Omelett

Hei og god mandag!

Håper alle har hatt en sunn og sprek start på uken. Selv startet jeg dagen med en treningsøkt etterfulgt av en fargerik omelett. Jeg tenkte jeg skulle gi dere tips til en god og næringsrik variant. Denne retten er både sunn, enkel og kjapp å lage. Alt du trenger er egg og grønnsaker. Dette er også en fin måte å bruke opp "rester" av grønnsaker og andre ting du har i kjøleskapet. Omelett passer bra både som frokost, lunsj eller middag. Selv varierer jeg mellom forskjellige grønnsaker og bruker det jeg har i kjøleskapet fra før. Denne retten krever altså minimalt med planlegging. Gjerne spis den med en skive grovt brød ved siden av om du ønsker mer karbohydrater. 

 



I min omelett i dag hadde jeg: 

♥ 3 egg

♥ En kvart brokkoli

♥En kvart søtpotet

♥ En halv chili

♥ En halv rødløk

♥ 2 ss cottage cheese 

♥ En håndfull spinat 

Jeg smakte til med litt pepper og urtesalt. Helsedirektoratet anbefaler i gjennomsnitt 5 g salt om dagen, så jeg prøver å bruke minst mulig salt på maten. 

 



Stek omeletten med lokk slik at grønnsakene også blir stekt/dampet. Jeg pleier ikke å ta tiden når jeg steker den, men jeg ser fort når den er ferdig. Det viktigste er at eggerøren er stekt. Du må gjerne også bruke mager skinke eller annet magert kjøtt i omeletten. Håper denne retten faller i smak. Ha en fin kveld videre! 

-- Natalie 

2 kommentarer

Denne så god ut. Må prøve den en dag :) Spiser stort sett omelett hver eneste dag, men kan bli litt lei av min egne, så variasjon er gull :D

Ønsker deg en fin kveld! :)

Maria Erken Høili

09.11.2015 kl.19:20

Hyggelig:) Håper den faller i smak:) God kveld. Dagsvermer.no:

Skriv en ny kommentar

hits