Trim av deg ribba.

Hei kjære lesere.

 

Jeg hadde lyst til å anbefale dere en EMOM økt ! EMOM står for: Every minute on the minute.

Så hensikten er å gjøre x antall repetisjoner av en type øvelse innenfor hvert klokke minutt. 

Her kan du selv mixe og matche hvilke muskelgrupper du vil jobbe med. 

Jeg tenkte å anbefale dere Burpees, JIPPI, dette er en øvelse som er en full body workout. Du trenger bare din egen kroppsvekt for å utføre øvelsen.

Burpees er en tung øvelse selv utført med bare kroppsvekt som begynner i stående posisjon. Du skal fra stående ned på gulvet i liggende flat posisjon på mage, knipe rompe og pushe ifra med armer, opp i knestående og helt rett med et avsluttende froskehopp og klapp over hode. Legger link her til utførelse. 

smaller-wedding-dress-fitting

Hvor mange repetisjoner du klarer innenfor minuttet er veldig induviduelt, men jeg anbefaler å prøve 5 -15 repetisjoner. Du har pause frem til starten av neste påbegynne minutt osv osv. 

EMOM økter er timet etter hvor hardt du ønsker å trene, du kan selv velge antall minutter du vil holde det gående. Men når du først har bestemt deg er det fint om du gjennomfører til den tiden du har satt.

Jeg setter opp denne EMOM økten slik:

EMOM for 20 minutes 10 Burpees.

Dette betyr at du må innen hvert minutt utføre 10 burpees og økten er 20 min tilsammen 10x20= 200 repetisjoner. 

Du kan selv velge tid og antall repetisjoner, prøv deg også gjerne frem med andre øvelser. Dette er effektiv fettforbrenning, forbedrer kondisjonen og bygger muskler. Så da kan du gafle inn julematen med god samvittighet.

God juletrening:)

Klem Maria 

 

 

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits