Det store snylter samfunnet.

Hei kjære lesere.

 

Artenes opprinnelse har vært basert på naturlig utvalg og overlevelse av de sterkeste genmateriale. Men dette ser ut til å ta en brå slutt da vi tilrettelegger for et mer induviduelt og uavhengig snylter samfunn.

 

Lønnsomheten rundt å ikke jobbe er i mange tilfeller bedre en å jobbe.

Å være i fengsel i Norge er mer lønnsomt en å bo på gaten. 

Hvorfor er det slik?Hvem er tjent med å ha det slik? 

Det blir inaktivitet i arbeidsmarkedet og pro aktivitet med å finne smutthull for utnytter det ganske så hullete NAV systemet. De fleste som Naver er vel strenget talt ikke uføre? Det er bare mer lønnsomt.

 

Konsekvenser rundt utnyttelse gjør at svakere stilte grupper som er avhengig av stønad  havner utenfor og blir mistenkeliggjort og glemt. Er man ikke en dreven snylter får man heller ikke støtte.

 

Hvem er taperen og hvem er vinneren?

 

Langtidseffekten av utestengelser av svakerestilte og sårbare har fatale utfall. Både for enkelt individet og for samfunnet. 

Min tillit til Institusjonene er synkende. Den store taperen i siste ledd er barna våre. 

 

Den nye evolusjons teorien blir  en nasjon med manglende intergrering av sårbare og effekten av dette er økende kriminalitet, økende mobbing og økende depresjon.

 

Hvem skal drive hjulene de neste 100 år? Hva skjer når pengebingen er tom?

 

Medmenneskelighet for meg er ikke å motta mange 1000 på 1000 av flyktinger som kommer i ren desperasjon. Det er ikke fordi jeg ikke er et medmenneske. Jeg ser på langtids konsekvenser. Staten opererer med en her og nå mentalitet. Krisesituasjon i landene driver folk på flukt. Hva kan vi ellers gjøre for å tilrettelegge for en mer fredelig verden? Jeg har aldri vært rassist og er glad i mine flerkulturelle venner. Men med intergrering er man nødt til å tilpasse seg våre retningslinjer, vår tro og vårt samfunn. Det er jo nettopp trosystem som skaper krig. Jeg er ikke villig til å hjelpe alle for så at noen skal slippe en bombe i våre hoder.

 

Jeg har heller en tro på medvirkning til infrastruktur i gitte land. Man kan ikke alle være enige, verken om kultur eller religion. Dette fører med seg ekstreme utfordringer, som vi dog ser om vi åpner øynene.

 

Jeg er bekymret. Ikke bare for krig, men også for at våre barn blir satt til side for feilprioriteringer av staten.




Maria

25 kommentarer

Susanne

20.12.2015 kl.11:51

Bra talt, Maria. Politikere med personlige interesser driver Norge mot kanten av stupet. Se bare på Jagland og Stoltenberg. De har i alle år snakket om et "raust og inkluderende samfunn". Selvfølgende har de hatt personlige agendaer der målet har vært toppjobber i FN og Nato. I dag bor de i digre palasser i utlandet - og gir blanke f ... i hva vi på grasrota må stri med. Skoleklasser i Groruddalen består av 98 prosent fremmedkulturelle elever. Norske jenter blir sextrakassert på t-banen. Feminster og godhetsposører lukker øynene - og sier at vi må akseptere et annerledes samfunn. Hva med den dagen oljen tar slutt? Det kommer til å bli et ragnarok - et helvete og inferno. Norge kommer til å bli skrudd tusen år tilbake, og sharialoven vil overta. En skremmende tanke. Men politikerne styrer mot et slikt samfunn med åpne øyne, der nordmenn kan bli slaver eget land. Er det rart jeg ikke har tillit til noen av dem.

Natasha

20.12.2015 kl.14:36

Maria, du har tatt ordene av min munn. Jeg har selv vært sykemeldt i ett år, det var hardt. Det var en periode jeg egentlig skulle slappe av, bli friskere, men man kan ikke annet enn bekymre seg om pengene kommer til å rekke, og selv om man er ikke helt i form, er man tvunget tilbake i arbeid. Det er blitt slik at man må bryte fullstendig sammen før man får støtte. Men det er oss, de som virkelig er syke og er ærlige. Jeg er enig, politikken er bare kortsiktig, og som deg har jeg flerkulturelle venner. Og jeg er ikke enig med alle flyktningene som kommer, de har ikke alle lyst til å tilpasse seg til oss, de vil at vi skal tilpasse oss til dem. Mange snakker on norske flyktninger før i tiden, men dengangen var det ikke noe statlig støtte i noen som helst land. Flyktninger som kom til USA og andre land måtte finne seg jobb eller sulte. Vi er dessverre blitt slaver allerede, vi er bare 5 millioner her i landet, på størrelse av en storby i mange land. Vi har ingen politikk som verner oss, som kan forsvare oss.

Så kommer vår mangel på industri. Nå er vi snart ferdige med oljetiden, og politikkerne har ikke gjort noe for å motivere en annen industri her i landet. Små bedrifter som prøvde kom ikke videre fram på grunn av skatte politikken. Hvordan kan vi konkurrere med andre land når prisene våre er delvis styrt av 25% moms? Hvorfor ikke motivere små bedrifter?

Jeg ser for meg en mørk fremtid, hvor jeg ikke kommer til å være i stand til å overleve med den pensjonen jeg kommer til å få, og kommer kanskje ikke til å overleve så lang tid fordi jeg ikke kan stoppe å jobbe, jeg får ikke lov av staten og av bankene, vi er deres slaver.

Mike

20.12.2015 kl.15:07

Hei

Hørte deg på Ekko. Inspirerende. Flott å se at du også er opptatt av å trimme mer en bare et av elementene vi mennesker består av. Lykke til med bloggen da.

NY1.no

20.12.2015 kl.18:27

Flere gode poeng, men hvorfor det er blitt slik, er vanskeligere å svare på.Også har man utrykket: Gi en mann fisk og han har mat en dag, gi han fiskeutstyr og han har mat resten av livet. Viktig å bygge opp mennesker og gi de muligheter, ikke la systemet legge til rette for "snylterne".

Camilla

21.12.2015 kl.08:49

Veldig bra skrevet! Håper denne galskapen stopper før det er for sent. Får vondt i magen av å tenke på neste generasjon som må håndtere følgene av dette i større grad enn oss.

Bjørn Hansen

21.12.2015 kl.14:08

Et viktig poeng er at hvorfor skal Hero og andre asylbaroner få opptil 800-900 kr natta pr asylsøker. Det burde ikke være mer enn maks kr 500 pr døgn. Disse beløpene som overføres til disse personene betales av skattebetalerne, og er et stort han mot oss alle.

Bjørn Hansen

21.12.2015 kl.14:20

Lurer på hvorfor den politiske eliten ønsker å påføre våre døtre en slik vond framtid. Har de ingen verdi i samfunnet vårt? Vi vet at kvinnesynet til så og si alle muslimer er svært nedrige. Ved å voldta og mishandle jentene våre, ødelegger de deres liv, men også vårt samfunn på det groveste. Ber dere lese frieord.no, som viser hva som har skjedd med utallige svenske, finske, tyske og norske pikebarn. Dette blir dysset ned for å forhindre at folket skal bli opprørt. Vi kan jo lure på hva hensikten er med det.

Dette er utrolig skremmende, og jeg synes oppriktig synd på den oppvoksende slekt som er blitt så forrådt av hele venstreside samt KRF i de siste 20-30 årene. Vår framtid som var trygg og god er for alltid ødelagt.

Bjørn Hansen

21.12.2015 kl.14:32

Vi har nå fått horder av unge sinte menn inn i landet vårt. Disse er friske og sunne, og kan utgjøre en meget stor risiko for vår sikkerhet.

Håper Sylvi Listhaug vil få disse returnert til sine hjemland i full fart. De har ingenting her å gjøre. Skal vi hjelpe noen her, må det bli kvinner og barn som har små sjanser i Syria.

Nå er det viktig med skikkelige språktester, som vil avsløre svindlerne. Håper dett vil skje ført, så de kan sendes hjem med første fly.

Har stor tro på Listhaug, hun har tll nå vist stor handlekraft, og det må hun fortsette med. Hun er rett person til denne jobben.

Martine

21.12.2015 kl.15:05

Som deg er jeg også veldig bekymret for hva fremtiden vil bringe og i hvilket land våre barn vil vokse opp i. For å sitere M. Thatcher: "the problem with socialism is that you eventually run out of other peoes money". Vi kan ikke fortsette som vi gjør, det er kortsiktig og ikke bærekraftig, om vinden ikke snur raskt får vi store problemer.

Andreas

21.12.2015 kl.17:31

Det hadde vært bra om du i det minste kunne rettskrivning..

Maria Erken Høili

22.12.2015 kl.11:02

Andreas: Ikke alle er like drevene her, Men det betyr ikke at man ikke har viktige budskap.

Dag-Heine Bjørndal

22.12.2015 kl.16:49

Det er sjelden jeg kommenterer privatblogger, men denne må jeg nesten se litt på.

Jeg tenker at du bør sette deg litt mer inn i de tingene du hevder å mene noe om. Jeg skal ta et utvalg:

«Artenes opprinnelse har vært basert på naturlig utvalg og overlevelse av de sterkeste genmateriale. Men dette ser ut til å ta en brå slutt da vi tilrettelegger for et mer induviduelt og uavhengig snylter samfunn.»

Evolusjonsteorien sier at de mest tilpasningsdyktige overlver. De svake vil dø ut. Jeg håper at du ikke ønsker deg tilbake til et samfunn basert på evolusjonsteoriens naturlige utvelgelse. Det er nemlit et samfunn der vi ikke tar vare på de svake. Du skriver det stikk motsatte her....

«Lønnsomheten rundt å ikke jobbe er i mange tilfeller bedre en å jobbe.»

Hvor har du det fra? Har du tall? Dersom du blir arbeidsledig må du regne med å gå ned i inntekt. Kraftig. Du får 2 promille av fjordårets inntekt pr dag, fem dager i uken. Med 400 000 pr år går du da ned til ca 210 000 pr år.

Arbeidsavklaringspengene ligger på 66% av din inntekt, dersom du har hatt opp til 590 000 i årslønn. Har du hatt mer enn det, så får du fremdeles ikke mer arbeidsavklaringspenger. Det samme gjelder i stor grad uførepensjon.

Sosialstønad er også en ytelse som ligger langt under minste tariff i arbeidslivet.

Din påstand holder rett og slett ikke vann, du har ikke sjekket fakta og du har ikke gjort forarbeidet før du påstår noe.

«De fleste som Naver er vel strenget talt ikke uføre? Det er bare mer lønnsomt.»

Dette er en fullstendig udokumentert og stigmatiserende påstand. Det finnes ikke belegg for å hevde dette. Det hadde du visst om du hadde sjekket Nav, SSB eller andre pålitelige kilder. De aller fleste som går på Nav har en grunn til det. Selv Nav sier at graden av trygdesvindel er ganske lav. Det som er et velferdsmessig problem er ikke overborbruk av ytelser, men et underforbruk. Kilde: Nav, SSB.

«Den nye evolusjons teorien blir en nasjon med manglende intergrering av sårbare og effekten av dette er økende kriminalitet, økende mobbing og økende depresjon.»

Gir ikke mening. Hvem er disse sårbare du snakker om? Effekten du snakker om er høyst diskuterbar og ikke uten videre riktig. Mobbing har lite med dette å gjøre. Depresjoner skyldes andre ting.

«Krisesituasjon i landene driver folk på flukt.»

Det er ikke en krise. Det er en vedvarende situasjon. Det vil vare lenge. Derfor må vi lage et system som kan håndtere dette. Lenge.

«Hva kan vi ellers gjøre for å tilrettelegge for en mer fredelig verden?»

Tja.... si det. Avskaffe fattigdom vil antagelig gjøre verden til et fredeligere sted. Det meste av konflikter i verden er pga fattigdom, og kamp om ressurser. Ikke religion.

«Men med intergrering er man nødt til å tilpasse seg våre retningslinjer, vår tro og vårt samfunn.»

Mener du at de som kommer til landet skal måtte ta vår tro? Hva er så vår tro? Kristendom? Ateisme?

«Jeg har heller en tro på medvirkning til infrastruktur i gitte land.»

Hvilke land? I Syria er det krig. Det er ikke mulig å bygge infrastruktur i det landet så lenge krigen pågår. Dessuten er det langt fra sikkert at infrastruktur vil hjelpe. Det må først på plass et styresett (demokrati og rettsikkerhet, fritt for korrupsjon) som virker og er stabilt. Dette kan du ikke kjøpe eller bygge med infrastruktur. I beste fall må dette gjøres parallellt, og et er en langvarig prosess (tiår). I mellomtiden må vi hjelpe de som flykter og har flyktet. Det er ikke noen løsninger som virker ved å knipse i fingrene.

«Man kan ikke alle være enige, verken om kultur eller religion. Dette fører med seg ekstreme utfordringer, som vi dog ser om vi åpner øynene.»

Verdens konflikter skyldes fattigdom, kamp om ressurser og kamp om landområder. Religion har lite med dette å gjøre. Dersom du kun baserer deg på hva nettavisene forteller deg, så har du altså misforstått. Det er en medieskapt myte at religioner skaper krigene. De aller fleste terroraksjoner i verden er ikke begått av muslimer, og det samme gjelder krigene.

Dersom du skal gå så bredt ut og mene noe om de problemene du peker på, så synes jeg at du må sette deg inn i fakta først. Det har du ikke gjort. Når du så lager blogg om dette, så må du også tåle litt motstand. Det får du nå: Ytringer av denne sorten er kontraproduktivt. De har ikke rot i virkeligheten, men i en oppfatning av samfunnet som er basert på misforståelser og dårlig research.

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:10

Martine: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:11

Bjørn Hansen: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:11

Bjørn Hansen: ENIG:)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:12

Camilla: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:13

NY1.no: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:13

Mike: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:13

Natasha: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.09:14

Susanne: :)

Maria Erken Høili

23.12.2015 kl.10:51

Dag: Hei Dag, da må jeg ha vekket noe i deg for at du gidder å kommentere på min:)

Når det gjelder punkt 1. så er mitt syn på saken følgende: Det handler ikke om de sterkeste rett, de som jobber og sliter og får hjulene til å gå rundt, De er bare en brikke for at snylterne skal overleve. Når det gjelder våre hensyn til de som er svake så blir ikke de ivaretatt lenger fordi blodiglene utnytter seg av systemet.

Jeg er utelukkende av den konklusjon at religion bidrar til krig, fattigdom er andre årsaker, dårlig strukturering og manglende infrastruktur.
Land som Afrika og Asia, der fattigdom er mest utbredt. Når det gjelder religion så er Europa og Amerika som må få på plass fredsavtaler.Med unntak av Kina.
Hvilken fakta refererer du til? Kom gjerne med dine motfakta til det jeg påstår med linker og tall.

Maria

Martin

29.12.2015 kl.09:57

Europa og Amerika som må gå sammen om fredsavtaler i religion? Konservative kristne republikanere i amerika skal megle om fred i midtøsten?

Den dagen har vi nok til gode. Hvordan skal noen megle der den ene meglende part ser på hele regionen som opphavet til all onskap omtrent?

Man burde jo også akseptere at andre har sine meninger også. Hver gang noen kommer med et fornuftig motargument, blir de hakket løs med motangrep og referert til heller tvilsomme kilder. Det kan man godt gjøre. Men troverdigheten forsvinner når man aldri er ydmyk eller tar til seg kritikk. Digger at folk står i vinden, men da må man også ha evnen til å ta til seg litt og høre etter. Da blir stjernen på himmelen enda mer tydelig.

Maria Erken Høili

29.12.2015 kl.10:17

Martin: klart det. Enig med deg. Tar kritikk hver dag;) Men husk at sterke personligheter er kanskje ikke alltid like flinke til å vise endring. Jeg er høy på logikk og lav på følelse, dette fører med seg at man blir oppfattet som arrogant . Jeg er jordnær men likevel meget autoritær.!

Martin

29.12.2015 kl.14:49

Men det er det som gjør mennesker sterke. Det å kunne være åpen i sinn og være klar for forandringer. Det er sterke personligheter. Det hadde løftet slagkraften din enda mer.

Høy på logikk er bra. Det spilles jo rett på følelsene til leserne. Det er jo de sterkeste følelsene som blitt spilt på. Frykt, sinne og fordommer. Er jo greit å bli kjent med følelsene i seg selv også, når det er de du appelerer til der ute.

De fleste som svarer, svarer utifra hvilke følelser som har blitt satt i sving.

Stå på videre Maria og kos deg masse på ferie!!☺ Godt nyttår!

Ingemann

28.03.2016 kl.17:16

Hei:-). Ja, ser du får mange råd her. Du får google deg tilverdensmester, sånn som mange andre gjøker gjør i dag. Ikke gjør det! Bedre med spontane ytringer.

Skriv en ny kommentar

hits