Sunt og enkelt mellommåltid!

God lørdag alle sammen!

Mellommåltider er viktig for å holde blodsukkeret stabilt gjennom dagen. I stedet for å ty til kjappe løsninger som barer, sjokolader, juicer osv som er fulle av sukker, kan du veldig enkelt lage et kjapt mellommåltid selv. I dag vil jeg tipse dere om et mellommåltid jeg spiser meget ofte; cottage cheese med bær, mandler og honning. Dette kan fint spises som en lunsj eller frokost også, men da vil jeg anbefale å spise en litt større porsjon. 

 

 

Det du trenger er: 

♥ Ca 4 ss cottage cheese 

♥ Ca 5 jordbær 

♥ En håndfull blåbær 

♥ En håndfull mandler 

♥ Litt tørkede Gojibær 

♥ Ca 1 ss økologisk honning

 

Ha alle ingrediensene i en bolle og hell litt honning over til slutt. Honningen gir en søt og god smak på måltidet. Det er også godt med blant annet bringebær, ananas og appelsin. Du kan variere mellom alle typer bær, frukt og nøtter til cottage cheese. Det som er viktig er at du finner smaker du liker og synes passer sammen. Cottage cheese har høyt proteininnhold og inneholder mye kalsium. Den har lavt innhold av fett og sukker, så den anses som en meget sunn ost.  

Håper dette mellommåltidet faller i smak. Ha en fin helg videre! 

- Natalie 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits