Spicy wrap

Hei og god torsdag! 

I kveld tenkte jeg å tipse dere om en av mine favoritt retter, nemlig wrap. Den passer meget godt til å ta med som matpakke på skolen eller lunsj på jobb, og passer like godt som middag. Den er rask, enkel og super sunn! Denne wrap`en er full av de riktige næringsstoffene og har mange spennende smaker. 

 



Alt du trenger er: 

♥ 2 fullkorns lomper (Gjerne lag disse selv. Oppskrift kan jeg legge ut senere om noen er interesserte i det) 

♥ Cottage cheese/ Philadelphia light 

♥ Spinat 

♥ Ruccola 

♥ 1 rød chili

♥ 1 Kyllingfilet

♥ En halv avokado

♥ En halv paprika

♥ En halv liten Løk 

♥ Fersk koriander 

 

Start med å skjære grønnsakene og kyllingfileten i strimler. Kyllingen steker du i litt extra virgin olivenolje sammen med litt urtesalt, chilikrydder og hvitløkspepper. Smør et tynt lag med cottage cheese eller Philadelphia på lompene. Legg deretter på en klype med spinat og ruccola. Tilslutt legger du på alle grønnsakene og kyllingen, og ruller wrap`en sammen. En kyllingfilet holder til to lomper. Du fordeler også de andre ingrediensene på to lomper. 

 



I en wrap kan du bruke alle slags typer kjøtt, fisk og grønnsaker. Her er det bare å bruke fantasien og finne smaker som passer sammen. Denne retten passer som sagt godt som en matpakke. Rull den inn i aluminiumsfolie og ha med på jobben eller skolen. Jeg lager gjerne flere samtidig slik at jeg har til for eksempel kveldsmat eller til dagen etter. 

Håper denne retten faller i smak! Om det er noe dere lurer på, legg gjerne igjen en kommentar. 

- Natalie 

2 kommentarer

Ida

15.11.2015 kl.13:39

Herlig! Elsker å spise wraps, det er så mye forskjellig du kan putte oppi, så det blir aldri kjedelig. :)

Maria Erken Høili

15.11.2015 kl.13:53

;)Ida:

Skriv en ny kommentar

hits