Fylt paprika!

God onsdagskveld! 

Idag vil jeg dele en god og morsom middagsrett med dere. Denne er sunn og full av de riktige næringsstoffene, samt veldig enkel å lage. 



Det du trenger til 2 porsjoner er: 

♥ En hal pakke karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig. Ca 200 gram. (Velg den typen med minst mulig salt)

♥ Ca 4 ss cottage cheese

♥ 2 røde paprikaer 

♥ En halv løk 

♥ 2 tomater

♥ 2 fedd hvitløk

♥ 2 porsjoner fullkornsris eller villris

Sett ovnen på 200 grader. Kok opp ris til 2 personer. Jeg koker risen en stund i forveien da jeg pleier å bruke villris som tar ca 45 min å koke. Et lite tips for en god ris er å koke den i litt grønnsaksbuljong. Stek karbonadedeig sammen med finhakket hvitløk og litt kokosolje. Finhakk deretter løk og tomat og ha i pannen. Smak til med ønsket krydder. Personlig liker jeg å bruke spisskummen, timian, chillikrydder og hvitløkspepper. Kutt av toppen på paprikaene og grav ut innholdet slik at det blir en slags bolle. Ha kjøttblandingen oppi paprikaene og topp med cottage cheese. (her kan du også bruke vanlig ost, men personlig bruker jeg cottage cheese da jeg spiser en del vanlig ost fra før). Sett på "lokkene/toppene" og stek i ovnen i ca 30 min. Server med ris og salat, og gjerne litt creme fraiche ved siden av om du ønsker en rundere smak på retten. Bon apetit! 



Legg gjerne igjen en kommentar om det er noe spesifikt dere ønsker at jeg skriver om. Ha en fin kveld videre!

Natalie 

 

3 kommentarer

Daniel Miller

02.12.2015 kl.20:26

Nam Nam Maria :D når kan jeg komme på mange retters sunn middag sa du? hehe

Henriette Celin

02.12.2015 kl.21:40

Så smart å fylle paprikaen! og så godt ut :-D

Maria Erken Høili

02.12.2015 kl.22:58

Bergensergenser: Det er supergodt! :)
- Natalie

Skriv en ny kommentar

hits