Jeg oppfatter politikerne og politiet som Evnukker!

Hei kjære lesere.

 

Jeg fortsetter å dele mine friske og upolitiske meninger rundt den store innvandringen vi opplever. JA, mange trenger hjelp. Nei, vi kan ikke godta hva som helst.

Overgrepssakene florerer. Politi og politikere sjuler sannheten for å ikke skape opprør og fremmedfrykt  Hvor langt skal det gå før noen reagerer?

http://www.dagbladet.no/2016/01/10/nyheter/seksualforbrytelser/utenriks/asylsokere/trakassering/42697147/

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tysk-avis-innvandrere-angrepet-i-koln/a/23593957/

http://www.vg.no/nyheter/meninger/tyskland/merkels-skjebneaar/a/23593941/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/overgreppen-pa-festivalen-i-stockholm-rapporterades-aldrig-vidare/

http://www.nettavisen.no/politikk/rjaster---sverige-br-skamme-seg/3423179165.html

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/asylinnstramming-vil-ikke-gi-flere-flyktninger/a/23593594/

 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ettaarsmarkering-for-paris-terroren-jeg-er-redd-men-jeg-er-her/a/23593757/

 

Det er kanskje ikke så skremmende siden det er i Tyskland, Sverige eller Frankrike ,du tenker kanskje at dette ikke berører deg, men det vil det gjøre. 

Er dere virkelig villig til å sette deres barn i fare for ubetinget nestekjærlighet? 

 

Maria 

 

 

 

10 kommentarer

Kjell S. Dyrstad

11.01.2016 kl.14:38

Takk for at du kjemper kampen mot Taushetens tyranni. Stemmen din høres og legges merke til. Kanskje flere tør vise de bryr seg. Tror mye av problemet er at folk flest har sine jobber innen det offentlige, driver selskaper som har oppdrag for det offentlige eller er avhengige av offentlige ytelser og vet følgende; viser de seg som uenige med maktelitene retning så mister de inntekt eller den treneres slik at balansen på tynn line forrykkes. Og da er man satt ut. Jeg vet, for jeg har fått smake ruin, sosial fordømmelse og absolutt all den drit de etablerte kan kaste på og ta fra en person. Og de i makt som gjør dette, slipper gratis unna fordi det er en etablert sannhet at opponenter og kritikere kan elimineres 😕 Trist men sant. Så stå på men vit det kan ha sin pris!

ikke så høy på pæra som deg

11.01.2016 kl.14:59

kjell S dyrland, er vel ikke meningene som dere på høyreside har som får selv en blå regjering til å skjemmes? er vel at dere skal absolutt være lærere og politimenn samtidig som at dere skal spre løgner, hat og rasisme. bare se på facebooken til de det gjelder. er det sakelig fremføring av sine meninger å håne menneskegrupper og religion? ekstra herlig er det også at de er venner med nazister og nasjonalister, rasister og annen tomskaller på høyresiden. det bare setter punktum for hvor skikket dere er.

Tea

11.01.2016 kl.15:51

Det stod nettopp i en avis sist uke eller noe at det samme skjedde i Oslo på en buss. To venninner ble omringet av en guttegjeng, antastet og ranet. De var så redde at de turte ikke gå av bussen før de kom til et stopp der en kamerat ventet på de. Dette frykt for at guttegjengen skulle gå av på samme stopp om de gikk av før. Klarte ikke finne artikkelen. Ellers så har vi f.eks disse:

http://www.dagbladet.no/2015/11/11/nyheter/innenriks/flyktningkrisa/oslo_convention_center/41898669/

https://www.frieord.no/innenriks/smajenter-antastet-av-asylsokere-pa-badeland-faren-ble-kalt-rasist-da-han-sa-fra/

Det er flere artikler om du søker. Det står i litt forskjellige små-aviser. De store mediene vil bare skyve det under teppe som de har gjort i andre land. For tenk om det skaper fremmedfrykt liksom? Vel - jeg har frykt for de "fremmede" skal overgripe seg. Når vi har et kjempeproblem og ingen tar tak i det skaper det frykt. De har et forkastelig kvinnesyn, og de får holde på som vi jenter/barn er fritt vilt.

Takk for du fortsatt står i stormen og tar opp disse temaene!

Nyfiken

11.01.2016 kl.19:50

Maria: Tack för att du delar med dig av dina åsikter. Mycket starkt och modigt att du står på dig. Men jag är kritiskt här på en punkt. Finns det inget positivt med invandring överhuvudtaget, är allt bara negativt? Jag anser att det finns positiva saker man kan ta del från invandring oavsett vart man befinner sig i världen.

Sen har jag forskat närmare om ämnet omskärelse som vi för ett antal dagar sedan diskuterade om. Du har faktiskt väldigt rätt om att stor andel av omskärelserna sker utan bedövning. Måste fråga dig hur det kom sig att du har så bra koll på detta? Himla duktigt :) Hur är du så påläst?

När jag forskade om detta så fanns det olika ståndpunkter i debatten. Många påstår att förhuden är onödig bit hud som inte har betydelse längre, den uppfyller ingen funktion. Därför omskär man pojkar. Jag kan kanske påsätt och vis hålla med här. Tror du att det verkligen är så att det är betydelselöst?

Tack för att du försöker lyfta fram olika ståndpunkter för att debattera. Man kan faktiskt lära sig av varandra även om man ibland har olika idéer och tankar :)

11.01.2016 kl.20:28

Håper ikke det er NOEN, om enn aldri så venstrevridde, at de synes det er greit at alle negative hendelser skjules. For å ta hensyn til overgriperne og deres like, og IKKE de som blir utsatt for overgrep.

Hvorfor???

11.01.2016 kl.22:39

Som flere sier, du er tøff og med rak rygg står du frem med dine meningers mot! Og i dag har ikke pressen turt å tie ting i hjel. Ikke at de ikke vil, men de skjønner at i de ovennevnte sakene er det for sent. Men hva med andre saker, hva skjuler hele Europa av multikulturens negative ringvirkninger? Som flere sier, dette er kun toppen av isfjellet. La det komme fram! La oss se det, vis oss hvem (om noen) som har integritet! Men ellers vet vi jo at vi blir fortalt kun det myndighetene vil vi skal vite. Og som mange har lurt på lenge, hvorfor fortsetter land i vesten å ta inn immigrantene som de vet blir problemer på kort og lang sikt?? Hvorfor????

Stig

12.01.2016 kl.12:56

Maria spør: Politi og politikere skjuler sannheten for å ikke skape opprør og fremmedfrykt Hvor langt skal det gå før noen reagerer?

Svaret er veldig enkelt. Det er ingen som tør å trakke muslimene på tærne. Da er helvete løs på godt og vondt. Politikere rakker ned på kristendommen men tør ikke å gjøre det samme med Islam. Egentlig bør det komme et oppgjør med Islam i Norge før det er for sent.

Her i Norge har vi alle verdens religioner men Islam er de som skriker høyest. Islam fremstår som offer når man konfronterer dem med et eller annet.

syktprovosert

13.01.2016 kl.02:12

Folk som allerede er redd for innvandringen manipulerer ihvertfall saken til at man skal føle ekstra mye frykt for menneskene som kommer. Til sin fordel for og fremme sin sak, slik som alle parter mest sannsynlig gjør. Jeg tror at bildet er mye mer nyansert en som så og man må såklart tenke på forholdet for kapasitet til å ta imot mange flyktninger før man tenker på medmenneskelighet, men jeg tror fortsatt man skal være forsiktig med å svartmale alle flyktningene på grunn av disse svært uheldige situasjonene som oppstår.

Jeg vil også legge ved en artikel med statistikk rundt overgrep i norge bare for å sette ting litt i perspektiv.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Etterforskning-av-voldtekt-i-tall-8002473.html

Men for all del, er viktigere å ha en god plan fra våre folkevalgte før vi åpner fullstendig uten å tenke konsekvenser i det hele tatt. Men vi må også huske at vi har en plikt som medmennesker og hjelpe alle samme, uansett bakgrunn uansett etnisitet.

I hvor stor grad lille Norge skal være supermann, batmann og hovedaktør her derimot er sunt å diskutere, da det er viktig å se på forholdene. Har vi nok kvalifiserte fagfolk til å ta imot 30 000 asylanter for eksempel? Tvilsomt. Om vi har det, fra hvilkene prosjekt skal vi ta dem fra? Barnevernet er da ikke overkvalifisert og overpopulert av fagfolk fra før? Er norske sykehjem det? Om vi skal være flinkest i klassen her i Europa så burde vi først se på utdanningskapasitet, er det naturlig for lille Norge å utdanne så mange innenfor dette fagfeltet? Hvordan fagfelt skal slutte å fokusere på igjen? Ringvirkningene på å legge om utdanningsbehovet kan bli katastrofale om vi kun skal utdanne sosionomer, sykepleiere, vernepleier og pedagoger generellt? Er vell ikke akkurat overutdanning fra disse fagfeltene fra før?

For og imot med samme sinn.

Er vell ikke menneskene som kommer som er det største probleme, probleme vårt kommer til å være å ta seg vann over hodet for et land som er i en allerede fremtidig presset økonomisk situasjon når det kommer til å produsere.

Maria Erken Høili

13.01.2016 kl.08:16

Stig: Det er på vei til en belysning i dag. Jeg leste at det blir vedtatt strengere integrering as we speak:) Takk for det. Noen velger også å stå frem i media nå. http://mariahoili.blogg.no/1452665955_fornektelse_tyranniet.html

Maria Erken Høili

13.01.2016 kl.08:38

syktprovosert: Jeg er enig at vi mangler kapasitet. Men vi mangler også forståelse og har null aksept for mye av det som skjer i disse fremmede kulturer. Jeg mener vi skal være litt diskriminerende og stille kvinner og barn fremst i køen når det gjelder mottak. De svakeste gruppene må gå ført. Samtidig må vi innføre direkte og riktige krav som gjør det mulig og integrere på en god måte. Kultur må legges igjen på grensa. Maria

Skriv en ny kommentar

hits