Bikini body workout

Hei kjære lesere.

I dag reposter jeg et gammelt innlegg. Jeg synes det er fornuftig innimellom pga fokuset på kropp og helse etter julestria.

Jeg er ikke bare opptatt av samfunn, men kropp og sjel også. Helse er en av mine alle viktigste verdier. Jeg både spiser rent og riktig, samt at trening er en av mine daglige rutiner. Jeg trener ikke bare for å se bra ut i kroppen men også for hode. Trening hjelper meg og drenere negativt stress og spenninger. Tenkte å legge ut et typisk daglig treningsprogram slik at dere også kan komme i shape etter jule stria og ribba:) 

For hver økt jeg har kombinerer jeg både styrke og utholdenhet. Jeg begynner med 20 min på elipsemaskin med hard motstand og høy stigning. Hurtig tempo er tull. Her skal man jobbe sterk og seigt i motbakke. Jeg jobber på 10 i stigning som er forside lår og rumpe. Med 20 i motstand. 


Man trener alle for forskjellige mål individuelt, for meg dreier det seg om å bli den beste ut av meg selv. Både fysisk og psykisk.

Jeg er en typisk atlet i kroppsfasong. Dette byr på en firkantet figur, derfor jobber jeg utelukkende meg å bygge muskler for å få fasong. Jeg jobber mye meg bein og rumpe siden atlet formen er ganske mandig. Armer, mage og rygg er områder jeg fokuserer mindre på siden jeg bygger muskler her neste bare av å se på vektene. 



Det er viktig å huske på at muskler veier mer en fett, så ikke få panikk om vekten går opp og ikke ned. Kroppen bygger muskler som er 6 ganger så tungt som fett. Så dette er bare et godt tegn.

Ok. Over til min typiske styrekedel. Jeg setter av ca 45 min her.  

Jeg kjører rumpe og lår hovedsakelig, dette er store muskelgrupper som gjør at du forbrenner mer. Siden jeg er en typisk crossfitter byr det på mye vektstang med kombi øvelser som tar helheten og ikke bare isolerte muskler.

Følg meg gjerne på YOUTUBE
 


Jeg er ingen feminin trener og pleier og ta maks vekt av hva jeg klarer hver økt slik at jeg øker massen. Jeg liker muskler og jeg liker former;)

En typisk styrkedel består av:

5 runder med 10 rep

1. Over head-squats, 40 kg

2. Reversed lounges on each leg. 40 kg

3. Sumo deadlift high pull, 40 kg.

4. Kick back reversed med 20 kg on each leg

5. Pull ups or push ups

Så da har dere en viss pekepinn:) 

 

Dagens vlog under:

Takk for at du leser.

Instagram

Facebook

 Klem Maria....


 

 

 

13 kommentarer

Bjørn

28.12.2015 kl.09:50

Du kan dessverre ikke omdanne fettceller til muskler, men det går an å gå ned i fett% og bygge muskler samtidig, det er en helt annen sak ;)

Maria Erken Høili

28.12.2015 kl.10:01

Bjørn: http://www.kk.no/livsstil/dette-skjer-med-fettet-når-du-trener-25755

Jonas

28.12.2015 kl.10:11

Maria: http://www.bodybuilding.com/fun/matt2.htm

Maria Erken Høili

28.12.2015 kl.10:15

Jonas: http://www.kk.no/livsstil/dette-skjer-med-fettet-når-du-trener-25755
Funker bra på meg:)

Heidi

28.12.2015 kl.12:34

Tar du kick back med kabel?

Maria Erken Høili

28.12.2015 kl.12:44

Heidi: Ja:)

HanFyren

28.12.2015 kl.12:46

Først: Du ser utrolig bra ut!

Så: Jeg tror misforståelsen er at fettet du brenner ikke bygger muskler, men brennes i musklene. Fett brennes ved å reagere med oksygen og avfallstoffene er CO2 (som du puster ut) og vann. Muskler bygges av aminosyrer og disse molekylene finner du ikke i kroppsfett. Kroppsfett er med andre ord bensin, men ikke byggesteiner.

Maria Erken Høili

28.12.2015 kl.12:52

HanFyren: Jo, du har rett, det overføres via blodet som energi. Burde kanskje lagt det frem litt mer teknisk, men da blir det litt vanskelig å forstå for alle:) Men, jeg har ikke tro på ekstra karbo inntak av raffinerte produkter som bygge materiale, for meg ser jeg slik ut hele året igjennom og har født 3 barn så jeg er overbevist om at sunnhet i form av ren mat(ikke halvfabrikat) er nøkkelen med hard styrketrening hver dag.

HanFyren

28.12.2015 kl.13:24

Du ser jo helt rå ut, så er bare å ta av seg hatten. :-)

Maria Erken Høili

28.12.2015 kl.14:34

HanFyren: Tusen takk;)

An

28.12.2015 kl.22:30

Amen! Eat clean and train dirty - fungerer som bare det☺

Ingolf johnsen

30.12.2015 kl.14:52

Du får unnskylde meg men jeg kan ikke forstå hvorfor damer skal ha så mye muskler. Jeg synes damene er mye mer tiltrekkende når de er runde og fine i formene, selvfølgelig skal de holde seg i form, men det kan de gjøre uten å bygge den store muskelmassen. Store muskler og vaskebrett på magen er ikke sexy i det hele tatt. Mitt råd til dere som vil være attraktive, ikke overdriv treningen, hold kroppen fast å fin med litt kjøtt på beina, lange spaserturer er veldig bra, både for kropp og sjel.

Maria Erken Høili

31.12.2015 kl.00:06

Ingolf johnsen: Det er klart vi er forskjellige;) Jeg ville aldri trives med fett og former. Godt vi ikke alle er like .God jul og klem fra meg

Skriv en ny kommentar

hits