Tren deg strek med Crossfit.

Hei alle sammen.



Tenkte jeg skulle gi et eksempel på en helt vanlig økt som jeg pleier å kjøre til daglig, jeg varierer fra dag til dag, men dette er et typisk eksempel på hvordan jeg trener.

Vi kaller dette en wod på crossfitspråket og en wod består vanligvis av en styrkedel først og en kondisjon/styrkedel i runde 2.

Heler økten tar ca 1 klokketime inklusiv pauser.

Økten jeg skal vise her er markløft 3x3x3 maksvekt , Jeg er ikke særlig sterk i markløft fordi jeg har hatt en del problemer med korsrygg pga graviditeter og fødsler, desto viktigere er det å trene markløft, for å bygge opp støttemuskulaturen i det området man er svak. Her er det viktig har dere får hjelp av en som har peiling før dere setter igang, for løfter man feil kan man få prolaps. Du MÅ spenne opp ryggen før du løfter, det er ikke lov og løfte med krom rygg, dette er farlig.

Link til teknikk: https://www.youtube.com/watch?v=qCGtwPhfGf4

Her kjører jeg markløft 92,5 kgx3 rep:







Etterfulgt del 2.

Hadde jeg 3 runder på tid av :

Link ligger på navnet på øvelsen:

75 Dobble unders (to runder med tau før føttene treffer gulvet)

50 push ups (strake bein)

25 one arm altering kettlebell swings. ( sving med en arm 16 kg kettlebell, bytte i luften annenhver gang)

Min total tid på del 2 var 14 min på alle 3 rundene tilsammen.

 





En helt vanlig dag og en helt vanlig styrkeøkt for meg.

Kos dere vidre:) 

Klem fra Maria 

 

 



 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits