Kyllinggryte

God torsdagskveld!

I kveld vil jeg dele oppskriften på en sunn og god kyllinggryte. I denne gryten kan du bruke hvilke som helst grønnsaker, her er det bare å bruke fantasien. Denne retten kan minne om wok, bare med en rund og god saus over. En gryterett som denne er en meget god måte å få i seg masse grønnsaker på. 

 



Til 2 porsjoner trenger du: 

♥ Ca 1/2 boks kokosmelk (om du ikke liker dette kan du heller bruke vanlig matfløte) 

♥ 2 kyllingfileter

♥ 2 hvitløksfedd

♥ 1 rød chili 

♥ 1 liten bit ingefær

♥ Ca 5 cm med purre

♥ 1/2 grønn paprika 

♥ 1/2 gul paprika 

♥ 1/2 rød paprika

♥ Fullkornsris eller villris 

♥ 4 sjampinjonger 

♥ 1/4 brokkoli 

♥ Cashewnøtter 

Start med å koke ris. Finhakk hvitløk, ingefær og chilli og ha det i en panne med extra virgin kokosolje eller olivenolje. Kutt opp kyllingfileten i strimler/biter og ha i pannen. Stek på lav varme slik at kyllingen ikke blir tørr. Kutt opp purre, paprika, brokkoli og sjampinjong og ha i gryten. Hell kokosmelk over og ha risen i pannen. Nå skal gryten kun varmes opp eller småkoke på lav varme i ca 10 min. Krydre med litt urtesalt, hvitløkspepper og litt currypaste om du ønsker det. Ha retten over på tallerken og topp med cashewnøtter, koriander og litt chilikrydder. Enjoy!

Håper denne gryteretten faller i smak. Ha en fin kveld videre! 

- Natalie 

2 kommentarer

Ane

26.11.2015 kl.19:05

Ser ut som en veldig god middag! :)

Maria Erken Høili

27.11.2015 kl.08:51

Ane: Takk! :)
- Natalie

Skriv en ny kommentar

hits