Stram opp den rompa der!

Hei alle sammen.

Vil legge ut et lite tips med fokus på Rompe. Ifølge samfunns trenden har rompe blitt mer og mer i fokus. Den skulle være liten og fast for noen år tilbake, men nå er det fokus på stor og rund rompe. En god nyhet for alle pære former, men litt verre for oss atleter eller eple former som ikke har denne formen sånn helt naturlig.

Trening for rompe.



Målsättning er viktig for alle, og min målsättning for denne månden er rompe bygg og rompe løft.

Jeg setter av 3 økter i uken på dette slik at jeg kan fikse på det området jeg vil jobbe med.

Dagens økt for meg er denne:

 

100 Back squats under 90 grader med 40 kg vektstang:

100 hip trusters med 40 kg vektstang.

Jeg deler det inn i 10 runder av 10 rep av hver øvelse per runde.

Du må gjerne ta mer eller mindre vekt. 

Dette er trening som virkelig løfter og bygger rompe og setter opp forbrenningen fordi du trener de store muskelgruppene i kroppen.

Disse øvelsene kan enkelt også gjøres uten vektstang og bare med kroppsvekt om du vil, men da ville jeg dobbelt repetisjonene.



Kos dere:)

You are what you do, not what you say you will do:)

 

Klem fra Maria 

 

 

2 kommentarer

Linn Therese Dagsland

06.11.2015 kl.21:43

Ååå, Maria, Maria, Maria!! Du er så inspirerende :-D Dette har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg vil bare fortelle deg at du har inspirert meg til å starte med fitness, nærmere bestemt bikinifitness! Og i dag hadde jeg min aller første økt, og herlighet så godt og intenst det kjentes ut på samme tid! Bena mine kollapset mot slutten, og jeg ble så overrasket hvor hva som hendte med kroppen min i etterkant av økta at jeg ble inspirert til skrive et "5 tegn på at du har vært på din første fitnesstrening" :-) Les det gjerne om du vil, hadde vært spennende å høre om du har opplevd noe av det samme!

Maria Erken Høili

06.11.2015 kl.22:43

;) Linn Therese Dagsland:

Skriv en ny kommentar

hits