Tips til sunn frokost

Hei og god tirsdagskveld! 

I dag tenkte jeg å tipse dere om min favoritt frokost. Speltknekkebrød med blant annet avokado, og egg ved siden av. Den er proppfull av de riktige næringsstoffene og er meget enkel, rask og sunn. Jeg er som sagt veldig glad i grønnsaker og det er alltid inkludert i mine måltider. Alle mennesker har godt av å spise mer grønnsaker, så jeg vil anbefale å ha som en regel for deg selv at du alltid inkluderer grønnsaker (eller frukt) i måltidene dine. 

Det du trenger til denne frokosten er: 

♥ 2 speltknekkebrød (eventuelt grovbrød om du heller foretrekker brød fremfor knekkebrød)

♥ 2 ss cottage cheese

♥ Ca en halv avokado 

♥ 4 tomatskiver

♥ En håndfull spinat

♥ 2 egg

♥ Litt urtesalt, hvitløkspepper og grovmalt chili. 

Ha cottage cheese på knekkebrødet først, så avokado og deretter tomat. Det er også godt med litt vårløk på om du har det. 

 



Denne frokosten inneholder ca 490 kcal, og personlig syns jeg den metter lenge da blant annet avokado inneholder mye energi. Du får i deg store mengder sunt fett, protein og kostfiber. Retten har relativt lavt karbohydratinnhold, men dette vil øke om du erstatter knekkebrød med grovt brød. Håper denne frokosten faller i smak! 

- Natalie 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits