dere er borti slike menn, finn dere et ordentlig mannfolk! Det finnes der ute.

Sånn, da kan dere fylle feltene under med å skrive om "hvor idiot han fyren er" :)

Michael

04.02.2016 kl.19:57

Men Maria, hvis vi skal prøve fakta, så vil jeg gjerne utfordre deg. :)

Via her eller email, så vil jeg gjerne sammenligne timeplaner! Vil gjerne høre dine forslag og også se på hvor du får tiden fra og hva som skiller våre familier.

O.G.

26.02.2016 kl.12:13

Folk som egentlig ikke bryr seg om sex må nok sette inn en avtale om sex i kalenderen ja, vi andre vi tar bare sjansen når den byr seg. ;)

Skepisk

26.02.2016 kl.14:00

Heisann!

Jeg håper jeg får frem poengene mine her uten å være ufin, for det er virkelig ikke meningen.

1. Du drar frem din alder og livserfaring som noe positivt her. Men til å være en voksen og erfaren dame fremstår du dømmende overfor andres valg. Hvorfor ikke presentere temaet som et tips i stedet? Slik den andre bloggeren gjorde. "Hei lesere, dette fungerer for oss - kanskje det kan fungere for noen av dere også?:)"

2. Du trekker også frem erfaringen du har fått gjennom tre lange forhold. I en alder av 31 (sist du var singel?) hadde du altså ikke knekt forholdskoden, men nå er du en ekspert? Og daglig spontan sex er nøkkelen? Hadde du ikke daglig sex i dine tidligere forhold? Og hvis du og din nåværende partner har vært sammen i to år, så er det ikke rart at daglig sex fremdeles er veldig viktig, det er jo tross alt ikke mange årene det er snakk om heller.

3. Påstander uten kilder er tull og tøys. Skal du trekke frem noe utdannelse, så regner jeg også med at du der lærte å dokumentere? Du undergraver poengene dine ved å ikke vise til noe forskning. Egne erfaringer er kjekt det, men det betyr ingenting for oss andre. Er du en seriøs og voksen blogger, så gjør du det skikkelig.

4. Uten at du ser det selv, så har dere også sex på timeplanen. Forskjellen er at dere er enige om å ha det hver dag, i stedet for "freddan". Kl.20:30 har barna lagt seg, og da har dere sex. Ser du at det er det samme?

For øvrig er jeg enig med både deg og den andre bloggeren, mer sex er stort sett alltid positivt for et forhold.

Skriv en ny kommentar

hits