Gøy med kettlebells!

Hei alle sammen,

 

Tenkte å sette opp en økt til dere med fokus på fullkroppstrening med Kettlebells.



 Disse vekt typene finner du på ditt lokale helsestudio eller du får kjøpt de på sportsbutikkene. De kommer i ulike størrelser og kg. Så her kan man tilpasse etter egen styrke ytelse.

Jeg anbefaler likevel at om man er gjennomsnittelige sterk kvinne 8-12 kg, veldig sterk 16-24 kg ,mann 12-16 veldig sterk 24-32 kg. Man klarer alltid mer en man tror.

Man kan selvfølgelig kjøre mindre vekt og flere repetisjoner om man ønsker det.

Her kommer økten: Bruk samme vekt gjennom hele økten.

5 Rounds for time:

  • 14 Kettlebell swings
  • 12 Kettlebell goblet squats
  • 10 kettlebell snatch
  • 8 kettlebell lunges on each leg.

 

 kettlebell swings




Goblet squats



 Kettlebell snatch





Kettlebell lunges on each leg



Det er viktig at du tar en vekt gjennom hele økten og så fort du klarer 5 runder av overnevnte øvelser.

Husk å spenne opp ryggen og frem med hoftene i bevegelsene, du får du ekstra hjelp av vektløsheten.

Disse øvelsene er gode for hele kroppen og er utrolig morsomme og utføre. Du vil få ekstrem styrke progresjon med kettlebellworkouts;) 

Jeg kjørte økten med 16 kg på 17.24 min;) Lykke til og kos dere masse og kom gjerne med spørsmål.

 

Klem fra Maria

 

 Følg meg gjerne på snap: Prettysmooth og på instagram Maria Hoili

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits